Kamera:
Antonín HolubHudba:
Daniel FikejzHrají:
Dagmar Havlová, Magdalena Reifová, Ondřej Vetchý, Leoš Suchařípa, Milan Šteindler, Martin Růžek, Milan Neděla, Luděk Kopřiva, František Husák, Martin Dejdar (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Trojici debutantských povídek sjednocuje myšlenka záhad - původně bermudský trojúhelník s tajemnými úkazy se začal přesouvat a lze jej vystopovat kdekoli na světě, včetně českého a slovenského území. I tady totiž dochází k nevysvětlitelným přesunům v prostoru a čase. Tato idea je dokládána zmíněnými povídkami, avšak námětová i inscenační vynalézavost je hodně těžkopádná, film prošel kiny bez většího zájmu. (oficiální text distributora)
(více)Recenze (51)
Tento film jsem kdysi dávno viděl v televizi, teda ze tří povídek jsem zhlédl jen poslední dvě. V jedné se automobil jedoucí Prahou vlivem "bermudského trojúhelníku" přemístí do Bratislavy a vynalézaví Češi si z toho chtěj udělat byznys, cestovní kancelář:) Druhá povídka se týká toho, že na palubě letadla se náhle objeví Galileo Galilei, zahlásí, že se přece točí a zmizí. Jeden cestující jeho vystoupení náhodou vyfotí, ale pak se mu film z foťáku ztratí a on ho nemůže najít. Vím, že se mně v těch cca 12 letech tento pokus o český sci-fi film docela líbil. Na druhou stranu ve dvanácti letech se mi líbilo asi úplně všechno, od A-Teamu a Knight Ridera po Žoldáka: Legii zkázy. ()
Kladem bylo několik vtipných gagů nebo spíš vět, asi třikrát jsem se zasmál, jinak jsem spíš sledoval tu nastupující generaci herců, kteří se uvolili v tom zahrát. Nejlepší, vlastně nejméně špatný dojem, jsem měl z prostřední povídky, třebaže prostředí komunálu, poctivého pracovníka, který však není schopen zvednout ze židlí líné montéry, bylo takové nijaké a nadbytečně zobrazované. Povídka o Galileovi, ač měla mít nosnou myšlenku, že pravda nikdy nevítězí, byla nejslabší; letuška ve své obvyklé roli erotomanky svádějící Marka Brodského mě nemohla nezaujmout. Vymyslet travaj, která jezdí bez proudu a po kolejích je taky potrhlý nápad, ovšem Kostelka byl opět roztomilý. A cucák Dejdar coby poštovní lupič. Jedna poznámka je ale skutečně záhadná. Josef Langmiller v ředitelské kanceláři letiště pronese větu: "Tady není Bermudsko, tady je Česko". V době, kdy jsme měli socialistickou ČCSR a o slově Česko se vůbec nevědělo. Že by skutečně časoprostor zafungoval? ()
Ak by som mal film zaradiť do vážnej kategórie, teda mystériózny, ledabože sci-fi, ledva by to stačilo na 1*. Ako komédia je to zasa nevtipné, nezáživné, nudné. Kam to teda zaradiť? 3 príbehy spája záhada nevysvetleného presunu v priestore a v čase. A ďalej? Veď na tom sa dá stavať a stavať. Aj keď sa malo jednať o odľahčenú formu. Tvorcom však zjavne stačilo málo-máličko a ešte k tomu s veľmi slabými hereckými prejavmi. Po príbehovej stránke najviac zaujala prvá poviedka - Tramvaj do Poděbrad, ktorá mala aspoň atmosféru. ()
Tři povídky na stejné téma, dvě velice podobné, poslední trochu jiná. Cestování časem a prostorem je vděčným námětem pro sci-fi, toto ztvárnění je takové typicky české - pokus o komedii, žádné drama nebo napětí. Bohužel příliš nefunguje humor, byť některé repliky jsou i vtipné. Obsazení první a poslední povídky je navíc velice silné, jenže není moc co hrát, role zajímavých herců jsou malé. Vzpomínková nenáročná oddychovka. ()
Hergot, tak to je opravdu divný film. Tvůrci scénářů (pánové Novotný, Ringo Čech a Just) to nejdřív mysleli dobře, ovšem vymklo se jim to z rukou. Nápad není špatný, ale není z něho nic vytěženo. Režie všech povídek je nijaká a povídky jsou na jedno brdo. Všichni tři páni scénáristé se po premiéře od filmu distancovali, stejně tak trojice pánů režisérů, kteří toho i potom natočili hodně málo. Film nevyšel na VHS, na DVD zřejmě taky nevyjde a v TV je vysílán jen velmi, velmi sporadicky (od natočení byl vysílán asi jen třikrát). "Přátelé Bermudského trojúhelníku" zmizeli v propadlišti dějin Českého filmu. Ale i když se jedná o slabý film, myslím si, že se tomu nestalo zcela oprávněně. ()
Galerie (7)
Photo © Bontonfilm
Zajímavosti (9)
- Když tramvaj na cestě do Poděbrad projíždí Bermudským trojúhelníkem a potká sama sebe, v té druhé schází Martin Dejdar, ačkoli jsou tam jinak všichni, co s ní cestují, tj řidič, děda, zpěvák, černoch se psem i spící muž. (offlineman)
- Herec Milan Neděla byl ve skutečnosti skalní fanoušek Slavie Praha. Proto, když s odporem provolával slávu Spartě a naopak se zastával fandů Slávie a skandoval s nimi, nedalo mu to tolik práce. (offlineman)
- Ondřej Vetchý, ačkoliv hraje fotbalistu, má na sobě hokejový dres fiktivního hokejového oddílu Sklárny, který se objevil ve filmu Postavení mimo hru (1979). (offlineman)
Reklama