• Oskar
    **

    Ačkoli nemám rád generalizace, teď se jedné dopustím. Ze všech filmů Stanleyho Kramera mám totiž ten samý pocit. Na začátku rozechvělé nadšení z velkorysého obsazení a provokativní zápletky. V půlce vystřízlivění a návrat zpátky na zem. Na konci zklamání z úplně konvenčního zpracování. Jeho filmy jsou do puntíku takové, jak se od témat obecně čeká, na konci mám pocit, že jsem tam co na začátku. Ale připouštím, že tuto nepřekvapivost může někdo považovat i za pozitivum. 40%(10.4.2006)

  • monolog
    *****

    Hodně neobvyklý film nejen tematicky, ale i rozdáním rolí. Vždyť kdy byla Olivia zranitelnou dívkou nebo ženou? Kdy Mitchum nebyl dobrým a vzorovým mužem? A kdy v té době Frankie nemusel ve filmu zpívat? Přestože mi to hodně, ale opravdu hodně, kazil dabing (jak kdyby neuměli najít jiný dabéry), film se mi líbil a i zobrazení operace a dokonce (!!!) živého lidského bijícího srdce, to se hádám do té doby ve filmu nevidělo. A ani Frankie nebyl tím milovníkem jako obvykle. Ale své ruce do kapes si dal i tady. Příběh je dnes řekněme klasický a hodně často s obměnami opakovaný, ale tehdy to musela být novinka. A i pro skvělé herecké výkony a pro Franka (u každého filmu s ním jsem bohužel již předem zaujatý) dávám maximum.(29.3.2006)

  • dopitak
    ****

    Před třemi dny jsem řešil krátké dilema. Kramerův film dávali na MGM v rámci hvězdných večerů (tento čtvrtek patřil Robertu Mitchumovi). Komentář kolegy monologa mě však odradil a raději jsem si film dnes pustil v originále, byť bez titulků. Lahůdka pro znalce, hned v jednom z prvních záběrů se v posluchárně podíváte do tváře tří mediků spolužáků - Franka, Roberta a Leeho (Marvina). Nezkoušejte ale Harrymu Morganovi vyprávět vtipy :-) "Cizinec" je drama ještě ze staré školy, ve kterém největší duševní utrpení člověka ilustrují roztrhané dětské šatičky. A i milovníci Franka Sinatry musí sportovně přiznat, že tady dostal Frankie od Mitchuma pěkně "po držce".(23.11.2009)

  • Aelita
    ****

    Problém idealisty, je-li to vůbec problém, tkví v tom, že nedokáže přijmout chyby – ani své, ani cizí, ani přírodní, ani boží. Jeho ideálem je proměnit tragikomedii, kterou je tento svět, v utopický epos a dosáhnout úplné dokonalosti. ___ Možná jeden z prvních filmů, který položil otázku, nakolik je etická moderní medicína, jenž dosáhla takového pokroku, že dokáže oddalovat smrt. Otázka zní – kde je hranice mezi pomocí a touhou po moci, mezi soucitem a umíněností, mezi pokorou a domýšlivostí, mezi rozumem a mystikou? Druhá otázka se týká kariérismu v lékařství a úměrnosti mezi výší platby a objemem poskytované medicínské pomoci, a to v oblasti, kde v ideálu by měla fungovat pouze lidská solidarita a nezištnost. Lidská civilizace však stejně jako příroda, jejíž součástí je, ukazuje, že se vše počítá a že svět je hra s nulovým součtem.(25.10.2012)

  • Lima
    ****

    Jednoznačným plusem je naprosto lahůdková, charakterově zcela nejednoznačná Mitchumova postava Dr.Marche - ve vztahu ke své ženě vypočítavý a téměř odsouzeníhodný, na druhé straně jeho správné a až fanaticky důsledné dodržování lékařské etiky bylo v kontextu s laxním přístupem jeho kolegů jako z jiného světa. Tak skvěle napsanou postavu prostě bylo radost sledovat. A když se k tomu přidají příjemní a talentovaní Sinatra a de Havilland a pěkný emocionální závěr, pak tu fláknu 4* a ani nemrknu.(9.1.2007)

  • - Ve filmu naleznete odkaz v podobě plakátu před kinem inzerujícího snímek Bosonohá komtesa. Ten byl natočen o rok dříve a získal dokonce Oscara za vedlejší mužskou roli. (dopitak)

  • - V rámci přípravy na svou roli Olivia de Havilland a Robert Mitchum navštívili osm operací. Broderick Crawford, který ve filmu hrál zkušeného patologa, se zúčastnil opravdové pitvy, kde se mu okamžitě udělalo špatně. (Aelita)

  • - Jedná se o jeden z prvních filmů, v němž je vidět skutečné bijící lidské srdce během operace. (Aelita)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace