Komentáře uživatelů k filmu (11)

  • rivah
    ****

    komentář: https://www.eyeforfilm.co.uk/review/sunset-2018-film-review-by-anne-katrin-titze https://www.bfi.org.uk/news-opinion/sight-sound-magazine/reviews-recommendations/sunset-laszlo-nemes-mad-hat-movie(24.4.2019)

  • verbal
    *

    I na osvědčeném festiwalku můžete nedopatřením úplně klidně šlápnout do hovna osvědčeného režiséra. Doteď to dostávám z podrážky, mám totiž dost členitý dezén plný těžko dostupných záhybů, a připadám si jako peruánský indián, kolem něhož se právě se škodolibým smíchem prohnala horda avarských nájezdníků. Po veskrze originálně pojatém, smysluplném a opravdu sugestivním Judassic parku si Láslo zjevně nechal patentovat kameru v zátylku nějakého žida, avšak tentokrát to opravdu posral. A tak do maďarské metropole plné verbálně semidebilních Ugrofinů, kteří si očividně nerozumějí, protože je asi Maďarština fuckt těžký jazyk, přijíždí počátkem století Saulova dcera, patrně z pogromené rodiny, ale kdo ví, a s konstantním výrazem deprimovaného výra se jímá přijít na kloub první půlhodinu solidně a slibně se rozvíjející záhadě a temnému tajemství. Poté však následují další plné dvě hemoroidocidní hodiny manýristické kostýmní prudy, evidentních komunikačních poruch a naprosto retardovaně utínaných dialogů, jen aby se to jakože tajemství udrželo až do konce, a v tomto případě dokonce i za něj, během nichž kromě nasraného diváka a hlavní hrdinky, sveřepě se chovající jako zevní genitál s logopedickou vadou, vědí všichni přihrávající kolem úplně všechno, ale nikomu to prostě neřeknou ani za pytel sušených čuráků. Po hodině neklidného poposedávání jsem začal tušit zradu a má neblahá předtucha se do puntíku vyplnila. Náhle, ve sto čtyřicáté čtvrté minutě natahovaného zmaru a periodicky se opakujících otravných skečů s bez ladu a skladu pobíhajícími Maďary, tajuplnějšími než recept na uherák, je z roku 1910 náhle rok 1914, pizda s výrazem nasupeného výra bez sebemenšího opodstatnění čumí do zákopů První světové a bác ho, závěrečné titulky! Na to ukrutné tajemství už sice tak před hodinou a půl začal srát Bílý Tesák a člověk se v podstatě soustředil výhradně na snahu to podunajské martýrium se ctí usedět, ovšem vaše otlačená prdel, v níž teď navíc totálně máte další audiovizuální teror, řve v agónii po pomstě a zmítá vámi neodolatelná chuť vyhladit všechny maďarské ufony v okruhu čtyřiceti kilometrů. V Polsku jak na sviňu žádní nebyli, tak jsem se rozhodl zchladit si žáhu alespoň likvidací maďarské ekonomiky, aby už neměla prachy na točení podobných sraček, a to prostřednictvím doživotního bojkotu firmy PICK Szeged Szalámigyár és Húsüzem. Beztak už patří Agrofertu.(29.4.2019)

  • Matty
    *****

    Ačkoliv se Soumrak jeví jako „murder mystery“ thriller, na ústřední záhadu uspokojivou odpověď nenabízí. Motiv vraždy a pátrání po bratrovy slouží jako MacGuffin iniciující hrdinčin průzkum jednotlivých pater budapešťské společnosti. Netoužíme vidět co nejméně, abychom nemuseli čelit okolo probíhajícím hrůzám, zahrnujícím několik vražd, pokus o znásilnění nebo útok anarchistické skupiny, ale chceme naopak vědět podstatně víc, abychom došli ke spolehlivým odpovědím na vyvstávající otázky, což ovšem není možné. Jde o funkční a provokativní převrácení konceptu ze Saulova syna, za jehož horší kopii bývá Soumrak krátkozrace označován. O jednom z esteticky nejpodnětnějších festivalových filmů tohoto roku píšu podrobněji zde. 90%(15.11.2018)

  • Dadel
    **

    Saulova dcera. Nemes László tu používá úplně stejné kamerové postupy jako ve svém oscarovém trháku, ač se to sem vůbec nehodí, a stále se snaží budovat napětí, i když se ve filmu nic neděje a hrdinka se jen prochází po prosluněné budapešťské ulici (tedy, na konci se už něco děje, ale je vám to úplně jedno, protože vás předchozí dvě nudné hodiny ukolébaly natolik, že nevíte, co se děje). Výhoda je, že Jakab Juli, která po 144 minut nesleze z plátna, je hezčí než Röhrig Géza (trochu připomíná Watson Emmu), i když se jí většinou budeme dívat zezadu na krk a ne do obličeje. Pokud Nemes László jiným způsobem točit neumí, už si jeho další filmy nechám ujít.(5.10.2018)

  • a.kopecka
    **

    László Nemes ve svém druhém celovečerním filmu používá stejnou estetiku jako v pohlcujícím dramatu z Osvětimi. Velké a chaotické davové scény, nezaostřené celky, dlouhé scény na jeden záběr. To, co fungovalo před několika lety ve filmu Saulův syn, ale u Soumraku bůhví proč nefunguje. A to vůbec. Možná za to může rozbředlý příběh, možná extrémně nesympatická hlavní hrdinka. Natočeno na 35mm filmovou surovinu to sice všechno vypadá hezky, ale se skoro dvou a půl hodinovou stopáží a příběhem-nepříběhem je to vážně únavné. Na mysl přichází obavy, zda Nemes není jen „one hit wonder“, ale to ukáže jen čas. Očekávání na jeho další projekty mám každopádně ztlumené na minimum. Bohužel. [TIFF18](17.9.2018)

  • zablaga
    *

    používateľ Dadel to vystihol veľmi presne. Toto je dôkaz toho, že pekná vizuálna stránka nerobí film. Bolo to plné napätia, nepochopiteľných rozhodnutí postáv a zmätku v príbehu, v ktorom sa nič nedeje počas 2 a 1/2 hodiny. uf(3.4.2019)

  • Nebešťan
    ****

    I přes veškerou snahu to ve výsledku zůstalo u kostýmního dramatu.(6.5.2019)

  • InTerrre$
    ****

    Bela Tarr je možná v důchodku, ale maďarská kinematografie má teď už zavedený standart v podobě jeho učedníka László Nemese. Soumrak stvrzuje nasazenou laťku samotným Nemeseme v jeho předešlém oscarovém debutu, v němž modernizoval žánr holocaustovémo filmu - se Soumrakem reinovuje melodrama a dál rozvíjí pomyslný kříž vzpomínek a snů. Erdély využívá ruční 35mm subjektivní kameru a pro Nemese nově širokoúhlý formát. Soumrak je zároveň i cinefilní poctou, v epilogu odkazuje na Stezky slávy od Stanleyho Kubricka (jako jediná scéna filmu natočená na 65mm Arriflex 765), ve scénách oslav zase připomíná Spalující touhu. Většinou kritizovaná omezená perspektiva, je vnímaná jako nepříjemný prvek, ale díky ní Nemes dosahuje u diváka pocit všudypřítomné hrozby, jako hlavní hrdinka Irisz. Tohle není prvoplánová věc, tohle je tvůrčí záměr: frustrovat diváka a nechat jej spolus s Irisz tápat. #TohleChcešVidět #GodBlessBe2Can(6.10.2018)

  • Harpy
    ***

    Od rezisera som videla zatial iba tuto jednu snimku a nepochybujem ze je to kvalitne natocene, ale nemozen si pomoct. Hlavna postava mi nebola sympaticka, nedokazala som sa s nou stotoznit a bolo mi uplne jedno ci ju tam niekto znasilni alebo zavrazdi. Dej ma moc nezaujimal, stale nad vsetkym viseli len otazniky a v hlave som z toho mala bordel ako po 6 borovickach miesanych s pivom. Niekedy mi tie zabery kamery dokonca navodzovali ten pocit :D Avsak prave kameru chcem vyzdvihnut, lebo to bolo genialne a hudbu tiez, pacili sa mi dlhe zabery a pohlady povacsinou z "poza chrbta" cim sa divak len prihliadal zufalstvu hl. postavy najst odpovede. Film vo mne zanechal zvlastne pocity, ale znova by som ho uz vidiet nechcela.(9.1.2019)

  • Silhouette
    ***

    Vizuálně stylové a místy doslova úchvatné, scénaristicky je to žel průšvih. Motivace hlavní postavy, která urputně vyhledává něco, co ji nakonec nezajímá, je nesmyslná a neuvěřitelná. Postavy dlouze a nesmírně dramaticky na sebe civí a pokládají si otázky, které se nedočkají reakce. Tajemství zločinů vysoké společnosti jsou divákovi ve výsledku zcela lhostejné.(19.6.2019)

  • WhiteDuke
    ****

    Mám sice problém s tím jak je to zcela záměrně od poloviny nepřehledně vystavěné a do puntíku plnící plán jako z noiru, že nejsou potřeba žádné jasné odpovědi na "detektivem" položené otázky nebo nějaké logické vyústění, ALE už dlouho mě žádný fikční svět ve filmu tak silně neuspokojoval každou svou nabývající vteřinou jako Nemesuv Soumrak. Ta mizanscéna, ty kostýmy a ten production design. Ve svých nejlepších chvílích imerzivní noční můra podobná té ze Saulova syna.(9.1.2019)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace