poster

Krvavý trůn

  • Japonsko

    Kumonosu-jô

  • Japonsko

    Kumonosudžó

  • Japonsko

    蜘蛛巣城

  • Slovensko

    Krvavý trón

  • USA

    Throne of Blood

Drama

Japonsko, 1957, 110 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Superpero
    ****

    Tento Kurosawa mi přišel oproti jiným dílům, tak trochu bez života. Jediné scény ze kterých čišela ta obvyklá radost z filmování, jsou ty s duchem. Navíc děj je naprosto předvídatelný, takže jediné co nám zbývá je kochat se Toshirem Mifunem, což je naštěstí příjemná činnost. Postava kterou hraje je ale opravdu těžce zmanipulovatelnej blbec (jinak to říct nejde) a ta jeho žena byla čistě odpuzující. "Krvavý trůn" není pěkný film, je to těžká deprese .(25.1.2007)

  • gjjm
    ***

    Atmosférický a vizuálně úžasný samurajský film, který mně dost zklamal nudným příběhem. Film má zajímavé prostředí, ale mohlo by být vylíčeno na trochu poutavějším a myšlenkově prosycenějším příběhu. Několik graficky skvělých záběrů film neutáhne, musí mít i děj a hlavně něco jako kompozici. Spojitost s Macbethem mi není úplně jasná, Kurosawa sice Shakespeara s oblibou přesazoval do starého Japonska, Macbeth byl ale inspirací spíše pro snímek Ran z roku 1985, než pro Kumonosu-jó. Japonskou kulturu mám rád, Kurosawa je mi taky sympatický, snad se mi jiné jeho filmy budou líbit víc.(20.6.2009)

  • LeoH
    ****

    Před lety jeden z mých prvních Kurosawů; v paměti mi uvízla vlastně jen absurdně dlouhá scéna bloudění v mlze, z které jsem řičel nadšením, neb mám úlety rád. Po druhém zkouknutí po letech jsem v pokušení hvězdičku ubrat, protože to pro mě jaksi negraduje – atmosférické, výtvarné i emocionální vrcholy jsou nahloučené v první polovině a nitky vyprávění (linka Wašizuovy ženy, motivace jeho morálního úpadku, probouzející se výčitky, návrat dvojice uprchlíků…) se ztrácejí a zase vynořují ne zcela přesvědčivým způsobem. Pár věcí ale stojí za to – třeba sugestivní výjev se zlomyslným duchem a celý koncept sebenaplňujícího se proroctví, který láká k přemítání o předurčenosti osudu, o tom, co si neseme v sobě a co je nám podstrčeno okolnostmi. No tak dobrá, zůstaneme na čtyřech.(10.9.2014)

  • TheDon
    ***

    Permanentně nakrknutej Toširo si celej film vyřvává hlasivky. Je pravdou, že role pána Wašvizdu je v jeho pojetí naprosto démonická. Ale nějak mě to nezaujalo, možná je to dobou, možná stylem Kurosawy, težko říct. Vzhledem k tomu, že jsem u toho třikrát usnul a na počtvrté jsem to konečně dokoukl, tak to vypovídá o tom, že poutavý to v mých očích rozhodně nebylo. Každopádně trojec si to zaslouží. 60% P.s.: Buď měl Toširo malý gatě od pyžama, nebo ho řezaly trencle, jinak si toho nasránka neumím vysvětlit.(17.1.2016)

  • Sarpele
    ****

    Výborný převod známé „prokleté“ Shakespearovy hry do prostředí středověkého Japonska. Vpravdě démonická žena (Isuzu Jamada dostala za tuto roli cenu Kinema Junpo) přikrmuje ve svém muži touhu po úspěchu, přiměje ho k mnoha nečestným a krutým činům, které nakonec uvrhnou celý rod do záhuby. Spojení Shakespeara s Japonskem je jen zdánlivě nesourodé a překvapivé. Vždyť kdo by mohl lépe porozumět Shakespearovým konvencionalizovaným, archetypálním a do jisté míry schematickým hrám než Japonci, v jejichž kultuře je právě konvence a archetypálnost dosud pevně zakotvená. Zlatý lev v Benátkách.(20.1.2006)

  • - Natáčení exteriérů probíhalo na hoře Fudži. (Witta)

  • - Režisér Akira Kurosawa chtěl tuto adaptaci „Macbetha“ natočit už krátce po jeho filmu Rašomon (1950). Bylo to však příliš brzy po uvedení Macbetha (1948) Orsona Wellese, proto se rozhodl pár let počkat. (Troodon)

  • - Oblíbený film slavného básníka Thomase Stearnse Eliota. (gjjm)