poster

Foxtrot

  • Izrael

    Foxtrot

  • Izrael

    פוֹקְסטְרוֹט

  • Německo

    Foxtrot

  • Francie

    Foxtrot

  • Slovensko

    Foxtrot

  • USA

    Foxtrot

  • Velká Británie

    Foxtrot

  • Kanada

    Foxtrot

  • Austrálie

    Foxtrot

Drama

Izrael / Německo / Francie / Švýcarsko, 2017, 113 min

Režie:

Samuel Maoz

Scénář:

Samuel Maoz

Kamera:

Giora Bejach
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Ephemeris
    ****

    S izraelskou kinematografiou človek len málokedy šliapne vedľa. V tomto prípade sa ale treba vyzbrojiť poriadnou trpezlivosťou. Začína to ako prehnane patetická, uslzená dráma. Pokračuje to minimalistickou štúdiou do hĺbky psyché vojaka na stráži kdesi v totálnych krkahájoch (prečo, preboha, chodili v tých kanadách priamo cez tú mláku ľadovej vody, keď sa dala obísť???). Koniec je absurdný ako sám život a všetko podstatné sa odohrá rýchlejšie než streľba v Tarantinových filmoch.(27.9.2019)

  • Jhershaw
    ****

    Za mě trochu zklamání, po skvělých ohlasech jsem čekal více. První, dramatická část, je skvěle zahraná. Druhá část je opojně absurdní, jako od Lynche. (Naštěstí je dlouhá/ krátká tak akorát.) Nicméně třetí část a její konec, tedy vysvětlení co se stalo, pro mě film zabila, protože jsem si řekl "Taková blbost!?" 75 %(25.3.2018)

  • Othello
    ***

    Pokud jsem po první třetině musel tiše uznat, že právě na mě byl zahrán nejdéle vystavěný vtip na světě, tak jsem pak ochraptěl zklamáním, že to tak nebylo zamýšleno a jednalo se pouze o sofistikovanou narativní hru, kde celá ta první pasáž je ve své podobě přesně na svém místě. Chápete ten potenciál, vytvořit půlhodinovou pomalou, klinickou, bolestivou, tichou sekvenci, abyste jí potom shodili jedním zpovykaným záběrem? Bohužel Foxtrot se nad sebe povýšit nedokáže, ačkoli se strašně snaží tvářit že ano. Je to strašlivě těžkopádné a k závěru až bolestivě doslovné a jalové kdy v dlouhých, statických záběrech musíme sledovat dialogy jako "Ty jseš jako ten bagr. A já to auto, které zvedá." "Já si spíš myslím, že to ty jsi ten bagr. A já to auto." Ughrrr.... PS: pro ty, jimž přijde rumunská nová vlna jako dobrý nápad, bude tohle pohoštění(13.4.2018)

  • bart_
    ****

    Snímek bez jakýchkoliv pochyb či kompromisů začíná kondolencí pro rodinu palestinského Stevea Carella a okamžitě diváka vtáhne do děje - to ovšem paradoxně záhy padá na úkor příliš zdlouhavé expozice. Pokud přetrpíte vlažný prolog, poté vás čeká lehce absurdní tragikomická rošáda a plejáda pesimisticky laděných situačních gagů, kterým ale akutně chybí humor - což posléze vede k jistý kontraproduktivní ambivalenci. Je sice pravda, že Samuel Maoz pojal dané téma atypickou, a přesto velice kuriózní formou (skrze asymetrické rámování polocelků a autentickou interpretaci reflektuje společenské rozpoložení jedné skupinky vojáků, kteří slouží jako pohraniční kontrola) - ale i přes určitou konceptuální nápaditost jde o veskrze standardní ekvivalent žánru protiválečných satirických výsměchů o nesmyslnosti války, a polemiku o závazku rodičovského pouta. Negativem příběhu je jeho fragmentace na tři akty, čímž krom narušení rytmiky, jejíž frekvence je víc chaotická jak sinusoida, vzniká taky určitá nekonzistence a především pak kvalitativní antiteze, který absolutně kazí finální dojem - ač finální pointa, která převrací doslova vše, jaksi všechny nedostatky ospravedlňuje. Stopáž je navíc přepálená - ale komiksový a taneční intermezzo ženiální! .... VERDIKT: 7,7 čísel magazínu Bellboy z 10 [#46.LFŠ](10.8.2020)

  • Goldbeater
    ****

    Bizarní satira. Chtělo by se říct válečná, ale o válku tu ani zbla nejde. Každopádně se musím přiznat, že na to pravé ořechové jsem si přišel pouze v prostřední třetině filmu, z níž srší celá ta vojenská ironie, která mě bavila, ale rodinné rámování příběhu mě až tolik nezaujalo - navíc když to cyklické uzavření děje je divákovi předem jasné. V každém případě jde stále o velmi kvalitní počin, jemuž nemohu vytknout nic víc, než že bych radši viděl víc podivných příhod jedné nihilistické izraelské čety, než ten hyperdramatický příběh smutné rodiny uzavřené v bytě, který tak trochu tlačil na pilu. [LFŠ 2020](24.8.2020)

  • - Rovnako ako dej filmu, tak aj jeho natáčanie prebiehalo v Izraeli. (MikaelSVK)

  • - Zástupcovia Izraela zvolili snímku ako svojho kandidáta do boja o nomináciu na 90. ročník Oscara v kategórii Najlepší cudzojazyčný film za rok 2017. (MikaelSVK)

  • - Celosvětová premiéra proběhla 28. srpna 2017 v Tel Avivu. (Varan)