Reklama

Reklama

VOD (1)

Bývalý gangster vyrazí do Marseille, aby se osobně a pěkně postaru pomstil těm, kdo hodili vraždu na jeho kamaráda. (Netflix)

Recenze (24)

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Ze začátku jsem měl problém uvěřit Bebelovi toho tvrďáka, ale jak se ukázalo bylo to jen díky tomu, že to byl opravdu brzký začátek filmu a postava Roberta neměla za sebou ještě žádnou scénu či dialog, který by dal Bebelově postavě cejch drsoně, takže když si to mladej Belmondo nakráčí ke třem gaunerům a sejme jejich kápa, tak jsem na následující vteřiny koukal hodně nevěřícně. Ovšem po několika minutách mé pochybnosti roztáli jak ledy na antarktidě a já si příběh, který z počateční gangsterky spěje ke vztahu mezi dvěma muži vysloveně užíval. Nemůžu se však ubránit jedné výtce a to je scéna, kdy Bebel vytáhne nůž na dozorce a tento čin zůstane ze strany dozorců bez odezvy, to je na jinak velmi precizně vyprávěný příběh fakt totální úlet. Naopak scéna z odminovaním patřila mezi ty vůbec nejsilnější a nejnapínavější. Jean-Paul je minutu od minuty ve své roli přesvědčivější a z filmu díky jeho výkonu a režisérskému umu pana Beckera jde taková zvláštní nasmutnělá atmosféra. ()

ORIN 

všechny recenze uživatele

Dvě poloviny, první připomínající drsnou školu francouzských kriminálek 50. let, druhá s uvolněnou formou a stylem deklarující nástup francouzské nové vlny. Nedokonalosti scénáře tu kupodivu nejsou na škodu a určitá příběhová rozpojenost mě spíše potěšila. ()

Arsenal83 

všechny recenze uživatele

Kriminálka a Belmondo to ide dokopy, žiaľ v tomto prípade ide viac o gangsterku, ako o typickú Belmondovku s jeho šarmom a vtipom. Navyše bez farby, čo samozrejme nie je chyba Belmonda. Ale Christine Kaufmann to skutočne pristalo. ()

Flego 

všechny recenze uživatele

Zopár chýb sa tam našlo, ale ide o slušnú drámu dvoch mužov, z ktorých jeden chce zachrániť druhého, ale ten druhý nevie žiť poctivým spôsobom. Prvá polovica je skôr gangsterka, druhá už naplno pitvá vzťahy oboch mužov. ()

borsalino 

všechny recenze uživatele

Tak tento film jsem si vskutku užil. Přesvědčivý výkon mladičkého Belmonda spíše ve výpravném příběhu, u kterého bylo od začátku zřejmé, že nemůže dopadnout dobře. Dobrého tvrďáka si sice krátce, zato zostra zahrál Michel Constantin. ()

Padme_Anakin 

všechny recenze uživatele

La Rocca na mě v prvních minutách filmu zapůsobil jako arogantní spratek s nakyslým úsměvem, ovšem poklona Belmondovi, dal ho skvěle.. Pak se to přehoupne do tvrdé a nesmlouvavé gangsterky, vyjde z toho poutavé vězeňské drama a závěr mě zabolel.. ()

Martin741 

všechny recenze uživatele

Ako rezisersky debut slusne, trochu dlhsie trva rozbeh a rozjazd, ale potom uz film odsypa. Pribehovo trochu rozpojene, ale da sa to dobre uzit : 74 % ()

mortak 

všechny recenze uživatele

Je to sice levná produkce, ale Beckerova verze Giovanniho knihy je daleko sevřenější než pozdější autorova. Nedostatek peněz totiž donutil tvůrce soustředit se na vztah obou mužů, zatímco Giovanni má ve Smůle velký rozpočet, více hvězd, ale těká od jedné věci ke druhé a výsledkem je rozplizlost. A i Belmondo je lepší v této verzi, než v té pozdější. Někdy méně znamená více. ()

MJMilan 

všechny recenze uživatele

Na stejném základu jako později natočený film Smůla, avšak vyhledávání min je tu asi až druhořadé a je dán větší prostor ději před tím. Belmondo v začátcích, bezchybný jako vždy. ()

vesper001 

všechny recenze uživatele

Je to ten typ filmu, který sledujete s úctou i zvědavostí, ale i jistým odstupem. Jako když vstoupíte do pyramidy a nakukujete do sarkofágu a bojíte se, že uvidíte mumii a nebudete kvůli ní večeřet. Podobný pocit jsem měla, když jsem si odtrpěla scénu vyhrabávání bomb. Myslím, že už to znova vidět nechci, i když krev se v černobílé snáší líp. ()

JohnSmith 

všechny recenze uživatele

Další příklad toho, jak čekáte čekáte a ono se vlastně nic nestane. Zachránit přítele za všech okolností a pak zjistit, že je to parchant není nic nového, stává se to pořád. Natočit o tom zdlouhavý film není zrovna výhra. ()

klukluka 

všechny recenze uživatele

Hlavně ze začátku to na mě působilo jako nějaká poloamatérská záležitost- chlap střelenej do čela a neukápla přitom ani kapka krve, mrtvola div nevyskočila z kufru auta, jak sebou mlela, ta mrtvá holka na konci jakbysmet, ale nakonec to mělo něco do sebe, byť jsem si při tom v duchu přehrával Zvíře a říkal si, jakej kus cesty urazil JPB mezi La Roccou a Brunem Ferrarim. Učení holt dělá mistra. Bez La Roccy by nejspíš žádnej Bruno nikdy nebyl. ()

Mikino00 

všechny recenze uživatele

Smutný ale přesto zločinecky laděný film, kde Belmondo ukazuje svou lidštější stránku padoucha. Film se může pochlubit silnými scénami jako třeba minové pole nebo závěr filmu. ()

Grafito 

všechny recenze uživatele

Muž jménem la Rocca, aneb jak by asi váš život vypadal, kdybyste byli špičkový pistolník a měli za kamaráda věčnýho potížištu s krásnou sestrou.. geniální scéna, kdy Michel Constantin prochází za zvuku milesdavisovsky znějící trubky jako americký gangster se suitou svých bouchačů uličkou francouzského města (v celým filmu nepoznáte, jestli se jedná o Paříž, Marseille.. prostě kdesi ve Francii) a zastavuje se v každým kšeftu pro výpalný.. jinak je film spíš než plynulým příběhem, sledem událostí v životě chlapíků na hraně zákona.. od odklízení mrtvoly, provozu nelegální herny, přestřelky, pobytu ve vězení.. a nevyhnutelně tragického konce.. k tomu přičtěte spoustu macho póz, gest a řečí, ale všechno to drží pohromadě a má svoji atmosféru.. Belmondo je tu až legračně mladý a nebál bych se říct anorektický, zato ale pekelně rychle střílí.. vidět film v tehdejší době, určitě bych chtěl být jako la Rocca.. ()

MickeyStuma 

všechny recenze uživatele

Režisérská prvotina, neboli debut, Jeana Beckera a ne zrovna povedená. Francouzský noir se sice vyznačuje patřičnou atmosférou, ale místy to dosti hapruje ve scénáři. Děj příběhu je celkově nestrukturovaný a poněkud nelogický. Zkrátka to vypadá, jakoby v tom něco chybělo. Týká se to i samotného konce příběhu. Bez jediného náznaku prostě najednou konec a hotovo.Takovýto omšelý dojem nezměnil ani již populární Jean Belmondo, který byl obsazen do ústřední role La Rocca. Ale jo, vynikl a celkově snímek povznesl, což lze docela považovat zázrak, neboť jeho postava ve svém vývoji postrádá patřičný směr. Těžko posoudit, jestli takhle náhodou nebyl lajdácky proveden střih, neboť režie je naopak vkusná. I kamera je dle každičkého záběru obstojná. Námět převzatý z románu Josého Giovanniho se k noir filmu hodí. Přátelství mezi dvěma kriminálníky a jejich vztah ke stejné ženě. Škoda že to celkově není obstojnější. ()

Reklama

Reklama