poster

Žít

  • japonský

    Ikiru

  • japonský

    生きる

  • slovenský

    Žiť

  • anglický

    To Live

Drama / Psychologický

Japonsko, 1952, 143 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Hees
    ***

    Je mi ľúto dať takému dobrému filmu, čo má aj výbornú myšlienku také nízke hodnotenie. Tento film má výbornú myšlienku a jeho vyvrcholenie zanechá v človeku určité pocity. No keď sa pozriem na samotný film tak väčšinou proste nudí a to ja by som dokázal prekonať keby tej nudy nie je tak veľa. Veľmi dlhé zábery na tváre jednotlivých hercov sú v celom filme skôr na škodu. Chápem, že čo sa tým snažili ukázať a podobne. Som ochotný prečkať nudu a potom dostať nádherné vyvrcholenie, ale toto už presiahlo túto moju ochotu a zostal vo mne pocit "straty času". Hlavný hrdina nie je veľmi sympatický, ale Takaši Šimura ho zahral výborne. Tento film je aj výborná sonda do chovania ľudí. Ľudia sa snažia zodpovedať otázku s tej strany ako im bola položená a nie vždy úplne pravdivo v tej chvíli totiž veria tomu čo hovoria. Aj tak mám jeho filmy rád.(21.5.2015)

  • stub
    *****

    Neuvěřitelně pravdivý a působivý příběh. Někdy vůbec nedovedu pochopit, jak Kurosawa dokázal vystihnout tak širokou škálu odstínů života. Jeho poválečné filmy stojí často, bohužel, ve stínu jeho "samurajské" tvorby, ale patří k opravdovým klenotům. Pro toto tvůrčí období jsou, celkem logicky, typické "obyčejné", uvěřitelné postavy, v jejichž ztvárňování neskutečně vyniká právě Shimura, který se v tomto kousku navíc "nemusí dělit" o divákovu pozornost s Mifunem. Kdybych měl z mistrova poválečného období uvést svou oblíbenou postavu, byl by to nejspíš Kanji Watanabe. Druhá čast filmu (po pohřbu) je naprosto klíčová a rozhodně nemohu souhlasit s tím, že filmu škodí. Naopak, je zcela nezbytná a hlavně: zasazuje myšlenky snímku do kontextu (ostatně, pokud někomu vadí, může film po smrti Watanabeho vypnout:)). Jen závěrečná část má více obsahu, než se vejde jiným tvůrcům do celé filmografie, tenhle kousek je pro mě opravdu 100%, takhle má film vypadat. Dobrý koment má Aidan(23.1.2008)

  • SoolenJV
    ****

    Kurosawa si hraje s formou vyprávění, ve dvou třetinách příběhu najednou přeskočí pár měsíců, nechá hlavního hrdinu umřít a zbytek dovypráví ve flashbaccích, které naprosto perfektně sedí k rozhovoru, který je veden na pohřbu. Výborný nápad. Ostatní typicky Kurosawovsky strohé, vynikající herecký výkon režisérova oblíbence Takashiho Shimury je dokonalý a plný emocí, bohužel, film má asi tak o dvacet minut déle, než by měl mít.(11.5.2009)

  • Elementál
    ****

    Mám společný názor s kolektivem (ach k čemu ty komentáře vůbec jsou, když by skoro u všech filmů stačilo odkázat na jiné komentující :-) ). Perfektní Shimura, přepálená stopáž a proklatá závěrečná sekvence - ano, my víme, o co se Watanabe snažil, ano víme, že japonská byrokracie je absurdní, ano chápeme poselství filmu - tak proč nám to Kurosawa musí vysvětlovat ještě další půl hodinu? Jinak perfektní záležitost.(14.4.2009)

  • Aleee89
    ***

    Tak s tímhle filmem jsem se natrápila a opět bohužel musím potvrdit to, co už dávno vím - Kurosawa se mi zatím ne a ne trefit do vkusu. Stejné to bylo i s Kubrickem, který si mě nakonec získal, tak uvidíme, jestli mě podobné "prozření" čeká i s japonským tvůrcem. Opět vidím zajímavou režii, typický styl, zvláštně a netradičně vystavěný příběh, zkrátka a dobře vidím spoustu formálních kvalit, které se netýkají jenom toho, co teď spěšně jmenuju. Jenže tahle celá poetika se opět míjí se mnou jako divákem, neumím se do toho ponořit, neumím si to užít a většinu času se nudím. Tak třeba zase někdy příště.(7.4.2012)

  • - Píseň, kterou zpívá Kandži Watanabe (Takaši Šimura) v baru, je "The Gondola Song" (1915). Pojednává o tom, jak by si ženy měly najít lásku, než jim vyprší čas. (džanik)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace