• JimLogan
    ***

    Filmy Stanleyho Kramera mám rád, ale tenhle mi moc povedený nepřišel. Příběh je jasný a v pořádku, ale něco tomu chybí. Možná mi to na Kramera přijde málo osobní. Chyba je možná v obsazení - zcela výjimečně mi totiž nesedl Mitchum - nepřišlo mi totiž, že hraje odtažitého a arogantního doktora, ale spíš, že má problém se s rolí sžít. Stopáž je také neadekvátní (byť typicky Kramerovská), protože vzhledem k více jak dvěma hodinám se tam některé postavy objevují spíše sporadicky (Sinatra). I přes všechny výhrady je to ale pořád slušný snímek, který ale vzhledem k další tvorbě režiséra musí notně zapadnout.(18.9.2013)

  • monolog
    *****

    Hodně neobvyklý film nejen tematicky, ale i rozdáním rolí. Vždyť kdy byla Olivia zranitelnou dívkou nebo ženou? Kdy Mitchum nebyl dobrým a vzorovým mužem? A kdy v té době Frankie nemusel ve filmu zpívat? Přestože mi to hodně, ale opravdu hodně, kazil dabing (jak kdyby neuměli najít jiný dabéry), film se mi líbil a i zobrazení operace a dokonce (!!!) živého lidského bijícího srdce, to se hádám do té doby ve filmu nevidělo. A ani Frankie nebyl tím milovníkem jako obvykle. Ale své ruce do kapes si dal i tady. Příběh je dnes řekněme klasický a hodně často s obměnami opakovaný, ale tehdy to musela být novinka. A i pro skvělé herecké výkony a pro Franka (u každého filmu s ním jsem bohužel již předem zaujatý) dávám maximum.(29.3.2006)

  • Aelita
    ****

    Problém idealisty, je-li to vůbec problém, tkví v tom, že nedokáže přijmout chyby – ani své, ani cizí, ani přírodní, ani boží. Jeho ideálem je proměnit tragikomedii, kterou je tento svět, v utopický epos a dosáhnout úplné dokonalosti. ___ Možná jeden z prvních filmů, který položil otázku, nakolik je etická moderní medicína, jenž dosáhla takového pokroku, že dokáže oddalovat smrt. Otázka zní – kde je hranice mezi pomocí a touhou po moci, mezi soucitem a umíněností, mezi pokorou a domýšlivostí, mezi rozumem a mystikou? Druhá otázka se týká kariérismu v lékařství a úměrnosti mezi výší platby a objemem poskytované medicínské pomoci, a to v oblasti, kde v ideálu by měla fungovat pouze lidská solidarita a nezištnost. Lidská civilizace však stejně jako příroda, jejíž součástí je, ukazuje, že se vše počítá a že svět je hra s nulovým součtem.(25.10.2012)

  • Flego
    ****

    Tento film ma akosi zvláštne oslovil. Nevybočuje z priemeru vtedajšej produkcie, cez to všetko má v sebe svoje čaro. Možno je to Lucasova ( Robert Mitchum ) povaha, ktorá nie je vykreslená čierno-bielo, kde proti sebe stoja jeho poctivá lekárska etika a arogancia a vypočítavosť voči staršej žene, vlastnej manželke, na strane druhej. Stanley Kramer si film do výkladnej skrini nedá, ale za debut sa nemusí hanbiť. Taktiež sa mi páčil Frankie-boy v úlohe priateľa a kolegu Alfreda.(29.11.2009)

  • Oskar
    **

    Ačkoli nemám rád generalizace, teď se jedné dopustím. Ze všech filmů Stanleyho Kramera mám totiž ten samý pocit. Na začátku rozechvělé nadšení z velkorysého obsazení a provokativní zápletky. V půlce vystřízlivění a návrat zpátky na zem. Na konci zklamání z úplně konvenčního zpracování. Jeho filmy jsou do puntíku takové, jak se od témat obecně čeká, na konci mám pocit, že jsem tam co na začátku. Ale připouštím, že tuto nepřekvapivost může někdo považovat i za pozitivum. 40%(10.4.2006)

  • - V rámci přípravy na svou roli Olivia de Havilland a Robert Mitchum navštívili osm operací. Broderick Crawford, který ve filmu hrál zkušeného patologa, se zúčastnil opravdové pitvy, kde se mu okamžitě udělalo špatně. (Aelita)

  • - Ve filmu naleznete odkaz v podobě plakátu před kinem inzerujícího snímek Bosonohá komtesa. Ten byl natočen o rok dříve a získal dokonce Oscara za vedlejší mužskou roli. (dopitak)

  • - Jedná se o jeden z prvních filmů, v němž je vidět skutečné bijící lidské srdce během operace. (Aelita)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace