VOD (1)
Série(2) / Epizody(16)
Obsahy(2)
James (Alex Lawther) je sedmnáctiletý kluk, který si o sobě myslí, že je psychopat s potřebou zabít člověka. Alyssa (Jessica Barden) je také sedmnáctiletá a právě začala chodit na stejnou školu jako James. Vyznačuje se svým více než hrubým jazykem a tendencí neustále porušovat pravidla. Oba hrdinové nemají z různých důvodu jednoduché dospívání. Seznámí se dost netradičním způsobem na školním obědě. Později spolu z dost odlišných důvodů začnou chodit, a tak celý příběh začíná. (MrBlonde)
(více)Videa (2)
Recenze (273)
„Jmenuji se James, je mi 17 a jsem si celkem jistý, že jsem psychopat.“ Takhle začíná jedna z nejoriginálnějších road-movie poslední doby. Originálnost spočívá v tom, že krutě přesně vykresluje svět dospívajících, se všemi hrůzami, nejistotou, strachem a vztekem. Pichlavá romance dvou looserů postupně odhaluje jejich rodinné zázemí a důvody, proč jsou takoví, jací jsou. Jejich dosavadní zkušenosti se světem jsou většinou na prd a oni ještě nemají zmáknuté obranné mechanismy. Ještě ke všemu - k neuvěřitelně siným hereckým výkonům - mi oba dva připadali mladší než sedmnáct. Nejenom sexem: někdo se k němu hrne, jiný to odkládá. Ale i celkovým postojem k smutně praktickým stránkám světa. Oba byli jak děti. _____ Proto čtu Alyssino zuřivé: „Všechno stojí za hov…“ ve skutečnosti takhle: „Všichni mi říkají, že já stojím za hov… možná mají pravdu.“ A Jamesovo: „Chci někoho zabít,“ překládám jako: „Chci něco cítit.“ Ona se obrnila vztekem, on rezignací, protože jiný způsob obrany zatím neumí. A takhle outsiderská dvojka si klestí cestu dalšími hrůznými zážitky, které ale nepostrádají drsný humor. Společně se vydávají na útěk, ze kterého už není – myšleno emocionálně – návratu. Proto doufám, že další řadu už nenatočí. ___ Přidejte si záměrně super ironický americký feeling, perfektní dialogy, gradaci scén, dobrý soundtrack a i takové drobnosti, jako je Jamesovo oblečení, kterého poprvé vidíme v černém, jako prototyp mladistvého podivínského vraha, aby nakonec skončil ve vesele pestré havajské košili. ______. Škoda, že se podobné seriály nevysílaly, když bylo sedmnáct mně. Necítila bych se tak vyloučená. ()
Už v Addamsově rodině si z ultranihilistické stylizace dělali legraci, v South Parku mají zase goth kids. I tady jsem čekal, kdy někdo mrkne do kamery, aby dal najevo, že si uvědomuje, jak to je hloupý - ale bojím se, že to tvůrci myslí víceméně vážně. Bohužel nejsem patnáctiletý rozervaný beatník, takže mi je z toho jen trapně. Ale asi chápu, že pubertální děcka (ať už věkem, nebo myslí) v tom najdou útěchu v tomhle krutém konformistickém světě, co drtí jejich křehké a jedinečné duše. Holt od Harolda a Maude už se k tomuhle námětu nad rámec komedie/parodie nikomu nepodařilo přiblížit bez spálení. ()
Zkusila jsem to na doporučení, že je to fakt pecka. Není. Pro mě určitě ne. Koncentrace úchyláren a divných lidí ještě hloubku nedělá. Někomu to prý připadalo černohumorné, tak to sorry, ale z tohoto soudku tam nebylo k nalezení ani deci. Možná někomu přišlo ftipný, jak jsou oba hlavní hrdinové mega nesympatičtí, tak to jedině. A osm dílů rozkouskovat po dvaceti minutách - to byl teda taky úža nápad. Úplně nejvíc mi ale vadilo, jak se to celé tvářilo originálně a totálně cool, přitom scénář byl tak pitomoučký, že ho museli mít napsaný dřív než vypili sedmičku vína. ()
Na začiatku zaujímavé. Ústredné duo má medzi sebou chémiu a je tam dosť wtf momentov, aby to udržalo pozornosť a zároveň je to natoľko nápadité, že vás vlastne zaujíma, čo sa bude diať ďalej. Bohužiaľ čím sa približujeme ku koncu, napätie, záujem aj originalita opadáva a stáva sa z toho len ďalšia britská teen variácia, ktorá mohla mať potenciál, ale nejakým spôsobom sa dostala do úplného priemeru. Dosť škoda. 1. séria - 60% ()
1. série - 50% - Chtěl bych mít hlavní dvojici rád, ale nejde mi to. Jsou natolik sebestřední a vlastní negací zaměstnaní, že jen všechno ničí, nenávidí, rozbíjejí, všechny pomlouvají nebo jimi opovrhují a když už nic z předešlého, tak se alespoň musí tvářit uraženě. Od zvratu někdy v první třetině z nich směšné masky spadnou a scénáře se sympaticky vrhnou střemhlav vstříc nepředvídatelnosti, ale tomuhle všelijak rozvětvenému (a přitom v jádru zcela jednoduchému) vypravěčskému schématu jsem až do konce neporozuměl. Nemalý počet kladných bodů trochu překvapivě připadá Gemmě Whelan v roli uvěřitelné Eunice. Na druhou sezónu jsem zvědavý jen kvůli neřešitelné situaci, do které se tvůrci dohnali. Ať teď bude příběh pokračovat kamkoli, veškerá síla, která se v něm podle spokojených diváků nachází, musí být zákonitě rozmělněna, ať se vrhne scénář kamkoli. 2. série - 60% - Tak dlouho bylo kolem pokračování ticho a všichni zúčastnění odpovídali na otázky na probíhající natáčení vyhýbavě, že jsem si téměř myslel, že se jedná o slušnou mystifikaci a ve skutečnosti se kutí prequel, reimaginace nebo jiná vykutálenost. Naštěstí tomu tak není a i přes zklamání se na seriál tentokrát nezlobím. Smíření nacházím hlavně díky tomu, že s definitivní platností odpadá věčná póza nenávisti, negace či chtěné "smrtonosnosti", výsledek ale rozhodně nestojí na silných příběhových nohách. Tam, kde se v první sezóně děly zajímavě zvraty nezajímavým hrdinům, jsem tentokrát s náladou charakterů překvapivě souzněl, zatímco se odehrávalo cosi ne snad špatného, ale překvapivě předvídatelného. Tvůrci se snaží citovat žánrové příbuzné a celou ústřední linku balí do sympaticky sevřeného hávu krátkého časového úseku, ale opět tomu chybí trochu života, nehledě na to, že množství prostoru pro nováčka Bonnie je neúměrně velké a troufám si říct, že i neopodstatněné. Zas a znova tomuto kultu zkouším chodit vstříc, on se mnou ale tvrdohlavě odmítá srozumitelně mluvit. ()
Galerie (36)
Zajímavosti (9)
- V epizodě zazní píseň „Voilà“ od Francoise Hardy. (J.F.B.)
- V epizodě se objeví stříbrný Opel Monza 3.0E z roku 1983. (J.F.B.)
- Na rozdíl od ostatních seriálů, které používají filtry ke zvýraznění a odlišení vzpomínek, jsou zde vzpomínky vyobrazeny v poměru stran 4:3. (ČSFD)
Reklama