poster

Paříž 15:17

  • USA

    The 15:17 to Paris

  • Slovensko

    15:17 Paríž

  • Nový Zéland

    The 15:17 to Paris

  • Velká Británie

    The 15:17 to Paris

  • Austrálie

    The 15:17 to Paris

  • Kanada

    The 15:17 to Paris

Drama / Životopisný

USA, 2018, 94 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Goldbeater
    ***

    Mám za to, že kdyby to Eastwood natočil jako celovečerní dokument, byla by to trefa do černého. Takto zvolená struktura docela pokulhává, ale zas bych Paříž 15:17 nijak nezatracoval, Eastwoodova režie je velmi zručná a film baví i ve scénách, kde se až moc věnuje seznamování s postavami a jejich následnými toulkami po Evropě. Ta kritická scéna, kterou každý očekává, se stane bez větší gradace a uteče strašně rychle, takže chápu frustraci velké části diváctva. Proti obsazení reálných osob nic nemám, podle mě to byla volba rozumná a borci se toho zhostili vcelku v pohodě. A ten idealizovaný americký patriotizmus umí Clint vždycky slušně zaobalit, takže z filmu nikterak neřve. Třeba taková plápolající americká vlajka na konci chváleného Zachraňte vojína Ryana za zvuků doznívající skladby Johna Williamse je daleko horší patos.(12.6.2020)

  • Lacike
    **

    Obsadením priamych aktérov skutočných udalostí snáď Eastwood chcel docieliť ešte autentickejší zážitok celého filmu, ktorým sa asi chcel priblížiť k atmosfére filmom typu Greengrasovho United 93. Ale vo výsledku to vôbec nefunguje. Postavy sú sami o sebe postrádajú akúkoľvek charizmu a aj samotná udalosť nepôsobi dostatočne napínavo, aby utiahla film. Minimálne nie v tomto nudnom prevedení bez štipky napätia. Vysledkom je jeden z najslabších Eastwoodových režijných počinov. 3/10.(4.4.2019)

  • Martin741
    **

    Reziser Klint VychodnyLes natocil teda dlasiu planobu - ono jak ja tvrdim, najlepsie filmy mal medzi 70 -kou a 80 -kou. Tuna len vladne kopa vatovo planych plkov, tempo plane, kopu miest som musel pretacat, lebo ma nebavili. Potom uz vlak bol trochu lepsi, dalo sa pozerat, len neherci to v prvej polke neskutocne spackali, a pozeram, ze t oaj komplet zhorelo v kinach, tu netreba byt mierny, pan VychodnyLes ma na konte kopu lepsich filmov a ne ze ne : 40 %(11.7.2020)

  • Lukoboss
    **

    Clint má tyhle témata rád, jak se z obyčejnýho člověka stane hrdina, hodně se to v jeho filmech objevuje. Ale tady je bohužel tak zoufalej scénář, že ani ruka zkušenýho barda za kamerou to nezachrání. Navíc vyprávění od dětství, kdy je nám předkládáno, že to byli největší darebáci na škole, zároveň outsideři, a přesto se z nich stali hrdinové ocenění státním vyznamenáním, mě vůbec nechytlo. První hodina filmu je k uzoufání nudná a o ničem, máme se asi s klukama "seznámit a sblížit", nicméně jsem měl pocit, že to nefunguje. Pak přijde akce ve vlaku, kdy selže samopal, z pistole vypadne zásobník a náš hlavní týpek může využít všechno, co se učil při výcviku. To, že C. Eastwood obsadil opravdu ty samotný kluky a ne herce, to považuju za dobrej nápad (nějak mě to tam nerušilo) a hlavně je to pro ně určitá pocta a jakejsi "bonus" k tomu ocenění. Ale obecně se Clint s tímhle počinem netrefil.(15.8.2020)

  • kingik
    ***

    Režírující stařešina Clint Eastwood si otevřel filmovou cestovku, jejíž služby (čirou náhodou) využili tři chrabří američtí mladíci, budoucí hrdinové, kteří neváhali na pravidelné vlakové lince Amsterdam-Paříž nasadit své životy, když jim jejich poklidný a zhusta naučný výlet Evropou (čirou náhodou) přerušil jeden zhusta zlý arabský terorista. Nejméně hodinu nás film připravuje na střet s ním, je to zdůrazněno několika málo prostřihy na inkriminovanou událost, načež samotná stěžejní scéna působí vratce, nevěrohodně, nezajímavě i nechtěně legračně. A vlastně z filmu zabere jen nepatrnou část. Velký kus si ukrojilo dětství a dospívání hrdinů, kteří nemají do outsiderů či smolařů až tak daleko. A celé to má pomalý ráz, on už Clint celkem přesluhuje, takže se nedivím, že tempo uzpůsobil svému věku, i když se návštěvám diskotéky nebrání, jak zobrazuje jedna sekvence filmu. Samotný námět nepůsobí úplně blbě, když připočtu, že v rolích hrdinů se objevuje trio mladíků, kteří dramatické události prožili na vlastní péra. Jen na výsledku filmu se to nijak extra neodrazilo. Závěr je samozřejmě dechberoucím způsobem debilní, příšerně patetický. Jsme v něm svědky slavnostních ocenění rytířů bez bázně a hany, kteří vedle proslovu a medailí, dostanou i vydatnou felaci od francouzské hlavy státu, jeho sající hlava už je ale mimo záběr, neb film je mládeži přístupný. Největší prachy asi sluply cestovatelské pasáže, pokud jde o provedení akce, je zde k vidění jeden krevní průtok zraněného pasažéra a jedno moc debilní vystartování proti kulometem vyzbrojenému teroristovi. Všichni nakonec byli zachráněni, vlaky jezdí dál, a jestli se nepřihodilo něco mimořádného, tak tam jezdí dodnes. V kině bych peněz litoval. 6/10(21.11.2018)