poster

Vzplanutí (festivalový název)

  • Jižní Korea

    Beoning

  • Jižní Korea

    버닝

  • anglický

    Burning

Drama / Mysteriózní / Thriller

Jižní Korea, 2018, 148 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Goldbeater
    ***

    Děj je vyprávěn velmi plouživě a má mnoho odboček, které s hlavní dějovou linkou mohou i nemusí mít přímou souvislost. Pomalé podivné drama se v druhé polovině snímku mění v pomalý podivný thriller, jehož závěr vás nechá ještě dlouhou dobu po zhlédnutí přemýšlet, co se to v tom filmu vlastně stalo. A musím říct, že ani po několika hodinách mi to ještě není vůbec jasné. Režijně a herecky bezchybné.(8.7.2018)

  • Dadel
    ****

    Korejský mysteriózní film podle povídky Haruki Murakamiho, kterou jsem nečetl. Ale i kdyby to nebylo napsáno v anotaci, možná by mě napadlo, že je to od něj, protože to nese jeho typický rukopis. Jde o milostný trojúhelník nesmělého začínajícího spisovatele, záhadného boháče ve stylu Velkého Gatsbyho, a potrhlé femme fatale (a možná patologické lhářky), která jednoho dne zmizí. Na to, že to mělo dvě a půl hodiny, to uběhlo skvěle.(16.8.2018)

  • vyfuk
    ****

    [KVIFF] Moje historická premiéra na karlovarském filmovém festivalu. Docela zajímavé uvedení, ale rozhodně ne nekvalitní. Korejci si dokázali za posledních několik let vytvořit specifické prvky svého vlastního filmu. Když se podíváte na skoro jakýkoliv korejský film, je v jistém ohledu tajemný, tmavý, lehce těžce nepochopitelný a zdlouhavý. Ale nedá se říct, že by to vše bylo vyloženě negativní. Nyní, když se nad tím vším takto zamyslím, tak film je zbytečně asi dlouhý, ale skvěle dokáže popsat mezilidské vztahy a jejich myšlenkové pochody v nich přes tichost a jen určité náznaky a mimiky. Akorát záporákovi se mohlo nechat více prostoru a mohlo z toho být i docela dost vyeskalované a kvalitní drama s thrillerem dohromady. Kouzlem zde stále asi je... kdy asi budu mít příležitost film vidět znovu, jestli vůbec a hlavně takto atmosféricky a kvalitně.(8.7.2018)

  • frantababaf
    ***

    Hlavním problémem Vzplanutí je, že Chang-dong Lee není narozdíl od jiných korejských režisérů (Chan-Wook Park) dostatečně schopný na to, aby natočil dvouapůlhodinový film s pomalým tempem a při tom diváky nenudil. Herecké výkony jsou výborné, hudba zajímavá, ale celkový film prostě říká moc málo na tak velkou stopáž a výsledek působí zbytečně roztahaně. 55% (KVIFF 2018)(1.7.2018)

  • Traffic
    ****

    Doteď si nejsem jistý, do jaké míry je interpretační otevřenost a intelektuální vyzývavost filmu (odkazy na Faulknera atd.) skutečně podnětná, a do jaké míry jde o cynickou hru s festivalovými porotami a filmovými kritiky, mezi kterými přesně takové věci tradičně rezonují. Protože se ale domnívám, že Lee Chang-dong, který je spíš slavnostním účastníkem festivalů než pravidelným sběratelem cen, nějakou vypočítavost nemá zapotřebí, přikláním se spíš k té první variantě. Z toho, co jsem letos ve Varech viděl, určitě jeden z opravdu mála filmů, u kterých jsem nevěděl, na čem jsem.(6.7.2018)

  • - Film vychází z krátké povídky „Barn Burning“ Haruki Murakamiho, jenž byla prvně publikována v The New Yorker roku 1983 a později, v roce 1993, vyšla ve sbírce povídek „The Elephant Vanishes“. (beran-ek)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace