Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Příběh otce, kterému zavraždili syna, smutek otce, který musí pochovat své dítě, emotivní drama otce, který si pro spravedlnost musí dojít sám. Po útoku neonacistů na partu studentů zůstane na zemi ležet mrtvý ubodaný kluk. Policie koná, pachatelé jsou dopadeni, společnost se bouří proti holohlavým náckům, ale to všechno je jenom na chvíli. Zděšená rodina brzy sleduje, jak jsou vrazi po chybném rozhodnutí soudkyně propuštění na svobodu, nikoho už to nezajímá a jednání policie připomíná chování zkorumpované instituce. Zůstává jen zlomená rodina bez jakékoliv šance na spravedlnost a viníci, kteří se jí smějí do očí. Zoufalý otec s touhou po spravedlnosti se pouští do boje se všemi. S policií bez zájmu, s podplaceným soudnictvím, s mafií, která kdesi v pozadí tahá za nitky. Dokáže tváří v tvář zavedenému prohnilému systému uspět? Dokáže zároveň překonat vlastní výčitky a odpustit sám sobě? (Bontonfilm)

(více)

Videa (3)

Trailer 2

Recenze (122)

marhoul 

všechny recenze uživatele

..a slzy tečou, jako voda v Dunaji... Krásný film, pokud lze tento výraz, v kontextu s takto závažným, veskrze odporným tématem, vůbec použít. Těší mě, že jsem ho měla možnost vidět na SVK mezi prvními diváky. Vynikající herecké výkony všech, zejména představitelů maminky a tatínka zavražděného chlapce... Jana Oľhová je v roli prokurátorky úžasná, Roman Luknár je výborný vždy, tady ale překročil vše, co dosud natočil. Toto byl jeho velký herecký koncert. Nádherná kamera, hudba i vkusně citlivý scénář, přičemž tak naléhavý... Ta bezmoc je prostě příšerná! Člověk odchází z kina jako spráskaný pes a stydí se. Za jiné, kteří jsou nevydrhnutelnou skvrnou společnosti. Slovenské dramaticlé počiny posledních let mě příliš neoslovují. Ostrým nožom však pokládám za vyzrálý film vysoké kvality a tvůrcům obdivně tleskám. Široké publikum bych upozornila na to, že řádné vykreslení linie psychického stavu nešťastných rodičů činí ze snímku komorní psychologické drama, které vyžadovalo větší prostor. Proto film plyne v pomalejším tempu. Nečekejte videoklipové zběsilé drama, abyste nebyli zklamáni. Dá se přežít i špatná slovenčina pana Krobota. :) Netopýří ucho se vytrápí, ale to je malicherná prkotina. Filmu přeji vysokou návštěvnost a doufám, že bude mít úspěch i v ČR. ()

jedna_vrana 

všechny recenze uživatele

Od prvej do poslednej minúty ťažký a depresívny film, odohrávajúci sa na pozadí reálnych udalostí, ktoré sa na Slovensku stali. Podobne ako filmy Únos, Čiara, Nech je svetlo, Amnestie či Sviňa. A tak sa pýtam sama seba, či to u nás na Slovensku takto beznádejne vyzerá a že by som si už chcela pozrieť niečo pozitívnejšie, bez pocitu, že veci nemajú riešenie. Už sa bojím pozrieť si aj Perinbabu, ktorá by mala byť toho roku! K filmu - Luknár hrá svoju postavu veľmi dobre, trochu mi vadila Krobotova slovenčina a hlavne - nie je to prvý slovenský film, kde som mala problém "so sluchom". Nerozumela som dialógy (predtým sa mi to stalo pri Piatej lodi a Nech je svetlo). Herci ako keby si mumlali popod nos. ()

Reklama

curunir 

všechny recenze uživatele

,,... V ČOM SPOČÍVALO TO VYHRÁŽANIE?" ,,NO VEĎ SEDEL U NÁS A POSIELAL NÁS DO CHORVÁTSKA." __ Viac-menej som spokojný s Luknárom prítomným okrem zopár Dávidových retrospektív v každej scéne, s Krobotom hovoriacim po slovensky (alebo bol predabovaný?), s výberom štyroch neonacistov, so zachytením chladnej atmosféry aj s celkovou dramaturgickou výstavbou. Narozdiel od značne doslovného ,,Únosu" sa ,,Ostrým nožom" skôr inšpiruje prípadom známej vraždy, hoci poznať, že sa u diváka predpokladá aká-taká znalosť daných udalostí, čo je najlepšie vidieť v trocha nedotiahnutom závere. Danými skutočnosťami nezasiahnutí (zahraniční) diváci v ňom môžu zostať tápať a preto ambície filmu nikdy neprekročia náš (česko-slovenský) región. Navodenie danej doby skrze ,,Superstar 2005" alebo využívanie starých mobilov či počítačov považujem za úplne zbytočné, keďže príbeh je pre svoju univerzálnosť stále aktuálny. Takisto za zvláštny nešvár pozorovaný aj v iných slovenských filmoch považujem zámenu známych bratislavských prostredí za iné, kedy sa z budovy SRo stane Ministerstvo spravodlivosti, z MatFyz fakulty policajné oddelenie, zo Slovenského národného archívu budova súdu, alebo z polikliniky na Tehelnej nemocnica. Bolo ozaj také ťažké nakrúcať na skutočných miestach? Aspoňže sa v 56. minúte objaví panelák v ktorom bývam. V oknách sa nesvietilo takže sme spali... alebo neboli doma... (1011. hodnotenie, 65. komentár k filmu) _ P.S. môj komentár č. 1100. ()

angel74 

všechny recenze uživatele

Kromě toho závěrečného soudního přelíčení, které místy zavání absurditou, působí snímek Ostrým nožem velice realisticky. Akorát je to celé takové trochu utahané. Nemohu se zbavit dojmu, že talentovanější a zkušenější režisér by z tak silného námětu dokázal vykřesat skutečně hodnotný film. (65%) ()

Johnny.ARN 

všechny recenze uživatele

Ach tieto filmy čo sa u nás začali točiť. Bez skončeného vyšetrovania, bez dôkazov, chcú robiť osvetu a vnášať svetlo do temných prípadov. Jednoduchší jedinci si to pôjdu no. ostrým nožom na to s akou témou pracuje je natočený strašne nudne, nezáživne, nezaujímavo. Chýba mi tam gradácia, niečo zapametatelné. Luknár sa môže snažiť ako chce, ale sám atmosféru nevybuduje. Tvorcovia mali ale pekný budget, čo sa odzrkadlilo na hereckom obsadení a peknej kamere. A čo sa tej linky súdnictva týka, myslí si snáď niekto, že to takto nefunguje? 2 z 5 ()

Galerie (56)

Zajímavosti (12)

  • Na špeciálnej predpremiére filmu sa objavil aj slovenský prezident Andrej Kiska a rodina zavraždeného Daniela Tupého. (Maarty von B)
  • Vo filme možno počuť autentické nahrávky z programov z roku 2005, akými sú napríklad Rádiožurnál, vtedajšie správy Slovenskej televízie, ale aj prvá séria Slovensko hľadá SuperStar (vrátane známej skladby "Kým vieš snívať"). (GTS_PUNK)
  • Tvorcovia spolupracovali s rodičmi zavraždeného Daniela Tupého. (cingi.t)

Související novinky

Noir Film Festival 2019: Zítřek nemá šanci

Noir Film Festival 2019: Zítřek nemá šanci

17.08.2019

7. ročník unikátní přehlídky klasik, ale i pozapomenutých klenotů z bohaté pokladnice filmu noir představí snímky tematizující loupež, výběrovou retrospektivu noirových děl Fritze Langa, rozmanitou… (více)

Reklama

Reklama