Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Trojici debutantských povídek sjednocuje myšlenka záhad - původně bermudský trojúhelník s tajemnými úkazy se začal přesouvat a lze jej vystopovat kdekoli na světě, včetně českého a slovenského území. I tady totiž dochází k nevysvětlitelným přesunům v prostoru a čase. Tato idea je dokládána zmíněnými povídkami, avšak námětová i inscenační vynalézavost je hodně těžkopádná, film prošel kiny bez většího zájmu. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (51)

honajz2 

všechny recenze uživatele

Na tohle jsem narazil úplnou náhodou a když jsem koukal, že tam jsou žánry mysteriózní a sci-fi, věděl jsem, že tohle musím vidět. No, nutno uznat, je to zajímavé a i docela dobré, ale já to tady rozeberu povídku po povídce - Tramvaj do Poděbrad - Rozhodně nejlepší povídka, které sice něco ubírá mírná utahanost a zbytečný komediální začátek (ale bůhvíjak mi nevadil), ale příběhově a dějově to je více než zajímavé a i povedené. (4*) Expres do Bratislavy - O něco slabší, o poznání utahanější, ale přesto pořád zajímavá povídka, kde byl Bermudský trojúhelník možná využit nejzajímavěji. Škoda jen, že je ten začátek tak utahaný, kdyby nebyl, hodnotil bych líp. (3,5*) Linka do Prahy - Kruci, to mohlo mít atmosféru, to mohlo mít potenciál, ten nápad úplně blbý nebyl, bohužel toho dost selhalo. Hlavně to bylo nudné, vlastně, dokud to bylo v letadle, tak to šlo, ale potom, co to už v letadle nebylo, to šlo rapidně dolů a to to na tom mohlo uspět nejvíc. Navíc to ani nemělo pořádný závěr. (2,5*) No, jako celek to je ale i tak zajímavé, i přes tu poslední povídku. Sice je to dobré, ale mám dojem, že se režiséři báli jít víc do nějaké mystické atmosféry, což koneckonců byl v Československu (ale i teďka, když z toho je Česko a Slovensko, ono se to nezměnilo) velký problém spousty režisérů. Ale i tak, je to dobré. 4* ()

MickeyStuma 

všechny recenze uživatele

Český povídkový snímek o podivných úkazech jakoby předznamenával americký seriálový fenomén ´Akta X´ (1993-2018)  nebo seriálový remake ´Krajní meze´ (1995-2001). Jedná se však o typický český satirický humor na společenské téma za použití typické české nátury. Použity buly i satiristické narážky na nejrůznější společenskou shovívavost v rámci dobových skutků. A taková satira je na onu dobu skutečně trefná. Mnohých prvků si mnohý divák bohužel nevšimne. V tramvaji zapomenutý věnec podivné jízdě s nápisem ´Nezapomeneme´. Reklamní nápis při časoprostorovém přesunu z Prahy do Bratislavy ´S autem Škoda jsou vaše cíle blízko´. František Ringo Čech a Petr Novotný v tomto vsadili na jistotu a trefili se.. Zkušený scénárista Petr Just už to jen doladil. Češství tu bylo ve všech aspektech v nejrůznějších situacích vyobrazeno dokonale. Normalizační atmosféra socialistické doby k tomu všemu jen přispívá. Třeba takové dění na OPBH si dnes už málokdo dokáže jen představit. Starší pamětníci však ví své. Snímek však v kinech propadl a ani dnes nijak neoslní. Je to ale škoda. Satira není bláznivá komedie, neboť satira vychází ze života a tvůrci si, ve zvýraznění charakterizace jednotlivců v reakci na dané události, jen dopomohli fenoménem Bermudského trojúhelníku. A coby satirický snímek je to chtě nechtě prostě paráda. ()

Reklama

Oskar 

všechny recenze uživatele

Jestli vás třeba napadlo, že máme český film, který se celý odehrává někde na moři, tak ne. Vtip je (nebo měl být) právě v tom, že bermudský trojúhelník se stěhuje, podle všeho do malé země v srdci Evropy. Autoři to demonstrují na třech povídkách tří režisérů, z nichž ani jeden se pak u filmu valně neprosadil. Pod scénářem je podepsaná překvapivá trojice: František Ringo Čech, Petr Novotný (ano, přesně ten) a Jiří Just (Babičky dobíjejte přesně! atd.). Od výsledku se později distancovali. Ne že by ten nápad nebyl dobrý, v příbězích typu "muž jede po dálnici z Prahy a najednou - lup! - je v Bratislavě" je cosi neodolatelného, ale nechápu proč to utahat a rozředit ve třech povídkách, které jsou si podobné jako vejce vejci. 30% ()

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

Velice kuriózní filmová záležitost ve všech směrech.. od samotného námětu přes obsah až po velice různorodé herecké (na rovinu: zčásti i nehercké) obsazení, rozhodně dle mého názoru jedno podívání stojí za to. Především ponechme stranou na první pohled šílený nápad o výskytu Bermudského trojuhelníku v ČSSR, resp. téma záhadného přesouvání dopravních prostředků v čase a prostoru. Dostaneme film s téměř psychologickou studií o konání lidí v hraničních, neočekávaných a neuvěřitelných situacích. Nejlépe to zachycuje Tramvaj do Poděbrad s pěknou atmosférou v povídce o nočním bloudění jedné tramvaje. Desítky různých lidí, různé povahy i cíle a jedna neobyčejná příhoda v tramvaji, která je na pár minut spojí v jeden příběh. Chaos, strach, vystupující sila manipulace, kdesi na vedlejší straně i nějaká ta láska a nemizící smysl pro humor. Ne náhodou mi tahle povídka připoměla Chytilové Kalamitu. Dobrý a uvěřitelný pohled na problematiku včetně krásné lidové postavy Lubomíra Kostelky. ... Na zcela odlišnou problematiku je zaměřená druhá povídka Expres do Bratislavy a sice určité varování před nekončícím lakomstvím a touze po bohatství při objevení nebo zmocnění se jistého vynálezu. Nápad v čs. sci-fi spektátlech již tolikrát využívaný, ale zdejší zpracování z běžného reálního života přivedlo k zamyšlení. ... Poslední Linka do Prahy už se bohužel silně pohybuje na hranici úletu. Dost dlouhou pasáží během cestování letadlem to sice trochu evokuje i úroveň první povídky, ale povídka sama o sobě víc než cokoliv z reálného života připomíná různé Pany Tauy a Létající Čestmíry, navíc v hlavní roli zde figuruje nesympatická dvojka M.Brodský - Reifová, ale budiž. Pobavil zde zejména Leoš Suchařípa a k zamyšlení mě přivedl fanatický fotograf, který fotil všechno kolem sebe, ale jakmile se před ním na pár vteřin zjevil záhadný muž jakoby z jiného světa, moment překvapení zapůsobil tak, že se fotoaparátu neodvážil dotknout ani jedním prstem :o) Psychologie je opravdu zajímavá a nelehká věda. (70%) ()

NinadeL 

všechny recenze uživatele

Na poměry barrandovské povídkové sci-fi 80. let, kterou napsali baviči Čech, Novotný a Just to celé kupodivu dopadlo docela dobře. Každá z povídek má jiný styl, režiséři byli debutanti, z nichž se povedlo jen Křístkovi později uchytit alespoň v televizi. Jako celek je to docela svěží pokus o navázání na sci-fi ve stylu Nesvadby, které bylo na Barrandově populární v předchozích dekádách. Tramvaj do Poděbrad zajímavě zpracovává motiv časoprostorové smyčky, je tu celá řada osobitých figurek (zloděj, zpěvák, dědeček z Moravy, hyterická spěchající ženská, vágní zaměstnanci Dopravního podniku) a pro příští generace byla zachována podoba tehdejší pražské periferie od Jiřáku až do Hostivaře. Výborné figurky sehrávají tací jako Kostelka, Neděla nebo Májová. Expres do Bratislavy je věnován ve zkratce klasické satiře o tom, kterak neúplatný pracovník OPBH přišel k atraktivní možnosti, jak se obohatit. Linka do Prahy je ze všech povídek nejvýraznější crazy komedií, které nechybí frivolní stevardka v podání Veškrnové, ubreptaná cestující Šárková nebo výřečný Kopřiva, řešící s náhodnou dívkou její libido. Suma sumárum by nezaškodilo Přátelé bermudského trojúhelníku častěji reprízovat. ()

Galerie (7)

Zajímavosti (9)

  • Ke konci třetí povídky v hospodě běží v televizi film Jan Hus (1954). (a-ja)
  • Tramvaj, která se nevysvětlitelně objevila na jiném místě, se nachází v Poděbradech na Jiřího náměstí. (waxtrax)

Reklama

Reklama