poster

Spalující touha

  • Česko

    Eyes Wide Shut

  • USA

    Eyes Wide Shut

  • Slovensko

    Eyes Wide Shut - Spaľujúca vášeň

  • Slovensko

    Široko zatvorené oči

Thriller / Drama / Mysteriózní / Erotický

USA / Velká Británie, 1999, 159 min

Komentáře uživatelů k filmu (644)

  • belldandy
    *****

    Eyes Wide Shut se pohybuje na pomezi dvou klišé : americká filmová rodina 20.století a tajemný, stále však uvěřitelný příběh vycházející z fantaskních vídeňských romanet přelomu 19. a 20.století. Obě tyto roviny jsou přítomny a třebaže žádná z nich není zrovna originální, z jejich střetnutí se nesměle cosi zajímavého dere. Poslední Kubrikckův film není zdaleka tak děsivý jako Shining, ani tak krutý jako Mechanický pomeranč, má však své nevtíravé a tiché kouzlo. Atmosféra je mysteriózní, erotická, trochu i hororová. Nebo by taková alespoň měla být. Námět: jedení zakázaného ovoce. Kubrick nám klade zajímavé otázky: Lze na pravdě jedné noci stavět celý život? A na druhou stranu : Lze zjevení této noci ignorovat? Přesto tomu něco chybí. Kubrickova práce na filmu je tradičně vysoce precizní. I když tato verze filmu neměla být posledním střihem, není nedokončenost nijak znát. Jako vždy Kubrick dokonale zpracovává myšlenky jiných, přežvýkává dílo Arthura Schnitzlera, sám však jakoby ovšem nebyl přítomen. Pro mě zůstal Kubrick těsně pod cílovou páskou mimořádného díla. Je jí ovšem vzrušujícím způsobem blízko.(26.10.2004)

  • POMO
    *****

    Kubrick podstúpil kvôli svojim existenciálnym otázkam niekoľko vesmírnych odyseí, aby na tej poslednej pochopil, že to jediné, čo dáva v živote zmysel, je poriadna súlož. Otázne je, či má pravdu. Jeho genialita, pokročilý vek a nezanedbateľná váha tohto posolstva čoby jeho posledného, hovoria, že ano. So let’s fuck! :)(17.4.2003)

  • Cival
    *****

    Odejít se má v nejlepším - Mistr Kubrick to dokázal. Brilantní studie lidského nitra, postihující nenásilně nejintimnější lidské pocity a elegantně je přetiskující na plátno. Mistrovské dílo.(28.5.2002)

  • Lima
    ***

    Eyes jsem měl při sledování otevřené opravdu wide, ale film si mně nezískal. Ano, filmařsky precizní, jak jinak taky u Stanleyho Kubricka. Cruise a Kidman perfektní, kamera působivá a místama sugestivní hudební podkres (ty jednoduché tóny klavíru opravdu fungovaly a přesně zapadaly do atmosféry snímku). ALE...Žádný emoční či intelektuální prožitek se u mě nekonal. Ten film je totiž studený jako psí čumák a povrchní ve svém sdělení. Ale také je možné, že jsem ho nepochopil a je mi to v tomhle případě úplně jedno. Že jsem na poslední Kubrickovo párty nebyl pozván, mě tentokrát nemrzí, protože mám pěkné vzpomínky na ty předešlé. Tedy Arrideverci! Mistře, těšilo mě po celý Váš tvůrčí život.(26.10.2004)

  • Galadriel
    *****

    Tenhle film je zvláštní. Pro někoho může být šokující, ale podle mě to je velmi zdařile natočený film s dějem, které by pod taktovkou méně talentovaného režiséra skončilo jako nechutné béčko (případně Péčko :-)). Pan Kubrick ale dokázal udržet laťku po celý film stejně (hodně) vysoko a i přes spoustu scén zabývajících se sexem jde o psychologický film rozebírající zejména to, jakou roli hraje v životě tolerance, porozumění a hlavně náhoda. V postavách Toma Cruise (který zde podává (nejen na sebe) velmi dobrý výkon) a Nicole Kidman (ta hraje naprosto fantasticky) je toto všechno nádherně analyzováno a konfrontováno. Ona se dopustila "snové nevěry", on se jí chtěl pomstít. Ale jenom díky neuvěřitelnému štěstí z tohoto nočního výletu po předvánočním New Yorku nevznikla tragédie. Scénář je neuvěřitelně inteligentní, promyšlený (nevím, jestli v něm hnidopiši najdou nějakou logickou chybu, ale pochybuji) a krásně spletitý. Navíc na mě měl zajímavý efekt - po 2.shlédnutí jsem sice (snad :-) porozuměla některým věcem, ale vyvstaly další otázky, takže určitě jsem tohle dílo neviděla naposledy (navíc ve mě podruhé zanechal film ještě hlubší dojem než při prvním shlédnutí). Co se týče technické stránky, tak k té nemůžu mít jedinou výhradu, skvělá je i kamera a naprosto fantastická mi připadá hudba - úvodní Shostakovichova suita, instrumentální hudba v "domu orgií" ale zejména Musica Ricercata - klavírní minimalistická skladba, která hraje vždycky, když už má Tom Cruise na mále nebo když mu hrozí nebezpečí, jsou naprosto úžasné a perfektně podtrhují atmosféru děje. Jsem teď zvědavá, co sem napíšu po 3.shlédnutí a na co nového při něm přijdu :-)(15.3.2004)

  • Tosim
    ***

    Po druhém zhlédnutí hodnotím trošku výše, ale stejně to není o moc a jak se tak dívám kolem sebe, nejsem sám. Je mi líto, ale snímek na mě působí jako běžné erotické drama, jakých je dvanáct do tuctu. Kromě hudby, částečně Cruise a některých hezkých hereček jsem v něm nenašel nic, co by mě zaujalo, byly i okamžiky, které mi připadly spíše směšné. (Třeba ten rituál před orgiemi.) Pořádná soulož, proč ne, ale jinak nic zvláštního. DOBŘE. VYKAŠLEME SE NA TY KECY KOLEM.(20.11.2006)

  • Matty
    *****

    Vztahovka pro mírně pokročilé aneb "Let's fuck!", protože na ničem jiném stejně nezáleží. 95% Zajímavé komentáře: Marigold, Turiec, ttchor, JB2203, ]V[()Rt, TotalFilm(19.8.2005)

  • Radyo
    ****

    Moc zajímavý a zvláštní film s pozoruhodným scénářem. Po režijní stránce naprosto perfektní a od Toma Cruise jeden z nejlepších výkonů, co jsem měl možnost vidět. Pár lechtivých záběrů na Nicole Kidman prozrazuje, že má fakt "good body". Celkově musím uznat, že Stanley Kubrick byl hodně osobitý režisér, ale zároveň taky hodně kvalitní.(4.5.2003)

  • J*A*S*M
    *****

    Lež, přetvářka a nejistota na tisíc způsobů. Lidé. Kubrick je měl přečtené ...(31.5.2010)

  • Malarkey
    ****

    Dlouho předlouho jsem se chystal na tento film. No a když už jsem se dočkal, tak jsem prvních dvacet minut měl co dělat, abych přijal poetiku filmu. Pomalé, intenzivní vyprávění ale naštěstí nabírá na obrátkách a po půl hodině se rozjíždí hodně slušný psychologický kolovrátek spolu s mysteriózní atmosférou amerických thrillerů devadesátých let. Nakonec se musím přiznat, že jsem z filmu Kubricka cítil na sta honů. Dokonce jsem místy měl i pocit, že nejsem ve filmu Eyes Wide Shut, ale že koukám na nějaké pokračování Osvícení. Kamerové záběry nebo intenzivně kousavá hra na piáno, mě utvrdila v tom, že tento film je opět naprosto jedinečným zážitkem, kterých aby divák pohledal. Závěr sice mohl být trošku údernější a nemusel skončit pouhým "fuck", ale jinak dobrý. Kubrick jak se patří. Podobných tvůrců dneska moc nenajdete...spíš vůbec.(22.6.2018)

  • Enšpígl
    *****

    Někdo vidí jméno Stanley Kubrick a už dílku šoupe plný počet hvězdiček, protože "je to přeci genius Kubrick". Což je srandovní ale .... . Samozřejmě tento film zcela oprávněně sbírá uznání i u mě. Po tomto filmu jsem měl chuť si koupit klavírm, abych si mohl opakovat ty jednoduché,ale geniální klavírní tony co dodávali obrazu atmosféru úplně nevídanou. Film mě i přes svou délku dokázal úplně uhranout a pohlit to té mrazivé atmosféry. Touha vidět tento film opakovaně je přímo spalující. Nemůže se nezmínit o skvělých hereckých výkonech Nicol a Toma --opravdu dobrý . Nemůžu se nezmínit o sexy postavě Nicol --- opravdu dost dobrý. Šoupu plný počet hvězdiček, protože Kubrick je přeci génius !(12.10.2006)

  • Djkoma
    ***

    Podle mě jeden z nejslabších filmů Kubricka. Vsadím se, že kdyby režisér žil udělal by direct cut´s ještě o hvězdičku lepší!!!! Takto mě to přijde spíše jako nakousnutý dort bez třešničky a pořádného významu. Prostě nepřišel jsem filmu na chuť.(18.6.2004)

  • T2
    **

    Rozpočet $65miliónovTržby USA $55,691,208Tržby Celosvetovo $162,091,208 ║ ono to nie je zlý námet len zbytočne roztiahnutý na rozsah 2,5hodiny, čo je dosť smrteľná dávka, našťastie Cruise a Kidmanová to celkom herecky ustoja, tento tématický film samo o sebe to len potvrdzuje Kubrickovu chorobnú zvrátenosť /40%/(5.4.2009)

  • gouryella
    ***

    Prestoxe tomuto filmu venoval Kubrick opravdu hodne casu na vysledku to moc znat neni. Jakesi snove putovani hlavniho hrdiny mestem me prislo jen jako exhibicionismus pana rezisera.(31.7.2002)

  • Marigold
    *****

    Báječné mistrovo sbohem světu filmu i světu jako takovému... Co vlastně zanechává jako testament? Vzrušující, erozitující a tajemně dráždivou esej, podobenství nenápadné krize vztahu dvou lidí, které na moment odcizí jeden sen, jeden pocit. Fascinující duet Toma Cruise a Nicol Kidman je především ve znamení vizuální převahy toho prvního, ale větší přesvědčivosti té druhé. Doktor William Hartford, ve své podstatě šťastný, spokojený a sebevědomý muž, se jednoho krásného večera dozví od své řádně zhulákané ženy o jednom neuskutečněném milostném dobrodružství a tento příběh, spíše nenaplněný sen, mu dá impulz k neskutečné a nadreálné pouti za pokušením, za utišením rozbolavělého mužského ega. Při této pouti pomalu přestává být sám sebou a stává se člověkem, který nosí masku... a obklopen rozkoší, perverzí a všudypřítomným pokušením se nakonec zaplétá do zvláštní hry, která je plná nebezpečí a neznámých. A ani maska ho nedokáže ochránit před neodvratným. Kubrick je znepokojivý a sugestivní jako vždy, atmosféra předvánočního New Yorku dodává jeho filmu gejzíry křiklavých barev, překrásná ženská nahota dráždivost a příběh obrovskou vnitřní sílu. Každý záběr je rozkoší. Smyslnou, strhující. Herecké výkony... fantastické. Hudba – minimalistická, padnoucí. Mistrovské podobenství s jednou jedinou pointou... šoustáním. Skutečnost. Sen. Rozjitřené vnímání. Hluboké snění. Oči doširoka zavřené.(26.10.2004)

  • Renton
    *****

    Scénář: Stanley Kubrick, Frederic Raphael .. Majstrštyk mistra Kubricka. Takhle má odcházet velikán. Stanley to udělal (i když bohužel ne vlastní vůli) v nejlepším - k tomu svým nejlepším filmem .. hluboké, dráždivé, erotické a neskutečně pravdivé dílo. ___ Alice: I do love you and you know there is something very important we need to do as soon as possible. _ Bill: What's that? _ Alice: Fuck.(14.9.2006)

  • woody
    *****

    Kubrick odešel ve velkém a jak se patří.Takhle se s námi diváky asi nerozloučil snad nikdo.(9.2.2003)

  • Pohrobek
    ****

    Údajně psychologický film. Já bych řekl, že spíše psychoanalytický. Problémy manželství a zdánlivého vyhasnutí manželské erotické touhy jsou rozebrány ze všech možných hledisek zcela v duchu Sigmunda Freuda. Buď zůstaneme na povrchu a z díla nám zůstanou jen příjemné či rozporuplnější pocity, anebo se pokusíme chápat skrytější podtóny a snad si odneseme i cosi hodnotnějšího. Třeba POMOvu myšlenku - nevím, jestli to takto myslel i Schnitzler, ale o to tady asi nejde.(26.10.2004)

  • Superpero
    *****

    Z tohoto filmu plyne ponaučení: "Když vás naštve manželka tak radši vojeďte první prostitutku kterou uvidíte než abyste lezli po pornomších." Jinak ale super film skvěle Kubrickovsky ujetej a mile mě překvapil Boris Břitva z Podfu(c)ku.(3.4.2005)

  • mandes
    ****

    rozpocet-$65 million trzby-$162,091,208(28.9.2006)

  • Bluntman
    *****

    Cruise. Kidman. Kubrick. Doširoka zavřené oči, jak by měl znít doslovný překlad originálního názvu Eyes Wide Shut, nejsou ani mimozemsky chladným a odtažitým dílem bez emocí, ani mizogyním lucidním snem s dobovou neukotveností. Kubrick je sarkastický, sardonický a veskrze pesimistický, právě proto překvapí, že na konci Spalující touhy je zanechána titulním postavám jistá naděje._____ Jeho poslední mistrovské dílo není ani chladné jako psí čumák, postavy jsou pasivní typy, které žijí výrazným vnitřním životem, jenž je znát na jejich tváři, za níž se snažíme nahlédnout, za masku dvou úspěšných a spokojených manželů. V tomto případě je doslova geniální castingový tah obsadit manžele Cruiseovy - Toma Cruise a Nicole Kidmanovou, kteří jak ve skutečnosti, tak ve filmu spolu žijí 9 let a kteří dospěli do stádia kladení si podobných závažných otázek._____ Spalující touha je narativně vystavěna stejně jako všechny ostatní Kubrickovy filmy, členěná do třech částí, v nichž se traktují teze Nietzscheho (nadčlověk a smrt) a Freuda (podvědomí, obsese a touha) skrze snovou pohlcující atmosféru. Pokud byl Kubrick někdy mizogyní, bylo tomu tak pouze v případě Mechanického pomeranče, v němž vyobrazoval ženu jako objekt potěšení. V případě jeho labutí písně se ale jedná o dizenterpretaci, protože ženy u Stanleyho určují správný a přírozený řád i vývoj věcí - zdání mizogynosti tvůrce je dáno pouze tím, že Kubrick rád vypráví o mužsé maskulinitě jakožto iluzi podporovanou společností, v níž umřelo pravé umění a správné hodnoty (Daniel Stephens)._____ Žádné z děl zaníceného fotografa nebylo dobově ukotveno, vyjma dvou historických satir - a mix newyorského snobství s vídeňskou otevřeností a neurčitosti mezi 19. a 20., popř. 21. stoletím dodává snímku ve výsledku punc nadčasovosti. A taky vám tak závěrečné "Fuck" připomíná "Mein fuhrer, já mohu chodit" a "Byl jsem vyléčen"? Stanley se ve filmařském nebi někde směje pod vousy a hraje svou poslední partii šachu... s divákem.(28.2.2007)

<< předchozí 1 2 3 4 9 17 25 33
 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace