Reklama

Reklama

Akční drama ze současnosti se odehrává v západním Texasu, kde je prakticky nemožné odlišit poctivého člověka od psance. Dva bratři - Toby (Chris Pine), rozvedený otec s čistým trestním rejstříkem, který chce svému synovi zajistit lepší život, a vznětlivý bývalý zločinec Tanner (Ben Foster) - se rozhodnou společně vyloupit celý řetězec poboček velké banky, která jim chce zabavit rodinné pozemky. Tyto loupeže jsou součástí zoufalého plánu, jak opět získat pevnou půdu pod nohama i budoucnost, jež jim byla ukradena silami, proti kterým jsou oba bratři bezmocní. Pomsta je zpočátku sladká, dokud se však sourozenci neocitnou v hledáčku neúprosného, obhroublého texaského šerifa (Jeff Bridges), který si chce před odchodem do výslužby připsat na konto ještě jeden triumfální úspěch. Zatímco do splnění plánu zbývá jediná loupež, schyluje se k velkému zúčtování, v němž se střetnou poctivý strážce zákona a dva bratři, kteří kromě rodiny nemají pro co žít. (HBO Europe)

(více)

Recenze (481)

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele

"Nechceš mu nadběhnout a rozsekat toho hajzla tomahawkem?" Šerif Marcus s Indiánem byli velcí sympaťáci a já jsem jim hrozně fandil, aby ty ozbrojené loupežníky dostali. Jenže loupežníci Toby s Tannerem byli taky sympaťáci, kteří okrádali banku o to, co jim ukradla. Takže komu mám fandit? Snad jedině chlapskému pojetí celé záležitosti, ale to pro mě není snadné. Prostě jsem se trošku rozpoltil a nakonec jsem si z toho vzal ponaučení o tom, že vykrádat banky v Texasu není nejlepší nápad. Klienti jsou totiž vesměs ozbrojení potomci Buffalo Shatterhandů, kteří doufají, že jim před kanón vběhne nějaký idiot a začne vykrádat banku. Zkrátka to není bezpečné a proto budu jako velký softwarový odborník dál vykrádat banky elektronicky. CTRL+C, CTRL+V a je to. ()

H34D 

všechny recenze uživatele

Přímočarý a správně jednoduchý moderní western s partičkou texaských chlapáků, kteří si jdou za svým, nehledě nalevo, napravo... Film skvěle vykresluje takovou tu jižňanskou prázdnotu a prostoduchost - ovšem v tom nejlepším slova smyslu tak, aby to mělo své kouzlo. Chlapáci tedy mají patřičné charisma a byť si pro nás nepřichystali žádnou sofistikovanost, působí aspoň jako reální lidé v reálném světě. 8/10 ()

xxmartinxx 

všechny recenze uživatele

Dlouho jsem neviděl tak chladně mechanický film, kde jakoby tvůrci prostě jen skládali papírový letadýlko z ábíčka podle návodu a čekali, že na konci bude opravdu lítat. Nenechám se ukolíbat líbivým soundtrackem, pěknou kamerou ani nejvíc jižanskejma přízvukama od těch, co nejsou slyšet ve Zrození národa, když nic z toho neslouží ničemu pořádnýmu, co bych neviděl líp jinde. ()

flanker.27 

všechny recenze uživatele

Z filmu jsem si odnesl poznatek, že Texas je větší vidlákov než Horní Kotěhůlky a Zlámaná Lhota dohromady. Mohl bych se intelektuálně rozplývat, že nekompromisně syrovým popisem bezvýchodnosti a detailů ze života řadových Texasanů jde o americký protějšek Čechovovy Stepi nebo nějakou podobnou hovadinu, ale podle mě jde jen o skvěle natočené nic. ()

Morien 

všechny recenze uživatele

(1001) Nick Cave a Warren Ellis zase řádí. To jsem chtěla říct předem. Za každou cenu je jeden z těch filmů, kde určitě každý druhý a možná že i každý první záběr vypadá, jako že všichni lidé v něm pózují na plakát, ale když je to chytrý meditativní moderní western o vztahu bratra k bratru, jedince k předkům a všech k půdě, tak to nejenže odpustím, ale snad i trošku vnímám jako přednost. Také je to po nějaké době zase film, kde jsem si opravdu užila dialogy a obdivovala, jak byly napsané a používané. O to, o čem se mluví, úplně nejde, ale přece je důležité, že to zaznělo. O charakterech všech čtyř mužů mi to říká velmi mnoho, buduje to sympatie k oběma dvojicím a zároveň vytváří podvědomý strach z jejich nevyhnutelné konfrontace. Film nechává každé emoci dost času, aby dostatečně ukázala svůj efekt na svého prociťovatele. Velmi pomalu a pozvolna buduje napětí a divácké očekávání, aniž by to přetáhl do neúnosné délky nebo nudy. A potom ještě pořád dokáže nabourat očekávání a překvapit svým vývojem. Bena Fostera, Gila Birminghama i Jeffa Bridgese (v tomto pořadí) jsem již milovala, a nyní ke svému překvapení na tento seznam asi budu muset zařadit i Chrise Pinea. A taky miluju, že je to zároveň absolutně civilní a výsostně žánrové. ()

choze 

všechny recenze uživatele

Hrdinové na cestě nepřívětivým světem, cestě, ze které není návratu, se správným polišem jednou nohou v důchodu v patách... Jo, vzdáleně mi to připomnělo VOLNÝ PÁD. Dobří herci a prakticky hmatatelná deprese texaských farmářů chycených v několikagenerační pasti chudoby a dluhů, z níž není úniku. ()

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Lords of the Plains. Jeden z těch vzácných kousků, jehož podstatu vystihuje úryvek z McCarthyho novely No Country for Old Men: „Dybych se nevrátil, řekni mámě, že ji mám rád.“ - „Tvoje máma je mrtvá, Llewelyne.“ - „No tak jí to řeknu sám...“ Genius loci amerického jihozápadu je prostě unikátní. Vyprahlá krajina, vyprahlé duše a celkem jasná odpověď na otázku, proč Hillary brala jen stříbro. I když..., konkrétně v Texasu by vyhrál i těžební vrták, kdyby byl republikán.. ()

TeeAge 

všechny recenze uživatele

Už rok som presýtený rutinnými komixovkami a bezduchými akčňákmi, nakoľko aj filmy, ktoré sľubovali nejaké nadhodnoty v traileroch, sa ukázali ako silné sklamania. Na to príde Hell or High Water, kde nie je nič zbytočné, a remeslo funguje z všetkých aspektov. Poctivá práca, kde nie je extra rozpočet, len duša. ()

StarsFan 

všechny recenze uživatele

Takové lehce horší No Country For Old Men. Máte-li rádi velmi silné texaské přízvuky a nevadí-li vám, že až do závěrečného střetu šerifova dějová linka nijak neovlivní vývoj příběhu hlavních dvou zlodějíčků, klidně si ještě jednu hvězdičku přihoďte. ()

3DD!3 

všechny recenze uživatele

Texas má něco do sebe. Jižanská atmosféra odkapává z každého záběru. McCarthyovská poetika balíkova dokáže pohltit a Cave s Ellisem na tom nesou lví podíl. Příběh dvou bratří a jejich plán jak vyhrát nad nepřízní osudu symbolizovaném bankovními úředníky. Bridgesovy hlášky dokonalé, Foster sympaticky vyšinutý, Pine účelně minimalistický. Moderní western ve své nejlepší formě. Někdy i slepé prase dojde ke korytu. ()

JitkaCardova 

všechny recenze uživatele

David Mackenzie - kterého si po dvojím opojeném shlédnutí Perfect Sense (moje zdejší recenze) beru stále zaujatěji do hledáčku - tady dosti odvážně (žel mnohdy přehlédnutě) využívá obého svého umění, jednak talentu pro mistrné audiovizuální budování atmosféry a pro autorsky svéráznou práci s žánry, a jednak svého sociálního cítění a pointování děje tímto směrem, a staví je tu do nelehko skloubitelného kontrapunktu - výsledek je nicméně funkční, a o to efektnější, když ho opravdu vstřebáme: asi jako známý obrázek kachny/králíka, když se konečně přimějeme vidět obojí zároveň a vnímat, jak a proč ona iluze vzniká - až na to, že tady obě roviny od chvíle, kdy jsou vnímané obě a ta jedna už nepřehlušuje tu druhou, navíc silně korespondují a podtrhují sdělení. ***** Tou první, zřetelnější rovinou je forma: do současné doby přetavený nefalšovaný jednoduchý western, pevný rámec chlapáctví zahnaného do pasti proti ctihodnému zákonu, čistý obraz, který tu mnozí, kteří vidí jen jej, napadají jako vyprázdněné klišé. Tady se vyloženě nabízí srovnání s plakátovou Dálniční hlídkou (2019) (moje recenze), filmem, který skutečně nenabízí nic víc než správně namíchané dávno známé přísady uspokojující první signální. Nicméně u Hell or High Water to chce se zastavit a trochu se zasnažit, neodmítnout film takhle lacino, aniž by si člověk dal tu práci zapojit do vnímání všechno to, co skrze formu jemně prosvítá a problematizuje, nač se vlastně díváme. ***** Klíčová je tu postava cynického strážce zákona, který se netěší do starého železa. Sledujeme ho zprvu jako chlapa přesvědčeného o tom, že ty dva bankovní lupiče musí dostat a že na jeho straně je právo i spravedlnost. Později ho sledujeme jako otřeseného chlapa přesvědčeného o tom, že musí pomstít smrt svého indiánského parťáka. Ale na konci filmu, po onom klíčovém, byť nenápadném rozhovoru na terase, máme-li pro to cit, jsme najednou svědky zásadní změny atmosféry a vidíme v něm překvapeného chlapa, v kterém se na stará kolena chtě nechtě láme a přetváří jeho celoživotní přesvědčení, když zjistí, že se oba bratři obětovali nezištně, a že problém není v tom, že by oni byli v jádru špatní, ale že špatná a nespravedlivá je celá ta nelidská mašinérie bank a úvěrů a moci kapitálu.... a že s jeho indiánským parťákem (ty jeho komentáře o změnách vlastnictví půdy) měli v tom zásadním pohledu na život a společnost společného mnohem víc než on sám, který se chtěl za něj na nich mstít..... a najednou je z něj cítit respekt, schlípnutí, mnohem zásadnější otřesení a také zlomenost... A úplně se tím také mění smysl oné vzájemně dohodnuté závěrečné výzvy k dalšímu setkání a možnému souboji - oba vědí, že už nemají pro co žít, a oba chápou, že vědomí, s nímž budou po tom všem od té chvíle muset dožívat, jim už ani jednomu nepřinese klid a ani jeden už s tím ani nebude moci nic udělat. A že tedy není výhrůžkou nepřítele, ale spíše laskavou, gentlemanskou nabídkou muže cti, když si slibují, že jeden z nich tomu druhému v případě šťastné ruky může přinést do duše mír. Vlastně se rozcházejí s tím, že doufají, že ten šťastnější by se mohl nechat se ctí a respektem tím druhým zastřelit, aby se zbavil břemene nelehkého, hořkého dožití. Což je ovšem přesně opačný závěr, než jaký viděli všichni ti diváci, kteří filmu vyčítají, že je klišovitý. Ač on je zatím mrazivě a dojemně originální. **** (Viděno během našich silvestrovsko-novoročních promítání s přáteli na B12, v rámci JitkaFestu 2022/20223) () (méně) (více)

Kaka 

všechny recenze uživatele

A Oscara za non-stop pure redneck neo-westernovskou vypalovačku dostává ? David Mackenzie, který se s nezajímavým materiálem popasoval slušně a vytvořil hláškující retro jednohubku s huhňavým Bridgesem tak, jak ho máme rádi a s pošahaným Benem Fosterem tak, jak ho máme úplně nejraději. Je až s podivem, že to docela funguje i jako zajímavá sonda mezi pracující středozápaďáky s holými pozadími. Nemá to žádné větší ambice, ale na odpolední siestu dobré. ()

Spiker01 

všechny recenze uživatele

Velice pomalá westernová lahůdka pro fajnšmekry, která to zaslouženě dotáhla na festivalech k nominacím a klidně bych za tu režii toho oscara dal, škodaže v téhle kategorii Hell or High Water nominované není. Kovbojové Pine s Fosterem jsou vynikající a Bridges mě s tim svým brbláním pod fousy nikdy nepřestane udivovat...8/10 ()

Radko 

všechny recenze uživatele

Skvelý vykrádačský príbeh dvoch bratov lúpiacich malé pobočky bánk. V rámci deja je nenásilne vložená línia všeobecného úpadku tradičného farmárčenia a súbežne s tým vzrastajúca moc zderských bánk a veľkých firiem. Nástup novodobých lupičov, spočíva často v nezrozumiteľných právnych kľučkách obsiahnutých v zmluvách o pôžičke peňazí, ktorým bežní ľudia bez právneho zastúpenia nemajú šancu porozumieť. To len nahráva bankám a veľkým korporáciám. Bežný človek je následne okrádaný tými, čo sa tvária ako jeho spasitelia, navyše označkovaní oficiálnymi certifikátmi a reklamovaní tisíckami bilbordov a tv spotov. Zároveň film ukazuje morálnu dilemu. Ak človek, celý život dodržiavajúci pravidlá, rozhodne zo zúfalstva nad vyššie opísanou skrivodlivosťou zobrať spravodlivosť do vlastných rúk, aby sa konečne vzoprel generačnému vírusu chudoby, ktorému sa bez násilného riešenia nedá vzdorovať, teda či takýto človek má zároveň morálne právo spôsobovať bolesť iným, v zásade na hlavnom spore nezainteresovaným ľuďom. ()

castor 

všechny recenze uživatele

Režisér David Mackenzie je sakra osobitý britský tvůrce. Stojí za přemýšlivým dramatem Perfect Sense i voyeuristickým kouskem Hallan Foe. Nyní nabízí další malý nenápadný film, o kterém se dá i několik dní po projekci docela přemýšlet. Předkládá poměrně nezajímavý obsah, ale dělá z něj poctivý kousek, který ocení pracující, milovníci neselhávajícího Jeffa Bridgese, znovu skvostně pošahaného Bena Fostera i ti, jež mají rádi drsné příběhy ze státu, kde je rozvinuté zemědělství, těžba ropy i byznys s větrnou energií. Loudavé tempo, několik velmi solidních scén, zajímavé charaktery. Jednohubky já rád. 70% ()

D.Moore 

všechny recenze uživatele

Moderní western se vším všudy, tedy i s přímočarým nekomplikovaným příběhem, který ale není hloupý. A ačkoliv se mi Sheridanův Wind River líbil o něco víc, nemám důvod nebýt spokojený. Scénář věnuje velkou péči úplně všem postavám (i těm nejmenším, jako je stařík v bance nebo servírka - vlastně servírky - v restauraci), herci jsou perfektní a režie i kamera se s tím vším doslova mazlí. Přidejte si hudbu Nicka Cavea a Warrena Ellise a fakt, že to celé má šmrnc filmů Sama Peckinpaha, a pochopíte, proč jsem Za každou cenu dnes určitě neviděl naposledy. ()

Dan9K 

všechny recenze uživatele

Dávám čtyři, protože mi tenhle žánr moderního westernu sedí, na čisté čtyři to není. Hodnotím tentokrát zážitek při sledování, nikoliv to, jak na film (ne)budu vzpomínat, protože není zas až tak na co. Je to ryzí, opravdové, scénář není hloupý, je to napínavé, příjemné, hezké. Poctivá profesionální práce. To co činí filmem ale tak dobrým; jeho přirozený vývoj, spád, zakončení atd. má ale i svůj negativní důvod. Celé je to dost fádní, jednoduché a neoriginální a je tu příběh vymyslitelný do několika vteřin. Přesto jsem si to opravdu užil. ()

Související novinky

Ben Foster jako Jan Žižka

Ben Foster jako Jan Žižka

24.08.2018

Necelý měsíc před začátkem natáčení odtajnil producent a režisér Petr Jákl jméno herce, který ztvární hlavní roli v připravovaném historickém velkofilmu Jan Žižka. Je jím americký herec Ben Foster,… (více)

Nominace na Oscara

Nominace na Oscara

24.01.2017

Letošní nominace na Oscary totálně ovládl muzikálový La La Land. Jeho 14 zářezů dorovnává rekord Vše o Evě a Titanicu, zatímco si pomyslné stříbro a bronz rozdělila sci-fi Příchozí s dramatem… (více)

TOP filmy 2016 dle TOP uživatelů ČSFD.cz

TOP filmy 2016 dle TOP uživatelů ČSFD.cz

29.12.2016

Výběr tří nejlepších filmů roku dle jednotlivých TOP uživatelů ČSFD.cz je každoročně oblíbeným čtením. Adepti měli za úkol vybrat tři pro ně nejlepší filmy, uvedené v roce 2016 do českých nebo… (více)

Kdo bude moderovat Oscary?

Kdo bude moderovat Oscary?

06.12.2016

Za pár měsíců nás jako každý rok čeká předávání Oscarů. Hollywoodská smetánka se tentokrát sejde 26. února, a teď konečně víme, kdo jí bude bavit. Role moderátora se poprvé ve své kariéře ujal Jimmy… (více)

Reklama

Reklama