Režie:
Tim BurtonScénář:
Ehren KrugerKamera:
Ben DavisHudba:
Danny ElfmanHrají:
Colin Farrell, Michael Keaton, Danny DeVito, Eva Green, Alan Arkin, Nico Parker, Finley Hobbins, Roshan Seth, Deobia Oparei, Joseph Gatt, Sharon Rooney (více)Obsahy(1)
Majitel cirkusu Max Medici (Danny DeVito) pověřuje bývalou hvězdu Holta Farriera (Colin Farrell) a jeho děti Milly (Nico Parker) a Joe (Finley Hobbins), aby se starali o novorozeného slona, jehož nadměrné uši jsou k smíchu publiku ve slávě upadajícím cirkuse. Ale poté, co se zjistí, že Dumbo umí létat, zažívá cirkus neuvěřitelný návrat. Zároveň se o Dumba velmi zajímá podnikatel V.A. Vandevere (Michael Keaton), který angažuje „podivného tlustokožce“ pro svůj nejnovější zábavní podnik Dreamland. Dumbo stoupá na vrchol slávy díky společným vystoupením s okouzlující a okázalou královnou vzduchu Colette Marchantovou (Eva Green). Záhy však Holt Farrier zjišťuje, že pod nablýskaným povrchem zábavního podniku Dreamland, se skrývá nejedno temné tajemství. (Falcon)
(více)Videa (17)
Recenze (237)
Jestliže jsem letos Aladina zkritizoval za možná až přílišnou snahu držet se originálu, tady je to zase naprostý opak. S předlohou má Dumbo společného možná tak titulního hrdinu a pár zmodernizovaných scén, jinak si jde zcela jinou cestou. Chrabrého myšáka zde nahradily děti vojenského veterána první světové války. Disney si zde samozřejmě nemohlo nechat ujít poukázat na to, že i dívka může být vědkyní (to je samozřejmě v pohodě, ale rok 1919 je ale jiná doba) + se tu ve výsledku bojuje proti tomu, aby se zvířata používala v cirkusech. Z filmu tak čiší až moc velká propagace moderního smýšlení, což filmu škodí, jelikož jde vidět že Disney nenechalo Burtona dělat si to po svém, tak je tu jen malý náznak jeho stylu a práce s postavami. Ačkoliv mám Michaela Keatona rád, zde se jeho role vůbec nepovedla a celé akční finále je navíc také o ničem. Filmu tak nakonec dávám stejné hodnocení jako Aladinovi, ale pocitově se mi přeci jenom zdá Dumbo lepší. 65% ()
Tak dobré jsem to teda nečekal. Možná má očekávání obrovské tragédie a ždímání slz z mých očí (pokud by se Burton držel animované předlohy) přispěly k tomu, že jsem byl celý film napnutý, v očích skoro slzy a každá druhá scéna mi přišla emočně ohromně silná. Příběh fajn, postavy moc fajn, konec děsný slaďák. Pro děti super a pro mě jako rodiče možná ještě lepší. ()
Dumbo bohužiaľ nie je Burtonovým vysneným návratom k jednoznačnej kvalite. Našťastie však nejde o podobne márny film ako Dark Shadows alebo pani Peregrinová. Je na ňom totiž mnoho dobrého. Aj tak však zamrzí, že majster zabudol na časy, keď nás ohuroval svojimi Batmanmi, dojímal Nožnicovorukým Edwardom, vzbudzoval záujem o staré sci-fička (Ed Wood, Mars útočí!) alebo horory od Hammeru (Ospalá diera). Takisto tu chýba radosť z rozprávania ako pri Veľkej rybe alebo originalita Beetlejuica. Tu sa iba zodpovedne a remeselne suverénne zarába na nájom. Chyba je však inde (v pekelnom scenári). Dumbo je priemerným produktom svojho štúdia, z ktorého občas vytŕčajú príjemne chvíľky evokujúce lepšie časy bývalej režisérskej hviezdy. Nebolí to, má to svoje momenty, ale už by sa mal v Hollywoode konečne nájsť človek, ktorý zoberie Ehrenovi Krugerovi klávesnicu, písací a stroj, pero a pre istotu aj ceruzky. Alebo ho aspoň odprace na Netflix. 6/10 ()
Nejslabší Burton. Tenhle příběh o létajícím slonisku mě fakt nebavil. Pominu-li svůj odpor k cirkusu, tak zde nacházím bez zájmu, chuti a zápachu hrajícího Farrella, který si připsal další komerční propadák. Keaton ztvárnil v nedávné době mnohem zajímavější záporné kreatury. Eva Green s Alanem Arkinem jsou zde prakticky do počtu. Jediné plus vidím v DeVitově comebacku. Jít v dnešní době do kina s podobně řídkým příběhem nemohlo ani dopadnout dobře. 35% ()
Burton goes full Zemeckis. Zápletka o slonovi, kterej po tom, co si napere chobot peřím, zjistí, že dokáže lítat, má v českém prostředí samozřejmě vyšší potenciál, ale tenhle pun vezme taky po chvíli za své. Když se budu snažit být co nejvíc objektivní a opravdu odsunu stranou jak je to hnusně celý umělý, tak se stejně pořád nedá ignorovat, že s tím scénářem se strašně válčilo. Zjevně tu byly nějaké podmínky pro to, které motivy, postavy a scény zachovat z předlohy, přičemž ty se musely potýkat s nějakými příkazy shora o tom co a jak aktualizovat dle současných trendů. V důsledku toho je tu docela dost slepých motivů, ale hlavně i postav. Příkladem za všechny je ta malá holka, která tu naplňuje takové to klišé chytré Hermiony, která se vzpírá vytyčeným rolím, ale ta postava je naprosto neživá, jenom stojí a se stejným výrazem říká nějakou věc, ve které má pravdu. Ani většinu času v tý scéně nic nedělá, má svěšený ruce podél těla a dívá se před sebe. Kdyby jí a toho jejího bratra do filmu přidali nějak v postprodukci, tak to dává smysl. Tu druhou hvězdu sem přidávám akorát za Alana Arkina, u kterýho mi přišlo, že si v každý svý scéně říká úplně co chce, protože ví, že je to ve výsledku jedno. ()
Galerie (51)
Zajímavosti (8)
- Po filmoch Pee-wee's Big Adventure (1985), Beetlejuice (1988), Batman (1989), Nožnicovoruký Edward (1990), Batman sa vracia (1992), Mars útočí! (1996), Ospalá diera (1999), Planéta opíc (2001), Veľká ryba (2003), Charlie a továreň na čokoládu (2005), Mŕtva nevesta Tima Burtona (2005), Alica v krajine zázrakov (2010), Frankenweenie: Domáci maznáčik (2012), Temné tiene (2012) a Big Eyes (2014) sa jedná už o 16. spoluprácu režiséra Tima Burtona a skladateľa Dannyho Elfmana. (Astonko)
- Eva Green se bojí výšek – během natáčení dokázala překonat svůj strach, a to za pomoci profesionálního umělce, který ji trénoval v jejích kaskadérských kouscích. (ČSFD)
- Natáčení začalo v červenci 2017, natáčelo se v Anglii (Buckinghamshire a Bedfordshire). (Varan)
Reklama