Reklama

Reklama

Vražda v Orient expresu

  • USA Murder on the Orient Express (více)
Trailer 1

To, co začíná jako luxusní jízda vlakem z Istanbulu do Londýna, se rychle promění v jeden z nejnapínavějších a nejzáhadnějších detektivních příběhů, jaký byl kdy vyprávěn. Předloha Agathy Christie popisuje osudy třinácti pasažérů uvízlých v přepychovém vlaku Orient expresu kdesi ve sněhových závějích na Balkáně. V okamžiku, kdy ve vlaku dojde k záhadné vraždě amerického obchodníka, každý z nich se stává podezřelým. Ve vlaku naštěstí nechybí jeden neobyčejný Belgičan s velkým knírem a dokonale pracujícími šedými mozkovými buňkami. A právě tento nejslavnější detektiv na světě, Hercule Poirot, musí závodit s časem, aby vyřešil smrtící hádanku dříve, než neznámý vrah znovu udeří. (CinemArt)

(více)

Recenze (866)

Cartmof 

všechny recenze uživatele

Další film, který jsem si pustil na doporučení přátel. Shodou náhod také krimi detektivka. Děj se překvapivě odehrává v Orient Expressu, přičemž se na "palubu" lodi dostává i světově známí detektiv Hercule Poirot, který je přemluven, aby případ vyřešil. Narozdíl od "Na Nože", kde mě finální odhalení moc nešokovalo a dá se říct, že jsem ho i vytušil. Tady jsem byl upřímně finálním odhalením překvapen a ani v nejmenším bych si něco takového nedokázal vymyslet. Postavy jsou tu ale překvapivě propracované. Každá je něčím originální a svým způsobem dodávají k záhadě něco speciálního. Když opomenu začátek filmu, který nám má hlavně představit hlavního detektiva je film dost kvalitní. Avšak stále mi v něm chybí něco, co filmu odepřelo 5. hvězdu. ()

Sydonai 

všechny recenze uživatele

Tohle se hodně povedlo. Prvotní obavy z Branaghova Poirota byly zcela neopodstatněné a finální výsledek je více než uspokojivý. Hlavní postava detektiva je nesmírně skvěle napsaná i zahraná. Nenechte se zmást relativně akčně vypadajícími ukázkami jelikož snímek se opravdu spíše stylizuje do konverzačního dramatu. Pokud by, jak už film naznačuje, mohlo vzniknout "pokračování", rozhodně zvedám palce nahoru. 85% ()

Majkak 

všechny recenze uživatele

Branagh se drží klasického formátu s načančanou podívanou. I když jsem touto detektivkou byla naprosto nepoznamenaná, stačila jedna věta, abych věděla, jak se to stalo a vzápětí i proč. Zbytek filmu jsem jen sledovala, jak se k tomu dopracuje Poirot. Morální pointa je solidní, ale chybí osobní přesvědčivost. Poirot rozlišuje vždy černou a bílou a má vášeň pro dokonalost. Jednou musí slevit. Jenže to je deklaruje. Hezky, ale není vidět, že si to skutečně myslím. Je to strnulé. Síla přesvědčivosti byla obětována na oltář vizuální dokonalosti. ()

Kulda24 

všechny recenze uživatele

Jelikož jsem neviděl ani seriál nebo již starý natočený film a ani jsem nečetl předlohu mohl jsem jít do kina s čistou hlavou a svědomím. Dle trailerů jsem se ohromně těšil a můžu vám v klidu říci, že je to velice povedené. Začíná se v Istanbulu, kde už jsou vidět velkolepé záběry města, které přechází v pozdější části až do pohádkově vytvořených záběru jedoucího vlaku. Režii a rovněž i hlavní roli si vzal na starost Kenneth Branagh, který si hraní užíval a postava Hercula Poirota mu velice seděla. Kvalita byla znát už jen z hereckého obsazení, kde vidíte v jedné scéně snad deset známých tváří. Celý film byla jakási velká dialogová zápletka, která na konci vyvrcholí, takže nečekejte nějaký inovativní příběh. Bylo hezké se na to dívat, bylo hezké to poslouchat, ale ten můj vnitřní pocit vzrušenosti z filmu nebyl naplněn a proto dávám 80%. ()

Kolssteyn 

všechny recenze uživatele

Vlak pomstychtivých lhářů si udělal dovolenou, aby sprovodil ze světa jednoho zlodějíčka aneb legendární příběh Agathy Christie v novém, dobře odvedeném hávu. ()

Ombak▼Penari 

všechny recenze uživatele

Nevýhodou látky je, že tohle není úplně nejlepší příběh Agathy Christie, takže velké finální odhalení případu je přeci jen poněkud předem průhledné. Na druhou stranu prostředí Orient Expresu je velký magent, kvůli kterému hlavně se na to dívá. A to je asi to, co mě na Branaghově verzi zaujalo především. Známý a nepříliš složitý příběh, zfilmovaný tradičně a monumentální a nádherně podaný slavný vlak, který je tak v tomto snímku snad důležitější než detektivní případ. Nádherná podívaná především, detektivka až na druhém místě. Na druhou stranu je pravda, že bych si detektivku asi užil více, kdyby Branagh jako herec nemusel v mé mysli zápasit s Davidem Suchetem, který dal Poirotovi naprosto nezapomenutelnou tvář v seriálové verzi. Zaujmout stejně jako on, to je těžký úkol. ()

Qeo 

všechny recenze uživatele

Překvapivě mě postava nového Poirota bavila víc než sem doufal. Přece jenom celý život strávený ve společnosti D. Sucheta zanechá jistou stopu. Naštěstí to není o herci, ale o postavě a ta je, ostatně jako vždy, nadmíru příjemná a dokonce vtipná. Všeobecně herci táhli celý děj k lepšímu, ale za cenu celkové nedotažení charakterů, které jsou pro tuto adaptaci tak důležité. Jakoby se jim nedostávalo prostoru a když už ho dostanou, neblýsknou se tím, co je nejdůležitějším prvkem ve Vraždě v Orient expresu. Rozpolcenost. Ta tenká hranice mezi vrahem a obětí. Podezřelým a svědkem. Lží a pravdou. Spravedlností a křivdou. Musejí s tím bojovat nejen cestující, ale i samotný detektiv. Bohužel silná rasová linka tomu nepomohla a tíživá atmosféra vykolejeného vlaku, kdesi v balkánských končinách jakbysmet. Škoda. ()

Vodny 

všechny recenze uživatele

Co čekat od příběhu, který byl již několikrát filmařsky oživen a který většina z nás tak dobře zná? Ani nevím, co jsem čekal, asi zábavu z objevování nového v již známém a herecká umění tolika hvězd. Toho se mi ale nedostalo. Herci hrají jen pár procent svých možností, což zamrzí především u Deppa a Dafoe. Nejzajímavější postavou s největším prostorem nepočítám-li "pravděpodobně nejlepšího detektiva na světě" byl Josh Gad, který měl jakýs takýs prostor a emoce. Ostatní herci jsou jen loutky v předpřipraveném divadelním představení, které je tak vyumělkované, že by si člověk nudou nehty ukousal. Kamera chce být zajímavá a tak ukazuje příběh často z úhlů pro filmaře jistě zajímavých, ale pro diváka méně uchopitelných a bezprostředních. Vyšetřování vraždy v kupé s kamerou na stropě to filmaři zazdili úplně. Chybí pohled do tváře Poirota, který by ukazoval naplno se rozjíždějící tok myšlenek tohoto geniálního detektiva. Nesouvisející přeskoky z jedné postavy na druhou, kdy rozhovory často nemají hlavu ani patu, jsou nezajímavé a nepodňecují divákovu zvědavost a samostatnost si s příběhem pohrávat po svém a přemýšlet o souvislostech. Přitom zajímavé a napínavé rozhovory měly být vrcholem filmu, ale nakonec se stávají vrcholnou ódou na zívání. A co samotný Poirot? Ne, takhle obyčejného chlapíka v něm vidět nechci. Poirot má být jiný než my všichni, má být speciální, ale zde je jeho speciální pouze knír, se kterým to maskéři trochu přehnali. Navíc nemá žádné charisma, ničím nevybočuje a nezaujme. Zlatý seriálový Suchet. Navíc při sledování jsem měl pocit, že se na to celé dívám přes tlusté sklo a ještě z nějaké kabiny lanovky, která si tak porůznu krouží po place. Efekty snad nemá smysl příliš rozebírat, o nich ten film není a kdo v nich bude hledat plusové bodíky, pak tahá jen jehlu z kupky sena, což se mi příčí. Nešel jsem přeci na Transformery. Chtěl jsem chytrý, napínavý a emotivní zážitek. Vizuálně tedy ničím nepřekvapující a o to víc vyčnívá ona plochá herecká předváděčka na molu zvaném Orient Express. Hudbu jsem příliš nevnímal, byla tam vůbec nějaká? Celé je to tak nějak zvláštně uhlazené, narýsované a statické, že to zkrátka nebaví. Dokážu si představit dramatičtější a temnější verzi na způsob Sherlocka Holmese, kde herci ožijí naplno a dají svým postavám hloubku a emoce. Možná by se to do tohoto luxusního prostředí supervlaku nehodilo a špinit smetánku společnosti by asi taky nebylo to pravé ořechové, ale trochu života do toho umíráčku by to rozhodně chtělo. Ačkoliv stačilo málo. Stačilo, aby to celé bylo tak nějak osobnější, chytřejší a bližší člověku. Podle pravítka natočeno ještě neznamená, že to bude zajímavé. K čemu jsou vám dvě stejně veliká, dokonalá vejce? Trochu té dysbalance a výstřednosti by si to zasloužilo. Pro mě zůstává absolutní špičkou v tomto oboru Vražda v Orient expresu (S12E3) ze seriálu Hercule Poirot, kde jej hraje geniální a jedinečný David Suchet. To je opravdový Poirot. Tenhle knírač je jen slabá náhražka, na kterou si za pár hodin ani nevzpomenu. () (méně) (více)

owwidius 

všechny recenze uživatele

'Moja prva' vrazda v Orient exprese. Takze pribeh som vobec nepoznal, co by mala byt vyhoda, ale aj napriek paradnemu obsadeniu ma to nedokazalo zaujat. Velmi priemerna zalezitost, do telky vpohode, ale inak slabe 3 hviezdy. [#45/2017] ()

tomik99 

všechny recenze uživatele

Svěží film s hvězdným obsazením a skvělou zápletkou. Nikdo zde příliš nevyčnívá, nikdo příliš nikoho nezastiňuje, každá postava dostane svůj patřičný prostor a úlohu. Film je zábavný a hlavně poutavý, lze se do něj lehce ponořit a samotné vyšetřování vás baví. Ten, kdo neví, jak to dopadne, určitě měl hned několik tipů, kdo je samotným vrahem. A samozřejmě se tipy v průběhu filmu měnily, protože ne vše je takové, jak na začátku vypadá. Kenneth Branagh natočil skvělý film, sehnal zvučné jména a sám si střihl hlavní roli, která mu neskutečně sedla. Znovu ukázal, jaký je mistr všech možných přízvuků. ()

Flavors 

všechny recenze uživatele

Přemýšlela jsem, jaké stanovisko k tomuto filmu zaujmout. Miluji Agathu Christie, Hercule Poirot je má oblíbená literární postava a Vražda v Orient expresu oblíbený příběh. Nemám ráda filmy, kde Poirota ztvárnil např. Ustinov nebo vlastně kdokoliv, protože jsem si ho (asi navždy) ztotožnila s Davidem Suchetem. Čili jsem byla nadšená z ostatních postav.Johnny Depp opět předvedl, že dokáže ztvárnit jakýkoliv charakter, Michelle Pfeiffer byla excelentní, ale jinak mi něco nesedělo...asi akčnost a atletické vzezření detektiva...? ()

Raziel_cz 

všechny recenze uživatele

Na moderní adaptaci jsem se hodně těšil... a teda bohužel. Nejdřív mě příjemně překvapilo, že Branagh hraje Poirota úplně jinak než Suchet. Ostatně celý začátek byl velmi příjemný – měl nadhled a švih a víc humoru než původní seriál, u protagonisty byl víc než kdy dřív kladen důraz na jeho tiky (v podstatě tady má Poirot plně rozjetou OCD), byly tam slovní přestřelky jak od Shanea Blacka i trocha akce – potud fajn. Takováhle velmi odlehčená verze ve stylu Cumberbatchova Sherlocka by mi vůbec nevadila. Problém je, jakmile se přesuneme do Orient Expresu. Tedy problém. Ony všechny scény uvnitř vlaku jsou v pořádku. Vlastně jsem ocenil, jak některé záběry trvají dlouho, jak je kamera dynamická, jak to mnohdy je spíš než film divadlo. Jenže ono to v tom vlaku taky zvážní – ovšem bez toho, aby to dokázalo patřičně vystavět Poirotův charakter jako právě verze se Suchetem, která díky tomu měla totálně zdrcující konec. Tady emoce nefungují skoro vůbec. A když už náhodou skoro ano, hned to pohřbí příliš mnoho vysvětlování, zbytečných monologů a překombinovaná zápletka. Je hezké, že postavy jsou lehce změněné a že přibyly nějaké zvraty (ačkoliv když se vám scenáristé snaží namluvit půl hodiny před koncem, že ano, toto je vrah, tak je určitě nikdo brát vážně nebude, tím spíš znalci předlohy a předchozích adaptací), ale ještě by bylo hezké, kdyby to šlapalo. Ale nešlape. Působí to stejně uměle, jako skoro všechny exteriéry a vlak zvenku. Což je kapitola sama pro sebe. Opravdu musí být ve filmech už i krajinky a vlaky počítačově generované? Nemluvě o tom, že obojí je, krom toho, že ty animace jsou jak cut-scéna z deset let staré videohry, tak neskutečný kýč! Aby toho nebylo málo – herci absolutně nevyužití, rozklíčování matoucí, závěr bez nějaké hloubky či přesahu, protože pokus o něj hned zabije pouták na Smrt na Nilu... Úplně špatný film to není, ale úplně dobrý taky ne. Popravdě nevím, jestli bych ho vůbec někomu doporučil. Ve světě, kde existuje emocemi nabytá, klaustrofobní, melancholická a depresivní verze z roku 2010, která má navíc opravdový vlak, asi ne. Smrt na Nilu už budu očekávat mnohem opatrněji. ()

Ben Nevis 

všechny recenze uživatele

Než jsem si zvykla na nového Poirota (ten knír byl děsný), který už byl asi hodně unavený, uteklo mi plno postav. Tudíž jsem se ztrácela v obsazení, kde navíc nic není takové, jako v prvním dojmu. Nicméně Agatha nebyla nijak zprzněna. Jenom mám své typické připomínky k povinným černochům. Když už se museli tvářit, že černoch je mezi předválečnými gentlemany OK, mohli si odpustit ty rasistické a protirasistické disputace. ()

lemonova 

všechny recenze uživatele

Dala som tomu šancu.. Napriek môjmu fanúšikovskému zápalu k Suchetovmu podaniu aj imidžu Poirota sú excentrické Kennethove fúzy to najmenej, čo mi na filme "vadilo." Vlastne mi nevadili vôbec. Ak by som mala jedným slovom vyjadriť podstatu toho, čo som videla, bolo by to slovo "povrchnosť." Kenneth bol úplne iným Poirotom, ale načo si z jeho "charakteru" brať iba tie najviac okázalé pritom v skutočnosti nepodstatné vlastnosti a iné úplne opomenúť? Ak chcel stvoriť iného Poirota, tak so všetkým všudy, ako vravia bratia Česi - a nie s tak očividnou túžbou po dokonalej symetrii čo sa týka kravát a vajíčok avšak bez jeho vášnivej snahy o dokonalosť spravodlivosti.. Neviem, ako by som bola schopná vcítiť sa do príbehu a jeho protagonistov nebyť znalosti predlohy. Hoci je film krásny na pohľad aj pre uši, ani v tomto smere nejde do hĺbky a jednotlivé osudy hrdinov sú predstavené len tak mimochodom. Aký taký priestor dostáva aspoň Michelle Pfeiffer, vďaka Bohu. Inak by som ako nestranný pozorovateľ iba ťažko nadobudla nejaké hlbšie sympatie a pochopenie k veciam, ktoré sa udiali. Mám pocit, že celý nový pohľad, nový prístup len pláva na pár povrchných a nepodstatných detailoch. Človek sa potom pýta, načo tieto nové neobjavné verzie vlastne vznikajú. ()

Wewerush 

všechny recenze uživatele

Tak nějak nestačí našoupat známé herce do CGI vlaku, okolo nich v postprodukci vystavět hory jak z Pána Prstenů a k tomu přihodit pár vizuálně lákavých scén připomínající obraz Leonarda da Vinci. Agáta Christie je jedne z mých nejoblíbenějších autorek právě proto, že drama se v jejích knihách odehrává většinou v náznacích a v atmosféře a ne v dokonalých efektech. Je mi moc líto, že si režisér a producenti filmu vybrali komerční okázalou cestu, která takovému silnému scénáři nedává moc prostor. Doporučuji naopak ke zhlédnutí třídílné drama od BBC na motivy jiné povídky Agáty Christie Až tam nezbyl žádný. ()

annes 

všechny recenze uživatele

Poirot už není Poirot. Hvězdné obsazení mě neuchvátilo, natož ne moc výběr představitele hlavního hrdiny. Nicméně jako milovnice Agáty, jsem si to stejně nemohla nechat ujít a doufám, že až bude další díl (jakože odkaz na konci filmu byl vážně nenápadný) víc si zvyknu a přibudou třeba i nějaké ty hvězdičky navrch:-) ()

Gaia.M 

všechny recenze uživatele

Já jsem byla opravdu nadšená. Nejsem moc nadšenec Poirota, takže ty příběhy prakticky neznám. Takže když jsme si film pustili, opravdu jsme netušili jak to dopadne. Během celého filmu jsme neustále hádali, pořád jsme měnili svůj tip, protože to každou chvíli vypadalo na někoho jiného. Samozřejmě, byli jsme naprosto mimo. A přesně tohle na filmech miluju. Takže za mě určitě ano. Navíc se mi moc líbilo herecké obsazení. Takže ano, určitě ano. ()

Související novinky

PF 2020

PF 2020

31.12.2019

Tak Le Mans ’66 nakonec v celkovém hodnocení uživatelů ČSFD.cz porazil i oceňovaného Jokera. Není to zas až tak překvapivé, jedná se přeci jen o pozitivnější film, a to máme rádi. Což dokazuje i… (více)

Disney oznámilo své plány

Disney oznámilo své plány

07.05.2019

Studio Disney čerstvě oznámilo své plány na příštích sedm let, a vzhledem k tomu, kolik toho je, pojďme se do toho rovnou pustit. Nejvýznamnější část novinky se pochopitelně týká nových Star Wars. Po… (více)

Gal Gadot v pokračování Orient expresu

Gal Gadot v pokračování Orient expresu

30.09.2018

Filmová adaptace klasiky Agathy Christie Vražda v Orient expresu v loňském roce vydělala 352 milionů dolarů a potěšila jak diváky, tak kritiky – zaslouženě se tak dočká pokračování. Snímek s názvem… (více)

Artemis Fowl míří do kin

Artemis Fowl míří do kin

28.12.2017

Kenneth Branagh letos ohromně zabodoval s Vraždou v Orient expresu. Film už má na kontě 311 milionů dolarů a chystá se pokračování (Smrt na Nilu), Branagh si ale není jistý, jestli ho bude režírovat.… (více)

Reklama

Reklama