Komentáře uživatelů k filmu (20)

  • Matty
    *

    Cena za štěstí potvrzuje, že nejlepší komedie čeští tvůrci točí tehdy, když chtějí natočit melodrama. Vyjma dvou dětí se všechny postavy chovají jako psychopati. Ženy jsou navíc hysterické a utěšit je dokáže jen tvrdý alkohol nebo Tomáš Hanák. Bez ohledu na to, v jakém vesmíru se má příběh odehrávat, konflikty a jejich řešení nedávají žádný smysl. Pubertální dcera pod velmi pochybnou záminkou opustí svou matku (která žije s jinou ženou, ale tvrdí o sobě, že není lesba) a cca rok žije s cizím klukem (který svou rodinu opustil ze stejně nejasných důvodů) mezi máničkama a hackery v jakési lesní komuně, které šéfuje David Černý hrající postavu jménem Mastermind (v dalších wtf cameích se můžete těšit na Vratislava Brabence, filmového kritika Jana Folla nebo Ladislava Heryána). Ostatní postavy si mezitím naprosto bizarními, strašlivě vykonstruovanými, fungování reálného světa a lidské psychiky popírajícími způsoby kradou děti a partnery, hodně na sebe křičí a brečí. K vrcholům filmů patří scéna, ve které se Josef Polášek coby dětský lékař ptá malé holčičky „Víš, co je to láska?“ a scéna, ve které do sebe Jaroslav Plesl natlačí pomeranč, zatímco v pozadí běží ve smyčce video, ve kterém mu dcera oznamuje, že je looser a zůstane sám. Lepší než poslední záběr Call Me By Your Name. Dlouho mi nic takhle nezlepšilo náladu. Pokud budou ostatní letošní české filmy stejně zábavné, bude to skvělý rok.(10.1.2019)

  • Enšpígl
    ***

    První český film v tomto roce a hned první rozpaky. Jako základní chybu co jsem těžce pobíral, byla časová posloupnost ve který se příběh odehrával a nápisek "ten rok" na orientaci nepřidá. Další věc jsou některé scény, které museli být napsaný asi na silvestra, protože by mě tedy velmi zajímalo, jak můžou žít mladý lidi, většinou nezletilý v komunitě bez vidtelných příjmů i když to bylo "ten rok" , možná "ten rok" bylo všechno zadara, nevím. Scéna s jachtou, to byl snad joke, to když jsem viděl, tak jsem měl větší oči než hurvínek. Scéna s malou Johanou Rackovou mě přišly zbytečně doslovné, byly by silné i bez toho. Taky by mě zajímal větší záběr na postavu soudkyně. Abych tady do filmu jen nepálil ostrejma. Film má kvalitu i v hereckých výkonech, taková Ivanka Chýlková to je prostě radost tu ženskou sledovat v libovolný roli. Majitel skvělé hospody v Nižboru je pořád sympaťák i když hraje ne zrovna sympatické postavy. Jarda Plesl zahrál svou svini tak, že by klidně mohl jít do výkladně skříně chlapů - ubožáků na prestižní pozici. Dětské role taky v pohodě, docela jsem zvědav jak se bude vyvíjet kariéra Johany Rackové. Celý film jsem pochopil jak ego a sobecké chování dospělých může tvrdě ovlivnit dětství a to je určitě skvělý námět a tleskám za něj. Bohužel se silně nepovedl scénář. Budu na Olgu mírný, protože mám pocit, ž ten film to tady dostane sežrat a já si zae i přes zásadní výhrady nemyslím že se jedná o úplnou zbytečnost. Dávám tři se zavřenýma očima.(10.1.2019)

  • playboxguest
    ***

    Vůbec to nebyl takový průšvih, jakého jsem se po zdejších hodnoceních bála. Film by se sice spíš hodil do televizního programu čt1, než do kin, ale nemůžu říct, že by příběh neměl hlavu ani patu, nebo byl film celkově nekoukatelný. V podstatě ne nejlépe odvyprávěná, ale přesto slušná výpověď toho, jaci dokážeme být v lásce sobci, když nám jde o vlastní zájmy. Ačkoli mě ze všeho nejméně bavila linka mladistvých herců, musím říct, že pro mě byl zážitek vidět poprvé mladého Trojana, který ve vzhledu a ve výrazech tátu nezapře. Plesl byl naprosto vynikající, ale na něj nedám dopustit už od zhlédnutí Ucpanýho Systému v provedení Dejvického divadla, kde byli boží všichni. Na ostatní herce se taky dobře koukalo, takže i když mi film v hlavě dlouho nevydrží, minimálně kvůli obsazení jsem ho viděla ráda.(20.1.2019)

  • mchnk
    ***

    Paní režisérka a scénáristka v jedné osobě toho chtěla divákovi jistě říci mnoho, což se také událo. O reálnosti či nereálnosti odvyprávěných vztahů můžeme spekulovat, ale snad asi každý ví, že život dokáže připravit takové rodinné propletence, že se občas nestačíme divit. Ve filmu to může vypadat všelijak, nicméně zde i v životě jsou za vším lidé, hledající obyčejné štěstí v zamotaném světě. Každý jiným způsobem, každý platí svou cenu. Herecky velmi dobré, podpořeno klasicky výbornou hudbou Honzy Muchova, scénář lehce překombinovaný, což může u někoho vyvolat menší negace či dokonce pohrdání, co tím ti tvůrci vlastně mysleli, ve finále se ale na film divá pěkně, dokáže rozesmát, rozesmutnět, vyvolat pocit, že chcete někoho zabít, třeba Jardu Plesla, ale dokáže také příjemně potěšit a utvrdit nás v tom, že štěstí není od nás zas tak moc daleko, když už jsme se rozhodli, je jedno v jakém věku, ho sami najít. S komentářem přidávám i půl hvězdičky navíc. [Kino Citadela - Litvínov](12.1.2019)

  • tufr
    ***

    Není to komedie. Opakuji - není to komedie! I kdyz to prvních 30 minut vypadá jako komedie, tak se z toho vyklube depka jako prase která teda zase skonči happyendem..... Co musim pochválit je cast.... jo samozrejmě mraky tzv. Bardů si jede to své a jsou super, ale v tomto filmu váli mládí herci - počínaje Trojanem a konče mladou představitelkou jeho sestry .... za mě never more vidět ale 60% důstojných!(11.1.2019)

  • IvcaSammet
    ****

    Cena za štěstí má vynikající námět, který je ale bohužel docela nešťastně natočený. Hned na úvod vypíchnu neustálé zdůrazňování pojmu "NORMÁLNÍ RODINA". Takže dvě ženy, které spolu vychovávají děti dle tvůrců prostě normální nejsou? Trochu zaujatý postoj proti LGBT komunitě, řekla bych. Pokud se tvůrci rozhodli točit na toto téma, jeho shození mi nepřijede jako ta nejlepší volba. Kdyby to byl ale jediný problém, na který jsem ve filmu narazila, asi bych neváhala a pět hvězdiček filmu přece jen dala. Co mi na filmu vadilo nejvíc byla jeho nelogičnost. Šestnáctiletá holka uteče od rodičů, policie to více méně vůbec neřeší, a když se pak domů ohlásí po Skypu, jediné, na co se rodiče zmůžou, je věta "A nechceš se vrátit domů?" Celkově mi dějová linka s "kouzelným" squatem (který je tak tajný, aby o něm nevěděla policie, ale všichni ostatní ano, a který se zázračně financuje úplně sám od sebe) vůbec neseděla, byla nudná a vcelku stupidně natočená. Herecké výkony "dospělých" herců mě ale naopak až vyrazily dech. Ivana Chýlková byla absolutně geniální a Jarda Plesl zde taky opravdu dokonale zazářil. Asi budu sama psychopat, když mi ho ve finále bylo strašně líto. Chyb bych mohla vyjmenovat ještě řadu, nakonec ale právě proto, jak silné téma Cena za štěstí má a jaká pointa z něj na konci filmu zůstala viset ve vzduchu, věřím tomu, že si čtyři hvězdičky opravdu zaslouží.(16.1.2019)

  • Majkak
    ***

    Trochu moc postav na jeden film, který má být dramatem. Kdyby režisérka zvolila víc nadsázky a nadhledu, mohla to být hořká komedie. Diváci za mnou se sice smáli, ale u scén, které nebyly myšleny jako humorné. Psychologické vykreslení jednotlivých postav je rozkolísané, jednou z nejlépe vystřihnutých je expartner – psychopat (Jaroslav Plesl), zvláště s jeho hláškou vůči drahé choti: „Chtěl jsem naši rodinu chránit dokonce i proti tobě.“ Tomáš Hanák je lehce zkarikovaným slabochem, Vanda Hybnerová hraje jednu z nejméně věrohodných postav, chvíli lesba, což vzápětí popře a nedokáže být bez Hanáka, kterému 16 let nemohla přijít na jméno. Ostatně mezer je tam víc, a zřejmě občas příliš drastický střih ubírá filmu v některých pasážích na srozumitelnosti, přičemž ovšem zbytečně dost prostoru věnuje psychedelickému squatu. Smířlivě pojatý závěr by slušel právě víc té posmutnělé komedii než dramatu, kterým se Cena za štěstí za každou cenu snaží být.(10.1.2019)

  • katuuuska
    *

    Tak tohle bylo velký špatný. Já vím moc dobře proč na český filmy nekoukám. Jsem neponaučitelná! Všichni spěj se všema, děti mají děti, sedmiletý děti kouřej.. Neee. Po dlouhý době jsem se musela v kině přemáhat abych neodešla. Jedna hvězdička, ani nevím za co, třeba za Chýlkovou a popkorn, ty byly fajn.(14.1.2019)

  • marhoul
    ****

    Odkojená Knoflíkáři a Samotáři ráda tento film pochválím! Mně sednul výborně a jsem za něj ráda. Fajn scénář, citlivá režie, obsazení (které bylo evidentně poskládáno z kamarádů a jejich příbuzenstva- což není nikterak na škodu), vynikající herecké výkony a už i samotná přítomnost Davida Černého, to vše mě potěšilo. Líbilo se mi to celé, nemám potřebu řešit, nakolik jsou určité situace reálné, film mě bavil a s chutí se na něj mrknu znova. Je z něj cítit, že natáčení probíhalo v dobré atmosféře. To mladinké krásné děvče, jak jsem se dočetla dcerka paní režisérky, to musí na svém herectví ještě pořádně zapracovat, ale věřím, že to půjde. ;-) Mrzí mě, že se film lidem nelíbí, ale doufám, že si své publikum nakonec najde. Těšilo mě.(18.1.2019)

  • Slepejsek
    *

    Tak na jednu stranu musím přiznat, že po všech těch slzavých peripetiích filmu jsem ze sálu odcházel pozitivně nabit, takže by se mohlo zdát, že film míří mezi ty lepší. Jenže opak je pravdou. Může za to děsivě vykonstruovaný scénář a ústřední teze: rodiče, kteří nezvládají své životní vztahy, na první pohled fungují negativně a egoisticky, divně až nesvéprávně, jakoby byli schopní volit vždy jen ta nejhorší rozhodnutí, vše komplikovat a ztěžovat versus jejich děti čisté a správné - bohužel (dominantně) reprezentované šestnáctiletým párem, který uteče před svými rodiči z domova, protože v té pakárně se nedá žít, kamsi do jakési techno-hippie kolonie mimo oficiální společnost (= tedy nejen z domova, ale i ze školy a od vší případné životní zodpovědnosti), kde se jenom tančí, chlastá, kouří a šuká, aby se v okamžiku, kdy zjistí, že jejich nevázaný život došel (nevyhnutelných) důsledků, stali zodpovědnými dospělými (na základě čeho je asi paní soudkyně zplnoletnila? posudku ze zmiňované komunity?) a vrátili se zase k těm nesnesitelným rodičům a jejich pomoci...(18.1.2019)

  • DuTo
    *

    Tak strašně moc bizarní, kýčovitý, nesmyslný a především nereálný film jsem již dlouho neviděl. Již snad po první půlhodině sledování toho zázraku jsem chtěl opustit sál, ale ne, donutil jsem se tu snůšku abstraktních náhod a situací dokoukat do samotného konce, kde jsou vlastně všichni šťastni. Šťastni, že mají jeden druhého. A vůbec jim nevadí, že mají navzájem spolu děti, či se spolu podvádí, pak se o ty děti přou, jiné děti jim utekly z domova, ale oni je vlastně ani nehledají atd. atd. atd., prostě vše končí "happy endem". A ta jedna hvězda je za.... já ani nevím, jo asi za Plesla a to jak zahrál svoji roli.(10.1.2019)

  • 5tipes
    *

    Ach jo. Proč zase další zklamání? Proč to tvůrci natočili? Já už nechci chodit do kina na české filmy. Televize dělá lepší projekty, než distribuce. Chybí základní konflikty, opravdové postavy. Film, na který zapomene hned na druhý den. Dobří herci, ale nic neříkající režie a umaštěný scénář působící jako nějaká první nepropracovaná verze. Jinak alespoň pěkné lokace a poměrně uvědomělá kamera, která alespoň po řemeslné stránce nahrazuje tu prázdnotu scénáře a režijního uchopení.(11.1.2019)

  • TINaMA
    *

    Cenu za štěstí asi nelze ocenit. Film je prezentován jako drama, ale já jsem měla několikrát tendenci smát se nad absurditou některých scén. Paní Dabrowská se zřejmě inspirovala některými kauzami, které v posledních letech proběhly novinami, jako skandální (dítě hospitalizováno na klinice, aby bylo nějaký čas na neutrální půdě a naučilo se mít rádo otce i matku, apod.). Pak je nacpala do jednoho filmu s předpokladem, že dohromady vytvoří ono drama. Nestalo se tak a ba naopak většina hereckých výkonů podtrhla ještě víc komediální atmosféru scén. Například paní soudkyně v podání Praskové byla pro mě téměř na hranici parodie. Co je ale nejhorší, tak celý děj vlastně nedával smysl. Postavy se chovají nelogicky, charakterově jsou plytké a zmatené. Vlastně ani nejsem schopná identifikovat, co mi měl příběh předat? Za moc nestály ani opakující se hudební motivy. Takže podtrženo shrnuto ..... jednu hvězdu dávám za kameru a přece jen za Chýlkovou a Plesla. Na Trojana nejmladšího jsem zvědavá v nějakém lepším díle. Rozhodně nedoporučuju na film jít do kina a já osobně si ho asi už nikdy nezopakuju.(13.1.2019)

  • j1c2
    ****

    Zvláštní film. Pár vtipům jsem se zasmála, pak měla chvílema pocit, že v některých kumulovaných scénách už té deprese bylo až až... Ale celkově mě to zaujalo, byl to film jiného typu, než jaké jsou v Čechách poslední dobou točeny. A za tu jinakost a za to, že ve mně vzbudil určité emoce a napětí dávám 4 hvězdy. P.S. Jsem ráda, že to nakonec všechno dobře dopadlo a ta depka nebyla až tak velká...ale pár věcí mám s otazníkem (logika ne vždy úplně fungovala...)(13.1.2019)

  • karmvill

    Ještě nikdy jsem v názorech na film nezaznamenal tak propastný rozdíl mezi diváky, kteří chtěli film hodnotit a mezi těmi kteří přijali způsob vyprávění a prošli terapií silného zážitku... Pro mě režisérka filmu vyplnila svým naivním surrealismem novou kolonku filmové kultury. Z recenzí kritiků mám pocit, že každý viděl jiný film. Asi jako když se kritici pokoušeli odsoudit knihu Alenka v říši divů (Za nějaký čas ji potají četli znovu pod peřinou). Zápletky filmu, které recenzentům připadají nereálné a plné absurdit jsou inspirovány skutečnými událostmi, kterým film naopak učesal hrany a už vůbec není pravda ze režisérka zůstala stát na půli cesty. Za mě nám spíše zmizela za horizontem. Takže doporučuji jít na film i opakovaně. Je to dobrá investice. *(autor recenze Pavel Otto Bureš)(15.1.2019)

  • Amikcu
    ****

    Sel jsem na drama a to jsem dostal. Film me prinutil se zamyslet nad mnoha vecmi. Film navic oceni ten, kdo ma sam deti, mnoho scen pak dava jiny smysl z pohledu rodice. Ale i z pohledu mnoha zivotnich pribehu, kterymi jsou svedky nase deti ve svem okoli. Diky znalosti reality tohoto sveta z prvni ci druhe linie tezko mohu hodnotit film jako nerealny (coz v komentarich obcas vidim), ale bohuzel jako soucast nasi spolecnosti (i proto jsem se dnes trochu vice rozepsal).(16.1.2019)

  • Ebenauer
    *

    Teda scenáristicky to bola tak neskutočne vykonštruovaná hlúposť, že pani dvojjediná scenáristka a režisérka je zrejme od Samotárov až do súčasnosti asi nepretržite v marihuanovom rauši.... Škoda toho výborného hereckého ansámblu...ach jaj(17.1.2019)

  • Redyx1
    odpad!

    Tak tohleto bylo fakt špatný...Obsazení herců ok,výkony po herecké stránce slušný ovšem ten děj a vůbec celý příběh je katastrofa...odešel jsem z kina po 1 h.(17.1.2019)

  • cidko
    ***

    Je to stále dokola, hodnotit film, který má své ambice, ale zřejmě se musí odklonit od původního způsobu vyprávění, nemůže být zatracen do pekel a ani bohužel vynesen do nebe. Jak již to tu jistý prášil naprášil, z deníku iDnes, film se opravdu měl dotýkat velekultovních samotářů, kterými scenáristicky paní režisérka obohatila Českou kinematografii na dlouhá léta.Jenže jak to bývá, psát a točit jsou dvě velice odlišné disciplíny. Prosadit si svou mohou opravdu jen ti, co se stali kultovními po prvním filmu nebo naopak ti, co dostávají metál na Hradě a jisté národní symboly nechávají ve svých filmech dělat věci, které nikdy nedělali, třebas topit štěně v řece! Scénář se opravdu měl dotýkat Samotářů a jejich dětí, takže dlouho přetřásaný název, Děti samotářů, musel ustoupit nejprve do podoby Děti samoty, později do dalších a dalších, což novinářská obec vyřešila kulantně tak, že si je pracovně pojmenovala Samotáři 2. Snažím se každý film hodnotit nejen podle nálady, ale i profesně, kritizovat je totiž to nejednodušší, zvláště tehdy, když film vůbec nevidíte nebo tehdy, když při výběru večerního programu s dívkou před kinem, koukáte na procenta na ČSFD, na což jsem zvláště alergický. Zpět k ději, postavy jsou parádně vybrány, proti tomu se nedá namítnout nic, kdo chce totiž dělat film pro diváky a točit znovu, tenhle fakt musí brát v potaz. Komplikovaný partnerský děj, prošpikovaný na první pocit nereálnými rodinnými situacemi je naopak silnou stránkou filmu. Osobně znám tolik lidí, zvláště v umělecké sféře, kteří takovéto životy žijí každodenně. Proto mi momenty partnerských vztahů ve filmu naopak připadají v pořádku. Film má být nabitý situacemi, excentrickými postavami a vyděděnci, kteří udělají vše proto, aby dostali to, co chtějí. Pokud to tak není, je to nudný stereotypní modul, který se žije v těch nejvyšších patrech sídlišť na Jižním městě nebo v seriálu Ulice v Hostivaři a nemusíme na něj chodit do kina, že? Herecké výkony jsou pochopitelně přímo úměrné jejich obsazení, tak například je hezké vidět Jardu Plesla kopat do dveří, jako odvrženého otce, tedy v jiné poloze, než jsme zvyklí.Taktéž je dobré sledovat herecké figury mladého Trojana, Pavla Řezníčka a i Simony Praskové, nenápadné ale jistě stoupající každým dalším projektem vzhůru. Zcela určitě se s nimi a s ní ještě potkáme /zde, jako vydíraná soudkyně, velice decentně a civilně sekunduje J.Pleslovi/. Co na závěr, děj je více tragikomický než komický a více tragikomický než tragický, je nutno se hned chytit a začít se v tom orientovat, dalo se s tím určitě udělat víc, ale je tady a dejme mu a režisérce šanci, své diváky zcela určitě má.Choďte do kina!!(19.1.2019)

  • andydufrsn
    **

    Mělo to několik silných momentů, ale jako celek to vyzbnělo dost prázdně. Nejvíc mě vadil ten skvot, přišlo mi totiž že film říká, že žít jako nějaký totální lůzr ve skvotu je moc supr! Jsem přesvědčenej, že z tohohle tématu se dalo dostat víc. Mnohem víc.(21.1.2019)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace