Režie:
James PonsoldtKamera:
Matthew LibatiqueHudba:
Danny ElfmanHrají:
Emma Watson, Tom Hanks, John Boyega, Karen Gillan, Patton Oswalt, Bill Paxton, Glenne Headly, Ellar Coltrane, Poorna Jagannathan, Amir Talai (více)Obsahy(2)
Svět bez hladu. Svět bez válek. Svět bez nemocí. Neomezené možnosti. V úchvatné a největší high-tech společnosti The Circle neexistuje problém, který by nebylo možné vyřešit. Její technologie mají moc doslova změnit svět. Právě sem, do zaměstnání snů, nastupuje mladá a ambiciózní dívka Mae (Emma Watson). SDÍLET ZNAMENÁ STARAT SE. Šéf a zakladatel (Tom Hanks) společnosti je vizionář, který vybudoval v Circle ráj na Zemi a který touží po dokonalém světě. Jeho receptem na pokrok a na šťastné a spokojené lidstvo je svět bez tajemství, naprostá otevřenost a transparentnost všech lidí, sdílení . . . a sledování. CHOVÁŠ SE HŮŘ NEBO LÍP, KDYŽ TĚ NĚKDO SLEDUJE? Mae je obklopená vymoženostmi supermoderní společnosti. Ohromena ideály a vzájemností se na návrh samotného šéfa Circle zapojí do experimentu, který by štěstí a pokrok v Circle mohl rozšířit do celého světa. Současně s tím začne potkávat tajemného muže. Stane se její nový život pohádkovým snem nebo dostane příchuť hororové noční můry? Bude mít kruh, do něhož vstoupila, cestu ven? KDO MÁ TAJEMSTVÍ, LŽE. (Bontonfilm)
(více)Videa (3)
Recenze (565)
,,VĚDĚT JE DOBRÉ, ALE VĚDĚT VŠECHNO JE LEPŠÍ…“ /// Ema má práci (mísu určitě taky, ale to by zase Hanksovu verzi Steva Jobse tolik nepotěšilo). Brzy je z ní transparentní člověk neomezenýho potenciálu, s náběhem na klíčovýho člena komunity cirklerů... Film vo tom, jak moc je dobrý sdílet svůj život s vostatníma. Omezilo by to kriminální činy… předešlo by se mnohým nemocem, ale… Ano, jde vo to, kam tahle ignorace soukromý může vést. Hodně – vlastně neustále se mluví (filozofuje asi ne, páč ve skutečnosti už toho určitě hodně funguje). Škoda, že ten (hlavní) podnět k zamyšlení je vlastně píčovina. Ale, že soukromý není věc veřejná – to mi zase jako taková píčovina nepřipadá. Asi to bude tím, že si ho celkem vážím, takže moje 4* berte s rezervou. /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Stejnojmennou knihu, kterou v roce 2013 napsal Dave Eggers, neznám. 2.) V práci neustále poslouchám – „Pij, bav se a zůstaň nadšená“. (A nedělám v bordelu). 3.) Věřím, že tajemství jsou lži. 4.) Žiju sám, páč si myslím, že ženská mi může zničit život. 5.) Thx za titule „espectro“. /// PŘÍBĚH **** HUMOR ne AKCE ne NAPĚTÍ * ()
Ten pocit, když Vám nabídnou místo operátora na hot lince a Vy jste z toho úplně u vytržení. Jenže to jsem ještě netušil, co je to ta firma Circle zač. Jinak jsem byl spíš zklamaný. Celý film mi onou myšlenkou přijde spíš naivní, než zajímavý. Zachází do absolutního extrému, ve kterém jsou lidé dokonalé ovce a sociální sítě zažívají dokonalou recesi. K tomu tu Emma Watson hraje tak důvěryhodně, že kdyby udělala cokoliv, tak budete stejně v šoku. Což se vlastně i stalo. ()
║Rozpočet $18miliónov║Tržby USA $20,497,844║Tržby Celosvetovo $39,300,000▐ Tržby za predaj Blu-ray v USA ║ Tržby za predaj DVD v USA ║ Dosť prestrelené, pofidérne, hlavne prvých 30 minút bolo dosť mimo. Som sa aj čudoval že na to vôbec čumím. V podstate chce to ukázať na dnešné hybridné decká a ich mediálny previazaný zdielaný svet. Herecky žiadna sláva, nemá tu nič pevné miesto, dokiaľ sa to niekam rozkníše tak to v žmiku celé skončí. Dosť mimózne. /35%/ ()
The Circle končí zápletkovo v momente, kedy by sa poriadny thriller iba rozbehol. A dve hodiny stavia na veciach, ktoré by v poriadnom thrilleri boli iba štartovacími, či doplňkovými motívmi. Poukázanie na stratu súkromia a korporatizmus súčasného prepojeného sveta chválim, ale vynaloženie s nimi je priehľadné a naivné. Aspoň, že na Emu sa dobre pozerá. Jej civilnosť film zachraňuje, dodáva mu charakter. ()
Technologie pracuje ve prospěch člověka jen do té doby, než ji začne někdo monopolně ovládat. Tohle bylo dokonalé a naprosto reálné memento toho, čeho se v blízké budoucnosti dočkáme. A když ne my, tak cíleně manipulovaná degenerace našich dětí. Čip v prdeli, Velký bratr v zádech, totální kontrola konzumu a všudypřítomný zkurvený pokrytecký korporátní mentální komunismus, slibující perfektně řízenému stádu lepší zítřky a bezpečí v jedné velké usměvavé rodině pičusů s kolektivním vědomím. Mentální, nikoliv však proprietální! Během pouhých dvaceti let jsme se nevědomky stali otroky a uvízli v Kruhu tří globálních velezmrdů – Gůglu, Nahryznutého jabka a Maléhosměkkým inc., naprosto kontrolujících dva v současnosti zeměhybné elementy - virtuální komunikaci a data. Tři hrabiví velezkurvenci – Stránka, Práce a Brány, kteří se vlastním píárkem označují za vizionáře a průkopníky, jsou (byli) skutečně v jistém syslu genitální. Dokázali totiž korporátními intrikami, burzovními machinacemi a parazitováním na kreativitě druhých v podstatě kompletně ovládnout trh, stále rostoucí mocí kompletně zlikvidovat konkurenci a uvést do praxe Orwellovu nejhorší noční můru. Patová situace! Za dvacet let jejich postupného lhaní a kradení už jim není prakticky žádný soukromý subjekt (a pomalu ani stát) schopen konkurovat, protože prostě nemá a nebude mít zdroje na vybudování takové infrastruktury, kterou si za ty roky marketingově intrikářského banditismu nahrabali pod sebe, a všichni tentokrát nenásilnou formou míříme k patologickému konceptu Ein Korporát, eine Stádo ovcí, ein Führer. Tohle už není nějaké neuvěřitelné sci-fi, nýbrž pojebaná realita bez nároků na soukromí! Nedávno jsem infiltroval podobný Pátek snílků jednoho z těch svinských korporátů a s hrůzou musím konstatovat, že se Orwell sekl o pouhých 40 let. Reálným cílem těch altruistů a filantropů, jímž nejde o nic jiného než o veřejné blaho (hýkavý smích), na kterém nyní opravdu intenzivně korporát v korporátu pracují, je 80 procent soukromých dat v klaudu do roku 2024. Dokonale zřetězených, katalogizovaných a pečlivě archivovaných. A soukromá data nejsou jen to, co jim vy zpohodlnělí kokoti dobrovolně nahrajete, nebo co vám vykradou z děravých počítačů a telefonů. Jsou to i archivy všech veřejných kamer, kompletní emailové schránky, záznamy hovorů, které samozřejmě vůbec, ale vůbec nikdo nenahrává (dusivý chichot), údaje o poloze, údaje o nakupování atd. atp. A to je situace, kdy už se ani nevyserete, aniž by o tom někdo nevěděl, požádáte-li manželky bližního svého, bližní obdrží do minuty na mobil fulhádé péové videjko, a vy máte zkažené odpoledne a náběh na tenisový loket. Soudruzi z Netflixu opět neměli koule na to, ukázat přímo prostředníkem, nicméně Gůglplex, největší korporátní pěstírna sektářským kípsmajlackým multilevlem zmanipulovaných loutek, anebo manipulativní egomaniakální prezentace toho parazitního zkurvysyna Práce, budiž mu země těžká, jsou představeny dost věrně. Takováto zřetelná a skvěle zdramatizovaná mediální osvěta už tu dlouho tolerována nebude, taxe, kurva, rychle poučte, zabezpečte si veškerou komunikační elektroniku, jak jen to je možné, a sdílejte s těmi šmíráckými datokopy pouze fotografie svých řitních otvorů, ať vědí, kam se mají do budoucna ubírat. A závěrem udivená poklona čím dál tím hnusnější Hermioně. Ten přerod ze slaboduché piče ve zfanatizovanou korporátní běhnu mimicky zvládla tak skvěle, že ji snad začnu považovat za herečku, neboco. ()
Galerie (138)
Zajímavosti (7)
- Celosvětová premiéra proběhla 26. 4. 2017 na filmovém festivalu Tribeca v New Yorku. (BMW12)
- Tom Hanks (Bailey) a Bill Paxton (Vinnie) spolupracovali už na filme Apollo 13 (1995). (chesterko)
- Jedná se o poslední snímek herce Billa Paxtona, jenž zemřel jen pár měsíců před premiérou filmu. (Domin1359)
Související novinky

Zemřel Bill Paxton, Hudson z Vetřelců
Pooperační komplikace nám dnes sebraly hereckého veterána Billa Paxtona. Mladší ročníky tohohle pána možná neznají, v 80. a 90. letech ho však nešlo přehlédnout. Kdo za to může? V první řadě James… (více)
Reklama