poster

Smrtihlav

  • Francie

    HHhH

  • USA

    The Man with the Iron Heart

  • Slovensko

    Heydrich: Muž so železným srdcom

Akční / Životopisný / Thriller / Válečný / Historický

Francie / Velká Británie / Belgie / USA, 2017, 119 min

Komentáře uživatelů k filmu (87)

  • SaNcHeZ_cz
    ***

    Další filmové zpracování jednoho z nejdůležitějších historických momentů, které se udályc na našem území. Na rozdíl od Anthropoidu se film věnuje samotnému příběhu jednotlivých aktérů atentátu včetně samotného říšksého protektora v podání slušného Jasona Clarkea. Sice trochu méně historicky věrné avšak slušně natočené a odvyprávěné. Vedle Anthropoidu a Atentátu se tahle dobovka rozhodně neztratí. [65%](12.6.2017)

  • POMO
    **

    Film bez réžie. Bez názoru, nálady či pocitu. Akoby ste nechali čisto technického kameramana sfilmovať scenár. Prvá, možno zámerne studená a odmeraná polovica sledujúca Heydricha, je aspoň zaujímavá - real life vrahovia podobného kalibru budú vždy dokumentaristicky vďačnou témou. Druhá polovica ale nemá ani postavy. Má iba nejaké beztvaré figúrky, ktorých pohyb sleduje s rovnakým odstupom ako Heydricha - pričom majú byť naopak kontrastom k jeho chladnému démonizmu. Finále obdobne nemastné neslané, bez štipky napätia. Anthropoid : Smrtihlav prekvapivo 4:2.(18.6.2017)

  • verbal
    **

    Vy, co si budete při čtení myslet, že už mi totálně jeblo, vězte, že pořád beru prášky na příčetnost a jen jsem se nechal inspirovat originálním názvem filmu. Takže si během slabikování pusťte na pozadí Crash Test Heydricha. Žil - kdysi úchylný nááácek / co svět židů zbavoval a s Ádou kámoš byl / až jed - nou pár Čechů nasral / a Gab - čík s Naďmárošem mu členství v SS smázli. / Doteď neštěk po něm ani pes / ale pak Antropoid vyleééz // HHhH HHhH // Teď - všichni se můžou póósrat / kdo lepší film natočí, jak Reiny potkal zmrd / ve kte-rých nějaky kokot / s agli – ckým přízvukem khurva a Váklav říká. / Stejně nejlepší je Atentát / tak ať se jdou Briti vysraáát // HHhH HHhH // Chu – dák ubohý divááák / co dvakrát ročně na to samé čumět musí furt / to – se khurva lehce přejí / ob – zvlášť, když to celkem za piču stálo. / Antropoid o dost lepší byl / tady dramaturg notně pil lí-íííh // HHhH HHhH //(15.10.2017)

  • T2
    ***

    Rozpočet $-miliónovTržby USA Tržby Celosvetovo $703,000▐ O niečo dejovo obširnejšie podané než Operácia Anthropoid ale v konečnom výsledku tiež uspokojilo len tak aby sa nepovedalo, či že priemer. Ide skôr o rutinnú réžiu, rovnako tak herci nedajú nič viac na vrch, určite od Jasona Clarke by som čakal o niečo viac. Na druhú stranu zopár úsekov tu má celkom slušný podmaz. /videl v kine: 55%/(26.6.2017)

  • kiddo
    **

    Dálně východoevropský prdelákov, kde hlava na hlavě dřepí vychlastaní Slované ve svátečních adidaskách a diskutují, kdo dá za hospodského patnáctiletou Madlu stováka tentokrát, v civilizovaném člověku samozřejmě žádné vlastenectví vzbuzovat nemůže, a proto když už se naskytne nějaký potrefenec, který je ochoten za tuhle díru teoreticky i položit život, je třeba kultivovanému Zápaďanovi toto jeho pomatení mysli vysvětlit touhou co možná nejdřív svobodně emigrovat, a coby očividný patriot si tak nárokovat svou pravou totožnost, tj. Američana. Pokud se člověk zrovna nechce těch několik málo vteřin chlámat tomuhle roztomilému a tolik typickému infantilnímu narcismu, může si tu všeubíjející a dramaturgicky nesoustředěnou nudu krátit tak leda vzdycháním po nesrovnatelně střelenější, a tím pádem zábavnější Lídě Baarové. A ne, dávno obehraný střih na divoce přirážející náckovské půlky to z hlediska komičnosti fakt nevytrhne.(20.6.2017)

  • flanker.27
    *

    Chcete-li zobrazit historickou událost ve filmu, máte dvě možnosti. Za a) ponořit se do odborné literatury, archivů, poradit se s historiky, vyslechnout očitá svědectví a pak se to pokusit převést do příběhu. Nebo za b) svěřte to Hollywoodu. Potenciálně zajímavé pojetí známé historické události tentokrát z obou stran, k tomu kvalitní literární předloha a přesto takové - no takové. Dobré slovo ztratím snad jen za hudbu (včetně toho roztomilého prozpěvování československé hymny s anglickým přízvukem). Thompsony v rukou československého odboje nebo kulomet vzor 26 v kostele (o jiném rozmístění vojáků a o tom, že jich je šest místo sedmi nemluvě) jsou to nejmenší, co by se dalo kritizovat. Nechám stranou historické lapsy, ostatně do těch se bude obouvat kdekdo, a natvrdo řeknu, že to nefunguje jako film. Děj je nesourodá skládačka epizodek rozdílné kvality i ražení, některé z nich vypadají jako modernější verze jugoslávských odbojářských kousků, další připomínají Hitler: vzestup zla s Carlylem (hlavně ty z počátku Heydrichovy kariéry), do toho přijde rodinné melodrama a občas se tvůrci pokouší o scénu ala Jdi a dívej se. A protože jsme v americkém filmu, minimálně jeden z hrdinů samozřejmě sní o tom, že se po válce odstěhuje do Amíkova, což nám neopomene zopakovat asi třikrát. Ve výsledku to nejde brát vážně ani jako historickou rekonstrukci ani jako válečný film sám o sobě. Jak už jsem napsal u traileru, chudák Binet ani neví, co vlastně napsal. Jestli je to přece jen v něčem pozitivní, tak v tom, že mohu o to víc ocenit práci tvůrců Anthropoidu (o Atentátu pochopitelně ani nemluvím). Jeho chyby jsem v komentáři zmiňoval, ale přesto je z filmu vidět respekt ke skutečnosti a zároveň je to zkrátka lepší film jako takový.(9.6.2017)

  • Mertax
    ***

    Anthropoid i Atentát se v lecčem zcela vědomě odchylují od faktů a je třeba respektovat tvůrčí licenci a ptát se nikoliv potom, proč má padák jinou barvu, ale jakou funkci tato změna ve filmu má. Pokud tedy nemluvíme o jednom z prvních zpracování atentátu, kterým byl Hitler’s Madman (1943), v němž útok probíhá v lese a Heydricha zastaví žena na kole :). Tady je jasné, že tehdy nebyl dostatek informací. Smrtihlav se svou strukturou narace zásadně odchyluje od tradičního vyprávění, což může na některé působit poněkud neumětelsky. Opak je však pravdou, neboť snímek vykazuje promyšlené postupy uměleckého filmu, kdy si například musíme kvůli výpustkám domýšlet děj. Snímání pak vykazuje zřetelné impresionistické rysy, protože sledujeme spíše pocity a nálady než jen řetězec událostí, v němž jedna scéna zřetelně navazuje na další a osudům zásadních postav se dostává rozuzlení. Mnoho figur z odboje se ve filmu jen jakoby míhá nebo jejich osud sledujeme v závěrečné krátké montáži beze slov, kterou doprovází vážná hudba. Většině scén vévodí klavírní, houslové či varhanní skladby, které téměř vždy vhodně dokreslují atmosféru dané scény, aniž by zneužívaly tklivých melodií pro otravný patos. Heydrich ani na smrtelné posteli nepřichází se zásadním prozřením, jeho ženě se nedostane uspokojujícího ujištění. Scéna končí horečnatým pohledem na rozmazávající se obličej Himmlera a jeho děsivý knír./// Ani Jimenez se vedle režisérů Sequense a Ellise v závěru nevyhýbá touze po větší akci, když parašutistům dává do ruky automatické zbraně a šíří tak mezi diváky letitý mýtus dál. Vhodnou změnou příběhu však byl důraz na vznik přátelství Gabčíka a Kubiše, které tak rámuje film skrze neověřitelnou historku o jejich setkání. Tato volba pak má zcela logicky za následek, že oba muži končí svůj život bok po boku v kryptě, ač realita byla odlišná. A na závěr jeden historický fun fact. Heydrich, respektive jeho řidič, by za předjíždění zleva (tramvaje č. 14 dostal) nejmíň 7 bodů. Poučení? Předjíždět se setsakra nevyplácí… 70 %. [Kino](24.6.2017)

  • Arachneuss
    *

    Strašně rád bych měl možnost vkládat obrázky do komentářů. Konkrétně obrázek takový, kde tvůrčí tým okolo Jimeneze brutálně znásilňuje odkaz našich paragánů ze všech stran a do všech otvorů. První polovina filmu je ještě relativně zajímavá. Jakmile ale Kubiš s Gabčíkem přistanou v ČESKÝCH Alpách, tak začíná série dávících reflexů. Anthropoid je oproti tomuhle oscarové veledílo.(10.6.2017)

  • xxmartinxx
    ***

    Ten film to bude mít u nás těžké, ale rozhodně je lepší než Anhropoid. Sice je míň historicky přesný, ale taky se mnohem víc snaží dodat kontext - proto jsou potřeba všechny ty zkratky. Kontext je navíc vyprávěn obrazem a v ději, ne jako náhodné expoziční seance u snídaně v Anthropoidu. Považoval bych nejen proto, ale i z principu za pitomost rámovat reflexi Smrtihlava jako výčet historických nepřesností, které beztak v porovnání třeba se Schindlerovým seznamem vůbec nejsou zásadní. Je jedno, jestli je klukovi deset místo osmnácti. Je jedno, že postavy umírají o deset metrů jinde, než umřely ve skutečnosti. Je, proboha, úplně jedno, jestli se na konci střílí z jiného typu zbraně. Tohle není ta historie, kterou historické filmy potřebují dodržovat, pokud se nedefinují jako dokudramata - fetišistické lpění na imitování každého detailu nemá žádný užitek, Nevadí mi ani mírná teatrálnost, která je nutná, když při té změti informací má divák zároveň něco cítit k postavám. Jediná vážnější výtka z mojí strany je, že když v polovině stopáže nastoupí parašutisti, Heydrichova linie se takřka opustí a dosavadní protagonista se přestane vyvíjet - ten přesun pozornosti sám o sobě byl ok nápad, ale nebyl dobře zrealizovaný a film tak působí jako dva díly válečného seriálu puštěné za sebou. Ale jinak ok - cítil jsem nějakou tu emocionální účast, což se mi u Ellise nestalo. I když bych samozřejmě radši syrovější drama s hlubokými postavami - ale člověk nemůže mít všechno.. 3 a 1/2 PS: Možná se natáčelo v Budapešti, ale na rozdíl od Anthropoidu ten film vypadá, že se odehrává ve skutečném prostoru, a ne dvou mrtvě vypadajících ulicích, kde lidé trpělivě čekají, až odjedou filmaři, aby se do nich mohl vrátit život.(8.6.2017)

  • castor
    ***

    Byla to zásadní odbojářská akce, o které u nás musel slyšet každý školou povinný. A velmi podrobně a velmi věrně se k ní vyjadřoval i nedávný Anthropoid, což je možná největší kámen úrazu. Sledujeme totiž něco, co jsme nedávno dělali, jen s rozdílem toho, že tentokrát je první polovina věnovaná výhradně Heydrichovi a jeho narůstajícímu vlivu. Neřeším ani tolik odklon od historických faktů, spíš mi vadí, že tvůrci spojili dva příběhy, jenže ani s jedním nepracovali pořádně (na prominentního nacistu totiž na dlouhé minuty zapomeneme a sledujeme chystaný atentát). Je to tím pádem zkratkovité (hoši se nám zamilovali, ale divákovi je to na základě kvapného uchopení tak nějak jedno, mdlé vylíčení odbojové skupiny Tři králové také zrovna nepotěší), divák ani nemůže překousnout, že pražské lokality nahradila Budapešť. Holt kulisy Pražského hradu okecat prostě nejde. Chybí drive, chybí atmosféra, chybí nálada. Emoce a napětí zrovna tak. PS: Démonické scény vyhlazování vesnice ještě jaro nedělají.(16.10.2017)

  • Wacoslav1
    ****

    K čertu se vším já se bavil a když čtu zdejší rádoby erudované komentáře podle kterých to vypadá, že každý druhý je zde hysterický historik se bavím ještě víc. Nepochybně z toho máte titul, ale proberte se sakra! Jedná se o filmové zpracování fiktivní literární předlohy která sice vychází ze skutečné události, ale jede si to po svém a to platí i o filmu takže na nějaký srovnávání s Anthropoidem nebo nedej bože s Atentátem vám zvysoka kálím. Já jsem naopak rád, že jsme konečně dostali něco jiného to jest film ve kterém nezabijí Heydricha po 5 minutách, ale taky se o něm něco dozvíme no a Jason Clarke je výborný, takhle nějak si představuji chladnou nelítostnou a vraždící nacistickou mašinu z jeho výkonu mě mrazilo kdykoliv byl na scéně a potvrzuje, že patří mezi nejpřizpůsobivější herce schopné zahrát cokoliv. Jinak souhlasím z výtkou, že druhá polovina mapující atentát a události po něm je trochu uspěchaná, ale to by film musel mít 3 hodiny aby se do něj všechno vešlo. Na plný počet to není, ale v letošní bídě zatím film roku. Uvidíme s čím se ještě tento mizerný rok vytasí.80%(12.6.2017)

  • Ampi
    ***

    Smrtihlav byl poražen Anthropoidem. Kladem je mu sice zobrazení osudu Heydricha, na kterého se vařila voda, ale historický uprav je tam až moc. Asi tvůrci drželi hesla, že příběh nemusí být úplně pravdivý, ale zajímavý a zábavný. Tak to pojali i s historii. Možná škoda. Atentát (film Jiřího Sequense) je nejlepší. Smrtihlav své další klady, hudbu, Linu, kamarádství parašutistů, práce kamery, jistá osudovost a poetika atd. utopí v moři drobných chyb. Arzenál parašutistů v kostele je ohromný (ale bombu si musí Kubiš udělat sám) a Němci jdou vstupními dveřmi jak na porážku. Samopal Thompson je standardní zbraní československého odboje. Československá hymna se silným přízvukem je milá i když trochu humorná.(8.6.2017)

  • sheen
    ***

    Naprosto souhlasím s uživatelem Wacoslav1. Já jsem s tímto zpracování naprosto spokojen, měl jsem možnost nahlédnout do života Heydricha, vidět atentát z jeho perspektivy, trošku poznat ho jako člověka. [Cinestar Anděl](17.6.2017)

  • Pepinec
    *

    Mám toho plný zuby. Každejch čtrnáct dnů je v kinech válečnej film a třikrát do půl roku se opakuje ten samej příběh. Pokaždý je to napůl stejně, napůl jinak, tady je navíc jedna půlka o tomhle a druhá zase o támhletom. Dohromady je to zábavný jako průjem na lyžích a já se vážně nemůžu dočkat, až na podzim půjdu do kina na film o atentátu na Heydricha z pohledu zaseklýho kulometu. Kde nic není ani Smrtihlav nebere.(12.6.2017)

  • mzss1
    ****

    |70%| Viděno v kině. Na SMRTIHLAVA jsem se samozřejmě těšil. Přesto jsem si nemyslel, že by se to vyrovnalo skvělému ANTHROPOIDOVI, který mě totálně nadchnul. V ANTHROPOIDOVI jsem nejvíc ocenil napětí mezi postavami, atmosféru a epické finále začínající atentátem na Heydricha spojené s konečnou a monstrózní přestřelkou v kostele. No, nyní k této verzi. Smrtihlav si jde trochu jiným směrem, to já rozhodně ocenit můžu. Od začátku tu máme velkou část se samotným Heydrichem a jeho počátcích krutovlády. Jason Clarke sehrál tuto roli opravdu bravurně. Jakmile ze scény téměř zmizel, začal mě film o dost méně bavit. Asi je to chybou rozložení a pojetím snímku. Mělo to být celé delší aspon tak o 30 min, aby měl divák čas si utvořit k postavám českým hrdinům nějaký ten vztah. Bylo to takové moc urychlené. Opravdu bych z toho bud za a) udělal dvou a půlhodinový film nebo za b) bych od začátku snímku dával střídavé prolínání scén, kdy cca 10 min vidíme Heydricha, pak další scéna s cca 9min kde přistávají s padákem čeští parašutisti atd. Takto to rozhodně úplně nefungovalo. Atentát a konečné střílení v kostele pro mě nebylo tak efektivní a emocionální jako v Anthropoidovi. Hudba byla ok. Po skončení kina jsem váhal, zda-li dát 3 nebo 4*. Bylo to opravdu na hraně. Celkově mě to ale bavilo, především ta část s Heydrichem, tak proč být zbytečně kritický. Užil jsem si to a někdy si to ještě raz pustím, už jen kvůli skvělému J.Clarkovi. Anthropoid je pro mě avšak nepřekonatelný.(19.6.2017)

  • Ramirez85
    ***

    Dalo se to natočit dvěma způsoby- buď seriózně, kde by atmosféru tvořily samotné pohnuté dějiny, anebo na sílu, na první signální. Bohužel Frantíci s anglickými herci v rolích Čechoslováků a Němců to natočili druhým způsobem (až se nechce věřit, že tohle není hollywoodský film). Jason Clarke se na roli Řezníka z Prahy hodí jen o něco lépe než Kenneth Branagh (tudíž pořád vůbec (sakra, filmaři, víte vy vůbec, jak Heydrich vypadal?)), no a zbytek ansáblu tu už jen tak přicmrndává, aby se neřeklo (včetně mojí oblíbené Rosamund Pike, která tu aspoň měla takové, ehm, hezké scény... :-). Hodně slabé tři hvězdy, jedna pak speciálně pro Jacka O'Connella a spol. za zpěv československé hymny... Anthropoid je jinde.(14.10.2017)

  • malylada
    ***

    Smrtihlav začíná velmi dobře a první polovina mapuje osobu Heydricha, jeho počátky kariéry a jistý náhled na události z jeho perspektivy. Chtělo to místy větší propracovanost a zrychlené skoky z jednoho období do druhého místy filmu ubližují. Od půlky film dostává úplně opačný spád, kdy se dosavadní průběh hodí za hlavu a na novo začíná jiná zápletka, kolem operace Anthropoid s jinými hrdiny. Problém je, že nedávno šel do kin film Anthropoid a nedá se ubránit srovnání. Do puntíku se odehrává to samé ve zkrácené verzi, ve které však nefungují pokusy o drama, vztahy mezi postavami a celé to působí o dva levely hůř, než zmíněný film. Hlavně se vše děje přes kopírák a samotná postava Heydricha je odsunuta na vedlejší kolej a využita minimálně. Nevím, zda to brát jako pokus životopis chladného, bezohledného člověka, kdy tvůrci v polovině zjistí, že nemají dostatek materiálu a snaží se slepit dvě povídky do jedné……5/10(15.6.2017)

  • Alqarin
    ***

    Prostší, ale komplexnější než Anthropoid. A trochu míň to v člověku budí dojem, že celý film je jen záminka pro finální prasopalbu.(11.6.2017)

  • Yoshitsune
    **

    První polovina je naprosto perfektní, Heydrich je mladý, blbý a sexuálně nevybouřený a kdyby celý film zůstal v první polovině, tak by asi tvůrci udělali nejlépe. Jason Clarke co by Heydrich, podává obdivuhodný výkon a táhne film až do konce. Problém nastává když Gabčík s Kubišem seskočí, v tu chvíli je film přesný, asi jako Peroutkův článek o tom, že Hitler je gentleman..........měl by být dole vlevo. Když pominu ten fakt, že Gabčík a Kubiš mají mezi sebou dost gay momentů, tak je prostě Jamie Dornan a Cillian Murphy zahráli prostě lépe. Filmu se ani nedaří vytvořit napětí, ano výborný soundtrack se o to sice snaží, ale akční scény působí strnule a nezáživně, byť sou tedy drsné, ale chybí jim ta zuřivost kterou Anthropoid prostě má. A o věrohodnosti ani nemluvě, paragáni mají tolik zbraní v kostele, že by tím postříleli celou divizi SS a ještě by jim dost zbylo. On film v druhé polovině působí dost komicky, obzvlášť když jste viděli právě onen Anthropoid, který si prostě nemůžu vynachválit. Navíc hození onoho granátu pod auto působí dost úsměvně, auto nadskočí, takže pokuď střepiny neumějí zahýbat, tak by s do Heydricha těžko dostávala. Je to škoda, přitom film má dost silných scén, noc dlouhých nožů, nervové zhroucení, česká hymna atd, ale někdy to nestačí, někdy to chce prostě jen lépe zpracovat.(13.6.2017)

  • luka4615
    **

    Kniha HHhH od Laurenta Bineta již drahnou řádku dní zdobí mou knihovničku, tudíž jsem se nemohl dočkat jejího filmového přepisu. Po výborném filmu "Anthropoid" zde tedy opět máme film zabývající se nechvalně proslulým pražským "Katem". Jak se povedl? Hned se začátku musím ocenit výběr herců, autentické vtahující reálie a soundtrack, který výborně dotváří broušenou atmosféru. Co mi však na snímku HHhH vážně vadilo, byla ta neuvěřitelná ignorace knižní předlohy, z níž si snímek bere je co uzná za vhodné a většinou ještě špatně. Kniha se totiž zabývá životem Reinharda Heydricha již od raného dětství, přes kariéru u námořnictva a konče osudným atentátem, který je prezentován jako závěr. Avšak film zhruba v půlce dosti nevybíravým způsobem "přeskočí" na příběh dvou parašutistů a celý životopisný námět začne mít vážné trhliny. Najednou totiž sledujeme poměrně laciný akční film se spoustou historických a technických nepřesností, kde je osoba Heydricha odsunuta na "vedlejší kolej", což mne, jakožto člověka, pro nějž je Druhá světová válka celoživotním koníčkem, vážně vadilo. HHhH je tedy dalším průměrným filmem, jehož potenciál zdaleka přesahoval možnosti scénáristů i samotného režiséra. A má rada na závěr? Přečtěte si raději knihu.(14.10.2017)

  • kinderman
    ****

    Tak trochu artově pojatý film o Heydrichovi a atentátu na něj? Inu, proč ne. Shodou okolností jsem stál před čtrnácti dny jak v příslušném kostele, tak v jeho kryptě, učím historii (atentátu věnuji vždy aspoň tři vyučovací jednotky včetně "hrané rekonstrukce") a těm místním fachidiotům bych rád vzkázal, že každé zpřístupnění této události širší veřejnosti je v pořádku, pokud divák pochopí, o jak heroický čin zahraničního i domácího protinacistického odboje se jednalo. Jo, a hraje tam Rosamunde Pikeová, což je už samo o sobě dostačující...(13.6.2017)

<< předchozí 1 2 3 4 5
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace