• Ironfood
    ***

    No, není to sice žádný zázrak, ale nenudil jsem se a občas se objevil i nějaký ten celkem podařený fór ("Pro vás bych lhal celý den. Mimo úředních hodin"). Lamač je tu podobný nekňuba jako v Kantor ideál. Méně známá Jiřina Steimarová působí velice sympaticky, navíc je to příjemná změna proti obvyklým prvorepublikovým herečkám. Zajímavá je i postava genderově nevyhraněného trampa:-)(14.5.2019)

  • Marthos
    ****

    S přibývajícími léty a kily se Karel Lamač vzdával svých hereckých aktivit. Jeho pohostinská vystoupení v několika zvukových filmech tvoří už jen labutí píseň k nedávné kariéře úspěšného milovníka němé éry. Lamač pak v následujících letech proslul především jako český i světový tvůrce celovečerních filmů. V roce 1933 se opět stal mužem několika profesí: autorem námětu a scénáře, režisérem a představitelem hlavní role. V nově zprovozněných barrandovských ateliérech tehdy pod pracovním názvem Sedmý den Bůh odpočíval vznikla příjemná situační veselohra. Příběh vypráví osudy staromládeneckého zahořklého úředníka, kterého změní láska půvabné dcery paní domácí v moderního muže a zachránce. Film je pro současného diváka cenným přínosem v podobě zachycení posázavské a zbraslavské krajiny i jedné z ikon tehdejšího života - trampingu. Ten je zde charakterizován jako symbol mládí a svobody i jako módní záležitost pro tzv. zlatou mládež. Vedle Lamače se před filmovou kamerou objevila v jedné ze svých nejvýraznějších hereckých kreací teprve sedmnáctiletá Jiřina Steimarová; tradičně vynikající je vedlejší figurka Čeňka Šlégla v roli paďoura, oddávajícího se trampingu jen skrze dobový trend jakoby "jiné" zábavy. Charakteristický ráz si tento snímek zachoval i díky osobité interpretaci jedné z nejznámějších trampských písní s názvem Marta. A právě v těchto dílčích atributech lze spatřovat přednosti tohoto filmu, spadajícího do vrcholné éry první republiky.(4.10.2008)

  • fragre
    ***

    Tento film jasně parazituje na trampingu, který prý byl tak populární, že vedle dobových celebrit jezdily na tramp i pražské prostitutky. Díky tomu, že jde o nenáročnou komedii s řadou dobrých herců, to sice takový odpad jako Osada mladých snů, ale tři hvězdičky si film nezaslouží ani tak za své kvality, které také nejsou kdovíjaké, jako za záběry vltavského údolí, které je dnes zatopeno vodami přehrady.(15.1.2011)

  • troufalka
    **

    Dobrý tramp Bernášek bohuel nepatří mezi nejpovedenější Lamačovy komedie. Vlastně se nejadná ani o plnokrevnou komedii a bohužel ani o trampský film. Sice jsem vandrovala až někdy o 50 let později, přesto si troufám říct, že život trampů je ve filmu zachycený asi tak, jako život v socialismu ve filmových agitkách. Nepomohla ani účast Setlerů, znalce trampského hnutí potěší dokumentární záběry dnes již zaniklých osad, ostatní snad Svatojánské proudy před napuštěním Slapské přehrady.(12.10.2015)

  • blackrain
    ****

    Takový malý a milý nostalgický bonbónek. Vzpomínka na staré dobré tramské časy. Karla Lamače mám hlavně zapsaného jako filmového režiséra, takže pro mě bylo velké překvapení, že si zahrál i v několika filmech. Tady měl dokonce hlavní roli. Velmi mě potěšily záběry dnes již zaniklých míst, která byla zatopená díky vltavským přehradám. Nenáročný kousek. Píseň Marta je klasika, která neomrzí v jakékoliv podobě.(22.6.2020)

  • - Film bol natáčaný na Sázave a v Zbraslavi. (dyfur)

  • - Film měl premiéru 24. listopadu 1933 v kině Koruna. (Cucina_Rc)