Režie:
Lukas FeigelfeldScénář:
Lukas FeigelfeldHrají:
Aleksandra Cwen, Celina Peter, Claudia Martini, Haymon Maria Buttinger, Tanja Petrovsky, Thomas PetruoObsahy(1)
Hrůza z čarodějnic hýbe v 15. století Evropou. Nevyhýbá se ani malé Albrun a její matce, které žijí na samotě v horách. Albrun provází mučivý strach i v dospělosti, kdy už je sama matkou. Děsivé události ale začínají vyvolávat otázku, zda síly temna nesídlí i mimo její představy. Gotický horor s působivými obrazy a plíživě hrozivou atmosférou je debut rakouského režiséra Lukase Feigelfelda. (Febiofest)
(více)Videa (1)
Recenze (57)
Z Hagazussa mám vcelku rozporuplné pocity. Na jednej strane išlo o zdĺhavú a nudnú blbosť, ktorá veľakrát vôbec nedáva zmysel, ale z druhého uhľa pohľadu... krásne exteriéry a výborná atmosféra robia z filmu sledovateľnú záležitosť. Určite však nie zábavnú. Naťahované zábery závaňajúce sileným artom bez hodnoty vedeli liezť poriadne na nervy. V určitých častiach snímky by ste si mohli odbehnúť aj na 15-minút na záchod a o neprišli by ste o žiaden dejový posun. Minimalizmus vo filme nemusí byť zlý, len ho treba okoreniť viacerými dejovými zvratmi a zmysluplnejšími scénami (tých nezmyselných na čele s masturbujúcou herečkou by ste našli bohužiaľ až až). ()
Keby sa všetky spomalené zábery zrýchlili aspoň o polovicu, musel by byť tento film krátkometrážny. Našlo sa tu všetko možné: nekonečné umieranie starej báby, zdĺhavá masturbácia, nútený sex, kanibalizmus, občas nejaká zvrátenosť, ale nič z toho nebolo podané takou formou, aby to diváka znechutilo. Skôr som mal dojem, že sa to strašne hralo na umenie a chcelo to pôsobiť štýlovo. Minimum dialógov plus monotónna hudba, miestami som driemal. A hoci je to výborne nakrútené (krásne exteriéry), príbeh patrí podľa mňa k tým slabším (ak si to porovnám napríklad s výborným The Witch). No je to viac historická dráma ako horor, aj keď na psychiku to sem tam zabrnká. Atmosféra tam je, to zase musím uznať. Najmä v záverečnej tretine, keď hlavná hrdinka ochutná veselé hríbiky. Dovtedy ma to však nejako extra nebavilo. ()
Kdyby si něco takového vzal do parády Terrence Malick, asi bych moc udiven nebyl. Rovnou říkám, že tento snímek nebude pro každého a po dvaceti minutách jej spoustu lidí bude chtít vypnout. Mám z toho pořád rozporuplný pocity, podobně jako u Eggersove The Witch. Ano, vizuál a atmosféra tu taktéž bijou do očí, zasněžené hory a pláně, pochmurný les, střídání ročních období, středověk, perfektní. Nečekejte tady žádné lekačky nebo vraždění. Mluví se tu zcela minimálně a režisér se zaměřuje detaily a snaží se s tím pohrát jak se dá. Jsou tu asi dvě, možná tři scény, u kterých bych nedoporučoval mít v puse sousto jídla. Celkově je to náročnější podíváná a jak jsem nastínil, ne každý to vydrží. Divák bude muset chápat souvislosti a nahlídnout krapet za oponu aby mu vše dávalo smysl. Netvrdím, že je to nějak vyloženě špatný, jen bych si přál aby si to vzal do rukou někdo zkušenější a dal tomu trochu jiný směr. ()
Ale áno áno! Príroda pekná. Sniežik tu je, domček na samote u lesa, aj nejaká tá jedlička ako v Mrázikovi. Akurát “Ivan a horor” kde nič tu nič. Keď si spomeniem na pár rokov starú “Witch”, ktora ma nijak mimoriadne neoslnila, no dokázala vyvolať aspoň nejaké emócie, čo potom táto minimalistická, extrémne pomalá nuda, ktorá zaujala akurát detailnými zábermi na špinu za nechtami. Toto je fakt dosť slabý, nevýrazný počin, ktorý môže oslniť “iba” na festivale, po siedmych poldeci, či niekoľkých práskoch z pika. Nebudem sa tu kurva utešovať tým, že som videl kozu na pastvine, respektíve velebiť onania pasáže. Toto mám 24 hodín na Penthouse HD a v lepšom! Pred pár týždňami mal tento film takmer 70%, čo chvíľa padne pod 50, keď sa k tomu ľudia “prehrabú”. Každopádne, chybou tohto snímku nie je to, že nemá grády (to som ani nečakal), no čo je horšie, nedisponuje ani nijak desivou atmosférou, iba si plynie na vlne “nevýrazna”. “Zabalené” v 64 minúte .. ()
Není pravda, že bych neměla ráda pomalu plynoucí filmy. Pravdou je že mě k smrti serou a tak jsem od prvního zkurvenýho záběru, kdy baba tlačí sáně, věděla, že tohle bude nehorázná píčovina u které budu trpět jako čerstvý vězeň první noc v cele s šesti negrama. A taky že jo!! The Bitch neunesla jak jsem jí tu v komentáři naložila a pomstila se mi vskutku strašlivě, jelikož jinak není možný, aby každej horor s čarodějnicí byl tak strašná kundovina. Každopádně musím Lukášovi pochválit dvě věci - Kameru a audio má opravdu v malíku. Buddhožel to je úplně fuk, protože když někdo bude krásně artově natáčet čerstvě vysraný hovno a vyšperkuje k tomu luxusní audio, stále natočil prostě jen hovno a všem je u prdele, že to hovno natočil umělecky. Což je další věc, která mě tak trochu sere. Umění. Art. Proč v dnešní době každej kokot co natočí kolosální chujovinu s pěknou kamerou je hned umělec? Tak Lukáš prostě umí točit, ale rozhodně ne dobrý filmy a už vůbec ne psát scénáře. Jestli tohle je umění, tak já si vrazím do prdele štětku od barvy a se třema promile v krvi se vydovádím na malířský plátno. Takovej obraz jste ještě neviděli a zkuste říct, že není umění totálně vožralá kreslit prdelí ! Pokud se nad mou malbou budete kuchat éé kochat, tak pak uznám, že točit kozy 70ti letý báby, honění si frndy při laskání vemene kozy, chcaní na mrtvou myš v potůčku či dokonce samovznícení na vrcholu hory po rádoby pozření vlastního dítěte je fakt kolosální umění. Do té doby budu ale skálopevně tvrdit, že Prokletí čarodějnice je jedna z nejhorších sraček, co jsem kdy viděla. A že jich bylo. ()
Galerie (65)
Photo © Forgotten Film Entertainment
Reklama