Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Zuzana Vítová, mladá žena zápasící s mnoha zavazadly, nastoupí do vlaku a najde místo v kupé, kde již sedí osamělý muž. Po vystoupení v Praze se zdá, že ji muž sleduje, a tak se Zuzana ostře ohradí. Ukáže se, že Karel Jánský bydlí ve stejné ulici, kde žije Zuzanin snoubenec Petr Klika, za kterého se má mladá žena nazítří provdat. Zuzana je nakonec ráda, že ji Jánský galantně doprovází. Nemůže najít klíče a Petr není doma. Ženich jí šel naproti na nádraží a shodou nešťastných okolností se mu Zuzana ani později nedovolá, neboť Petr omylem vytáhl zástrčku telefonu. Jánský, jehož žena je na chatě, odveze Zuzanu autem na druhý konec Prahy k sestřenici. Ta má však u sebe milence, a proto neotevře. Jánský pozve Zuzanu ve vší počestnosti k sobě. Spolu pak ještě obejdou několik nočních podniků až se Zuzana opije. Jánský jí prozradí, že je právě tím úředníkem, který ji má druhý den oddat. Přestože mezi nimi k ničemu nedošlo, žárlí Petr i Karlova žena Magda. Před obřadem tak dojde k rozsáhlému skandálu, do kterého se zapojí Petrův strýc, Magdina matka a Jánského kolegové. Zuzana i Karel se raději přiznají k něčemu, co nespáchali. Všichni jim spokojeně jejich "přestupek" odpustí a Jánský může Zuzanu a Petra prohlásit za manžele. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (26)

NinadeL 

všechny recenze uživatele

Tradiční nedějová šedesátková kravinka se vším všudy. Prý komedie, ale veškerý vtip stojí a padá s přílišným množstvím rekvizit Bohdalové, její opileckou serenádou (na vánoce vánočku) s Karlem Gottem a Janem Třískou. S Karlem Hoegerem se potkala ve vlaku, aby s ním posléze navázala v tingltanglu. Karel si procvičil svou němčinu jenom proto, aby byl uražen, že nezvládá italštinu. No toto :D Krasojízda pokračuje v Karlově budoiru, Bohdalka v jeho pyžamu, on v dámském. Vzájemně si pak dají kvinde, ačkoli on se snažil zapůsobit v nátělníku a šlích, ona ve spodničce. Ale ruku na srdce, jsou právě tihle vašimi sexuálními idoly? Závěr na radnici pak nevšedně zdobí takoví zpátečníci jako Nesvadba a Gollová, takže o žádných hereckých esech nemůže být řeč, ostatně jsou zde společně s Chramostovou jen na pár záběrů. Pakliže ale nutně hovoříme o hereckém esu, tak je tu v cameu Ella Šárková. ()

Marthos 

všechny recenze uživatele

V Komedii s Klikou se Krška pokoušel zvládnout tradicionalistickou, divadelně cítěnou konverzačku, v níž se objevuje populární motiv záměny. Jistě, konverzačka žila a bude žít snad navěky, velikost a osobitost Krškova talentu se ovšem nemusela vyčerpávat důkazy, že řemeslně zvládne i tento druh populární zábavy. Filmu by evidentně prospěla volba jiného typu režiséra, patrně Martina Friče, který by tento veselý příběh vedl nejspíš v překotnějším tempu, zřejmě by si více pohrával s bláznivostí a nepravděpodobností situací. Krškův humor je klidnější, tlumenější (což je dáno přítomností Karla Högera v jedné z hlavních rolí), nejde mu o to se hrdince jízlivě vysmívat. Jiřina Bohdalová obrací až agresivně pozornost ke svým nápaditým výstupům, dovede se kouzelně promeňovat – od poněkud stupidní naivky k ženské s šarmem, od uzavřenosti ke klaunské přemrštěnosti. Přestože ji Krška citlivě vede i k jisté komornosti, Bohdalka je natolik nespoutaný živel, že bourá architekturu vymyšleného příběhu ve jménu jisté autentičnosti. Přesto se ve filmu objeví několik nezapomenutelných výstupů (karaoke v nočním baru za asistence mladinkého Karla Gotta, útěk ze svatby) a vynikajících vedlejších figurek – od vlezlé domovní důvěrnice Rosůlkové až po zaskočené soudruhy v obřadní síni (Beyvl a jeho echtovní replika V nedostatcích je naše síla). A pak, kde jinde uvidíte Karla Högera v dámském pyžama a v tak nemožné paruce? ()

argenson 

všechny recenze uživatele

Jedna z již dávno zapomenutých rolí Jiřiny Bohdalové. Což je škoda, protože je to dobrý film. Příběh, v němž nikoli vedlejší roli hraje klika (ode dveří) a Klika (nastávající ženich), má poměrně pomalý rozjezd, až ve druhé polovině nabírá tempo, kdy se zapojí herecká esa typu Nataši Gollové nebo Vlasty Chramostové. Rozhodně originální je ale závěr, který dodává potřebnou gradaci. ()

blackrain 

všechny recenze uživatele

To by mě vážně zajímalo, jak se k takové pitomosti dostal Karel Hoger. Ale na tu otázku mi asi nikdo neodpoví. Tak si odpovím sama. Zřejmě potřebovali vytvořit nějaký seriozní protipol k rozjuchané Bohdalové. Ta chvilkama vypadala jako neřízená střela a když jsem ji slyšela zpívat známou vánoční písničku, tak jsem málem omdlela. To se jen tak nevidí, ale spontánnosti se meze nekladou. Já jsem v tu chvíli nevěděla, jestli se mám smát nebo okamžitě přepnout jinam. ()

slunicko2 

všechny recenze uživatele

Rozkolísaná dobová komedie s písničkou. 1) Dnes jsou zajímavé především dobové reálie, herci (mnozí už zesnulí) a i zpěváci._____ 2) Bohužel nenápaditý děj a nuda (místy) navzdory účinkujícím a svižné hudbě neumožňuje větší hvězdičkový příděl._____ 3) Spoiler. Po první hbitější části filmu nastupuje nudná střední pasáž (Zuzana doma u doktora Jánského). Ale nedejte se odradit a trpělivě vyčkejte. Jakmile noc skončí, děj se zase rozjede a film nabere na obrátkách pošilhávajících chvílemi až po čtyřech hvězdičkách._____ 4) 33letá Jiřina Bohdalová (Zuzana) to uměla pěkně roztočit, jak dokládá písnička Vánoce vánoce přicházejí, kterou si zazpívala (a zatancovala) s 25letým Karlem Gottem._____ 5) K vidění je i 55letý Karel Höger (oddávající Jánský), 38letá Vlasta Chramostová (Jánského žena), 41letý Čestmír Řanda (šéfkuchař Klika), 28letý Jan Tříska (známost z baru Ríša), 58letý Josef Beyvl (předseda závodní rady), 63letá Marie Rosůlková (ježibaba sousedka) a na vteřinku i 19letý Viktor Sodoma (ve vlaku s kytarou)._____ 6) Závěrem jedna životní zkušenost: Každý inteligentní mužský vždycky odprosí ženu za to, co udělala ona. ()

FilmFan24 

všechny recenze uživatele

Jestli si dobře vzpomínám, je to můj druhý film viděný v kině! Celá rodina šla na Bohdalku a mě neměl kdo hlídat! ()

Martin741 

všechny recenze uživatele

Dlho som patral po najlepsich filmoch cs kinematografie. je nacase obratit garde, a zacat patrat po tych najhorsich. Tu mam jeden .......tak na urovni Babovresky,m Bastardi a podobnych klenotov . 5 % ()

tomtomtoma 

všechny recenze uživatele

Je to milé a technicky čisté filmové dílo. Problémem je nevyrovnaná a dýchavičná dějová linka, která nikdy nechytne zdravý nepřerušovaný dech na delší dobu. Mohutně se rozdýchává, až se zdá, že začíná zběsilý běh s dvojitou porcí roztržité zábavy. Ale stále se zadýchává po krátkých vzdálenostech a chvilku vždy trvá, než se opět naplno a ze všech sil zhluboka nadýchne. Nedorozumění mezi partnery, které vede až k absurditě čistého svědomí a samotné existencionální hranici vztahu, je vděčné téma. Nakonec, i tehdejší zvyklosti společenského života zaujmou více, než nevyrovnaný a vrávoravý běh děje. Ovšem není vše jen špatné a film má i svá rozkošná místa hravého nadhledu. Hlavní postavou je laskavý a ochotný oddávající úředník, dr. Karel Jánský (příjemný Karel Höger). Jeho dobře míněná a nezištná pomoc se ve světě pokryteckých puritánů stává ostudným hříchem, jehož nebezpečnost přesahuje všechna možná vymezení společnosti. Navíc, nabourává přirozený běh zažitého chodu celé společnosti. Jakýkoliv boj proti vševědoucímu davu je marný a zcela zbytečný. Hlavní ženskou postavou je nastávající nevěsta v posledních okamžicích osobní svobody, zbrklá Zuzana Vítová (zajímavá Jiřina Bohdalová). Naivní a popletené děvče ve víru zábavy velkoměsta uvízne v síti maloměšťáckého pohledu na morálku. Každá snaha o pravdu je jen plýtváním drahocenného času. Z dalších rolí: pobouřené tornádo a nevěřící Jánského manželka Magda Jánská (sympatická Vlasta Chramostová), nerozvážný, zmatený a žárlivý novomanžel Petr Klika (příjemný Vlastimil Hašek), nekompromisní Magdina maminka Evelyna (Nataša Gollová), bezstarostná a zapřená Zuzky sestřenice Vendulka (sympatická Jana Drbohlavová), neodbytný a svéhlavý usmiřovatel a Petrův strýček (dobrý Čestmír Řanda st.), lehkomyslný Vendulky přítel a melancholický svůdce Ríša (pozoruhodný Jan Tříska). zmatený Jánského nadřízený a bezelstný předseda závodní rady (příjemný Josef Beyvl), či neochotný Jánského kolega z práce František Hlaváček (Jiří Lír). Je velká škoda, že i přes nadprůměrné obsazení, herecké výkony a celkovou pointu, nemá tato lehká a lechtivá komedie svižnější spád. Občas přešlapuje na místě v nerozhodnosti, kudy se vydat. Gott mit uns! ()

Skuby47 

všechny recenze uživatele

Nikterak originální a trošku naivní komedie s Jiřinou Bohdalovou v hlavní roli. Třiatřicetiletá Jiřina byla na roli nastávající novomanželky trošku v letech a její potřeštěné herectví připomínalo silvestrovské scénky s Vladimírem Menšíkem. A Karel Höger do téhle taškařice nezapadl vůbec. Ve výsledku to ale nebylo špatné v porovnání s tím, co se namnoze točí dnes. Celkem slušné retro se zajímavými dobovými záběry, několika vtipnými uvědomělými hláškami a tanečním křepčením pánů v oblecích mne docela pobavilo. ()

LadyPupu 

všechny recenze uživatele

Noční jízda Högera a Bohdalové po barech. Ok, proč ne. Högera mám ráda, Bohdalovou respektuji a pro filmy ze 60. let mám slabost. Pravda je, že scéna v baru a zpěv Jiřiny s Třískou v zádech... Tahle scéna je prostě i na mě moc. Navíc si myslím, že paní Bohdalovou prostě neměli nechat zpívat. Nikdy a nikde. Ti dva se pak ocitnou doma a začne zábava. A co teprve, když se rozloučí a setkají se opět se svými partnery (Höger - Chramostová). Shrnutí - jako nenáročný film o loučení se svobodou to špatné není. Navíc Höger v dámském županu má pro mě osobně jisté kouzlo. A rada na závěr: "Když je ženská s ňákým mužským někde sama přes noc, tak je jen jedna možnost... Já to přece jako předseda závodní rady musím vědět." ;-) ()

yvona 

všechny recenze uživatele

Film, ve kterém hraje Karel Höger nemůže být nikdy o ničem. Možná tak pro někoho,kdo nezažil či nepochopil 60.léta. Škoda. ()

MickeyStuma 

všechny recenze uživatele

Snímek psaný Jiřině Bohdalové a Karlu Hogerovi přímo na tělo. Jiřina Bohdalová byla dokonce za tuto roli oceněna filmovou cenou Trilobitem. Svoji postavu Zuzany Vítovové mající poněkud ztřeštěný charakter nemající zábranu se pro zábavu a legraci odvázat, ale vždy se smyslem pro řešení vážnosti situace, byla po herecké stránce krapet složitější role, ale zvládla to na výbornou. Karel Hoger dostal očekávaně roli gentlemana, v tomto případě oddávajícího úředníka Dr. Karla Janského. Zápletka jednoduchá s jednoduchým vývojem a těžko říci jestli i s očekávanou pointou. První etuda příběhu je brána více s vážností a však zábavně, druhá už plně komediálně. Jedná se o jeden z mnoha povedenějších filmů 60. let, tedy z období tzv. nové vlny, která neurazí a stále pobaví. ()

BigBang 

všechny recenze uživatele

Černobílý film není úplný, dokud se netancuje ve vinárně u živé hudby. Tady je tažení po pražských nočních podnicích podstatnou částí filmu. Snímek samozřejmě nic moc, ale kde zpívá božský Karel coby barový zpěvák do ouška p. Högerovi o rujánských plážích? ()

Atia 

všechny recenze uživatele

Nevtipné, nezábavné, nudné. Úsměv vyvolá jen prapodivná píseň Karla Gotta o Rujaně, nechce se věřit, že takové obsazení a takový režisér a taková smutná bilance. A Gollová v roli Högrovy tchyně - no, ve skutečnosti byla mladší, než on a i ve filmu vypadala rozhodně lépe, než "zeťák". Never more. Zkrátka - komediální herectví Jiřiny Bohdalové se skví v jiných titulech ze 60. let, v tomto rozhodně ne. ()

Rattlehead 

všechny recenze uživatele

Byl jsem hodně zvědavý, jak si specialista na vážné snímky pan Krška poradí s veselohrou. Výsledek mě hodně baví, je to milá, svižná komedie, nejvíce se mi asi líbily scény z noční Prahy - ona krásná swingující atmosféra šedesátých let, božský Kája atd. Poslední třetinu filmu obohatí herečky Chramostová, Gollová a krásná sekretářka Chadimová. Vánoce, Vánoce přicházejí... ()

Reklama

Reklama