Reklama

Reklama

Otupělý policejní veterán Ridgeman (Mel Gibson) a jeho náladový mladší kolega Anthony (Vince Vaughn) jsou suspendováni ze služby poté, co do médií unikne videozáznam jejich svérázných metod. Bez prostředků a velkých šancí se oba zatrpklí vojáci vydají do kriminálního podsvětí, aby učinili spravedlnosti zadost. Mezitím je v jiné části města propuštěn z vězení mladý zločinec Henry Jones a zjišťuje, že jeho matce a postiženému bratrovi hrozí vystěhování. Ve snaze najít způsob, jak jim pomoci, se obrátí na kamaráda z dětství jménem Biscuit, který ho představí nelítostnému kriminálnímu bossovi, jehož ambiciózní plány jej postaví do přímého konfliktu s oběma policejními odpadlíky. (HBO Europe)

(více)

Recenze (443)

POMO 

všechny recenze uživatele

Procedurální rozbor jednoho (ne)policajního zákroku s dlouhou expozicí a nepředvídatelným vyvrcholením. Černá, krutá alternativa k milované mainstreamové Lethal Weapon, ve které se poručík Martin Riggs definitivně otočí systému a politické korektnosti zády, a po dirtyharryovsku namíří na sakra upgradovanou verzi nihilistických zm*dů z Big Lebowskiho. Na to, jak je film dlouhý, se toho v něm uděje málo. Jeho události bych přestříhal do prvních dvou hodin a pak teprve rozpoutal v poslední půlhodině absolutní inferno, které mu tak trochu chybí. Inferno s více rozpracovaným záporákem Thomasem Kretschmannem. Holt nás Zahler rozmlsal vybroušenějším, koulervoucně dokonalým Blokem 99. I přesto je ale Dragged Across Concerete pořád hodně cool jízda, která baví jinakostí a u které pěkně mrazí. A ve které Zahler sympaticky dohrává předešlý masterpiece, třeba postavou Jennifer Carpenter, která zde políbí nožičky svého batolátka. P.S.: Scénu v bance bych ukázal celou. [Sitges FF] ()

verbal 

všechny recenze uživatele

Po nudném, ale výživném Kostním Tomahawku a zábavném a záživném Bordelu v bloku 99 si to Plátce na Kreku do třetice všeho zlého přiufonil s nudnou a nezáživnou Držkou po betoně. Mel Nemel, je to tentokrát, jako by vás utahaná čtyřicítka pozvala na multiotvorovou noc plnou bezuzdné vášně a pak, po třech úmorných hodinách plivání vám svých životních mindráků do xichtu, na vás unyle tasila vytahaného olezlého bobra s divnou vyrážkou. A to rozhodně není po stopadesáti minutách žvanivé prudy očekávaná katarze, která by vyvážila předchozí martýrium jako u Kostního tomahawku, tudíž jeden radši chytne od Kreka akutní záchvat impotence a otočí se k tomu rychle zády doufaje, že přes ten v nose utkvělý pach zatuchlé rybiny a jím vyvolanou chuť žluklých krevet na patře usne dřív, než se poblije. ()

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Absolutní filmová nirvána. Do posledního záběru jsem se ani nehnul a hltal každou scénu a dialog netušíc jaký obrat vezme příběh v následující scéně. Mistrovský kousek, kterýmu sluší velký plátynko a jsem rád, že nám Febio fest tenhle zážitek dopřál. Černohumorné strhoé dialogy, dva hlavní hrdinové, všichni tak trošku záporní, ale ve filmu jsou jedini záporní nesympaticky a druzí záporní sympaticky, mimochodem politický názor tohoto filmu je mě docela blízký. Na postavách si tu nechal někdo sakra záležet a Mel je pořád charimastickej až na půdu, pokud jde o Vince Vaughna, tak jeho agent zjevně dělá přečasy, protože on je prostě všude i na Febiu měl dva filmy. Stará drsná škola s poctivou filmařinou navrch nemůžu si přát víc, možná jak říká Pomo, celou scénu v bance, ale to bylo asi fakt hodně drsný. ()

Cervenak 

všechny recenze uživatele

Kiná sú plné superhrdinských veľkochujovín a poza festivalové bučky sa zakrádajú skutočné filmy pre dospelých ľudí. Nikto netočí také filmy ako S. Craig Zahler, a ani tento sa nedá k ničomu prirovnať. Tie zvláštne papierové dialógy takmer bez vulgarít a plné zaujímavých myšlienok a slovných obrazov sa už stávajú jeho trademarkom. K tomu nepredvídateľné a ukrutne brutálne násilie (scéna v banke, WTF?!) a najmä réžia sústredená akoby na celkom iné veci ako bežná kinematografia. Nie je to dokonalé, niekoho to možno uspí (má to 2 hodiny 40 a rozhodne nie dravé tempo), ale už len preto, ako veľmi je to iné, som musel nasoliť plné hodnotenie. ()

Malarkey 

všechny recenze uživatele

S. Craig Zahler u mě začíná mít punc novodobého amerického filmaře, jehož filmy jsou nekonečnou porcí zážitků. Už potřetí tomu tak je a potřetí tomu tak je v podobném duchu. Precizní dialogy, které nejsou tolik popkulturní jako od Tarantina, ale pořád jsou parádně úderné. K tomu zjevná brutalita, která nešetří nic a nikoho. Zároveň pořád přemýšlíte, kam až ve filmu zajít, aby to bylo adekvátní a nebylo to už přes čáru. Tady minimálně jedna taková scéna je a mám pocit, že si ji režisér neodpustí snad v žádném ze svých filmů. Navíc je zajímavé i to, že si filmy točí na základě svých scénářů a podkresluje je svojí hudbou. Jestli to značí genialitu, tak pak tu máme současného vítěze. Na špatné straně na mě navíc nastoupilo perfektní dvojkou Gibson - Vaughn, která jak kdyby vypadla z dobových akčních devadesátek a nějak se pozapomněla v čase. No, bomba. Co Vám budu povídat. Snad jenom kratší délka chyběla k pětihvězdičkové dokonalosti. Chápu, že režisér některé scény natahoval schválně pro podpoření atmosféry, ale občas to bylo až moc. Pořád ale hodně solidní žánrový kousek a jeden z těch nejvýraznějších za posledních několik let. ()

T2 

všechny recenze uživatele

Rozpočet $15miliónovTržby USA Tržby Celosvetovo $446,000▐ Veľká škoda, moc som sa tešil, Block 99 ma úplne dostal. Tu to S. Craig Zahler ťahá akosi moc rozvláčne, rozťahane, nemá to patričný náboj. Herci v pohode, prestrelky na slušnej brutus úrovni, miestami temná dusná atmosféra až mrazivá ale ako celok to neodpáli. /60%/ ()

Marigold 

všechny recenze uživatele

Kdo je v novém filmu S. Craiga Zahlera na špatný straně? Celej svět, as usual. Pomalu odhořívající heist / policejní storka / buddy romance bez dojetí, Shotgun Safari in slomo. Pocitově je to jako když Coeni potkávají Smrtonosnou zbraň v alternativní realitě, kde se krutosti nekladou žádný meze a osud lační po krvi nevinnejch. Zahler je jeden z mála filmařů, který si můžou nárokovat titul originální a vizionář. Předchozí Brawl in Cell Block 99 byl v něčem přesvědčivější, radikálnější, víc pohlcující monstrum, ale sledovat dvě a půl hodiny Mela Gibsona v jedný z jeho životních rolí je velký zadostiučinění. Plus další syablemanovský feat Freda Melameda cenim židovskym zlatem. ()

MrHlad 

všechny recenze uživatele

Dva policajti jsou na šest týdnů suspendovaní. Potřebují prachy a jsou naštvaní, a tak se rozhodnou okrást gang, který plánuje velkou loupež. Trošku se to ale zvrtne. S. Craig Zahler je se svým třetím filmem stále stejně nekompromisní, překvapující a nepříjemný. A i když už víme, co od jeho příběhů čekat, i tentokrát dovede pořádně šokovat a rozhodit a k divákům je stejně krutý jako ke svým hrdinům. Fanoušky režiséra jeho novinka nezklame, přesně tohle jsme od něj totiž chtěli vidět. ()

woody 

všechny recenze uživatele

Nový Zahlerův film je hozený trošku jinam než jeho předchozí dva opusy. Klade mnohem větší důraz na sociální kontext (který způsobuje valné většině amerických recenzentů osypky), velice podrobné prokreslení postav a bizarně odosobněnou atmosféru fiktivního Bulwarku. Dialogy jsou absolutně cheesy, jak je u něho zvykem, ale obzvláště v prvních 20 minutách je to over the top. Násilí je tu mnohem méně než třeba v Bloku 99, ale o to více šokuje (scéna v bance, tvl). Zahler dospívá, rozpočty bobtnají, ale pořád si zachovává absolutní kontrolu a autorskou vizi, což se projevuje i takřka tříhodinovou délkou a přímými direkty na divácké očekávání. Natolik se vymyká současné tvorbě, že ho prostě nejde nemít rád. ()

DaViD´82 

všechny recenze uživatele

“We have the skills and the right to acquire proper compensation.” Jak už je u Zahlera zvykem, tak zastřešující zápletka je simplicitní a od prvních momentů jasně nalajnovaná "kdo, co, proč, jak". V zásadě by dle všech zákonitostí neměla utáhnout více jak dvou a půlhodinový film. Jenže on to ustojí a to díky tomu, jak nebývale silný je v dialozích, postavách a rozehrávání i gradaci jednotlivých situací. Což se ostatně odráží i v jeho "spisovatelské" režii; scény, jak je vystavuje on, by u většiny režisérů měly sotva pár desítek vteřin či rovnou skončily na podlaze střižny. U něj hrají prim a nechá je pozvolna nefilmově staticky plynout dlouhé minuty "kde se zdánlivě nic neděje a nemají opodstanění". Jenže mají. Ohromně z toho těží podprahová tenze, postavy a herci, kteří mají prostor předvést minimalistické výkony. Stále tedy platí, že délka a p-o-z-v-o-l-n-é tempo mají opodstatnění (tedy s výjimkou zbytečné anabáze kolem postavy Jennifer Carpenter) a že je to natolik své, až to není pro každého. Tentokrát to platí tuplem, protože nevyhnutelně to mnozí kvůli echt pravičáckým rasistickým hlavním postavám "bílých nasraných mužů střední třídy" zamění za sdělení filmu/názor tvůrce a nikoli postav. Ovšem taková je už holt doba. A nutno přiznat, že Zahler tentokrát na "trollící" strunu hraje zcela záměrně a sakra že umně (tak na 70%). Naštěstí však nepřebijí fakt, že tohle je hlavně a především na postavách vystavěná poctivá drsná kriminálka ze starší než staré školy (na 100%). ()

Superpero 

všechny recenze uživatele

Vlastně ani nevím, proč jsem nedal pět. Je to opět fakt drsné a chlapácké. Gibson charisma pořád má a třeba vypointování postavy Jennifer Carpeneter bralo dech. Dokonce i ta společenská kritika byla fajn. ()

Rob Roy 

všechny recenze uživatele

Je jen dobře, že Zahler se ve svém čtvrtém filmu (připravuje adaptaci své "dětské" knihy Hug Chickenpenny) posune jinam, protože ve svém triptychu tvrdých mužů v nesnázích (western, vězeňský film a kriminálka) již dokázal vše. Svým osobitým filmařským viděním se již teď v mých očích zařadil po bok jiných velkých režisérských značek jako je Jarmusch, Tarantino ad. Mel Gibson tady má roli za kterou by se měly dávat ceny. ()

FlyGun 

všechny recenze uživatele

Zahlera žeru. Po zkouknutí Blok 99 jsem byl tak nadšen, že jsem si šel okamžitě koupit jeho knihu Špinavé Kšefty Na North Ganson Street, což byla ještě větší lahůdka a už se moc těším na připravované zfilmování. Netušil jsem, že to jde, ale jeho filmy vnesly do kinematografie nový druh brutality a nepříjemnosti, Dragged Across Concrete není výjimkou. Minimum hudby, surové záběry, skvělá posloupnost vyprávění, nekorektnost a hlavně výborně napsané dialogy, díky kterým se dokážete vžít do téměř každé postavy. Mou jedinou malinkou výtkou je konec, který bych zkrátil o dvě minuty, část s vilou už nebyla potřebná. Jinak dávám Zahlerovi opět pět hvězd, takových nekompromisních režisérů, kteří svými filmy ukazují zdvižený prostředníček světu, je málo. ()

Fr 

všechny recenze uživatele

,,JESTLI DO TOHO PŮJDEŠ, UDĚLÁŠ TO KVŮLI SOBĚ. A NE PROTO, ŽE MĚ LITUJEŠ. ČI PROTO, ŽE JSME PARŤÁCI, NEBO PŘÁTELÉ, CO GRILUJÍ V NEDĚLI HAMBÁČE, NEBO CHODÍ NA ZÁPASY. ČISTĚ PROTO, ŽE SI CHCEŠ VYDĚLAT. TOŤ VŠE…“ /// Každopádně Zahler je frajer. Připomíná mi Tarantina. Jeho filmy maj osobitej styl s pár postavama a hafem dialogů. Ale tady je navíc z počátku i dost málo děje. Vlastně – proč to nepřiznat…. je to takový vo hovnu. Příběh je pak jednou velkou předehrou k bankovní loupeži, krvavý přestřelce a hledání klíče v žaludku. Těch překvapivejch momentů je tady ovšem nějak málo… nebo jsem jen rozmlsanej? Za zmínku taky stojí, že Vaughn má solidního parťáka. Určitě dobrý, ale že bych to musel vidět 2x… /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Mám plán…. (ale bude to něco, vo čem nebudeme nikdy mluvit). 2.) Přemejšlím vo hře, která by změnila můj život. 3.) Thx za titule „cybero75“. /// PŘÍBĚH **** HUMOR ne AKCE * NAPĚTÍ * ()

tron 

všechny recenze uživatele

„Cesta zo školy by nemala byť plná útrap.“ – „Nie. To nemala.“ Je to (už asi typický, dalo by sa povedať) Zahler: dlhé dialógové scény, WTF nápady (chrúmanie) a strašné výbuchy násilia, ktorými posúva hranice toho, čo sa smie (prehltnutý kľúč, banka). Mnohé veci naoko nedávajú zmysel (dlhé scény s postavami, o ktorých netušíte, ako zapadajú do príbehu), ale postupne sa všetko vysvetlí a je to fakt kruté. Je to dlhé, to áno, ale s pribúdajúcimi minútami ma to dostalo. Nie je to geniálne, ale hlavne ku koncu ma fakt zaujímalo, ako to dopadne. A dopadlo to všelijako. Proste Zahler. ()

EvilPhoEniX 

všechny recenze uživatele

S. Craig Zahler jeden z nejzajímavějších a nejosobitějších režisérů posledních let na nás po westernu Bone Tomahawk, vězeňském brutálním thrilleru Cell block 99 tasí solidní syrovou kriminálku s Mel Gibsonem a Vince Vaughnem. Byť je film převážně dialogovka a odehrává se nejčastěji v autě, téměř to nevadí, protože sledovat dva výtečné herce, kteří kritizují americkou sociální situaci v USA a vtipně u toho držkují je paráda. Highlightem je určitě nekompromisní přepadení banky a závěrečná přestřelka, která si nebere s ničím servítky. Nekompromisní, násilné, překvapivé a vlastně i nepříjemné, takový je Zahler. Někomu může vadit stopáž 160 minut, ale kupodivu film utíká rychle.80% ()

Slasher 

všechny recenze uživatele

Skvěle chladnokrevný krimi neo-exploiter s atmosférou nočních ulic a životních fuckupů, který sice “startuje” až po cca 90 minutách, ale do té doby důkladně přiblíží motivy jednotlivých postav a dá vynikat charisma jedné z nejlepších policejních dvojek všech dob. Obsazení nad zlato. Z poslední třetiny jsem pořád celkem vedle a jak přijde na nelítostný a přepálený shoty násilí, je teď Zahler mistrem mistrů. Nevšední, uhrančivý, nevyzpytatelný, na hraně, drsný bez béčkový nadsázky, pro jistou cílovou skupinu offendující a "your basic, boneheaded right-wing action movie" - tak jasně... Ještě jednu projekci a dám pět, jen tak dál bez kompromisů. [Febiofest 2019] ()

Reklama

Reklama