poster

Tělesná stráž

  • Česko

    Yojimbo

  • Česko

    Ochránce

  • Japonsko

    Yōjinbō

  • Japonsko

    用心棒

  • Slovensko

    Yojimbo - osobný strážca

  • Velká Británie

    Yojimbo

  • USA

    Yojimbo

Drama / Akční

Japonsko, 1961, 110 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Vishnar
    *****

    Než jsem se dostal k téhle klasice, viděl jsem nejdřív nejnovější verzi s Willisem, pak jsem se s velkou radostí dostal k mému dalšímu oblíbenci Leonemu a k Hrsti dolarů....a nakonec díky LK jsem se dostal až na prvopočátek všeho. Kurosawův Yojimbo. Bezejmenný samuraj, který to brilantně hraje na obě strany, aby ze všeho vyšel jako naprostý vítěz. KLASIKA...a nevídaně dobrá.(15.11.2006)

  • kinej
    *****

    Další Kurosawův skvost. Tentokrát je příběh odlehčenější a jedná se spíše o eastern než o psychologické drama. Ale to vůbec nevadí, protože Kurosawa je jeden z největších filmových umělců a podle toho vypadá i tento film, je skutečná radost sledovat ho. Navíc je zde Mifune a skvělá hudba. Co se mi na Kurosawovi nejvíc líbí je, že natočil tolik zdánlivě podobných filmů situovaných do kulis historického Japonska a pokaždé se jednalo o diametrálně odlišný film, nejen dějem, ale celým svým rázem. A tohle je další diamant.(23.6.2005)

  • Anderton
    *****

    Rovnako ako pri Siedmych samurajoch platí, že "rovnooký" remake ma oslovil viac, ako originál. Je to tým, že prostredie divokého západu mi pripadá divácky atraktívnejšie a čiernobiela kamera príliš nepridáva na atraktivite historických japonských exteriérov. Za následok to malo fakt, že ma film nepohltil a tak som sa začal po čase v tých podvodoch a motivácii postáv strácať. Rovnako aj po tomto filme platí, že Kurosawove snímky z jeho súčasnosti sú mi bližšie, ako jeho samurajské eposy. Film a poňatie jeho hlavnej postavy nemali vplyv iba na špagetti westerny, ale určite z neho čerpali aj súčasní "postmodernisti" Tarantino a Rodriguez. 2. POZRETIE: Po pomerne podrobnom porovnaní zápletky Telesnej stráže a Pre hrsť dolárov usudzujem, že Telesná stráž nie je horšia. Je komplikovanejšia po všetkých stránkach, ale stále (na druhé pozretie) zrozumiteľná. 3.POZRETIE: Telesná stráž je o niečo lepšia, ako Pre hrsť dolárov a plné hodnotenie si zaslúži.(9.11.2012)

  • OG_Swifty
    *****

    Po celou dobu se těším na závěrečnej megafight, kde Mifune konečně všechny sroluje, a on ten fight trval max. 5 vteřin. Jsem trochu zklamanej, na druhou stranu ne natolik, abych kvůli tomu ponížil svoje ohodnocení. Kurosawa tímto stvořil absolutně nadčasový snímek, jehož genialitu podtrhává nespočet oficiálních i neoficiálních remaků a sequelů. Z herců samozřejmě dominoval Toshiro Mifune jako ronin, co to má celou dobu úplně na salámu. Pak ho gorilák trochu pomuchlá, naštěstí to ale netrvalo dlouho, takže v závěru už je to zase ten badass z úvodu filmu. Ale i ostatní postavy byly zábavný - blbec, gorilák, bordelmáma, hospodský, policajt atd.. Kromě pistolníka Unosukeho byli zajímaví naprosto všichni. Všechno pak k dokonalosti dokreslila naprosto geniální hudba.(13.10.2016)

  • EdaS
    ****

    Můj první Kurosawa a moc se těším, až si seženu další jeho pecky. Yojimbo mě uchvátil atmosférou (šíleně se mi líbí, když vítr dramaticky rozfoukává prašnou cestu kolem hlavních postav), drsně se tvářícím Toshiro Mifunem (vůbec se už teď nedivím, že hlavní hrdina románu Johna Irvinga Until I Find You se snažil napodobovat jeho škleb, určitě se to může hodit) a překrásnou širokoúhlou kamerou. FIlm není určitě zajímavý jen pro srovnávání s jeho remaky, dodnes je to ukázka skvělé a nadčasové filmařiny.(24.6.2006)

  • - Akira Kurosawa řekl Toshirô Mifunemu, že jeho postava je něco jako vlk nebo pes a Tatsuyovi Nakadaimovi, že je had. Inspirovaný tímto nařízením, přišel Mifune se Sanjurovým typickým škubáním ramenem, podobně jako když se pes snaží zbavit blech. (džanik)

  • - Tatsuya Nakadai, který zde hraje pistolníka Unosukeho, hraje hlavní zápornou postavu také v pokračování Yojimba - filmu Odvážní mužové / Sanjuro (1962). (džanik)

  • - Inspirováno románem "Rudá žeň" (Red Harvest) z roku 1929, od amerického spisovatele a bývalého detektiva Dashiella Hammetta (napsal mimochodem také román “Maltézský sokol“). George Lucas, známý Kurosawův fanoušek, točil Star Wars: Epizoda VI - Návrat Jediho (1983) pod falešným názvem "Modrá žeň", jednak kvůli utajení a jednak jako odkaz na svého oblíbeného japonského režiséra. (džanik)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace