poster

Tenkrát v Hollywoodu

  • USA

    Once Upon a Time in Hollywood

  • Slovensko

    Vtedy v Hollywoode

  • Austrálie

    Once Upon a Time in Hollywood

  • Nový Zéland

    Once Upon a Time in Hollywood

  • Velká Británie

    Once Upon a Time in Hollywood

Komedie / Drama

USA, 2019, 162 min

Komentáře uživatelů k filmu (803)

  • Matty
    *****

    Jak prohlásil Tarantino v rozhovoru pro Time, „I thought, We don't need a story. They're the story“. Nijak nevadí, že Tenkrát v Hollywoodu je méně efektní než předchozí Tarantinovy filmy (vyjma Jackie Brown, se kterou má společné pomalé tempo, melancholické naladění a větší zaměření na postavy). Víc než na perfektně načasovaných vtipech, zapamatovatelných hláškách, nečekaných zvratech a budování napětí v dlouhých sekvencích stojí na emocích postav (případně na tom, co - jako Sharon Tate - symbolizují), budování fikčního světa, dobové atmosféře, charismatu herců... současně má nápaditou tříaktovou strukturu, která dobře slouží jak evokaci pozdních šedesátých let v LA, tak další z Tarantinových rozprav nad filmovým/reálným násilím a kinematografií coby prostředkem, jak žít paralelně několik životů a navracet k životu to, co zaniklo. Dále se SPOILERY! Od velkého detailu k velkému celku. Od hrdiny z plakátu k hrdinovi, který zachraňuje skutečné životy. Od nazisploitation k exploataci inspirované Mansonovým gangem. Vzpomínka na éru, kdy se americké filmy pod vlivem evropské kinematografie stávaly artovějšími (Absolvent, Bezstarostná jízda) a pod vlivem války ve Vietnamu a násilí v ulicích měst násilnějšími (Bonnie a Clyde, Divoká banda). Tím, že Tarantino těchto postupů využívá (např. jump cuty a dlouhé bezdějové jízdy jako z filmů francouzské nové vlny), připomíná dané období nejen hudbou, výpravou a kostýmy, ale také formálně. Klasický Hollywood oproti tomu zpřítomňují dva vyhořelí kovbojové, kteří stejně jako přesluhující šéfové velkých studií nerozumějí mladým „zkurveným hipíkům“ a v nově se utvářejícím narativu jsou odsouzeni k rolím padouchů, s nimiž se ovšem nehodlají smířit. Konec jejich éry je ale nevyhnutelný. Protagonista kovbojky, kterou si čte Rick, je zhruba v polovině příběhu vyřazen z provozu zraněním kyčle. Na stejném místě je v závěru filmu zraněn Cliff. Na konci Tenkrát v Hollywoodu se tedy podle všeho taky nacházíme pouze v polovině Cliffova a Rickova příběhu. Jejich osud už je daný a jakkoli se závěr filmu, napravující jednu tragédii, může jevit jako happy end, víme, že hrdinové neskončí dobře (podobnou škodolibost v sobě má fakt, že si malá Trudi Fraser/Jodie Foster čte biografii pro ni geniálního Walta Disneyho, jehož rasismus a antisemitismus se začne řešit o mnoho let později). Prolínání jednotlivých rovin fikčního světa, resp. přiléhavěji jejich dublování, a jejich vztah k reálným historickým událostem, které významně spoluutvářejí naše očekávání a emocionální odezvu, je podle mne pro soudržnost vyprávění i pochopení příběhu klíčové. Vidíme Sharon Tate tak, jak ji zachycovala dobová propagační videa a fotografie (skutečnost, že se na ni někdo dívá, zesilující její nedosažitelnost, je akcentována napříč celým filmem, nejvíc během Playboy večírku, kdy ji z dálky komentuje McQueen). V jediné scéně, kdy se dívá sama Sharon, sledujeme ve skutečnosti spíš Margot Robbie, obdivující na plátně svou zavražděnou hereckou kolegyni. Cliff, žijící příznačně ZA filmovým plátnem (drive-in kina) představuje opravdovější verzi Ricka, protože za něj schytává skutečné rány a vůbec vykonává práci k tomu, aby mohl existovat ve světě filmu a televize (kdyby mu neopravil televizní anténu, nemohli by sledovat Rickovo cameo v FBI). Hrdinové existují skrze příběhy, v nichž hrají i příběhy, které se o nich vyprávějí, u nichž - což je pro Tarantinův vyprávěcí koncept zásadní - vždy nevíme, zda jsou pravdivé (zabil, nebo nezabil Cliff svou manželku?). Repliky pronesené v rámci role mají dopad na to, co se přihodí v životech postav (Rick jako DeCoteau sděluje postavě Lukea Perryho, že pošle svého člověka na jeho ranč - následně vidíme Cliffa přijíždějícího na Spahnův ranč). Vrcholem rozrušování hranic mezi skutečným a možným je pak Cliffovo setkání s trojicí vrahů, o jejichž opravdovosti on pod vlivem LSD pochybuje. Jeho fena, která v podstatě jako jediná neztvárňuje žádnou roli, ale prostě je (psem), tyhle pochyby nemá a odvede hlavní díl práce při likvidaci vetřelců. Vztah mezi filmem a skutečností, hercem a jeho rolí, násilím a jeho mediální reprezentací Tarantina odjakživa fascinovaly přinejmenším stejně jako ženská chodidla. Tentokrát si s přechody mezi jedním a druhým pohrává snad ještě důmyslněji než kdy dřív a ani po dvou zhlédnutích nemám (zdaleka) pocit, že bych pochytil a rozkryl všechno, co nabízí. 90%(9.8.2019)

  • Zodd
    *****

    Nevedel jsem, do ceho jdu a neznal konotace spojene s nametem a dejem filmu. U Tarantina se bojim jakkoli naznacit obsah filmu nebo poukazat na pasaz, protoze to u nej neni daleko spoileru. To, co u nej neskutecne obdivuji, je jeho schopnost vtahnout divaka pomoci zanru ci trendu, nechat dychat na me co nejvice nenucene autentickou atmosferu, smysl pro detail, hrani si s textem postav, nadsazku, drze vtipy (tady vzhledem k dobe nataceni misty hodne), podtext a tu ikonickou brutalitu. Je tu melancholie i humor jako prase. Mam slabost pro retro atmosferu a i kdyz nebudu predstirat, ze se v tech 50-60s zanrech orientuju, uzil jsem si to maximalne. Valka ve Vietnamu (zde v radiu) je pro tu eru povinnosti, metadrama pomoci kinematografie nebo jen deni ve studiu nepotrebuje nijak slozity pribeh jako celek. Ten Leo do tech starych filmovych materialu zapadl celkem dobre. Kurna, provokace Bruce Leeho! Dale Steve McQueen, obrazy Laurela a Hardyho a Marx Brothers... nijak spatna cover verze California Dreamin’ od The Mamas & The Papas... a ty tropey v pozadi proste super. Samozrejme psychologie u DiCapria vyborna, pro Pitta reknu jen, ze palce nahoru. Robbie jako Sharon Tate (zavrazdena zena Polanskeho) ... no, neni moc co rict, ale pro srovnani s ostatnimi liniemi dava filmu vic, nez se muze zdat. Masonova “rodina” jsou mozna az prilis velci sasci tady, aby je obycejny laik rozpoznal nebo bral aspon trochu vazne, i kdyz Tarantina pro tohle chapu. Zabavy opravdu mnoho, na konci se mistr utrhne ze retezu a v konotaci se skutecnym pribehem vlastne dost uspokojujici. Lepsi nez Django i Hateful 8 na tisice mil daleko. Docela bych si pral, aby takhle Quentin pokracoval, pokud na to ma nervy. Btw je tu mezititulkova scena, takze i kdyz v kine rozsviti drive, nedejte na to. P.S. Tak verze písničky California Dreamin’ je od Josého Feliciana z roku 1968, jenž je jen o 3 roky mladší než rychlejší a slavnější originál od The Mamas & The Papas. Najdete snadno na YouTube. P.S.S. Ta aféra s Brucem Lee je trochu moc, dá se v dnešní době pochopit, ale jak to, že věta “Don’t Cry in Front of Mexicans” se rychle stala kultovní hláškou a u zastánců etnik potom ticho po pěšině, Trump netrump?(15.8.2019)

  • Dzeyna
    **

    Moc jsem to nepochopila, ale beru to. Parkrát jsem se zasmála, ale toť vše. Ani Leo, Brad a Margot to nezachránili.(1.9.2019)

  • Pejpr
    **

    Totální kravina, která v mnoha ohledech připomíná Grindhouse, změnily se jenom kulisy. Místo pocty béčkovým hororům jsem se dočkal pocty westernům. Nechápu, proč se Tarantino jednou za čas pouští do těhle filmů o filmu, je to škoda. Stejně tak lokální zaměření na kalifornské šedesátníky (podobně jako Beach Bum) mi nepřijde zajímavé. Chápu, že Polanski tomu dá pět hvězd, ale co na tom vidí zbytek smrtelníků nechápu. Nejsmutnější na tom je, že se mohlo jednat o velmi kvalitní alternativní příběh o Charlesu Mansonovi, jenže pokud pointu filmu člověk pochopí až potom, co si o filmu něco přečte, tak je asi něco špatně. Jo, je to sranda a dialogy jsou fajn, ale s takovou kvalitou a frekvencí to u mě nestačí víc jak na dvě hvězdy, zvlášť, když snímek nemá prakticky žádný příběh ani pointu, což je u Tarantina dvojnásobné zklamání.(22.8.2019)

  • DwayneJohnson
    *****

    Silnější v maličkostech, v naprosto dokonalých detailech, než vcelku. Ale to je jen konstatování, rozhodně ne výtka. Pro mě možná nejlepší Tarantino, co jsem viděl, ale to je možná jen mé nadšené, druhé já, těsně po odchodu z kina. DiCaprio s Pittem boží, soundtrack ještě lepší a konec, tak ten už nemá vůbec chybu. A kdyby jste si čirou náhodou v první hodince na pár minut zrdřímli, vůbec nic se neděje. O to hlavní totiž nepřijdete a pokud by Vám to hodně vadilo, můžete jít klidně znovu. Tak jako já.(15.8.2019)

  • Posheidon
    ****

    Na jednu stranu tleskám, na druhou stranu z toho mám rozporuplné pocity. Proč? Inu, Tarantino KONEČNĚ natočil film, ze kterého na sto honu nestříká „kdybyste to náhodou nevěděli, tak tohle jsem točil taky Já“. Co se týče řemesla, tak kamera přímo výborná, herecké výkony bez výhrad a hudba tím, že je dobová, tak není nesmyslně ujetá někam mimo žánr. Prostě filmařina je to natolik zdařilá, že v některých momentech byste si řekli, že sledujete film, který se nejenom odehrává na počátku 70. let, ale že se ten film v té době dokonce i točil. Iluze takřka dokonalá, ale tady bohužel začínám narážet tak trochu i na kámen úrazu a tím je ne zcela vyvážený scénář. Ano je to někdy vtipné, bohužel však je to i někdy zbytečně roztahané a někdy se zase zbytečně tlačí zbytečně moc na pilu. Po zhlédnutí Vás tak přirozeně napadají myšlenky, proč některým postavám byl dán tak velký prostor, když se toho nakonec kolem nich zas až tolik nedělo – teda alespoň ve filmu, neb ti co znají historické souvislostí, tak vědí, že ve skutečnosti se toho kolem nich dělo vlastně docela dost - tzn. potenciál v tomhle směru zůstal nevyužit. Prostě a jednoduše mohl z toho být vybroušený diamant, ale takhle z toho je ač vzácný, tak stále ještě neopracovaný nerost. Nedá mi to nepoložit řečnickou otázku na závěr: Čistě hypoteticky, kdyby Tenkrát v Hollywoodu bylo natočeno v 70. letech, stejně jako např. Zvíře či Muž z Acapulca (filmy zaměřením ne úplně nepodobné), byl by ten film s odstupem času stejně tak populární jako tyhle dva zmíněné? Ono nakonec čas ukáže. Vzhledem k tomu, jak jsem hodnotil poslední počiny Q. Tarantina (a bývám docela kritický) dal bych tentokrát ***+. To ale bohužel nejde, takže tu čtvrtou * dostává Q.Tarantino s nadějí, že snad to příště neposere, jinak to příštímu jeho počinu o to více spočítám. Pozor spoiler:🧑👨🚘🎦🤠🚘🐕🥫🚘👨🤸‍♂️💥🚘👱‍♀️🎦🤠🚘☮️👩‍👩‍👧‍👧🧔👨💥✌️☮️ 👨‍👧‍👧 🔪🔫👨🐕💥⚰️⚰️🏃‍♀️🧑💥🔥⚰️(15.8.2019)

  • Janek
    *****

    Balzám na duši... Takový film je tady jednou za deset let. Tarantino natočil jeden ze svých úplně nejlepších filmů. 100%(22.8.2019)

  • oLí
    *****

    Pouze Prozazitmní Komentář: už během sledování a definitivně po dokoukání jsem si byl jistej, že jsem podobný pocity z tak krásný filmařiny a vyprávění v kině dlouho nezažil. asi to bylo umocněno i tím, že jsem v kině seděl se skvělýma lidma, ale v každým z těch zatím pětí dní po kinu o něm přemýšlím a říkám si, jak to bylo super a dávám si jednotlivé scény dohromady a dochází mi nový a nový věci. Myslím, že jsem viděl alespoň pro mne FILM ROKU a navždy bude spojenej s létem 2019. Rozhodně to není jak se píše vděčný film pro většinu, ale mě to sedlo jako sviňa, DiCaprio a Pitt jsou uplně největší borci současnýho Hollywoodu.(21.8.2019)

  • Fiftis
    **

    Na Tarantina pekná blbosť. Doteraz neviem o čom to bolo, bez príbehu. Všetky dobré scény sme videli už v traileri. Všetko s Al Pacinom, Kurtom Russellom alebo "Bruceom Lee" bolo tiež v traileri. Ani neviem o čom boli tie 3 hodiny. Tentoraz stavil Tarantino čisto na kecy, ktoré však neboli tak dobré ako napríklad v Bastardoch či Djangovi. Pamätám si ako včera keď som pozeral prvý krát Djanga v roku 2012. To si budem pamätať navždy. Ten zážitok. Na tento film som sa tešil že je v 60.tych rokoch ale to som po väčšinu filmu ani nevnímal. Margot Robbie tiež dosť málo priestoru a popravde vám ani za boha neviem povedať meno jej postavy ktorú hrala. Pitt s DiCapriom samozrejme na Oscara. Ale predstavte si tento film s hercami, z ktorých ani jedného by ste nepoznali. Bola by to mizéria. Soundtrack? Píšem tento komentár okamžite po skončení filmu a neviem že by tam hrala jediná pieseň. Aspoň nožičiek bolo viac než dosť. A koniec? Mnohí nevedeli či majú tlieskať alebo sa ísť obesiť. Ako na pohrebe - pomalé, akoby skončila nemecká dráma. Na Tarantina riadny happyend bez šokujúcej smrti. Už trailery ma veľmi málo zaujali, ale veril som tomu, že to bude fajn. Bohužiaľ. Uvidím ešte po zhliadnutí českej verzií v 1080p.(4.9.2019)

  • anderson
    ***

    Pokým sa Tarantino nesnažil vo svojich výtvoroch - povedzme svojsky - adaptovať reálne spoločensko-politické udalosti, dalo sa to s pocitom istej špecifickej zábavnosti prežiť. Nad jeho osvetovými para-pamfletmi z rokov minulých, však iba neveriacky krútim hlavou. (10.8.2019)(10.8.2019)

  • Anderton
    ****

    Nový Tarantula ma bavil úplne, ale úplne iným spôsobom, než som očakával. V podstate aj rozumiem, prečo mnohým tento výklad histórie nesadne a prečo sa budú pri mnohých, s dejom nijako nesúvisiacich, scénach nudiť. Vtedy v Hollywoode je hra s fikciou na viacerých úrovniach, až pôsobí ako artové dielo a možno aj ním je. Ako sa zahráva Hollywood, či špeciálne westernový žáner, ale aj všeobecne kinematografia s historickými udalosťami, tak robí aj Quentin a je to podľa mňa premyslenejšie, než v Inglorious Basterds. Podobne ponúka aj siahodlhé, zdanlivo bezvýznamné dlhé zábery z nakrúcania, kedy už pomaly začíname vnímať to, čo vidíme ako nový film a zabúdame na to, že sledujeme vlastne Vtedy v Hollywoode. Tarantula to má tentokrát skutočne chytro premyslené, do hry vkladá aj fiktívnu dokumentárnu rekonštrukciu a ponúka možno najvyzretejší film svojej kariéry. Len je škoda, že s tempom je to trochu horšie a občas sa človek, aj napriek tomu, že o filme skutočne premýšľa, mierne nudí.(14.8.2019)

  • Lucasion
    *****

    "Anyone order fried Sauerkraut? Burn, you nazi bastards! Ha ha ha!" Já se tak nerad opakuji. Ale opět po premiérě nového Tarantina nemohu jinak. Prostě nejlepší! Kdo očekává Pulp Fiction, bude zklamán. Kdo očekává Bastardy, bude zklamán. A kdo... No to je jedno. Nový Tarantino si nepotrpí na tolik krve, ale za to má absolutně vypečenou atmosféru plnou dialogů. Quentin se posunul od trilogie spaghetti westernů (byly výborné!) a vrátil se do starého dobrého Hollywoodu. Šedesátá léta tu dýchají a žasnu kolik kostýmů, replik, aut a celkového dojmu se ve filmu najde. Opět zírám na precizní práci a detaily. Tohle jen tak někdo neumí a výprava je prostě báječná. Přesouváme se o padesát let do minulosti. "You are real, right? - I'm as real as a donut, motherfucker." Jako fanoušek by leckdo mohl říct, že nemám objektivní pohled na film. Nekritický? Možná. Ale ukažte mi kdo z fanoušků je objektivní. Já se u filmu bavil na maximum a křičel: "Ještě, ještě!". Dvojice DiCapria a Pitta je prostě geniální. Návrat hlásí i staré dobré scény z auta. Paradoxně má Pitt lepší roli než DiCaprio. I když oba podávají znamenitý výkon. DiCaprio opět zběsile přehrává a jeho vyhořelý Rick Dalton je k sežrání. Jeho dubler Cliff (Brad Pitt) je sympaťák jak se na Brada sluší. Navíc je mu role ušitá na míru. Jejich dialogy jsou prostě parádní. Ve filmu pak nechybí ani sexy Margot Robbie, Kurt Russell a třeba i dvorní herci Michael Madsen a Tim Roth. Ty se ale spíše mihnou. Příběh mě nezklamal a odsýpá rychle. I tentokrát jsou skoro tři hodiny málo a uteče to jako voda. Klidně bych zvládnul víc. Stejně si Tarantinovi dialogy užívám ze všech filmů nejvíce. Hudebně se tvůrcům povedlo sehnat skvělý soundtrack, který zní v pravou chvíli. Mohu snad říct, jedinou kritickou věc? Ne na Tenkrát v Hollywoodu. Dostal jsem skvělou porci zábavy, která mě nepustila a na konci opět sežvýkala tradickou Tarantinovou akcí. Postavy jsou tak zábavné a sympatické, že jejich příběh hltáte a máte úsměv na tváři. Navíc spolu se skvělou kamerou a střihem Vás film baví a uteče rychle. Já si prostě nemohu pomoci, ale vypustit klasické násilí a věnovat se jenom brutalitě v pár případech mi velmi vyhovuje. Navíc by to nebyl Tarantino, kdyby byla brutalita vypuštěna zcela. Zde je opět podana stylově. Líbí se mi kontrast hlavní dvojice a líbí se mi jak Tarantino nechá postavy výprívět příběh. Takhle to má být. Nechybí zdrogovaný Pitt a DiCaprio s plamenometem. Tohle nemusí být nejlepší Tarantinův film. Přesto je to mistrovské filmové dílo. Já chci víc a tohle je opět film, který se točí jednou za dva tři roky. Díky QT. Možná jsem nepostřehl tvoje camao. Za to jsem si užil naprosto výbornou projekci plnou skvělého hereckého výkonu, báječné hudby, střihu, kamery a výpravy. Tohle je prostě Film. Božsky odhlehčené výpravění z Hollywoodu. Vida, jde to i bez krve. Finále je totiž i tak, naprosto famózní. [Předpremiéra][IMAX] (100 %)(14.8.2019)

  • RelaxMan
    *****

    Nevím jak ten Tarantino to dělá, ale je to opět majstrštyk. 162min a já se nenudil ani minutu. Klobouk dolů, pane režisér! Leoš, Brad a Al jsou páni herci. Casting opět podařený na 100%. Výborná kamera a podařený soundtrack. Šel jsem z kina a v duchu jsem se smál, když jsem si vzpomněl na plamenomet, psa, hipíky a Bruce Leeho.(15.8.2019)

  • HellFire
    ***

    Rozhodně nejméně tarantinovská Tarantinovka ze všech Tarantinovek. Až posledních asi 10 minut mělo nezpochybnitelný rukopis, který tak dobře všichni známe. Jinak to byla v podstatě zapomenutelná pocta starým (opravu starým) filmům a seriálům, které vůbec neznám. Brad Pitt byl naprosto skvělý a očividně si natáčení užíval.(14.8.2019)

  • jerry12
    *****

    90%. Vychutnejte si toto dílo i přes všechna zdánlivá negativa, která o něm uslyšíte. Je totiž veskrze pozitivní oslavou plnou nadšení a euforie, která prostřednictvím cigaret, starých aut, dobové módy, autentické retro výpravy a převratné hudby z poloviny 20. století dokáže vyšťavit z filmových políček víc, než leckterá snaha filmařů o emocionálně natřískanou a společensky odpovědnou reflexi toužící po Oscarovi. Tenkrát v Hollywoodu přesně ví, čím chce být, jeho cíle jsou všechno možné, jen ne závažné a intelektuální, ale v tom, co umí nejlíp, Tarantino obstál znovu na jedničku. http://bit.ly/2ZqrIZH(23.8.2019)

  • Stanislaus
    ****

    Nejsem žádný skalní fanoušek Tarantina, nicméně Tentokrát v Hollywoodu jsem si nechtěl nechat ujít v kině kvůli filmové tematice a hvězdnému obsazení. Tarantinův devátý kousek je jeden velký film o filmu, který nás svým osobitým způsobem přenáší zpět do 60. let, za sedmero hor a sedmero řek, přímo do kolébky kinematografie - do slavného Hollywoodu. Líbilo se mi netradiční pojetí práce s herci a funkce vypravěče, který děj komentoval - především v závěru filmu, k němuž to celé zlehounka spělo. Samotný závěr mě celkem dostal - člověk ví, co tehdy v srpnu 1969 odehrálo, a musím uznat, že se s tím Tarantino vypořádal až překvapivým způsobem, za který má ode mě rozhodně palec nahoru. I když má film vcelku pomalé tempo, tak i přesto jsem se nenudil - nejvíce mě zaujaly scény z natáčení v salónu, konfrontace s Brucem Lee, návštěva Rodiny a samozřejmě závěr. Leonardo DiCaprio, Brad Pitt i Margot Robbie předvedli skvělé výkony a každý se svého partu zhostil velmi přesvědčivým způsobem. Vedle toho musím zmínit malou, ale velmi důležitou roli Brandy. Myslím, že pokud bych měl perfektní znalosti z dějin filmu v 60. letech v HW, určitě bych se rochnil v těch všech narážkách, nicméně já jsem si to užil i tak ... A pokud neumřeli, tak tam žijí dodnes!(2.9.2019)

  • Skrk
    *****

    Neuvěřitelnej hukot. Ne tak úplně tarantinovská taratinovka, která má mnohé společné s Jackie Brown; je f*cking cool, svěží a je radost se na ní dívat. Užíval jsem si každé políčko obrazu, kde se servíruje jeden odkaz za druhým a vpaluje nám to s nadšením. Ať už na filmy, které nikomu moc neříkají, tak na Tarantina samotného. Celé je to jedna velká (hudební a filmová) jízda, kde si Tarantino dělá absolutně co chce, buduje napětí (i) ve scénách, kde se "nic" neděje a opět překopává historii takovým způsobem, že věřím, že nejednoho člověka solidně na*ere. Dvojka DiCaprio a hlavně Pitt (který si to v mých očích bere pro sebe) jsou fenomenální a fakt jsem si to s nimi užíval po celou dobu. Tarantino je film od filmu dospělejší a těžko už tvrdit, který se mi od něj líbil víc. Jedno je ale jisté - zamiloval jsem se do tohoto hravého a stylového díla, kde se fuckuje o sto šest a vykouřil se snad karton cigaret!(18.8.2019)

  • Yoshitsune
    *****

    Jak vzdát náležitý hold samotnému filmu a všem lidem, co se podílejí na samotném vzniku onoho filmu ? No přeci natočíte film, který vypráví příběh o tom, jak to chodilo, chodí a chodit bude, v samotné kolébce filmového ráje, v Hollywoodu. A je těžké, velice těžké nespoilerovat a zároveň vypsat co nejvíc o tomhle filmu. Ale kde bych měl začít ? Raději si tenhle úžasný příběh z města Andělů, prožíjte v kině sami, bude to nezapomenutelný zážitek s koncem, který vžene slzy do vašich očí.(22.8.2019)

  • mm13
    ***

    Moja polovička to presne vystihla - Bolo to ako maturitný program našich žiakov. Človek si to rád pozrie, aj sa s nimi chvíľami zabaví, ale zo všetkých tomu najviac rozumejú a bavia sa hlavne oni sami... za seba pridávam, že to Tarantinovi prajem, ak niekto, tak určite on medzi prvými má nárok na takýto film. Ale honiť si nad tým nedokážem. Zo všetkého najviac ma, okrem extrémne zábavného finále, po rokoch potešil Brad Pitt, ktorému jeho rola sadla takto veľmi naposledy v roku 2000 (a predtým tiež len párkrát)... a ak chcete ešte konkrétnejšiu predstavu, o čom to tentokrát je, čítajte strýčka Verbala.(27.8.2019)

  • Baxt
    *****

    Český titul srozumitelně odkazuje k Tenkrát na západě a Tenkrát v Americe, z překladu ovšem vymizela rovina příběhu jako pohádky, kterou v původním titulu značí tři tečky. Název ironicky (a pro děj důležitě) odkazuje k domněnce, že se filmy vyprodukované v městě andělů řídí kouzelnou logikou a směřují ke šťastnému konci. Tarantino skvěle chápe, proč byl rok 1969 pro Hollywood tak důležitý. Studia se začala přiklánět k novým tématům a produkčním praktikám, které do té doby charakterizovaly spíše nezávislou nebo béčkovou produkci. Tarantino do vyprávění znale zapojuje kulturní underground, runaway produkce a spaghetti westerny, dobový status americké televize a rádia i příchod evropských artových režisérů. Stěží znovu zažijeme dobu, kdy je hollywoodské studio schopné financovat tak nevázaný art, jakým byl The Last Movie Dennise Hoppera, na jehož jméno snímek také odkazuje. Režisér s vědomím všech těchto faktorů vytváří v Tenkrát v Hollywoodu působivý svět, jenž má podobu obrovského popkulturního multimédia. _____ Podstatné také je, že ačkoli je středobodem vyprávění snaha dvou „kovbojů“ zachovat si důstojnost pod tlakem nemilosrdného šoubyznysu, postupně ji překrývá obecnější komentář k zániku hollywoodských symbolů. Z tohoto důvodu má Tateová málo dialogů a minimálně zasahuje do průběhu událostí. Závěrečné pointě slouží jako symbolické zhmotnění neodlučitelného aspektu velkého Hollywoodu. Zdá se, že pro Tarantina je kinematografie možné léčebné tonikum, skrze které si můžeme, stručně řečeno, pozměnit fakta a uchovat si trochu pohádkové nevinnosti. Režisérova revize konce 2. světové války z Hanebných panchartů byla přitom navržena s jiným účelem, a to jako černohumorná vendeta a variace propagandistických filmů. _____ Kritika, že Tarantino nerespektuje historii, nebo že jí film jen ze své podstaty něco dluží, vyžaduje hodně přezíravosti. Závěr může uspokojit nebo pobouřit jako hříčka, rouhačská exploatace nebo akční vyvrcholení, nečekanou procítěnost a hořkost mu ale dodává až vědomí skutečných událostí. Jejich pravdivost film neodmítá a dějiny nemění, nešťastné události naopak podtrhuje za zvuků melancholického motivu z filmu Život a doba soudce Roye Beana. Dojemnější, extatičtější a baladičtější finále jsem v Tarantinově filmografii neviděl.(4.9.2019)

  • Gwaihir
    ****

    Pro mě má tahle vypiplaná pocta filmu a poznávací výlet po dobové továrně na sny jednu zásadní vadu spočívající v absenci jakéhokoli konzistentního děje. Celé je to totiž "jen" jedna velká směsice takřka dokonale zahraných, myriádami nejrůznějších odkazů obdařených, povětšinou vrchovatě zábavných, leč do sebe nepříliš zapadajících, scén a situací, typicky tarantinovský závěr, bohužel, nevyjímaje. 80 %(5.9.2019)

1 2 3 4 5 6 7 8 11 21 31 41
 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace