poster

Blíženec

  • USA

    Gemini Man

  • Slovensko

    Blíženec

  • Kanada

    Gemini Man

  • Velká Británie

    Gemini Man

  • Nový Zéland

    Gemini Man

  • Austrálie

    Gemini Man

Akční / Drama / Sci-Fi / Thriller

USA, 2019, 117 min

Komentáře uživatelů k filmu (194)

  • Bluntman
    ****

    Nechci vynášet hodnotové soudy, zda-li je BLÍŽENEC dobrý film. Rozhodně je ale v mnoha ohledech pozoruhodný. Je výlučný, protože nespadá ani do jednoho z mnoha trendů ve fikční sci-fi za posledních dvacet let: nereflektuje společensky závažné otázky (klonování je otázkou minulosti), není myšlenkovou hrou (klonování je zjevné, žádné další překvapení), neimituje jiná umělecká díla, nemá ani neobvyklou výstavbu vyprávění, nerozprostírá svůj příběh do více médií a platforem pro budování komplexního světa příběhu. V téhle vykořeněnosti dá vzpomenout na Smithův blockbuster JÁ, ROBOT, ve kterém na konec šlo hlavně o prezentování trikové technologie (zcela digitální postava)._____ Nejblíž má však k HULKovi od stejného režiséra (Ang Lee), protože i v něm to nejomšelejší možné vyprávění - mladší agent jdoucí proti starému hozenému přes palubu - a téma vztahu otců a synů je pouze záminkou k formálnímu experimentování. 3D HFR neškodí, že je podobně jako onen klon hyperrealistické, protože tohle není hobití trilogie, kde bychom se měli nořit do fantazijního prostředí. Práce s přirozeným svícením scén, delší dialogové i akční scény kladoucí důraz na hereckou expresivitu detailními záběry obličeje, hlavně v první polovině velká hloubka ostrosti se zaostřenými všemi plány - to (plus další nezmíněné) jsou všechno velmi nevšední postupy přinášející netradiční zážitek. Je BLÍŽENEC povedený? Nevím, má ale řadu zajímavých filmařských voleb, že za zhlédnutí v kině - ve verzi 2K, 3D, 60fps (na původních 120 u nás žádný sál není vybaven, ve Státech jenom necelé dvě desítky) - stojí.(11.10.2019)

  • MoiJe
    ***

    Graficky kvalitna pocitacova hra, kde Will Smith predvadza svoje slzenie na povel. Pre mna vizualne hrozne rusive, este to omladenie tvare budiz, ale pohyb a koncatiny brrr. Aj na motocyklova nahanacka. Dost mi to pripominalo Word War Z, takze zrychlene neprirodzene digitalne pohyby vsetkych. Vztah s McClaneovou agentskou dcerou bol sympaticky.(9.10.2019)

  • kepiash
    **

    Před necelým měsícem jsem byl v Budapešti a vidět na plátně záběry tohoto krásného města bylo příjemným oživením nedávných vzpomínek. Na film samotný mi ale pravděpodobně moc příjemných vzpomínek nezůstane. Mr. and Mr. Smith je klasický béčkový akčňák, který se kvůli zásadním dějovým nedostatkům sám diskvalifikuje z toho, aby vůbec mohl být brán nějak vážně. A to je škoda... Pokud disponujete takovými technologiemi, díky kterým můžete herce dokonale naklonovat a navíc mu nasadit i takto drastickou omlazovací kůru, jistě můžete z podobného námětu vystříkat víc.(10.10.2019)

  • luka4615
    ***

    Bylo mi hned jasné, že Gemini Man nebude mít nějak extra zářivou dějovou kostru. U těchto typů snímků je prostě důležitější nápaditá akce, která v nejlepším případě ještě posouvá zažité hranice. A i když režisér Ang Lee tento bod po většinu času precizně plní (scéna s motorkami), tak nějak se neubráníte dojmu, že místo revolučního filmu sledujete nadupané akční sekvence v nějaké akční videohře. Tímto jsme se pomalu ale jistě dostali k jádru celého problému, čímž je vizuální stránka. Nechápejte mne ovšem špatně! Omlazený Will Smith vypadá vysoce realisticky, nicméně celý Gemini Man má až nepřirozeně "vyčištěný" obraz, což občas působí velmi rušivě a výslednému dojmu to poměrně dost škodí. Co tedy dodat na závěr? Nějaké řeči o filmovém mezníku berte s vážně hodně velkou dávkou skepse. Gemini Man je spíše první nesmělou vlaštovkou toho, kam se v následujících letech bude ubírat filmové, potažmo akční řemeslo. Nám tedy nezbývá nic jiného než doufat, že se to někdy konečně povede na výbornou! „Twenty-five years ago, Clay took my blood, he made you from me! The government chose me because there's never been anybody like me. He's been lying to you the whole time. He told you, you were an orphan, and of all the people in the world to come after me, why would he send you?“ (20.11.2019)

  • Alementina
    odpad!

    Opravdová sračka, nuda nuda nuda, trapný.(9.10.2019)

  • silentname
    **

    "Gemini Man" sa nakoniec ukazuje ako smutné scenáristické zlyhanie. Je to smutné. Film je napísaný ako to najväčšie klišé, čo som videl asi za celý rok. Pôsobí to ako 90s film, ktorý však kvôli nedostatočnej technológii bol odložený, aby sa natočil, až keď na to tie možnosti budú. Skvelé. Bohužiaľ to nefunguje, lebo niekedy mám pocit, že ani na dnešnú dobu nevyužili tú technológiu dostatočne dobre. Najmä ak máme uveriť mladú verziu Willa Smitha. Všetky časti v noci a počas tmy sú dobre spracované. No počas scénok cez deň tie efekty začínajú biť do očí viac. A v jednej scénke, kde sa mladý Will Smith usmieva to pôsobí vysoko neprirodzene. Celková story je o agentovi, ktorého jeho bývalí zamestnávatelia prídu zlikvidovať, lebo sa dozvedel veci, ktoré nemal a teraz musí zomrieť. Ale je príliš dobrý, tak je treba na neho poslať niekoho, kto je schopný sa jeho talentom vyrovnať. Ako som to sledoval som si hovoril, že je to dosť priemerné a v ničom nejako výrazné. No aj napriek mínusom, som to nejako ešte bol schopný prijať. No keď príde záverečná akčná scénka s novým bojovníkom, tak som mal pocit, že sa to zmenilo na absolútne idiotský finiš, ktorý tomuto filmu len zatlačí klinec do rakvy. Nebudem vám to spoilovať, ak chcete tento film vidieť, no povedzme, že vidieť mladého Willa Smitha, ktorý pôjde proti Willovi Smithovi 50-nikovi nie je to jediné, čoho sa tu dočkáme. To bol moment, že som neveril na čo sa už pozerám. Konec. Will Smith je sympatický herec a obdivujem jeho talent, no v tomto filme skutočne nepôsobí nejako zaujímavo, ani do toho nepridáva nejakú veľkú dávku svojej osobnosti a talentu. Je to funkčné. A to nám musí stačiť. Mary Elizabeth Winstead tu má veľmi jednoznačnú rolu a dokonca som to odhadol hneď ako som ju uvidel. Bol som si istý, že tu bude mať väčšiu rolu ako prenajímať rybárske člny. Film ide ako podľa šablóny. Je predvídateľný a málo zaujímavý. Akčné scénky? Myslím si, že ich tu mohlo byť trošku viac. Vyzerajú okey, no nemôžem poprieť, že som už videl lepšiu akciu. Čo viac dodať. Film je jedno veľké sklamanie. Hodnotenie: C-(11.10.2019)

  • Rakosnicek77
    ***

    Velké očekáváni, vystřídalo velké zklamání 😒(12.10.2019)

  • Lacike
    **

    Deväťdesiatkové tupé akčné béčko so 150 megovým rozpočtom. Dejovo to pôsobí jak remake prvého Bournea. Len namiesto straty pamäti trpí hlavný hrdina (špičkový vládny zabiják) rozklonovaním osobnosti, takže pri snahe zistiť prečo ho chce zlý šéf tajnej služby zabiť, po ňom ide jeho mladší klon, ktorému robí zlý šéf taťku. Proste taká rodinná dráma. Ale vzťahy medzi postavami nefungujú. Aj keď to natočil schopný Ang Lee, tak takú šialenú zápletku nedokázal uveriteľne predať ani on. A ani herci mu príliš nepomáhajú. Smith vo vážnej polohe je znova prkený. Owen má tak nezmyselnú postavu, že nevie jak ju podať. Za niečo stojí jedine Mary Elizabeth Winsteadová, ktorá tu nehrá typickú neschopnú ženu, ktorú musí hlavný geroj zachraňovať, ale schopnú agentku, ktorá sa o seba postará sama. Možno by bol lepší film o jej postave. Najväčším kladom filmu sú akčné scény. Ale aj tie sú rozporuplné. Na jednej strane sa snažia pôsobiť oldschoolovo, ale zároveň z nich často trčia triky, vďaka čomu neraz pôsobia umele. Napríklad mi pripadá komická snaha o čo najvernejšie stvárnenie omladeného Smitha, keď na motorke robí nereálne kúsky, ktoré by nezvládol žiadny človek a vďaka pohybov Smithovho tela je jasné, že to je CGI figúrka. Vďaka tomu ma z akčných scén bavili zakaždým len tie reálnejšie fragmenty a štval CGI upgrade. Takisto zamrzí PG-13 rating, takže prestrelky sú znova bezzubé. No a vďaka 120fps obraz celý čas vyzerá strašne neprirodzene ostro a keďže nepoužili žiadne dodatočné výrazne filtre, tak dodáva filmu nádych niečoho lacného. Vyzerá to jak amatérske videá z youtube na ktorých predvádzajú kaskadéri nejaké šialenosti. Výsledkom je divný film, ktorý pôsobí jak experiment. Ale skôr nevydarený a znova si ho pravdepodobne nepustím. 5/10.(25.11.2019)

  • Tony.cs
    *****

    Scenáristicky sice nic nového, režijně ovšem skvělé. Spousta lidí tu chválí digitál. No, v akčních scénách byl bohužel poznat hodně. Ten obličej mladého Smithe? Řekl bych super, kdybych předtím neviděl film Terminator: Dark Fate, kde v úvodu vidíte mladou Sarah a Johna, ve kterých nebylo poznat kousek animace. Opravdu jak skuteční. Oproti tomu je v Gemini Man, i přes super mimiku, animace rozpoznatelná od první chvíle. Nicméně stále je to parádní film a hodně dobrou hudbou.(21.11.2019)

  • Othello
    ***

    Byl to Vidocq v roce 2001, byli to Public Enemies od Manna, Gamer od Neveldine/Taylora či celá hobití trilogie. To všechno jsou průkopníci digitálních bariér ve filmu, kteří, jakkoli jim to bylo dříve vyčítáno, osahali ostatním nezmapované území bez limitů filmového pásu a dvaceti pěti okének za vteřinu. A teď k nim přibude tahle segalovka. Gemini Man jede za určených podmínek na až 120 FPS, což oku nepřipravenému může připadat jako neskutečná ohavnost. A ona to ohavnost je. Akční scény se ještě dají ustát, pokud, dle mého příkladu, se pohybujete notnou dávku svého času ve virtuálních světech (a film se různými first-person shoty snaží takto s divákem identifikovat), scény civilní zvládá ale už hůře. Ona přílišná ostrost a obrovské rozlišení bojují s tím, jak snadno odhalí umělé svícení a zlikvidují jakékoli další plány v obraze. Pokud je vzdálený objekt zaostřený stejnou mírou jako přední, obraz tak totiž začne působit dvojrozměrně místo prostorově, protože člověk je tak zvyklý vizuálně pracovat už s prostými limity svých očí. Pokud je potřeba tvůrců zvyšovat počet framů za sekundu motivovaná snahou přiblížit diváku dění na obrazovce, ignoruje tím fakt, že lidská pozornost, zrak, vnímání, funguje taktéž subjektivně. Dobré akční scény ve filmech s tím pracují a na poli neustále se měnící a frenetické situace nám předhazují klíče k upoutání naší pozornosti na to, co chce, abychom viděli. Gemini Man má pocit, že takové klíče nepotřebuje. Stačí mu jen maximálně zaostřit dění a jediné, co po nás chce je, abychom se dívali. Ono samostatné akční scény nejsou pak vůbec špatné (až na některé opravdu tristní triky), ale nepůsobí dojmem, že se v nich pohybují živí lidé. Což je problém u příběhu o tvrdých zabijácích, kteří mají krvácet a trpět. __________ Zajímavý je, že jsem o tomhle původně psát vůbec nechtěl, protože více než onou technickou stránkou, jsem byl zasažený tím, že je využita na to, aby odhalila naprostou vyřízenost dřívějšího prvního muže Hollywoodu Willa Smitha. Ten zde působí unaveněji a nepoužitelněji než libovolný současný Bruce Willis a tříciferné číslo framů z něj nemilosrdně nesundavá svoje oko. Ten člověk už není schopný ani přirozeně zahrát to, že přijde do místnosti a fakt, že film se zaobírá jím a jeho WETA klonem mi přijde více fascinující než celý ten demonstrovaný technologický pokrok. Já vím, že Čínani toho od svých ochočených hereckých kurviček nic víc nechtějí, ale tady už jsme na hranici toho, že je vám nepříjemné se ocitnout s očividně nekomfortním představitelem, u jednoho díla. Není tajemstvím, že scénář k tomuhle chrchlu existoval už v 90. letech a delší dobu k němu byl přivázaný Nicolas Cage. Zábavné je pak sledovat, jak patrně jediná změna od jeho původní podoby nastala v připsání ženské postavy. Ta v dobré polovině scén zmateně stojí v pozadí a neví co má dělat, zatímco si dva Willové Smithové povídají o šrámech na duši. Připomíná tak, když jeden z hráčů nestihne dorazit na seanci Dračího doupěte a vy musíte odehrát scénář s ostatními hráči a tvářit se, jakože tam v tom příběhu jeho postava s nima je. A tak to jde dál a dál. Co slovo, to perla: "It's not a gun time. It's coffee time.", "I cannot sleep. There is where the ghosts are.", to vše pronesené hercem, který si s každou slabikou více a více uvědomuje jak je na konci kariéry. Pokud by u původního scénáře seděl David A.Prior, uvěřil bych tomu. A to byla upřímně ta věc, která mě na tom filmu bavila nejvíc. Je to jak sledovat starou cannonovku s vědomím všech rizik, která to přináší. Smějete se v bulváru příběhům o chudácích, co vyhráli v loterii sto milionů a během dvou let je prošustrovali na chlast, fet a kurvy? Tenhle chudák vyhrál od smrtícího komba Bruckheimer-Čínani 140 mega a prošustroval to za pár měsíců za filmařský ekvivalent toluenu s krokodýlem. Crazy times.(7.1.2020)

  • Praxis
    **

    Bizarní děj se zmateně pobíhajícím ústředním triem, které pořád nahání mladičký panic, co by potřeboval zasunout, ale neví jak, protože momentálně zasouvá tak leda náboje do zásobníku. Pár hezkých choreografii soubojů, u některých je vidět bolestné použití CGI, a občas to působí dost papundeklově. Jinak je to o hovně. Zmatené jak scénaristicky, a ani herecky to není bůhvíjaké. Zív zív ještě větší než jsem čekal. Už po hodině jsem měl pocit, že na to koukám celou věčnost. Opticky strašně dlouhej film, kde se vůbec nic neděje. 45%(10.1.2020)

  • Pet
    ***

    General formula: (120 fps - 90s plot) * 2 Smiths = 60%__________________________________________________ 3D approach formula: (120 fps - 90s plot) * (3D : 2 Smiths) = 45%___________________________________________ Fps approach formula: (90s plot + 120 fps) : (3D + 2 Smiths) = 42%______________________________________ Complex approach formula: (138 mil. budget : 2 Smiths) : [(90s plot + 120 fps) * (2019 production year * 3D)] = 54%___ All formulas average = 50%(10.10.2019)

  • PogoJoe
    ***

    Nějakou dobu jsem se u tohohle filmu bavil, ale od "Maďarska" to šlo do kytek a závěr byl vyloženě rozpačitý až trapný. Akce natočena skvěle, Will i Mary jsou tady fajn, ale to nestačí. Další akční jednohubka, co brzy z mysli mé vyšumí.(9.10.2019)

  • filmfanouch
    ***

    To, že se v Hollywoodu objeví velice zajímavý námět hned neznamená, že by se film dočkal rychle realizace. Jedním takovým příkladem za vše bude rozhodně Blíženec- Ten se chystal přes šílených 20 let a za tu dobu kdy si prošel Development hellem se kolem něj motalo spousta zajímavých režisérských a především hereckých jmén. Film mohl například režírovat Tony Scott, zajímavější je to ale právě až u toho castingu- Kolem hlavní role zabijáka, kterému začne jít po krku jeho mladší klon se za těch 20 let motali herecká jména jako Harrison Ford, Mel Gibson, Clint Eastwood, Arnold Schwarzeneggger, Sylvester Stallone nebo Sean Connery v době kdy ještě po Lize výjimečných nezlomil nad herectvím hůl. Už to vypadalo, že se ten film nikdy realizace nedočká a přece jen jsme se dočkali- režii si vzal na starost Ang Lee a hlavní roli nakonec po všech těch letech získal Will Smith. Důvodů proč se tak dlouho čekalo na realizaci snímku bylo hodně, ten hlavní ale měl být především ten, že se čekalo na to až bude technologie na takové úrovni aby mohla být hlavní herecká hvězda digitálně omlazena a krom role stárnoucího zabijáka si zahrát i právě svou mladší verzi. Ang Lee už se třeba u Pí a jeho život osvědčil, že mu práce s technologií nedělá problém a především má neskutečný cit na vizuál, Will Smith zase několikrát předvedl, že dobrý herec a především mu role drsňáků nedělá problém. Prvotní trailery sice ukazovali, že ta technologie ještě není tak úplně dokonalá a mladý Will Smith nevypadá zrovna realisticky, pořád tam ale byla ta zvědavost a doufalo se, že se triky do premiéry stačí doladit. A především byla otázka jestli bude Blíženec po těch 20 letech realizace fungovat a obhájí si titul projektu o kterém se v Hollywoodu dlouho mluvilo. Ve finále by možná nebyl ani tak problém, že je námět filmu přes 20 let starý, finální Blíženec ale opravdu působí jako zakopaná akční relikvie z 90. let, kterou nikdo nějak zásadně neaktualizoval a možná, že kdyby film vyšel v 90. letech tak by z něj mohla být akční klasika. Píše se ale rok 2019 a i kdyby se film snažil schválně odkazovat na 90. akční klasiky (nesnaží), pořád film bude v dnešní době tak trochu podivně vyčuhovat. Naštěstí ale režíruje právě Ang Lee a ten dokáže aby ten film alespoň víceméně fungoval. Blíženec je především akční film. A jakožto akční film funguje. Vybavím si minimálně 3 akční scény, které bych označil za výborné a neskutečně jsem se u nich bavil. Will Smith je především v ideálním věku a kromě toho, že v akčních scénách funguje také dokáže uhrát nájemného zabijáka ve středním věku. Každý stárneme, Smith se ale s tímhle faktem vyrovnává celkem snadno a mám dokonce pocit, že si to užívá. A táhne díky tomu Blížence. Především se ale vyplnilo jedno přání- DIGITÁLNĚ OMLAZENÝ WILL SMITH JE SKVĚLÝ! Digitální omlazování ještě opravdu neumí každý a někdy pořád vyloženě bolí a kazí dojem (víc nám o tom už za měsíc dle ohlasů ukáže Scorseseho Irishman) a dle trailerů na Blížence se nezdálo, že bude digitálně omlazený Smith fungovat jako jedna z hlavních postav na které má příběh stát. Jenomže se to povedlo! Nevím jestli se shodnu se všemi, mně ale digitální Smith opravdu potěšil a užíval jsem si každou interakci normálního Smitha a digitálně omlazeného Smitha! Junior je ve finále jedna z nejpozitivnějších věcí na tomhle filmu a rozhodně bych nečekal, že budu ve finále tak nadšený právě z digitálního Smitha. Bavila mě i Mary Elizabeth Winstead, přičemž je mezi ní a Smithem jakási zvláštní chemie, která ale celkem funguje. I Benedict Wong je fajn a i když ve filmu funguje spíše jako odlehčující postava, přesto funguje jako plnohodnotná součást filmu. A ve finále mě celkem bavil i Clive Owen, který se dokáže tvářit jako někdo komu na jeho výtvoru opravdu záleží a bere ho jako syna, každému ale dojde, že tak trochu lže. Owen se svým zlým ksichtem vždycky seděl spíš na záporáky a tady takhle funguje. Možná jsem od jeho záporáka ale přece jen čekal něco víc. Možná více propracovaný vztah s Juniorem? Možná nějakou lepší interakci s Henrym? Já vlastně ani sám nevím, Owen mě bavil, zároveň jsem ale prostě od něj čekal něco víc a vlastně na mně nefungoval jako hlavní záporák/hlavní hrozba. Minimálně tohle se ale ještě filmu odpustit dá. To co se Blíženci odpustit nedá je, že jaksi nevyrovnaně balancuje mezi akčním béčkem (tyhle pasáže celkem fungují a ten film se mohl v 90. letech opravdu stát kultovním filmem) a zároveň filozofickou sci-fi o tom jestli mají klony stejná práva jako normální lidé nebo jestli taky dokáží začít cítit nějaké emoce. Když se ten film najednou nebere extra vážně, najednou vlastně funguje strašně moc. Jakmile se ale začne brát vážně, nefunguje to skoro vůbec. A není to kvůli tomu, že by Smith nedokázal uhrát stárnoucího zabijáka, který má poprvé v životě reálně strach nebo, že by digitálně omlazený Smith nefungoval v interakci s normálním Smithem. Je to prostě proto, že ten film nefunguje jako vážná záležitost. Což je s podivem vzhledem k tomu, že film režíruje právě Ang Lee. Což mě přivádí k tomu jak se Ang Lee k tomuhle filmu vlastně dočkal. A tady se dostáváme do spekulací- Ang Lee jakožto vizuální režisér podle mně šel k filmu především právě díky hlavní zápletce a využití de-agingu. Možná mu byla celá zápletka vystřižená jak z akčního filmu prostě ukradená a šlo mu především o de-aging. Je to klidně možný. Nebo si chtěl Lee třeba zkusit akční film. A úplně mu to nevyšlo. To je ale naprosto v pořádku. Režisér povedeného Tygra a draka, Hulka, který byl tak trochu jiná komiksová adaptace v tom nejlepším slova smyslu nebo parádního Pí a jeho život prostě tak trochu šlápl vedle, zároveň si ale vyzkoušel de-aging, což se mu jako režisérovi, který dbá především na vizuál určitě líbilo. A zároveň Lee dokáže natočit akční scény parádně, ať už je to přestřelka, naháněčka na motorkách nebo jen pěstní souboj. Je to fajn a akční scény stojí za to, ve finále je to ale přece jenom fakt málo. Film se jinak natáčel na různých lokacích, v hlavní zápletce filmu se totiž postavy stěhují z bodu A přes B do C a tudíž se cestuje po světě. Natáčelo se na skutečných lokacích a některé záběry vypadají opravdu krásně. Zároveň to ale celé někdy působí jako, že je prostředí celé vytvořené v počítači (i když není) a bohužel to tak působí především ve chvíli kdy si jdou Smithové po krku. Ten film vlastně vizuálem není kdovíjak povedený a kdybychom neměli toho skvělého Smitha Jr., nemá se tu skrz vizuální stránku bůhvíco chválit A je to škoda! Se scénářem mám jinak ten problém, že je od začátku jasné jak by film mohl skončit respektive existují dvě možnosti jak by mohl film skončit: Tou odvážnější cestou a tou očekávanější cestou. A mrzí mě, že se tvůrci vydali spíše tou očekávanější cestou i když to vlastně chápu. Jen mě mrzí, že tu v součtu nikdo neměl koule na to přijít s něčím trošku temnějším, drsnějším a v rámci žánru originálním... Blíženec je vlastně hodně oukey. Smith je super, Smith Jr. vypadá dokonale, Winstead je fajn, Wong je fajn, Owen je Owen, akční scény stojí za to, lokace jsou sem tam hnusný, až podivně to přeskakuje z akční voloviny do filozofické úvahy nad životem klonů a ve finále ten film možná opravdu dorazil až moc pozdě, zároveň ale neurazí. Bylo by zajímavé vědět jak moc se scénář upravoval (upravoval ho David Benioff, jeden z showrunnerů Hry o trůny) a jestli by ten film nebyl lepší kdyby se scénář trochu nerozpracoval a nezměnil, na to už je ale asi pozdě. Je to fakt oukey film, podruhé už ho ale nikdy vidět nemusím.....(10.10.2019)

  • Flipnic-RE
    ***

    No to bylo teda ... než mi došlo, že je to aj scifi, aj akční aj asi i psychologický ...aj aj aj ,... Zajímavá byla ta akce, proto s odřenýma pyskama vietnamské puberťačky (sorry Asie ..) tomu dávám 3*. Ale jinak to byla fakt slátanina bez jakýkoliv hodnoty, smyslu a významu a divím se, že se formát jako Will Smith nechal zblbnout do něčeho takovýho... Jo a taky Elizabeth byla fajn, ta byla hodně fajn, ta se mi líbí už od Pilgrima.(24.11.2019)

  • FilmFan24
    ***

    Film, který je vším jiným než jsem čekal. Není špatný, to zdaleka ne, ale má značně nevyvážené tempo. Na akční film nezvykle dlouhé dialogové - a hodně statické - pasáže a na to, aby byl sci-fi dramatem odsuzující klonování, jsou zase velice povedené akční scény jakoby něčím navíc. No tak vážně nevím. "Blíženec" se ke mě moc nepřiblížil...Určitě ale mu dám aspoň ještě jednou šanci.(12.10.2019)

  • classic
    ***

    ...Američania (dúfam, že aspoň Číňania potiahnu, a zachránia nielen Jerryho reputáciu...) zrejme veľmi málo pochopili (ocenili) najnovší počin tchajwanského režiséra Anga Leeho, kde o dušu omladzuje Willa Smitha, keď si asi budete normálne myslieť, že ste sa vrátili v čase za čias mladého Fresha Princea, ó áno, je to také dobré, až neskutočné, čoho sú schopné, dnešné, namakané počítače... K technickej stránke filmového diela nemám takmer žiadne výhrady, keď som k tomu ešte extra nepostrehol, žeby mi táto digitalizácia liezla na nervy. I napriek tomu sa mi ale zdá, že samotný Lee trochu vychádza z formy, keď voľakedy bolo o ňom oveľa viac počuť, aj čo sa týka prestížnych filmových cien (oscarov). Will Smith (Junior) proti Willovi Smithovi (Henry Brogan), keď „obidvoch” stelesňuje jeden a ten istý herec, je to atypické, ale je to veľmi dynamické, či samotná sekvencia na motorokách je pravdepodobne vrcholom celého Blíženca. Režisérova vizualizácia je mojej osobe veľmi blízka, ale bohužiaľ so scenárom je to trochu horšie, na čo si moc všetci navôkol seba nedávali veľký pozor. Trojlístok scenáristov ho ozvláštnila až príliš otupeným výrazom, plným klišé, čo by možno nezhltli ani malí škôlkári ? Jerry Bruckheimer býval hodne vychýreným producentom-par excellence, hádam sa mu to ešte vráti v blízkej budúcnosti ? Will zakopol vedľa spolu s Angom (a ten mimochodom už druhýkrát po sebe za krátky čas !) _ “ Vizuálny EXPERIMENT, ktorý sa zastavil niekde na pol ceste, s potenciálom, ktorý ostal dosýta nevyužitý”... _ PS: Mary Elizabeth Winstead vskutku celkom potešila, čo sa o Cliveovi Owenovi povedať vôbec nedá, a pritom v Children of men bol vynikajúci.(14.10.2019)

  • Morholt
    ****

    Od Anga Lee jsem sice čekal něco trochu jiného, než bezduchý akčňák, ale i tak jsem docela spokojen. Film si drží celkem solidní tempo, akce, byť místy trochu sterilní, má něco do sebe a Smith má sice na kontě lepší role, ale nevadil mi a uvítal jsem přítomnost Mary Elizabeth Winstead, pro kterou mám slabost. Přežít se daly i existenciální kecy, bez kterých se Smithovy filmy asi už neobejdou. Jinak mě zaujaly dvě věci a obě technického charakteru. Překvapily mě ne úplně vymazlené akční scény, což se projevilo především při motorkové sekvenci. Animátoři si při dnešních možnostech nemohou počínat jako v 90.letech, jakkoliv je celý film připomíná. Za to by zasloužili nakopat. V protikladu tomu stojí bezchybné vyhlazení rysů Smithova mladšího jé, které jakoby si odskočilo z natáčení Fresh Prince. To byla pecka. 70%(1.1.2020)

  • Blackhand47
    ****

    Blížence můžu s klidným svědomím zařadit mezi ty povedené filmy o agentovi v penzi, kdy se samozřejmě i tentokrát pokusili tvůrci zápletku okořenit o nějaký ten netradiční prvek. V tomhle případě jde samozřejmě o klona, který je stejně dobrý jako originál, ale akorát v mladší podobě. Inu jde vidět, jak se technologie posunuly a jak již dříve předvedly komiksové filmy, omlazovat se dnes již dá natolik dobře, že to člověk vlastně ani nepozná. Co mohu dále pochválit jsou akční scény, jež nepůsobí nijak přehnaně ani trapně a jsou po choreografické i filmařské stránce velmi dobře zpracované. Jak jsem již zmínil, zápletka je taková tradiční a člověka ani nepřekvapí, což je trošku mínus, ale od takového filmu člověk něco hlubšího prostě čekat nemůže. Film samozřejmě mohl skončit o pár minut dříve, ale tvůrci si prostě neodpustili dát do finále ještě další proměnnou a hrdinové tak v poslední chvíli museli čelit ještě supervojákovi, což bylo krapánek trapné a nadbytečné. Blíženec díru do světa rozhodně neudělal, ale pořád je to ten typ filmu, který si rád pustím večer doma a na chvíli vypnu. 75%(9.10.2019)

  • corpsy
    ***

    HFR ( High frame rate ), to je nákaza, ktorá oslabuje filmovú imunitu. Aby ste ma pochopili, zašiel som na BLÍŽENCA v jeho 3D podobe a v HFR a dostalo sa mi najkatastrofálnejšieho kino zážitku môjho života. Rozmazané farby, nefungujúce 3D a všetko to pôsobilo ako nejaká superdrahá inscenácia, alebo domáce video v HD. Proste hnus. Toto nemalo s filmovosťou spoločné nič. Takže prosím pána Camerona, aby to pri ďalších AVATARoch buď zdokonalil, alebo radšej ani neskúšal. Čo sa týka filmu samotného, je to béčko s áčkovým rozpočtom, béčkovými hereckými výkonmi a áčkovými akčnými scénami, ktoré by ma potešili snáď ešte viac v normálnom formáte. Ako minútka to ale stačí.(19.10.2019)

  • Kudly4
    ***

    Klasický, šablonovitý akčňák, kde byla akce místy opravdu výborná a místy mi to kazily digitální efekty viz. scény na motorkách a na druhý upravený xicht Smithe, se občas taky nedalo dívat. A nejhorší je PG-13. Čekal jsem rozhodně víc, ale dalo se to zkouknout, aniž bych se nudil. Škoda, průměr.(21.11.2019)