poster

Sweet Country

  • Austrálie

    Sweet Country

  • Slovensko

    Zasľúbená krajina

    (festivalový název)
  • Kanada

    Sweet Country

  • Nizozemsko

    Sweet Country

  • Nový Zéland

    Sweet Country

  • USA

    Sweet Country

  • Irsko

    Sweet Country

  • Velká Británie

    Sweet Country

Western / Drama / Krimi

Austrálie, 2017, 110 min

Střih:

Nick Meyers

Scénografie:

Tony Cronin

Kostýmy:

Heather Wallace
(další profese)

Komentáře uživatelů k filmu (22)

  • Arsenal83
    ****

    Westernové je len prostredie, pretože film sám o sebe nie je westernom, je hlavne o silnej antirasistickej myšlienke, ktorá tu našťastie nie je tlačená umelo, ako to často býva v amerických filmoch. Naopak záver, hoci je očakávaný, dvihne tlak i poslednému špinavému stúpencovi Hitlera a iných feťákov.(5.8.2018)

  • POMO
    ****

    Osobité drama z australského venkova, jemně a chytře nahlížející do problematiky rasizmu, střetu protipolních kultur a spravedlnosti. Důkladně propracované postavy, s nezapomenutelnou minimalistickou kreací neherece Hamiltona Morrise. Postava Sama Neilla je překvapivě nejméně rozvinutá. Pomalý film pro diváka, který rád naslouchá a zkoumá, bez hudby, které funkci zde zastává atmosférický šum větru na vyprahlých pouštních scenériích. Střihové vsuvky, reflektující pocitové momentky postav, či podněcující přemýšlení nad dějovými souvislostmi, film dělají jiným a výjimečným. Filmová meditace, která mi dala více, než jsem čekal dle zdejšího většinového hodnocení.(9.8.2018)

  • LiVentura
    ****

    Silné a až na ty "feedbacky" nenucené, plynulé.. Aboriginsové byli utlačováni angloamerickými přistěhovalci všude ve světě a zcela zbytečně a hloupě.! Všichni jsme lidé...(25.7.2018)

  • Slarque
    ***

    Takový normální western, jen je o rasismu vzhledem k původním obyvatelům Austrálie. Jediným ozvláštněním jsou krátké prostřihy, které někdy ukazují minulost a jindy budoucnost.(6.7.2018)

  • Big Bear
    *****

    Kiwiové nám čas od času připraví opravdickou lahůdku. Kdo mně zná, a čte mé komenty, ví, že po těchto záležitostech vyloženě jdu. O tomhle filmu jsem se ale dozvěděl jen díky kamarádovi desade, který mu udělal i sk titulky, za což mu patří můj dvojnásobný dík ! Sice jakž takž rozumím, ale ta australácká angličtina je zase přeci jen o level jinde... Tyhle australské historické dramatické filmy (nerad to nazývám westerny) jsou samostatný žánr, podobně jako severské kriminálky. Nikde jinde nic podobného netočí a kdo tomu přijde na chuť, bude hladově čekat na každou další věc. Většinou se v nich málo mluví, hodně putuje a hlas dostávají spíše všelijací kvákající ptáci či cikády... Záběry jsou dlouhé a v těchto filmech jde většinou vždy o něco dost zásadního. Hrdinové putují nebo žijí v čarokrásné krajině, kde by ale našinec rychle pošel žízní či kousnut nějakou tou jedovatou bestií na kterou by si lehl nebo ji si ji ráno obul s botou... Prach a pot jsou rekvizity, které k těmto filmům patří jak k agentu 007 - Aston Martin. Vzpomeňme na skvělý Proposition nebo Trackera! Tady tomu není jinak. Obsah zase jednou tak trochu prozrazuje více než by se mělo u obsahu prozrazovat, což mne vždycky umí nakrknout. Naštěstí jsem jej záměrně četl až po filmu. Ten. ačkoliv se dehrává někdy těsně po první světové, v tom buši by jste to nehádali a film mohl být klidně z poloviny devatenáctého století! Jak píše desade, Sweet Country je filmem o morálce a zlu. Zlu, které dokázal napachát jediný člověk vyšinutý z hrůz války, kterou zažil a přežil. Strašně mně potěšila účast Bryana Browna v roli zarputilého muže zákona i Sam Neil v pro něj trochu nezvyklé roli velmi pobožného farmáře (i když v Tudorovcích pravda hrál rovnou arcibiskupa z Yorku! :-). Skvělí byli i domorodí herci. Vždy když je sleduji, strašně si uvědomuji jak rád bych s nimi strávil někde tam daleko v planině nějakou noc pod otevřeným nebem a poslouchal jejich vyprávění a příběhy jejich předků... Tedy pokud by se ovšem nechovali jako ti tam v kmenovém území... Bohužel osud Aboriginijců je téměř shodný s tím co se stalo s indiány. Stejně i je kolonizace převálcovala, stejně i je je vykázala do rezervací a udělala z nich občany druhé kategorie. Rasově nenáviděné a diskriminované. Je, původní obyvatele jimž Austrálie skutečně patřila. A stejně jako potomci slavných indiánských kmenů i oni dnes živoří na sociálních dávkách nezřídka kdy zcela pod vlivem drog či alkoholu s vysokou mírou kriminality... jen pár z nich zná ještě staré příběhy a báje, jen pár z nich zná tance a zpěvy svého lidu. Film byl parádní! Házím tedy 5 bumerangů. * * * * *(30.7.2018)

  • pepo
    **

    Vobec ma to nedokazalo zahackovat. Pribehom, filmarcinou, atmosferou ani postavami. Takze som sa taaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaakto nudil. 4/10(20.6.2018)

  • Goldbeater
    ***

    Domorodí obyvatelé Austrálie musí snášet útlak bílých přistěhovalců v době, kdy spravedlnost je relativní pojem a každý si ho vykládá po svém. Zahrané je to skvěle (Sam Neill a jeho zpěv!), ovšem prostřihy do minulosti či budoucnosti postav jsou poměrně zbytečné a záběry jsou někdy opravdu až příliš dlouhé, což má za následek, že se snímek mírně vleče. Jsem rád, že tento film vznikl, protože má značný přesah, nicméně vyhovovala by mu o něco kratší stopáž.(3.7.2018)

  • ledzepfan
    ***

    Jéééj.... ti než se vyžveeeeejknoooou.... Ale tak jako jó.. Austrálie je krásná a místní původní obyvatelé jsou fakt celkom inačí..(31.7.2018)

  • Chrysopras
    **

    Tohle bylo dost zklamání. Přišlo mi to moc vykalkulovaný. Ve stylu Proposition, ale se slabšími herci. 53. KVIFF(6.7.2018)

  • kaylin
    ****

    Drsný, nepříjemný film o lidské nenávisti a hlouposti.(7.8.2018)

  • Morholt
    ***

    Od australského westernu automaticky očekávám nádherné scenérie a pomalé přemýšlivé tempo, které z filmu dělá víc, než obyčejnou žánrovku. A obojího se mi tady dostalo. Důležiotu roli hraje i rasová otázka, ale narozdíl od amerických černochů tady neuslyšíte řeči o rovnoprávnosti, svobodě a blablabla. Místní domorodci působí tiše a rezignovaně a ona rezignace je do určité míry i jejich odporem. To působí sympaticky a nenuceně. Potěšili i herci včetně těch domorodých, jejichž projev byl přirozený. Bohužel režie místy klopýtá. Thornton se občas zadumal až příliš a některé scény neuvěřitelně natahoval. Kdyby se to stalo dvakrát třikrát, tak se nad tím dá ještě mávnout rukou, ale tady se to dělo snad co čtvrt hodinu. Nepochopil jsem ani účel něustálých skoků do minulosti či budoucnosti. Nedávalo to smysl a někdy to bylo i matoucí. To všechno celkový dojem pokazilo. Nicméně i tak tenhle kousek stojí za vidění, byť svůj potenciál úplně nenaplnil. 60%(3.8.2018)

  • Tosi
    ****

    Otrocký příběh násilí a odplaty z dob, kdy byl v Austrálii koloniální rasismus zakořeněný hodně hluboko. Pro našince jsou filmy z australské divočiny pastvou pro oči a Sweet Country patří bezesporu k těm nejlepším. 80%(30.7.2018)

  • alchac
    *

    Marně lovím v paměti, kdy si v zámoří naposledy nepletli western s audiovizuálním uspáváním insomniaků a kdy do něj ještě nefušovali můzami od hlavy k patě posraní specialisté na natáčení dvouhodinových jednozáběrových dokumentů o schnutí klokaního trusu uprostřed buše. A nebýt mého naprostého zoufalství z řečeného, tak bych se patrně s tímto na první trailer silně angažovaným a extrémně nezáživným dežo ví na Batmanovo vyprovázení Maguy do Pelhřimova a dalším hřebíkem do rakve žánru nesetkal. Tohle musí na festivalech sbírat ceny jak na běžícím páse.(5.8.2018)

  • Brylin
    ***

    Expanzi západní evropské civilizace do Ameriky, Afriky i Austrálie velmi poznamenal blud o nadřazenosti bílé rasy a bezohledné přesvědčení, že původní obyvatelé jsou jen něco jako mluvící zvířata. V Austrálii byla situace o to horší, že tento kontinent původně sloužil britské koruně jako velké vězení. Snahy o závádění spravedlnosti a řádu i pro aboridžince začátkem 20. století sebou nesly mnoho bolesti. Australský western Sweet country zachycuje právě tuto dobu a počátek přerodu otevřené nenávisti do tichého pohrdání domorodci. Režisér Warwick Thornton mě dokázal zaujmout historickým tématem, opravdovostí příběhu a krásnými záběry krajiny, naopak střihy do pocitů mě vůbec neoslovily. Celkově na pomezí tří a čtyř hvězd.(1.7.2018)

  • Inferio
    ***

    [KVIFF 2018, Horizonty](3.7.2018)

  • Garch
    ****

    Aboriginci, všudypřítomná načervenalá barva australské půdy a pomalé tempo horkých dnů. Natočeno parádně.(2.8.2018)

  • Biopler
    ****

    Veľmi vydarené zachytenie začiatku 20. storočia, ťažkej doby rasizmu a pretrvávajúceho útlaku bielych nad čiernymi v Austrálii. Citeľné to je hlavne v krásnych scenériách panenskej prírody a taktiež v hereckej príprave kde sú všetci správne úfúľaní od špiny, prachu a drsných vrások minulosti v tvári. Výborne hrajú všetci herci, nad všetkými smutný hrdina černoch Morris v roli Sama. Rejža volil pomalšie tempo, avšak čudné a hlavne nevhodné strihy kde raz upozorňoval na minulosť, raz prezrádzal budúcnosť, mi vadili. Hlavne nevysvitol v závere ich zámer. Záver priniesol poriadne dusno i ticho v sále. Slová kazateľa Freda o zbabelosti boli veľmi silné.(12.7.2018)

  • seeba10
    *****

    "Has this land hope?"(1.7.2018)

  • desade
    *****

    Po Hostiles tu máme zase jeden "slušný" western (s čistým morálnym presahom, tak ako je u tohto žánru záhodno). Lebo nejakú dobu predtým sa nám tu vyrojila priehršť divadeľných a kostýmových srač..., pardón, pokusov (ako napr. "Western Religion", "The Timber", "In a Valley of Violence", "O Matador" alebo "Hickok"), tak bolo už načim postaviť sa k tomuto žánru zodpovedne. Vyzdvihol by som herecké výkony hodné starých westernových časov, osobitne Bryana Browna v roli seržanta Fletchera, a tiež Matta Daya v roli sudcu Taylora. Ten to snáď ani nehral, ten to rovno súdil... P.S.: Ak sa chcete dozvedieť, kam sa neskôr posunul vzťah whitefellas k domorodým Aborigénom, prezradí vám to snímok Charlie's Country.(19.7.2018)

  • Cascabel
    ***

    Tvůrci chytají příliš zajíců najednou, a to je v tomhle žánru na škodu (zvlášť když se to neumí).(13.7.2018)

  • PaulCZE
    *

    Tahle unylá dvouhodinová záležitost je tedy vážně něco a závěr je pak poněkud klišoidní, tedy až na minutové odmlky, než něco daná postava něco vypustí z huby. To bylo naopak originální..(10.8.2018)

<< předchozí 1 2
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace