Reklama

Reklama

Kryštůfek Robin

  • USA Christopher Robin (více)
Trailer 4

Obsahy(1)

Dospělý Kryštůfek Robin dře v zaměstnání, kde je přepracovaný, mizerně zaplacený a kde nemá jistou budoucnost. Má sice rodinu, ale práce ho vytěžuje natolik, že mu na ženu a dcerku zbývá jen málo času. Kryštůfek docela zapomněl na své idylické dětství strávené s prostomyslným a mlsným plyšovým medvídkem a jeho kamarády. Když se však s nyní potrhaným a ošuntělým Medvídkem Púem opět setká, jejich přátelství opět vzplane a připomene Kryštůfkovi nekonečné dny dětských radovánek a hrátek, které jako malý chlapec zažíval. Po nešťastné příhodě s Kryštůfkovým kufříkem se Pú se zbytkem party včetně Prasátka, Ijáčka a Tygra vydají ze Stokorcového lesa do Londýna, aby pomohli Kryštůfkovi jeho věci najít… protože nejlepší přátelé si vždycky pomáhají. (Falcon)

(více)

Videa (8)

Trailer 4

Recenze (187)

Djoker 

všechny recenze uživatele

Vždy mě bude bavit konfrontace dětského a dospělého pohledu na věc, kdy se čas jakoby zpomalí a dospělí vytáhnou hlavu z prdele, protože všechny jejich hodnoty a cíle jsou najednou k smíchu a vlastně ani nedávají moc smysl. Vůbec není potřeba hledat svoje vnitřní dítě a další ezo hovadiny. Člověk si buď nechá vytrhnout zábavu a pohodu ze života, nebo nenechá. Moje generace má navíc to štěstí, že přátelé ze Stokorcového lesa tam na nás budou čekat. ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Přestože Ijáček byl můj nejoblíbenější nihilista před Bernardem Blackem, členem fanklubu Medvídka Pú jsem se nikdy nestal. Na Kryštůfka Robina, jakýsi sequel k předchozím animákům, jsem byl proto zvědav hlavně kvůli režisérovi a jednomu ze scenáristů (z mumblecore vycházející Alex Ross Perry, jehož vliv je zřetelný zejména v Ijáčkových tíhou existence prostoupených replikách). ___ Scenáristů se u projektu během jeho vývoje vystřídalo celkem pět, což může být důvodem, proč výsledek působí tak těžkopádně a rozháraně, proč se ten film nikdy neusadí a nefunguje jako rodinná podívaná, jak Disney nejspíš zamýšlel. Příběh pracovně vytíženého na zisk a výkon orientovaného muže, který v důsledku války navíc zřejmě trpí PTSD a zanedbává svou manželku a dceru, dokud díky mluvícímu plyšovému medvědovi (a prasátku a tygrovi a oslíkovi) znovu neobjeví své vnitřní dítě (resp. dokud nepřizná jeho existenci a nepřestane mluvící plyšáky před ostatními skrývat), je především nekonzistentní. Chvílemi vcelku vážné drama o vyprázdněném bezbarvém bytí, chvílemi přehnaný slapstick (zejména scény s Gatissem, který připomíná padoušské kapitalisty z filmů klasického Hollywoodu). Styl je převážně velmi naturalistický, s desaturovanými barvami, ruční kamerou zaléhající po bok vojáků v zákopech druhé světové války a s animovanými postavičkami, které vypadají jako skuteční ušmudlaní plyšáci z hrdinova dětství. Jindy má ovšem svou rozverností blízko osvobozujícímu magickému realismu á la Paddington (nahánění medvídka po nádraží, závěrečná honička). Stejně nevyrovnaný je rytmus vyprávění, kterému chybí spád a jasnější zacílení. Film se nedokáže rozhodnout, zda by měl být jeho prioritou Kryštůfkův rodinný život, jeho kariéra nebo jeho vztah s medvídkem a tak jako kdyby co chvíli na jeden z těchto motivů úplně zapomněl a slepě následoval nějaký jiný, namísto toho, aby všechny tři nějak šikovně propojil. Některým scénám příliš dlouho trvá, než se doberou své pointy (souboj se sloniskem), zatímco jindy se zdá, že kus příběhu vysvětlující, jak se postava dozvěděla o určité informaci, schází (jaktože např. Madeline ví o hře na šlofíka?). ___ Pro děti je film z velké části příliš vážný a pochmurný, během scén ze Stoakrového lesa zahaleného v mlze až strašidelný (zvlášť v kombinaci s červeným balonkem, který má zřejmě odkazovat k filmu Alberta Lamorisse, ale nelze si nevzpomenout na psychoklauna z To). Pro dospělé zas ledabylý v nakládání s pravidly fikčního světa, nepřesvědčivý nuceným optimismem závěru a banální v přístupu k psychologii (zázračná proměna Robinova uvažování), partnerským vztahům a korporátnímu kapitalismu. ___ Ústřední myšlenka, že nicnedělání a nostalgické obrácení se do minulosti může zlepšit naši přítomnost a že se po nás našemu dětství stýská stejně jako nám po něm, je v časech, kdy je naopak třeba ostražitěji sledovat, kam se ubírá současný svět, a případně podle toho jednat, trochu mimo (ovšem plně v souladu s neustálým natáčením remaků starých filmů a fetišizací minulých desetiletí, nemluvě o tom, že výzva k tomu, abychom žili v přítomném okamžiku, bude mezi dnešními vyznavači konceptů jako mindfulness jistě silně rezonovat). V jiných filmech (jako Toy Story 3) byla podobná idea nadto uchopena citlivěji. Nakonec ale hlavně díky ní Kryštůfek Robin jednak vznikl, jednak jakž takž drží pohromadě. 60% () (méně) (více)

Reklama

BMW12 

všechny recenze uživatele

Tento film je daleko lepší než Sbohem Kryštůfku Robine. Přesto mi však celá první polovina filmu přišla ponurá, atmosféra byla pochmurná. Zlepšilo se to až se Kryštůfek vrátil zpět do Stokorcového lesa, po peripetiích se sloniskem jsme viděli i radost a zábavu. ()

Skejpr 

všechny recenze uživatele

Hodně jiná Disneyovka, která stěží zaujme ty nejmenší a cílí především na dospělé publikum, které si potřebuje připomenout své ztracené dětsví. Překvapí depresivní atmosféra i televizní charakter, ale možná právě proto má cenu dát tomu šanci. Kryštůfek je hodně věcí, ale není předvídatelný. Což se cení... ()

Davies182 

všechny recenze uživatele

Hodnoceno zpětně, tak asi nejdůležitější film roku 2018 natočil Marc Forster. Škoda, že si je mnohem jistější v kramflecích jen v první polovině, a v té druhé nelogicky nabízí infantilní zábavu i pro malé děti, které ale zas úvodní část prostě nemohou pochopit. Film s malým mozkem, ale obrovským srdcem, chce se bohužel napsat... ()

Galerie (55)

Zajímavosti (6)

  • Většina scén ze Stokorcového lesa se natáčela v Ashdownském lese a ve Windsorském parku. (BMW12)
  • Natáčelo se od srpna do 4. listopadu 2017 v Anglii (Kent, Winsdor). (Varan)

Související novinky

Vánocům kraluje Aquaman

Vánocům kraluje Aquaman

24.12.2018

Aquaman Jamese Wana (V zajetí démonů) konečně doplaval do amerických kin a za první víkend z toho bylo včetně předpremiér 72 milionů dolarů. To je sice v aktuální sérii DC filmů nejméně, pro co si… (více)

Šestá mise Toma Cruise vládne kinům

Šestá mise Toma Cruise vládne kinům

06.08.2018

Mission: Impossible – Fallout si o svém druhém víkendu připsala z amerických kin 35 milionů z celkem 4,395 lokací, a s přehledem si tak udržela pozici kasovní jedničky, překonat se ji nepovedlo ani… (více)

Reklama

Reklama