poster

Tenkrát v Hollywoodu

  • USA

    Once Upon a Time in Hollywood

  • Slovensko

    Vtedy v Hollywoode

  • Velká Británie

    Once Upon a Time in Hollywood

  • Kanada

    Once Upon a Time in Hollywood

  • Austrálie

    Once Upon a Time in Hollywood

  • Nový Zéland

    Once Upon a Time in Hollywood

Komedie / Drama

USA, 2019, 162 min

Komentáře uživatelů k filmu (896)

  • castor
    ****

    S Nespoutaným Djangem už to bylo na hraně, Osmi hroznými mě ale milovník dobrých i špatných filmů masírující pořádné tvůrčí ego solidně namíchnul. Nově zase vyplýtval spoustu papíru, ale tentokrát si u mě mnohé napravil. Ironický retro flák zbytečně nežvaní, zbytečně neexhibuje. Je krásně prosluněný, rozverně atmosférický, láká na kostýmy, staré bouráky, velké brýle, vymazlené retro interiéry a exteriéry, blikající neonové nápisy. Quentin Tarantino se slzou v oku a méně efektně, než jsme zvyklí, rekonstruuje starý Hollywood. Bavil se na place evidentně stejně jako následně v kině divák. A v první hodince a něco rozhodně neokouzluje příběhem. Ale dílčími prvky, nápady, skvělou kamerou a hudbou, drobnými camey, které jsou rozkošné (přemoudřelá parťačka ze seriálu) a výborně zahrané (koketní hipísačka svádějící Brada Pitta, jinak dcera herečky Andie MacDowell Margaret Qualley). Předehra je to celkově (až příliš) roztažená, na druhou stranu nesmírně nostalgická. Tarantino sype nespočet drobných odkazů, na kterých si cinefilové pochutnají, a evidentně si plní další ze svých snů (Lea instaluje do řady zřejmě jím milovaných projektů let minulých). A vyloženě originální nebo nějak výrazný příběh chybí. DiCaprio je prostě uvadající herec, dnes hlavně záporných postav, který se nedočkal přerodu ve velkou hvězdu, Pitt pak jeho dublér, kterého studia moc nemusí, protože často na place způsobí rozruch. A skrze jeho mrtvou manželku putují nejrůznější teorie. Oba dva jsou skvostní, oba zbožňovaní. A jejich letité přátelství jim sakra věříme. Oba si svůj návrat k filmu dosyta užívají: Leo si dal po vizuálních orgiích Iñárrita a svého oscarovému koncertu čtyři roky pauzu, Brada užíral táhnoucí se rozvod s Angelinou Jolie. Oba jsou zpět v plné polní. Emočně nestabilnímu herci dělá jeho parťák nejen dubléra, ale i chůvu, fachmana, šoféra a důvěrníka. A někde v dálce vyčkává temná připomínka osudu Sharon Tate skrze kroky následovníků kultu Charlieho Mansona (skvělá scéna Pittovy návštěvy ranče a dokonalé finále). Milovník stříbrného plátna Tarantino prostě dokazuje, že Hollywood je místem, kde se plní sny. Jeho rozrušování hranic mezi skutečným a možným bude sakra vzrušující pro nejrůznější filmové teoretiky. Jeho pocta tehdejší době je výtečná, takže mu leccos (co během těch 160 minut skřípalo) rád odpustím.(4.9.2019)

  • Yoshitsune
    *****

    Jak vzdát náležitý hold samotnému filmu a všem lidem, co se podílejí na samotném vzniku onoho filmu ? No přeci natočíte film, který vypráví příběh o tom, jak to chodilo, chodí a chodit bude, v samotné kolébce filmového ráje, v Hollywoodu. A je těžké, velice těžké nespoilerovat a zároveň vypsat co nejvíc o tomhle filmu. Ale kde bych měl začít ? Raději si tenhle úžasný příběh z města Andělů, prožíjte v kině sami, bude to nezapomenutelný zážitek s koncem, který vžene slzy do vašich očí.(22.8.2019)

  • Skrk
    *****

    Neuvěřitelnej hukot. Ne tak úplně tarantinovská taratinovka, která má mnohé společné s Jackie Brown; je f*cking cool, svěží a je radost se na ní dívat. Užíval jsem si každé políčko obrazu, kde se servíruje jeden odkaz za druhým a vpaluje nám to s nadšením. Ať už na filmy, které nikomu moc neříkají, tak na Tarantina samotného. Celé je to jedna velká (hudební a filmová) jízda, kde si Tarantino dělá absolutně co chce, buduje napětí (i) ve scénách, kde se "nic" neděje a opět překopává historii takovým způsobem, že věřím, že nejednoho člověka solidně na*ere. Dvojka DiCaprio a hlavně Pitt (který si to v mých očích bere pro sebe) jsou fenomenální a fakt jsem si to s nimi užíval po celou dobu. Tarantino je film od filmu dospělejší a těžko už tvrdit, který se mi od něj líbil víc. Jedno je ale jisté - zamiloval jsem se do tohoto hravého a stylového díla, kde se fuckuje o sto šest a vykouřil se snad karton cigaret!(18.8.2019)

  • mm13
    ***

    Moja polovička to presne vystihla - Bolo to ako maturitný program našich žiakov. Človek si to rád pozrie, aj sa s nimi chvíľami zabaví, ale zo všetkých tomu najviac rozumejú a bavia sa hlavne oni sami... za seba pridávam, že to Tarantinovi prajem, ak niekto, tak určite on medzi prvými má nárok na takýto film. Ale honiť si nad tým nedokážem. Zo všetkého najviac ma, okrem extrémne zábavného finále, po rokoch potešil Brad Pitt, ktorému jeho rola sadla takto veľmi naposledy v roku 2000 (a predtým tiež len párkrát)... a ak chcete ešte konkrétnejšiu predstavu, o čom to tentokrát je, čítajte strýčka Verbala.(27.8.2019)

  • Gwaihir
    ****

    Pro mě má tahle vypiplaná pocta filmu a poznávací výlet po dobové továrně na sny jednu zásadní vadu spočívající v absenci jakéhokoli konzistentního děje. Celé je to totiž "jen" jedna velká směsice takřka dokonale zahraných, myriádami nejrůznějších odkazů obdařených, povětšinou vrchovatě zábavných, leč do sebe nepříliš zapadajících, scén a situací, typicky tarantinovský závěr, bohužel, nevyjímaje. 80 %(5.9.2019)

  • Johny_fork
    *****

    Quentin Tarantino opět dokazuje svojí výjimečnost. U Tenkrát v Hollywoodu mě neskutečně bavilo jen tak pozorovat dění na plátně, chytat atmosféru Hollywooodu v jeho vrcholné době rozmaru a svobody.. a vlastně bych k tomu ani nepotřeboval žádný výrazný děj. Kdybych si měl někdy v životě zahrát ve filmu a mohl bych si vybrat jenom jednu jakoukoliv roli, tak bych jednoznačně zvolil Brada Pitta v tomto díle - a nejlepší okamžik - když Brad Pitt leze na střechu opravit satelit, rozhlédne se po prosluněných hollywoodských kopcích posetých luxusními domy, tak se nadechne a zapálí si cigáro.(1.11.2019)

  • Seabeast
    ***

    Stručně a jasně - Tarantino si plní sen. Tak by se zhruba dalo Tenkrát v Hollywoodu shrnout a Tarantino nemá potřebu se zavděčit každému. Což je na druhou stranu možná škoda. Pocta "Spaghetti westernům" je cítit na sto honů a vizuál je dost sympatický na oko. Čekat ovšem dialogově vytříbený majstrštyk, jak je u Tarantinových snímků zvykem, jednoduše nelze. Najde se dost scén, které zřejmě na spoustu věcí z branže naráží nebo svým způsobem zobrazují jako karikaturu, ale dám ruku do ohně, že ne každému diváku něco řekne. Stejně jako se stalo mě. Je asi zavádějící napsat, že se jedná o divácky nevstřícný film, ale pro tento účel zřejmě natočený nebyl. Přeci jen, jak jsem zmínil v úvodu, se jedná o ryze osobní Tarantinovu záležitost. I přes podobnou stopáž jako u Osmi hrozných jsem se nemohl ubránit dojmu, že se příběh dost vleče. A mám-li Tenkrát v Hollywoodu s nějakou Tarantinovkou srovnávat, tak je mu nejblíže Jackie Brown. Ryze akční nebo dialogovou bombu nečekejte. Co stojí za to je jednoznačně závěr, který všem zarytým fandům poskytne plnou satisfakci, ale ve výsledku bude Tenkrát v Hollywoodu diváky spíše rozdělovat.(15.8.2019)

  • ChArLeNe
    odpad!

    Keby to nerežíroval a nenapísal tarantino ale niekto neznámy, tak by to bol prepadák a väčšina by sa čudovala, ako dicaprio a pitt súhlasili byť vo filme s takým nudným, dlhým scenárom bez deja. A keby namiesto Bruca Leeho bol elvis presley, ktorého by znázornili úplne inak než aký bol v skutočnosti, zredukovali by ho na žart, na ktorom by sa smialo ázijské publikum, pričom tá scéna má pozdvihnúť aziata - tak by väčšina spievala úplne inú pesničku než "Je To LeN FiLm/ SeN /fIkCiA". Ani sám tarantino sa nevie rozhodnúť, či tá scéna je len fikcia alebo skutočnosť, čo dokazuje, že jeho úmysel s tou scénou bol zákerný, keď sa nevie držať jednej verzie, a vôbec nechce uznať kritiku a ospravedlniť sa rodine, namiesto toho sa tvári, že Leeho pozná lepšie než jeho rodina a kamaráti. Ani brad pitt nebol z tej scény nadšený, boj mal vyhrať ale prehovoril tarantina, aby scénu zmenil. Nemyslite si tiež, že tarantino je fanúšik Leeho a v Kill Bill mu vzdáva hold, pretože tarantino sám povedal, že on kradne a nevzdáva hold. fuck toe sucking, polanski defender tarantino(30.8.2019)

  • Baxt
    *****

    Český titul srozumitelně odkazuje k Tenkrát na západě a Tenkrát v Americe, z překladu ovšem vymizela rovina příběhu jako pohádky, kterou v původním titulu značí tři tečky. Název ironicky (a pro děj důležitě) odkazuje k domněnce, že se filmy vyprodukované v městě andělů řídí kouzelnou logikou a směřují ke šťastnému konci. Tarantino skvěle chápe, proč byl rok 1969 pro Hollywood tak důležitý. Studia se začala přiklánět k novým tématům a produkčním praktikám, které do té doby charakterizovaly spíše nezávislou nebo béčkovou produkci. Tarantino do vyprávění znale zapojuje kulturní underground, runaway produkce a spaghetti westerny, dobový status americké televize a rádia i příchod evropských artových režisérů. Stěží znovu zažijeme dobu, kdy je hollywoodské studio schopné financovat tak nevázaný art, jakým byl The Last Movie Dennise Hoppera, na jehož jméno snímek také odkazuje. Režisér s vědomím všech těchto faktorů vytváří v Tenkrát v Hollywoodu působivý svět, jenž má podobu obrovského popkulturního multimédia. _____ Podstatné také je, že ačkoli je středobodem vyprávění snaha dvou „kovbojů“ zachovat si důstojnost pod tlakem nemilosrdného šoubyznysu, postupně ji překrývá obecnější komentář k zániku hollywoodských symbolů. Z tohoto důvodu má Tateová málo dialogů a minimálně zasahuje do průběhu událostí. Závěrečné pointě slouží jako symbolické zhmotnění neodlučitelného aspektu velkého Hollywoodu. Zdá se, že pro Tarantina je kinematografie možné léčebné tonikum, skrze které si můžeme, stručně řečeno, pozměnit fakta a uchovat si trochu pohádkové nevinnosti. Režisérova revize konce 2. světové války z Hanebných panchartů byla přitom navržena s jiným účelem, a to jako černohumorná vendeta a variace propagandistických filmů. _____ Kritika, že Tarantino nerespektuje historii, nebo že jí film jen ze své podstaty něco dluží, vyžaduje hodně přezíravosti. Závěr může uspokojit nebo pobouřit jako hříčka, rouhačská exploatace nebo akční vyvrcholení, nečekanou procítěnost a hořkost mu ale dodává až vědomí skutečných událostí. Jejich pravdivost film neodmítá a dějiny nemění, nešťastné události naopak podtrhuje za zvuků melancholického motivu z filmu Život a doba soudce Roye Beana. Dojemnější, extatičtější a baladičtější finále jsem v Tarantinově filmografii neviděl.(4.9.2019)

  • Nevka
    ****

    Celkem často se dočítám, že v této formě je Tarantino nejméně přístupný. Nicméně já ten názor nezastávám. Pokud neberu v potaz typické dialogy, ostrý styl střihu a "panchartovské" finále, asi bych ani neřekl, že na tom dělal Quentin. Většina lidí totiž vyrazí do kina s představou, že dostanou jízlivou a vyčerpávající krvavou jízdu, která bude protkána celou strukturou příběhu. Ale opak je pravdou. Once Upon a Time in Hollywood ve skutečnosti působí spíše jako fiktivní životopisné drama z roku 1969, které se snaží vykreslit trochu jiným způsobem tehdejší dobu. Tomuto účelu tak odpovídá tempo i forma. Navíc to všechno podtrhují fantastické výkony Pitta a DiCapria. Nemůžu tedy ani v nejmenším říct, že bych nebyl spokojený, ale už dlouho se mi nestalo, že bych si po projekci byl tak moc jistý hvězdičkami a nechtěl hodnocení upřesnit i procenty.(21.8.2019)

  • ancientone
    *****

    Milujem tvorbu Hoppera, Altmana, Bogdanovicha ad... ale Tarantino sa pri sledovaní konca 60. rokov v "továrni na sny" nezameriava na generáciu ktorá revizionisticky prichádza, ale na generáciu, ktorej čas sa s nechuťou kráti. A v tom film predkladá v ideologickej rovine oveľa zaujímavejšie otázky a priestor na postrehy a glosy, než "či je Sharon Tate iba usmievavou blondýnkou, alebo nie...". ____ Najzaujímaejším terčom vfilmu sú hipíci. V optike Trantinovho sveta nie sú kontrakultúrou, ale bandičkou divných, sfanatiziovaných a dofetovaných slackerov, od ktorých môžeme čakať čokoľvek, len nie to dobré. Tarantino tým popri všetkých 50kových westernoch a nazispolitačných filmoch oživil aj subžáner, na ktorého "cameo", či krátky comeback by som nečakal ani vo sne - je ním tzv. "hippiesloitation cinema". ____ Once Upon a Time in Hollwood tak môže byť aj ironickou spomienkou na snímky ako The Trip, I Drink Your Blood (hrooozne odporúčam), Psych-Out alebo Wild in the Streets, za čo ďakujem a cyklicky sa dojímam._____ S Tranatinovým novým filmom vlastne (v jeho sebaopojnom spiatočnístve) ideologicky nesúhlasím, kovbojky a chlapáci mi nechýbajú, ale nemôžem odolať jeho oddanosti, humoru, rozpaľujúcej nostalgickosti, zvláštnemu mixu nesmrteľného mýtu a nadľahčenosti, ktoré opäť žonglujú s dejinami.(25.8.2019)

  • ivishka
    *****

    Leo Dicaprio a Pitt v hlavní roli super. Nejvíce mě snad pobavily psi konzervy s příchutí krys a hippie holky s holýma nohama ale chlupatym podpažím. Alternativní konec, kdy nezemřela rodina Polanskeho byla vtipná a Leo a je plamenomet byl parádní. Film jak vyšitý.(23.8.2019)

  • Marsik
    ****

    KINO BENEŠOV - Tarrantino není vždy moje krevní skupina. Těsné 4*. 70%(10.10.2019)

  • ScarPoul
    ****

    Treba mi to vidieť ešte raz. Nečakal som takéhoto Tarantina. Skôr ako o ucelený príbeh ide o kaleidoskop situácií, ktorých úlohou je vtiahnuť nás do sveta a doby a nechať nás nech si užívame dlhé jazdy, prapodivné situácie a odhalené nohy spanilých dievčat. Ústredné duo sprevádza týmto svetom a odhaľuje všetky emócie naznačujúce stratené sny. Je to funkčné a je to zábavné. Finále je prekvapivé a plné nápadov. Zároveň uzatvára pekne vystupňovaný príbeh. Tarantino vie. Zase raz dokázal prísť s niečim o čom treba rozmýšľať a čo bude dozrievať rovnako dobre ako kvalitné víno. DiCaprio a Pitt v najlepších rolách za hodne dlhú dobu. Hudba tradične dobrá. Viva la Bruce Lee.(16.8.2019)

  • kepiash
    **

    Quentin Tarantino je mistrem budování napětí a jeho eskalace prostřednictvím precizně propracovaných dialogů. Vzpomeňte například na scénu z hospody v Hanebných panchartech, nákup "negra" v Djangovi či rozpravy v závěrečné třetině Hateful 8. Těšil jsem se, že podobné drama mi nabídne i Quentinův devátý film a zklamaně konstatuji, že napínavou, na dialogu postavenou scénu pamatuji pouze jednu (Cliff na ranči) a to je sakra málo. Jasně, film měl i vtipné momenty, byl dobře natočený, herci skvěle zahráli, ale byl tak trochu o ničem. Forma bez obsahu. Tohle není Tarantino, na kterého chci chodit do kina.(30.8.2019)

  • spaceboyCZ
    *****

    Ne, není to lepší než Pulp Fiction, ale je to těsné, velmi těsné. OUaTiH je plný naprosto úžasných dialogů, jejichž sílu si všimnete až při druhém, třetím sledování. Pocit z pozdních šedesátek je neskutečně reálný. Los Angeles, všechny interiéry, automobily, kostýmy, do toho ještě jemně zrnitý zažloutlý "filtr" jak je u Tarantina zvykem..mám neskutečnou chuť prožít v těch časech aspoň část svého života😍 Duo Pitt&DiCaprio navíc funguje tak dokonale a bezchybně, že máte pocit, že mimo plátno tvoří manželský pár 😄. A hudba. Ano, samozřejmě, hudební doprovod..neodmyslitelná nosná linka kažédho Tarantinova filmu je prostě..boží. Hned musím objednat soundtrack na vinylu. Tarantino dokonce vytvořil dobovou radiostanici KHJ s reklamami té doby (ale vtipnými), moderátorskými vstupy atd. Občas, když se Pitt proháněl v autě ulicemi LA a poslouchal KHJ jsem měl pocit, že koukám na real-life Grand Theft Auto 😄 PS: Přál bych vám slyšet kino, když si Brad Pitt sundal košili, zatímco seděl na střeše a chystal se opravovat anténu..všichni jsme zvlhli 🤣 A co mě na celém filmu učinilo nejšťastnějším byl fakt, že Tarantino naprosto mistrovsky, chytře a něžně ukázal prostředníček dnešní nesmyslné přebujelé překorektnosti 👏🏻 Tenkrát v Hollywoodu musím vidět znova, HNED 🖤 PPS: Už chápu, proč pozůstalí Bruce Leeho chtějí Tarantina žalovat 😄(15.8.2019)

  • Hem.m
    ****

    (kino)(18.8.2019)

  • Dale
    *****

    Neviem, či si tento film užijú aj ľudia, ktorí nie sú aspoň sčasti takými filmovými fanatikmi ako je Quentin. Pre nich môžu byť úvodné dve hodiny trošku nuda plná neznámych ľudí z oblasti filmu a užijú si až ten typický tarantinovský záver. Bežnému divákovi môžu niečo hovoriť mená ako Polanski a Steve McQueen, no to je asi tak všetko. Osud Sharon Tate v našich končinách asi nie je až tak všeobecne známy, takže ju, ani spojitosť s bandou hippies, ktorú vedie istý Charlie, asi veľa ľudí nepochopí. Takisto asi veľa ľudí nespozná Brucea Lee, lebo už keď zaujal postoj spojený s typickým zvukovým efektom, tak sa smialo celé kino a zrejme ho pokladalo len za nejakého bezvýznamného chvastajúceho sa babráka, ktorého nakope aj stará babka. Dopomohol k tomu aj Tarantino, ktorý ho tu dosť zhodil, na to, že vyrastal na kung-fu mlátičkách. Už vôbec nebude mať bežný divák poňatie, kto to boli John Sturges, Sergio Corbucci, Sam Wanamaker a iné spomínané mená. Zopár mien a názvov filmov ani mne nič nehovorilo, no väčšina z nich preto, že neboli reálne. Quentin perfektne mystifikuje, že človek stráca prehľad, čo je pravda a čo jeho výmysel, ale všetky tie filmové plagáty a vysvietené nápisy ma dokonale vtiahli do reálnej atmosféry Hollywoodu konca 60-tych rokov. Až tak, že ma ten záver totálne odfajčil, pritom čo iné by sa dalo od Tarantina čakať? Proste som takéto vyvrcholenie nečakal a preto som si ho ani adekvátne neužil. Ale za to, že som sa nechal nachytať, si môžem sám a nebudem za to strhávať hviezdičku na ďalšom dokonalom počine maniaka z videopožičovne. Aj keď pár scén by sa našlo, bez ktorých sa film obišiel.(21.8.2019)

  • monsieurR
    ***

    Pro mě jako člověka narozeného v devadesátých letech to byla nuda.(30.9.2019)

  • LV.Helter
    *****

    Jediná emócia, čo ma napadne po dopozeraní Tarantinovho filmu je sklamanie, že musím čakať 3-4 roky na ďalší jeho počin.(19.8.2019)

  • Tommassi3
    *****

    "Kdo kurva seš ??" - "Cliff Booth.." - "Kdo ?? James Wilkes Booth ??" ;) Tak trochu jiný Tarantino, co se jeho tvorby týče, asi zároveň nejméně divácky vstřícný a nejvíce autorsky osobní.. Tenkrát v Hollywoodu platí za melancholické rozjímání, hodně mi to v tomto smyslu asociuje Jackie Brown, plné neočekávaného, přepisují se tak leda divácká očekávání, a těžko jednou projekcí zcela docenitelného.. Nesmírně sofistikovaný biják, který mě znovu přivádí k úvahám nad Tarantinovou prací se samotným hudebním rámováním.. Od Pulp Fiction tu nebyl tak (kon)geniální soundtrack..(24.8.2019)

1 3 4 5 6 7 8 9 12 23 34 45