Reklama

Reklama

Human Flow

  • USA Human Flow (více)
Trailer 1

Obsahy(1)

Miliony lidí na naší planetě mají extrémně silný důvod opustit svůj domov a vydat se na cestu. Sucho, hlad, vybombardovaný dům, zmasakrovaní sousedé, umučený manžel, každodenní střelba, intenzívní strach o svůj život, bolestný strach o život svých dětí. Miliony lidí nemají žádnou jinou možnost, než zemřít anebo se zapojit do toho, čemu v klidech našich bezpečných domovů říkáme migrační krize. Kromě smrti nemají jinou možnost, než se vzdát celého svého života, veškeré úspory dát na to, aby nastoupili do gumového člunu na moři a přes vlny, bouřku a utrpení se dostali jinam. Prostě jinam. Celosvětově ceněný a uznávaný umělec Aj Wej-wej byl sám v minulosti uprchlíkem. Jeho epický dokument Human Flow se proto na tragické osudy uprchlíků v dnešní uprchlické krizi dívá jinak, než řada z nás. S porozuměním. Dokument bere diváky na cestu s uprchlíky a během hrůzyplné odysey nabízí nečekanou lidskou důstojnost, naději a také humor. Mimo to připomíná i fakt, že uprchlické a migrační lidské vlny jsou nedílnou součástí historie 20. století i celé historie. (Bontonfilm)

(více)

Recenze (12)

Kobrous odpad!

všechny recenze uživatele

Tak určitě, jak je zde řečeno velkým komerčním umělcem, myslitelem a profesionálním disidentem Aj Wej-wejem, migrace je přirozená a odvěká, je tedy antipokrokový nesmysl se jí bránit, chtít jí kontrolovat nebo u toho jinak používat rozum. Stejně tak jsou dlouhodobě přirozené i problémy s tím spojené, tedy jisté třecí plochy, z toho vyplývající konflikty, změny hodnot směrem na jih a východ, pomalé či rychlé zániky domorodých kultur, občasné masakry civilistů aj. Indiáni to už pochopili a teď jsou spokojeni se svými kasíny, suvenýry a ohnivou vodou...tedy ti co zbyli...takže o co jde. Ale neměli bychom zůstat jen u toho, stejně historicky přirozené jsou války, hladomory, epidemie, genocidy, právo silnějšího a neoholená podpaždí, takže tomu nebraňme, buďme tolerantní, odmíťněme nenávist, zpátečnictví či pokusy o samostatné kritické myšlení a hlavně přijímejme svět, jaký je. Vždyť kdyby nebyla vězení, nebyli by vězni. No Borders! ()

Bachy 

všechny recenze uživatele

Aj Wej-wej utápí obsah ve vizuálu a ve stopáži. Jasně, že ty záběry z ptačí perspektivy jsou impozantní a že ten rozsáhlejší vhled do několika oblastí s sebou nese trochu naléhavosti, ale příliš otázek Human Flow nevzbudí a příliš debat taky nerozhýbá. Je to citlivý a observatorní přístup, ale i proto nikdy nejde příliš na hranu. Za mě k migraci daleko silnější - Čekání, Cizinec v ráji nebo i Praha očima cizinců od Kashcheevy, byť chápu, že každej z nich bere z migrace trochu jinej aspekt. Tenhle kousek chce bejt rozšafnej a pojmout to všechno, jenže mu to uteklo mezi prstama. ()

Othello 

všechny recenze uživatele

Jako tichá observace a důkazní materiál selhání Evropy v její podstatě, je to perfektní. Jakmile se to snaží být informativně angažovaným dokumentem, zjevuje se absence Ai Wei Weiovy filmařské citlivosti a sklony k megalomanství. Na dno se zde naráží, kdykoli se sám velký spasitel začne promenovat před kamerou a citlivě kývat hlavou. Naštěstí se tak neděje příliš často. I tak ale jednoho překvapí, že z 900 natočených hodin se do finálního sestřihu dostal záběr, jak tlustý Wei Wei není schopný prolézt otáčivými dveřmi. Bohužel ani tentokrát jsem nenašel svoji mikinu. (Totiž v 2015 jsem se zúčastnil několika sbírek pro uprchlíky a při jedné jsem omylem přihodil na hromadu darovaného oblečení moji milovanou mikinu Solstafir, kterou teď musí nosit nějaký šťastný uprchlík. Od té doby pečlivě prohledávám veškeré fotografie uprchlíků z balkánské cesty, zdali ho v ní někde neuvidím, že bych se s ním nějak domluvil, aby mi jí vrátil. Pořád smůla no.) ()

kaylin 

všechny recenze uživatele

Když se na takový dokument dívám, tak si plně uvědomuji, že mám skutečně štěstí v tom, jak si žiji a že se nemusím dostat do situace, jako lidé zde popisovaní. Odsuzujeme uprchlíky, máme z nich strach, a to se s nimi v podstatě do kontaktu nedostaneme, ale ona je to prostě přirozená součást osidlování Země. ()

snob

všechny recenze uživatele

Tož, Leni Riefenstahlová také natáčela megalomanské filmy s velkým citem pro účelovou pravdu. Je zajímavé sledovat obě strany názorového i postojového tábora. Jedni ukazují jen čluny plné mladých perspektivních pánů černé pleti, kteří jedou do Evropy pouze plenit, znásilňovat a stát ve frontě na sociální dávky, Wej-Wej zase jen čluny se zbídačenými ženami, dětmi, starci a invalidy o holi. Je to snad účelová snaha vyvolat v divákovi soucit a donutit ho volat po zrušení hranic a vší opatrnosti? Wir schaffen das v manipulativně dokumentárním hávu. Objektivitu nehledat, nebude k nalezení. ()

elimS 

všechny recenze uživatele

40% - komentář 20ti slovy: Bohužel "artová" forma, s minutovými záběry na stojíci lidi, chodíci lidi, jedoucí auta atd., totálně zabila obsah a sdělení. Zajímavé, ale ubíjející. ()

Kkahunaa 

všechny recenze uživatele

Za 5 hvězd. Třeba názor ještě změním, ale na tohle tema jsem zatím citlivější věc neviděl. Jen.. také bych si jako tvůrce spíše odpustil prodávat svůj ksicht před kamerou tak často, tady se opravdu citlivost trošku ztrácí. Jenže, když se zamyslíte... Ai Wei-Weiova tvář, jeho hlavní pečeť či brand, zčeřená vlastními vzpomínkami na jeho drsný, " čínský flow", (někdo ho tu označil dokonce za profesionálního disidenta???... co to prosím je?, proč mi o tomhle "povolání" paní učitelka neřekla včas?), v kontrastu s filmem prezentovanými událostmi, tento film posouvá do jiné, silnější roviny. Film samotný se pak s (nejen) jeho obličejovou značkou "prodává" lépe a je osobitější. Např. oproti Terrenci Malickovi a jeho Cestě času (2016), který se snaží být až metafysickou zpovědí Vesmíru... děsně ukecanou... ((to, co potřeboval Malick sdělit v 90 minutách, zvládl např. David Lynch v pár úsesích pouze jediné episody nového Twin Peaks (2017) během minut pár a ještě zašel mnohem, mnohem dále)), se zdá stopáž filmu Human flow velmi dlouhá. Není tomu tak. Je zde adekvátně vymezen časový prostor pro jednotlivá popisovaná místa či problémy. Nevím nu... s názorem jednoho aktéra, parafráze: "Když moc dlouho žijete za zdmi, nevíte, co za nimi doopravdy je..." ()

Reklama

Reklama