Komentáře uživatelů k filmu (407)

  • dO_od
    ***

    #76 Tak tentokrát se pan Kubrick příliš netrefil do mého vkusu. Především stopáží, abych byl přesnější. Což o to, prostředí mi nevadilo, dobová hudba byla vskutku libová a herci opět skvělí, ale příběh mě prostě nezaujal natolik, abych se vydržel kochat celé dvě a půl hodiny ! Barry Lyndon je jeden z těch filmů, které dokáži ocenit ale nebudu lhát, že jsem si ho užil, protože upřímně, ke konci to bylo spíše o síle mé vůle. 6,9/10(20.6.2011)

  • Indiana
    ***

    Je to sice Kubrickovo nejnormálnější (tím myslím nejméně depresivní) dílo, které je krásné po výpravné i herecké stránce a bitevní scény jsou také natočeny velmi dobře, ale bohužel to doplatilo na svou neuvěřitelnou stopáž, kvůli níž film místy hodně nudí.(9.6.2005)

  • Janchor
    *****

    Hostina při svíčkách.(18.11.2013)

  • lamps
    *****

    Napodruhé (a v restaurované verzi v kině) plně doceněno. Sice mám pocit, že bych to musel vidět ještě minimálně dvakrát, abych upřesnil mé nekritické nadšení a zmohl se na výstižnější superlativy než "Kubrick byl prostě jinde", ale i tak můžu říci, že nádherněji natočený životopis z žádného filmového archivu asi nevyhrabete. Kubrick nejenže maluje plátna lépe než Bertolucci, ale především, s chytrou výpomocí zábavného ironického komentáře, naprosto suverénně vypráví a tříhodinový osobnostní portrét povyšuje každým promyšleným střihem nebo hudebním doprovodem, jako bublina ve vodováze udržujícím požadující rytmus výpravy, na nejvyšší filmové umění. První dvě třetiny jsou sice pro rychlejší střídání lokací a zásadních zvratů nedostižné, ale i finální rodinná část nepostrádá ohromující formální preciznost a promyšleným vyústěním překonává i podobně laděný závěr Severu proti Jihu. A ještě jednou se musím užasle pozastavit čistě nad tím, jak film fantasticky vypadá a jak špičkově diriguje vše na mizanscéně, takže kameře většinou stačí jen pomalé oddalovačky nebo horizontální jízdy - například u karetní scény je fascinující, že vždy jen jedna postava zvedne zrak od stolu, zatímco ostatní ho mají sklopený. A třešničkou na dortu je pak vynikající výkon Ryana O'Neala.. Takže jo, Kubrick byl jinde.(10.5.2018)

  • Aky
    *****

    Nádherná podívaná. Zastavte si film na kterémkoliv místě a můžete si záběr nechat zarámovat jako krásný, někdy překrásný obraz. To umí málokdo, ale Kubrick výtečně. Že je to zdlouhavé? Určitě, ale právě proto je to autentické. Barry Lyndon a lidé kolem něj nežili tempem videoklipů, jako mnohdy my. Zajímavý příběh přes nějž se dostanete do 18-tého století.(7.9.2008)

  • Webb
    *****

    [9/10] ♫10/10♫ (Hawk, Peregrine) (Eastmancolor /// Produkce: Stanley Kubrick, Bernard Williams /// Scénář: Stanley Kubrick podle románu Williama Makepeace Thackeraye /// Kamera: John Alcott /// Hudba: Leonard Rosenman /// Nepůvodní hudba: The Chieftains, Johann Sebastian Bach, Georg Friedrich Händel, Wolfgang Amadeus Mozart, Giovanni Paisiello, Franz Schubert, Frederick The Great, Antonio Vivaldi /// Oscar: Ken Adam, Roy Walker, Vernon Dixon (výprava), John Alcott (kamera), Ulla-Britt Söderlund, Milena Canonero (kostýmy), Leonard Rosenman (hudba) /// Nominace na Oscara: Stanley Kubrick (nejlepší film), Stanley Kubrick (režie), Stanley Kubrick (scénář)) [1001 FILMŮ, KTERÉ MUSÍTE VIDĚT, NEŽ UMŘETE](31.12.2009)

  • Ruut
    ****

    Zvláštní film , který není pro každého.(8.7.2006)

  • ninon
    ***

    Barry Lyndon, jedna z nejotravnějších filmových postav + moje averze k historický filmům x samotná délka filmu umocňující předešlá negativa = 3(27.6.2011)

  • MIMIC
    ***

    Sociálno-kritická realistická literatúra 19.storočia je obludná estetická stratégia. Ak spisovateľ povie A, myslí tým A, nanajvýš "A", o žiadnom B tu nemôže byť ani reči. Dokonca si myslím, že napr. niektorové Dickensove výtvory sú prachobyčajným gýčom. So záujmom som teda čakal, čo taký Kubrick urobí s takým Lyndonom. Dlho som v ňom hľadal nejaké B, ale žiadne som nenašiel. Spoliehať na nadčasovú platnosť príbehu je povrchné. Radšej si nechcem predstaviť, ako by vyzeral Gepard, keby ho bol režíroval Kubrick. Viscontiho koncepcia výnimočnosti superbanálnych detailov, prepotrebných zbytočností a magickej jednoty filmového času a času skutočného dokáže zmeniť príbeh v lyricko-epické dielo. Kubrickova chladná koncentrovanosť robí z historického príbehu ...historický príbeh. Kubrick sa zrejme nazdával, že svojou genialitou nadpriemerne zvládne akýkoľvek žáner. Nezvládol. Divák so zaujatím sleduje podivuhodný príbeh Barryho Lyndona a zároveň sa kochá. Kochá sa víziou anglického vidieka, ktorý vyzerá presne ako luministické krajiny na obrazoch Johna Constabla, kochá sa naštylizovanou Marisou Berenson, ktorá vyzerá presne ako Sarah Siddonsová na tom báječnom portréte od Gainsborougha. Odkedy ale kultivovaný vizuál automaticky indikuje prítomnosť umeleckého diela? Ak by Kubrick bol využil maniakálnu obsesiu v evokácii klasickej anglickej maľby na vytvorenie nejakej nosnej koncepčnej stratégie, možno by som sa nezmohol ani na krátky komentár. Tak všetky tie šialene drahé zábery na šialene drahé lokácie (Castle Howard, Blenheim Palace, Stourhead Park...) zostávajú len šialene drahými zábermi. Kubrickova režisérska bravúra sa zaskvie len občas (scéna s lady Lyndon podpisujúcou doživotnú rentu), potom náhle pohasne a režisér už "len" rozpráva príbeh. Nuž, prečo nie. Žiadna druhá Odysea to ale v žiadnom prípade nie je.(22.8.2007)

  • misterz
    *****

    Majstrovské dielo s maximálne verne spracovanou historickou atmosférou so všetkým čo k tomu patrí, od kostýmov, výpravu až po spoločenské vykreslenie sociálnych pomerov 2. pol. 18 st. a to do najmenších detailov. Absolútne perfektné a verné filmové spracovanie určitej historickej epochy, jednoducho nádhera. Príbeh o chudobnejšom, ale zato šikovnom a cieľavedomom hochštaplerovi a neskôr milujúcom otcovi Barry Lyndonovi, aj keď pomerne dlhý a miestami trocha vláčny, upútal už od začiatku a až do konca nepustil. Rozhodne odporúčam do pozornosti, hlavne milovníkom historických filmov.(16.2.2015)

  • Jordan
    ****

    Takto si predtavujem PORIADNY a majstrovsky natočený historický film - dôveryhodné a príjemné sledovanie osudov historických postáv na pozadí dobových udalostí, skvelá výprava, kostýmy, masky, geniálna hudba, úžasné herecké výkony - na majstra Kubricka pomerne pokľudný, ale rozhodne dobrý film. A ak sa niekomu zdá "zvrátené" že pri Mechanickom pomaranči pán režisér rozbil kvôli jedinému záber (pád z okna) niekoľko kamier, tak si skúste tipnúť, koľko dolárov stála najmodernejšia ultracitlivá kamera, ktorou boli snímané interiérové scény, aby majster Kubrick zachoval autenticitu a mohol svietiť IBA sviečkami !!!(1.8.2005)

  • Šakal
    *****

    Vizuálně dokonalé dílo mistra Kubricka! Z technického hlediska není snímku co vytknout. Na člověka úplně dýchne atmosféra té doby. Úžasná kompozice obrazů, vynikající kamera ( po zásluze odměněna oscarem ), dokonalý výběr in ( ex) teriérů, parádní dobové kostými, vše doplněno vhodně zvolenou hudbou. Vynikající herecký výkon zde podává Ryan O' Neal jako Radmond Barry. Barry Lyndon je lehce sarkasticky vyprávěný příběh bezvýznamného Ira, kterému se podaří vystoupit na vrchol společenského žebříčku, aby následně zažil tvrdý pád. Snímek ( ač má 184 minut ) nenudí , ba právě naopak a pokud se člověk naladí na pomalé tempo vyprávění příběhu, tak si to bude parádně užívat ( tak jako já) . Největší podíl na výsledku má bezesporu mistr Stanley Kubrick ( toho oscara by si zasloužil ) . Jedná se o nadčasové dílko. p.s. nemůžu nezmínit vynikajícím způsobem odvedenou práci vypravěče, který má na výsledné podobě snímku velkou zásluhu. Kdo viděl, ví o čem mluvím!(29.5.2009)

  • Snorlax
    *****

    Nemám ráda kostýmní dramata, pokud už to musí být, tak snad jedině z francouzských nebo českých dějin. Jenže Kubrick se vytasil s takovou režií, že jeho práce prostě nemůže nechat žádného filmového fanouška chladným, i kdyby ho tisíckrát britská historie nezajímala. Tak precizně promyšlený každý záběr se hned tak nevidí. Přesto, že s příběhem nejsem příliš kompatibilní, vlastně vypočítavému Barrymu přeju jeho konec. Technicky je film naprosto mimořádný. A mimochodem, kdo mi vysvětlí, jak Kubrick udělal v době bez počítačových triků tu amputovanou nohu, když se její majitel posunuje na posteli a při odchodu ke kočáru je snímán ze všech stran?(14.9.2020)

  • HoneyBunny
    ****

    Podle mě tu nuda opravdu hrozí, protože často v duchu Kubricka přímo prosíte, aby už sakra střihnul na další obraz. Na druhou stranu je každý záběr neuvěřitelně promyšlený a pokud to tomuhle filmu dovolíte, dopřeje vám skvělý zážitek. Háček je v tom "pokud", protže Barry Lyndon rozhodně není nijak divácky vstřícný film (a co od Kubricka je?).(6.10.2006)

  • nascendi
    ***

    Filmom Barry Lyndon som si skompletizoval Kubrickovu filmografiu. Nezdieľam nadšenie cinefilov nad týmto režisérom a Barry Lyndon na tom nič nezmenil. Je to úžasný film. Dokonalé exteriéry, kostýmy, hudba, všetko dotiahnuté do najmenších detailov - dokonalé. Problémom však bolo, že som si pre sledovaní pripadal, ako keby som singel prehrával rýchlosťou 33 1/3 otáčky. Možno niekomu takéto extrémne pomalé tempo vyhovuje, ja to však nie som. Voiceover, ktorý mohol dej posúvať, iba oddeľoval jednu pomalú časť od inej pomalej časti. Predpokladám, že málo zaujímavý Barryho vzostup a pád bol už prítomný v Thackerayovej predlohe a samotný Kubrick s tým veľa nemohol urobiť. Je ale veľká škoda, ak sú režiséri tak posadnutí túžbou po dokonalosti, že zabudnú na diváka.(7.4.2018)

  • InJo
    ****

    Po filmařské stránce opět bez výhrad (tak důsledná a soustředěná režie se vidí málokdy), několik geniálních scén (hlavně ve druhé a IMHO lepší půli), cool Ryan O'Neal a dokonale využitá (nádherná) klasická hudba. Bohužel je to trochu moc dlouhý film i na Kubricka, s místy velmi pomalými, až statickými scénami (což byl samozřejmě tvůrčí záměr, nicméně při stopáži přes tři hodiny je ten film občas přeci jen lehce unavující). Nicméně i tak se jedná o další (nestárnoucí) Kubrickovu mistrovskou záležitost, zejména pak z hlediska V-I-Z-U-A-L-I-T-Y. Tolik překrásných, dobovou atmosférou vysloveně nasáklých záběrů, které by se daly okamžitě zarámovat a pověsit na zeď, uvidíte jen v málokterém filmu... 90 %(18.9.2004)

  • Fingon
    ****

    1x 70% procent a to jen velmi těsně. Není dobré sledovat tříhodinový opus pozdě večer ve chvíli, kdy jste k smrti unavení, ať už jej natočil váš nejoblíbenější režisér nebo ne. Tohle chce ještě jedno zkouknutí, ale až na to bude ta správná nálada.(25.5.2005)

  • Big Bear
    *****

    Jeden každý záběr by mohl být barokním obrazem. Neskutečná podívaná, byl jsem fascinován.(23.1.2011)

  • Pluhy
    *****

    Vznešenost, láska, majetek a putování napříč Evropou. Nikdy by mě nenapadlo, že příběh z osmnáctého století, plný škrobených dialogů, dlouhých pohledů a půlhodinových pistolních duelů mě zaujme. Jenže Kubrick naservíroval toto pro mě těžce stravitelné téma se vší bravurností. Rozvleklé tempo v jiných historických filmech nenávidím, ale zde jsem ho miloval. Měl jsem čas se kochat každou scénou a každým dalším krůčkem Barryho za dobrodružstvím. Stanley Kubrick připravil naprosto orgasmický obrazový zážitek. Kompozice záběrů, využivání světel, zlatého řez atd. dotváří tak dokonalý zážitek, že ať film zastavíte v jakékoliv části, tak si můžete záběr v zlatém rámu pověsit na stěnu a nikdo vám neuvěří, že se nejedná o dobovou malbu z osmnáctého století. Stejně tak příběh nezabředl v melancholii a držel si tempo až do posledních sekund. Perfektní kus ryzí filmařiny.(21.3.2014)

  • Kothy
    ****

    Tak jsem si doplnil další klasiku od Kubricka. Hlavní postava tohoto filmu je dokonalým ztělesněním toho, čemu se říká "jít přes mrtvoly." Touto taktikou se totiž Barry řídí celý film a většinou mu to vychází. Sledujeme jeho životní příběh odehrávající se v 18. století od rodného Irska, přes Francii a Německo až zpět do Anglie. Z naprosté nuly se vypracuje do vysoké společnosti a nastřádá si značné jmění. Je ale šťastný? To asi musí každý posoudit sám. Každopádně je tam pár dobrých momentů, ale jinak se to hrozně vleče. Konec možná člověka trochu vezme. "Žádám satisfakci!"(18.11.2019)