Režie:
Sebastián LelioKamera:
Danny CohenHudba:
Matthew HerbertHrají:
Rachel McAdams, Rachel Weisz, Alessandro Nivola, Cara Horgan, Allan Corduner, Nicholas Woodeson, Mark Stobbart, Sophia Brown, Lasco Atkins, Rupert Lazarus (více)VOD (3)
Obsahy(1)
Newyorská fotografka Ronit (Rachel Weiszová) se musí z velkoměsta po letech vrátit do ortodoxní židovské komunity v severním Londýně, kde vyrostla. Přijíždí na pohřeb svého zesnulého otce - rabína, nejvyšší autority této uzavřené, rigidní společnosti. Zde se znovu setká se dvěma přáteli z dětství – nesmělou Esti (Rachel McAdamsová) a zbožným Dovidem (Alessandro Nivola), z nichž se, jak Ronit ke svému překvapení zjistí, mezitím stali manželé. Členové komunity jsou pohoršeni Ronitiným oblečením i způsoby. I přes jejich odlišnosti Ronit znovu zcela propadne povznášející společnosti Dovida a hlavně Esti. Ronitina rušivá přítomnost vystavuje časovanou nálož potlačovaných emocí stále většímu tlaku a hrozí, že zažehne dlouho dřímající vášně a spory. (Cinemax)
(více)Videa (2)
Recenze (75)
V žáru zakázané lesbické lásky. Když ortodoxní židovskou komunitu opustí na věčnost významný rabi, je třeba vyhnat pavouky z dámských klínů a uspořádat po letech pořádný vaginální šábes. Produkčně zainteresovaná Rachel Weisz si s kolegyní Rachel McAdams posteskla, že se jim tak nějak poslední dobou nedostává erotických rolí. I nelenily a pustily se do příprav na natáčení, kterým podřídily veškerý svůj sexuální život. Měsíční sexuální půst a vynechaná menstruace, u Rachel už patrně definitivně ukončená, to celé způsobilo, že obě herečky v každém záběru vyhlížejí nadrženě. A co teprve ta stěžejní sex scéna, která následuje uprostřed filmu po letmém ocicmávání. Inkriminovaná scéna probíhala asi takhle: Rejžo, zapomeň na to, že bychom se svlékly, budeme oblečené a divákům musí stačit naše jazyky, a hlavním nápadem je, že já pustím McAdams sliny do pusy. McAdams protestuje, je mokrá až za ušima, ale přesto žádá Weisz, aby si dala mentolku. A po téhle žhavé scéně už film klidně můžete ukončit. Vše intenzivní náhle opadne, už se až do konce nic podstatného neodehraje. Film sice mohl být mnohem lepším než je, nicméně kontroverze jej určitě nemine. Román, z něhož vychází, patrně u nás neměl velkou čtenářskou odezvu, byl-li intenzivnějším než film, nelze určit. Zajímavá změna v repertoáru dvou hvězdných hereček je určitě zajímavá a vítaná. Film je stižen monotonním průběhem, který se nepodařilo odstranit. A samozřejmě nechybí přemíra židovských motivů a židovského smýšlení. To občas koncepčně bylo funkční vzhledem k pohoršující sexualitě mezi stejným pohlavím, občas ta jejich víra ale lezla na nervy. Vzniklo minoritní a poměrně komorní dílo. Výsledek je uspokojivý. 6/10 ()
Tři nebo čtyři*?? Já nějak nevím. Bylo to docela zajímavé, i když už taky dostkrát omleté téma. Dvě ženy, které se potkají po letech a probudí se v nich to, co v nich dřímalo dřív, než se jejich cesty rozdělily. Tyhle menšiny jsou fakt zvláštní, a je celkem jedno, jestli jsou to židé jako v tomhle případě nebo Indové nebo muslimové. Tradice je sice tradice, ale asi by se nemělo nic přehánět. Jednu chvíli to už vypadalo, že konec bude vlasně happy, ale nakonec zvítězily ... zase ty tradice. Nakonec se přikláním ke čtyřem, protože na obě Rachel bylo radost koukat. ()
Pokud se zaměřím na obě hlavní herčky, tak nemám co vytknout. Klape jim to, jiskří to mezi nimi a ta jediná lesbická scéna je dostatečně žhavá, ačkoliv je vlastně oblečená. Ono je to dáno i tím, že Rachel Weisz je moje číslo 1. Problém nemám ani s ortodoxní židovskou komunitou, kterou režie nepodává nějakým odsuzujícím způsobem, což považuji za velké plus. Ale marná sláva, strašně se to táhne a pod přetaženou stopáží se rozpadá i psychologie postav, na které to vlastně celé stojí. Co se závěru týče, tak nemám rád projevy před nastoupeným davem, ale tady se podařilo brnknout na tu správnou emoční strunu a o to je větší škoda, že film nebyl o nějakých dvacet minut kratší. 55% ()
Rachel Weisz jako fotografka Ronit, která přijíždí na pohřeb otce po letech do ortodoxní komunity židů v Londýně odkud utekla a zanechala tam svou milou Esti (Rachel Mc Adams ), která se zatím regulerně vdala ne šťastně. Velmi komorní film, který jako sociální drama působí depresivně tísní konzervativní společnosti a jejich pravidel a jako film s lesbickou tematikou je to decentní až cudné ( jedna milostná scéna, kde je je sakra úlet slintání do pusy, McAdamsová, která se trochu odváže, ale Weiszová vůbec ). Působí to velmi inteligentně, dobře zahrané, ale výsledný dojem je, že všechno už tu nějak bylo a nic to nepřináší nového ()
Velmi zvláštně natočený snímek, u nějž jsem rád, že jsem si nepřečetl obsah, byť i plakát stačil k tomu, abych si domyslel, kam se bude děj ubírat. Sebastián Lelio se evidentně rád věnuje problematice menšin a jejich ukotvení/neukotvení ve společnosti. V jakékoli ortodoxní komunitě to musí mít menšiny složité, přestože se nacházíme v roce 2018 a některé jednání vůči Ronit či Esti vypadá optikou dnešního liberální společnosti nepochopitelně. Rachel McAdams a Rachel Weisz předvedly nádhernou hereckou souhru a uvěřitelnou zakázanou vášeň. Troufám si tvrdit, že nadchly všechny své mužské fanoušky, kteří by se určitě nezlobili, pokud by si podobné role spolu střihly ještě víckrát. ()
Galerie (20)
Zajímavosti (4)
- Dovid (Alessandro Nivola) a Esti (Rachel McAdams) jezdí autem Škoda Octavia Combi. (FIAT 500)
- Natáčanie filmu začalo 3. januára 2017. (Kub_ees)
- Film si z niektorých krajín odniesol odlišné vekové obmedzenie od ratingových spoločností. Zatiaľčo v Nemecku dostal film rating FSK0 (bez vekového obmedzenia, v Británii dostal rating "15" pre silný sexuálny obsah. (Janko_Vlyrd)
Reklama