poster

Foxtrot

  • Izrael

    Foxtrot

  • Izrael

    פוֹקְסטְרוֹט

  • Francie

    Foxtrot

  • Slovensko

    Foxtrot

  • USA

    Foxtrot

  • Velká Británie

    Foxtrot

  • Kanada

    Foxtrot

Drama

Izrael / Německo / Francie / Švýcarsko, 2017, 113 min

Režie:

Samuel Maoz

Scénář:

Samuel Maoz

Kamera:

Giora Bejach
(další profese)

Komentáře uživatelů k filmu (24)

  • Vědma
    ***

    Těžké hodnotit. Rozhodně jeden z filmů, které neprošumí a zasáhnou. Ale stejně jako ve filmu nikdo doopravdy netančí foxtrot není ani lehké přijmou způsob vyprávění. První část byla neúnosně protahovaná, druhá se mi líbila ve své tragikomické metaforičnosti nejvíc .Ta poslední se mi zdála vykonstruovaná už až moc.(16.4.2018)

  • POMO
    ****

    Jedna několikavteřinová scéna a všechno dá smysl a myšlenkově se prohloubí. Formálně i obsahově originální, autorské zamyšlení se nad vratkostí osudu a nevyhnutností splatiť mu každou daň. Silný, těžší film s citem odlehčující smutné drama absurdně groteskními momenty, přesně jak to zvykne dělat život sám.(10.4.2018)

  • Enšpígl
    ****

    Jak už napsali kolegové film má tři příběhové roviny mě naprosto uchváltila pomalu plynoucí obrazová umělecká kreativita druhé části. V první "rodinné" mě naopak rozvleklost některých záběrů přišla zbytečná, protože to nejsilnější v této části se odehraje až ke konci. Samozřejmě pro příběh jako celek je nejpodstatnější závěrečná třetí nejkratší část, která vše propojí. Samuel Maoz natočil originálně vyprávěný film ani ne tak o nesmylnosti války, jako nesmyslnosti byokracie a některých izraelských postupů, alespoň tak jsem to vnímal já. Myslím si, že film budu mít ještě chvíli k sobě a bude doznívat. Krátce po projekci mám v hlavě neskutečně kvalitní vedení kamery, pocity rodičů, zmar vojáků čili je toho poměrně hodně.(5.4.2018)

  • xxmartinxx
    ****

    Jsem z toho na vážkách. Vizuální manýry si mě získaly zcela, ty vypravěčské o kus méně. Ta úpěnlivá snaha dodat symbolicky bohatý film s velikánským dějovým obloukem mi nepasovala k intimitě námětu a tahle neukázněná exhibice stojí v cestě psychologii postav (obzvláště ženské postavy jsou vyloženě karikatury, co pouze omdlévají, hystericky pláčou, obviňují a vyčítají) a nakonec i uvěřitelné katarzi, kterou by to tak moc chtělo mít. Jak ukazuje moje výsledné hodnocení, tak na tenhle mix říkám (zatím) oukej, protože tenhle typ filmů mám rád. Ale upřímně mě překvapilo, když jsem po projekci zjistil, že režisérovi je pětapadesát - ten film se jeví spíš jako dílo zuřivého třicetiletého absolventa, který chce říct hned a všechno. 70 %(5.4.2018)

  • gudaulin
    *****

    Existují filmy příjemné na pohled, pohodové a sympatické, se kterými strávíte dvě hodiny času, abyste na ně do druhého dne zapomněli. A pak jsou ty o poznání méně přístupné, zhlédnout je znamená podstoupit jistou námahu, chvilku s nimi zápasíte, aby ve vás ještě dlouho rezonovaly, nutily k návratu, přemýšlení a srovnávání. Právě takový je i Foxtrot. Není to žádný sympaťák, který si vás získá na první pohled. Každá z jeho tří částí má odlišný charakter - a teprve ta třetí všechno dosud viděné propojí a odůvodní existenci obou předchozích. Měl jsem problém s komorním charakterem a pomalým tempem první části, až kafkovská absurdní atmosféra s vymazlenou kamerou ve druhé třetině mě probudila z letargie a závěrečné bolestné vyrovnávání s realitou dvou stárnoucích partnerů, kterým zbydou už jen vzpomínky, jsem vnímal s maximální citlivostí. Když jsem před pár dny o Teheránu tabu napsal, že je to pro mě vyvrcholení Febiofestu 2018, netušil jsem ještě, jakého bude mít ve Foxtrotu soupeře. Oba snímky jsou pro vládnoucí režim nepříjemné a zasahují ho na nejcitlivějším místě. Foxtrot je ale filmařsky rafinovanější a klade na diváky větší nároky. Oba jsou politicky angažované a provokativní, Foxtrot je ale intimnější. Má obrovskou sílu ve schopnosti vystihnout odhalující detail, zachytit a zvýraznit pro panující systém charakteristické rituály. Foxtrot při vší depresi, kterou přináší, ale ukazuje, oč je na tom izraelská společnost proti Íránu líp. Film nemusel vznikat v emigraci ani není výsledkem disidentské odvahy. Je součástí diskuze ve veřejném prostoru a vyvolává polemiky, což nikdy není na škodu. Celkový dojem: 95 %.(4.4.2018)

  • Jhershaw
    ****

    Za mě trochu zklamání, po skvělých ohlasech jsem čekal více. První, dramatická část, je skvěle zahraná. Druhá část je opojně absurdní, jako od Lynche. (Naštěstí je dlouhá/ krátká tak akorát.) Nicméně třetí část a její konec, tedy vysvětlení co se stalo, pro mě film zabila, protože jsem si řekl "Taková blbost!?" 75 %(25.3.2018)

  • Slarque
    *****

    Filmové drama se skládá ze tří částí. V první sledujeme telavivskou rodinu, jak se vyrovnává se sdělením, že jejich syn padl při vojenské službě. Ve druhé sledujeme syna se třemi spolubojovníky střežící Bohem i lidmi zapomenuté stanoviště. Ve třetí sledujeme s půlročním odstupem, co tato událost udělala se životem rodičů. Ve filmu je i dost humoru, který se zejména ve střední části může hodně rychle změnit v tragédii. Kontroverze v domovině byly zřejmě uměle vyvolané, protože tento film není protiizraelský, jen je proti úřednické blbosti, která je zřejmě všudypřítomná, byť ji často dotyční byrokraté myslí dobře (90%).(21.3.2018)

  • poz3n
    ***

    Foxtrot patří mezi ty filmy, které se od prvních minut chlubí svojí chytrostí a výjimečností. Pakliže to po skončení dává smysl, mám takové filmy rád. Líbila se mi úvodní dramatická, a po formální stránce precizní část. Když se film přesune na checkpoint, styl vyprávění se razantně mění a má blízko k jakési magicko-realistické ironii. Bohužel, tenhle kontrast mi dohromady moc nešel a krátká animační mezihra rovněž ne. Stále jsem ale doufal v propojení, které dá celé té ostentativní podívané hlubší smysl a ospravedlní tak skokové a vynechávané vyprávění. Jenže to, co v poslední minutě předvede Foxtrot, je v mých očích bohužel jen levná manýra, která mi celý, potenciálně zajímavý zážitek vyhodila z okna ven. Opravdu nerozumím té velké chvále všude okolo. 5/10(2.5.2018)

  • Othello
    ***

    Pokud jsem po první třetině musel tiše uznat, že právě na mě byl zahrán nejdéle vystavěný vtip na světě, tak jsem pak ochraptěl zklamáním, že to tak nebylo zamýšleno a jednalo se pouze o sofistikovanou narativní hru, kde celá ta první pasáž je ve své podobě přesně na svém místě. Chápete ten potenciál, vytvořit půlhodinovou pomalou, klinickou, bolestivou, tichou sekvenci, abyste jí potom shodili jedním zpovykaným záběrem? Bohužel Foxtrot se nad sebe povýšit nedokáže, ačkoli se strašně snaží tvářit že ano. Je to strašlivě těžkopádné a k závěru až bolestivě doslovné a jalové kdy v dlouhých, statických záběrech musíme sledovat dialogy jako "Ty jseš jako ten bagr. A já to auto, které zvedá." "Já si spíš myslím, že to ty jsi ten bagr. A já to auto." Ughrrr.... PS: pro ty, jimž přijde rumunská nová vlna jako dobrý nápad, bude tohle pohoštění(13.4.2018)

  • Riddick77
    **

    Jedna či dvě scény nedělají film a hutné drama o vině, odpuštění, tradici a militarismu jako národní konstantě není přece výjimkou. Nejenže je Foxtrot neúměrně dlouhý a úvodní expozice délkou naprosto ubíjející, ale rovněž povětšinu času jen jemně klouže po povrchu, aby nakonec splašeně upaloval směrem k vytoužené katarzi. Ta se ale nedostaví, neboť chybí dynamika, energie, emoce a vypiplaný narativ. Vizuální pohrávání si s materiálem baví chvilku, pak začne spíše otravovat. A nezachrání to ani velbloud, který je jako symbol zdaleka nejzajímavějším aspektem. 4/10(18.4.2018)

  • zette
    ****

    Uvodni cast z bytu je to nejlepsi z celeho filmu, mne se to tedy netahlo a klidne bych si dokazal takhle predstavit cely snimek. Ashkenazi vyborny. Cast s vojaky je uplne jina, trochu absurdni, ale dobra. Zaver sel mozna udelat jinak, nevim. Celkove se ale jedna o slusne drama, ktere dominuje uzasna kamera. Videno v ostravskem Artu, 3 divaci.(19.4.2018)

  • angloumene
    ***

    Foxtrot je další z řady originálně podané kritiky současného izraelského systému. Odosobnění od smrti a naprostá automatizace jejího oznámení, zbytečná šikana Palestynců na hranicích a samozřejmě také frustrace z naprosto nesmyslné (ne)činnosti. To vše zahaleno do zajímavého vizuálního hávu, kterému by ale přeci jen neuškodila ještě větší pestrost a autorská originalita. Takto všechna ta vážná témata se kterými se dnes tehle nový/starý národ vypořádává působí až moc splácaně a ztrácí tak trochu ze své hloubky.(1.5.2018)

  • dormouse
    ***

    Film je dost pomalý, rytmus se blíží spíš velmi pomalému waltzu nežli foxtrotu. Prostřední pasáž odehrávající se na hranici, se mi líbila, zvláště taneční scéna na skladbu Que rico mambo, tady opět žádný foxtrot. Líbila se mi podivná atmosféra a absurdita místa. Úvodní a závěrečné části s Johnatanovými rodiči byla hrozné a s prostřední pasáží mi vůbec neladily.(16.7.2018)

  • radektejkal
    ****

    Nejen pohyb osob je třeba kontrolovat ve válčných zónách, ale také (a zde především) velbloudů.... Uznal jsem oprávněnost kritiky (Gudaulin*****): "Do divadla nebo na koncert bys do Brna zajel a kinematografie Ti za to nestojí?:-) Koukám, že v Brně si dokonce můžeš vybrat ze dvou kin. Spoj to s něčím přízemním, jako je nákup, nebo výlet po památkách a budeš mít jedinečnou možnost vidět Foxtrot na velkém plátně." a vyrazil po 40 letech do Žďáru, do kina Vysočina, v němž jsem kdysi strávil mládí, a z jehož představení (Mladý muž a bílá velryba), kterého jsem se naposled zúčastnil, hanebně zdrhnul. Kino se od té doby moc nezměnilo, jen sedadla jsou nová, pohodnější, ale je jich tam snad o polovinu méně (kdysi tohle kino praskalo ve švech). Kolo jsem dal do šatny, koupil si lístek (80 Kč) a mizernou kávu (36 Kč), a připojil se k deseti návštěvníkům, z nichž jeden pendloval dovnitř a ven... Ale abych pro kino nepřehlédnul film! Ten je důmyslně vybudován na trojúhelníkovém půdorysu, základnu (body A a B) tvoří dopad virtuální a reálné smrti vojáka na jeho otce, dílem i matku a další členy rodiny; vrcholový bod (rozhodně i vrchol celého filmu) pak vojenský život na kontrolním stanovišti "Foxtrot". Časový pohyb je A-C-B, pohyb kvality C-A-B. Pozn. 1: Přestože film je truchlivý, najde se tu i veselá scénka, samozřejmě myslím na kouření trávy, kterou si voják Jonathan zapomněl doma (už to by kuřák asi neudělal), otec Feldmann (dříve kouřil jen komerční cigarety) ubalí během několika vteřin dokonalého jointa (zřejmě jej vyrobila firma Coen & Roubicek) a s matkou jsou veselí ještě dřív, než začnou kouřit.(11.5.2018)

  • Naushika.
    *****

    Dlouho jsem neviděl tak dobrý film jako byl Foxtrot. Forma: super, inovativní, zajímavě si hrající se změnami perspektiv a vlastně i žánrů a vizuálními i emocionálními kontrasty, které dokonale doplňují znepokojivý a tragikomický děj. Obsah: dobře napsaný a dobře zahraný, mírně absurdí a velmi společensky kritický a jakožto kritika fungující na mnoha úrovních - od té čistě lidské a osobní, přes tu genderovou a generační až po tu politickou - jejichž společným jmenovatelem je pak především téma mindráku a nevyrovnanosti s vlastní slabostí, která často vede k velkým průserům. Poslední dějství filmu možná trochu moc tlačí na pilu, ale snad i tato jeho "divadelnost" je záměrem a součástí zajímavé hry s formou. Ostatně věcí, na které se ne úplně příjemně dívá, je v tomto filmu vícero a všechny v něm mají své místo.(9.5.2018)

  • Majkak
    ****

    Koncentrát izraelských dramat, která se mohou ve zdejším rybníčku jevit jako nepravděpodobná. Začátek je přes všechno pochopení pro meditativnost o něco delší, než je zdravě únosné. Střední část a závěr neuspávají a divák si postupně vychutná všechny paradoxy izraelské reality. Jejich válka je má hodně stinných míst. Dobře je zvládnutá poloha rodinných vztahů.(20.5.2018)

  • Renfield
    ****

    Foxtrot nemá mnoho dialogů, nepotřebuje je, vypráví obrazem. Prakticky vše zásadní, či nejsilnější, je vyprávěno pouze obrazem a hudbou - dokonalá souhra. Kamera vtahuje do děje, každá příběhová linie má dá se říci "tu svoji". V první, odehrávající se v bytě, kamera pronásleduje, nahlíží do pokojů. V té druhé je více prostoru, snad i proto jsou častěji použity úchvatné záběry z výšky a pomalé nájezdy na vše důležité. První linie mi přišla zbytečně dlouhá a i přes vážnost situace přehnaně dramatická. Každopádně ukázka byrokracie a odtažitého jednání státu, je to výborná. Druhá linie je tou nejsilnější, děj samozřejmě zůstává dramatický, přesto s velkou dávkou vtipu. Krom dialogů, či monologů, které se zabývají "životem vojáka", je tu i vlastně zásadní (i když ještě ne tolik) a výborná scéna s velbloudem. Zase nám atmosféru na checkpointu přiblíží pouze kamera, dialogů netřeba, vše je jasné. Třetí linie příběhu je tou nejkratší, dvě předešlé propojí a co je třeba dořeší... Foxtrot končí přesně tam, kde skončit měl. 80%(5.5.2018)

  • frantababaf
    ***

    Vizuálně podmanivý akceptování ztráty blízkýho, který ale nepůsobí na emoce, tak jak by chtělo. Hluboká deprese a vizuální gagy nejdou moc dohromady a zbytečný rozvětvení ústřední rodiny rozmělňuje dopad, protože se ve scénáři často odbíhá od hlavní linky k drobným bezvýznamným subplotům. Prostřední část s nudícími se vojáky na checkpointu bych klidně snesl sledovat celý 2 hodiny. Rutina je tu ztvárněna dokonale bez užití klasickejch kompilací, což cením. Příběh o otcovi a časáku skvělej. Foxtrot má svý momenty, ale na mě úplně nezapůsobil. 60%(25.4.2018)

  • aquiver
    *****

    Špičkový izraelský snímek, který určitě stojí za to zhlédnout na plátně. Režijně vynikající, scénáristicky promyšlený a perfektně vypointovaný. Uchvacující atmosférická kamera v prostřední části, úvod a především závěr je zase silný a zasáhne každého. V tomto sub-žánru dramat ze zemí Středního východu mám osobně po dnešku raději už snad jen Villeneuvův snímek Požáry. Téměř bezchybný a především smysluplný film... 95 %(21.4.2018)

  • kristynn
    ***

    Pro me nekonzistentni,misty az prilis absurdni. Mela jsem velka ocekavani,proto castecne zklamani.(3.5.2018)

  • wick
    ***

    Pro mě mírné zklamání...místy přehrávající herci, místy příliš zdlouhavé. Alegorie na válku zcela jistě dobře zamýšlená, nicméně jsem se bohužel trochu nudil.(12.4.2018)

<< předchozí 1 2
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace