Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Charismatický cynik Karel Král (Jiří Langmajer), trochu šovinista a sarkastický sympaťák, na kterého ženy letí, je šéfredaktorem časopisu Playboy. Jednoho dne jeho nezávazný způsob života utrží hned několik ran. Dostane výpověď kvůli průšvihům a poklesu prodejnosti časopisu, bývalá manželka a dcera (Andrea Hoffmannová a Sara Sandeva) ho opět naštvou, neznámá žena mu nabourá auto a na jeho místo je dosazena pohledná mladá šéfredaktorka Leona (Táňa Pauhofová). Karel vyřeší problémy po chlapsku – společně s nejlepším kamarádem Čestmírem (Matěj Hádek) se opije a v dobrodružné noci si přeje, aby se stal ženou, protože „ženský to mají v životě mnohem jednodušší a on je na tom kvůli nim bídně.“  Ráno Karel zjistí, že následkem noční alkoholické „jízdy“ a zásahem vědmy Zoltany (Pavla Tomicová) se stal ženou (Anna Polívková). Ovšem pouze fyzicky. Karel se jako Karla musí vyrovnat nejen s novým vzhledem, ale hlavně se naučit fungovat v ženském těle a zjistit, zda to mají ženy opravdu snazší? (CinemArt)

(více)

Zajímavosti (16)

  • K nejzábavnějším částem filmu i natáčení patří sekvence, kdy si právě proměněný Karel/Karla obléká punčocháče. Pro všechny tyto scény se použilo nejméně čtyřicet punčocháčů a punčoch, od ošklivě hnědých, kdy si je Karla neumí ještě vyladit, až po krásně elegantní. Paradoxně, na  tzv. první, „nešikovné“ oblékání jich nebylo třeba tolik, kolik si kostymérky myslely. Anička Polívková je totiž již na třetí pokus na sebe vtipně, „necitlivě narvala“ a tak krásně  punčocháče rozervala, že už jsme jen tuto verzi kopírovali. Anna Polívková měla kolem dvaceti variant oblečení, za nejvtipnější outfit štáb nakonec vyhlásil ten, kdy si vykračuje v trenýrkách a vysokých lodičkách v kuchyni. (Zdroj: CinemArt)
  • Herečky „pomučili“ maskéři ve scénách, které zná důvěrně každá žena – při aplikacích pleťové masky. Naštěstí se jim nepodařilo vyděsit režiséra, takže mohl štáb po několika nočních frekvencích slavnostně zaklapnout poslední klapku. (Zdroj: CinemArt)
  • Ve scéně večírku časopisu Playboy si zahrálo 120 osob. Na natáčení do klubu Misch Masch, kde se scéna natáčela, přišlo mnoho známých členů štábu, do komparzu se také zapojili výherci soutěží mediálních partnerů filmu a dokonce se zúčastnili natáčení i členové skutečné redakce časopisu Playboy vč. jejího šéfredaktora. (Zdroj: CinemArt)
  • Anička Polívková, jako vítězka jednoho z ročníků StarDance, se i nadále věnuje tanci, a tak jí stabilita a chůze na podpatcích nedělá vůbec problém. Ve filmu však musela (jako přeměněný Karel) chodit v botách s vysokými podpatky a také v nich padat. Režisér padacími scénami a klopýtáním s nalitou kávou nešetřil, takže Anička některé filmovací dny padala mnohokrát za sebou. A nepadala vlastně jen ona, i Jiří Langmajer má ve filmu svoji padací scénu. (Zdroj: CinemArt)
  • Na place padlo celkem 10 facek – všechny však byly součástí filmového příběhu. (Zdroj: CinemArt)
  • Lenka Vlasáková o natáčení prohlásila: „Zjistila jsem, že nebezpečná jsem já, protože při házení rekvizit jsem dvakrát trefila hlavní hrdinku Aničku Polívkovou do hlavy, a potom jsem zjistila, že mám neuvěřitelně přesnou ránu, protože když jsem po ní házela kabelku, tak jsem třikrát vypla světlo a čtyřikrát ji pověsila na kliku, takže myslím, že jsem dost nebezpečná pro okolí,“ prozradila se smíchem herečka. (Zdroj: CinemArt)
  • Čestmír (Matěj Hádek) s Karlem (Jiří Langmajer) rádi chodí na pivo a v tomto zvyku pokračují i po Karlově přeměně. Ve scénách v hospodě však herci měli v půllitrech nealkoholické pivo. (Zdroj: CinemArt)
  • „Bouračku Jiřího Langmajera jsme nejdříve zvažovali natočit trikově. Pak jsme díky panu Antonínu Charouzovi získali dva vozy značky Ford, které jsme mohli reálně nabourat. Po prvním záběru bourání jsme zjistili, že Ford je udělán velmi bezpečně, takže první náraz nebyl na karoserii auta skoro vidět. K radosti režiséra Havlíka jsme tedy mohli scénu, kterou jsme původně zvažovali natočit „na poprvé“, natočit hned třikrát, a tím jsme získali záběry autentické bouračky,“ prozrazuje producentka Dana Voláková. (Zdroj: CinemArt)
  • Za Jiřího Langmajera sice při filmové autohavárii zaskočil kaskadér, ale neminulo ho prolézání okénkem nabouraného auta, a společně s Jiřím Havelkou pak v jiné scéně  „na vlastní kůži“ zinscenovali filmovou rvačku. (Zdroj: CinemArt)
  • O Matějovi Hádkovi je známo, že je milovník jízdy na kole, kolo používá v podstatě od jara do podzimu skoro každý den jako dopravní prostředek. Takže celý natáčecí den, kdy herci sjížděli kopce, a naopak vyjížděli stoupák… režisérem nazvaný „u pověšence“, si Matěj velmi užíval. (Zdroj: CinemArt)
  • Přestože film je komedie, obsahuje několik scén, pochopitelně komických, které vyžadovaly práci kaskadérů. Karla má totiž ve scénáři jak pád na kole, tak lezení po fasádě. „Na obě tyto scény jsme měli profesionální kaskadérku, která místo Aničky Polívkové padala z kola a lezla po střeše hotelu. Nicméně i Anička projevila statečnost a fyzickou kondici a část scény, kdy musí vylézt z okna a sunout se kus po střeše hotelu, odehrála sama,“ říká producentka Dana Voláková. (Zdroj: CinemArt)
  • Natáčelo se v Praze, ale na závěr natáčení se štáb vydal do Hotelu Podlesí, ke kterému patří Pohádková vesnička.  Zde vznikaly scény výletu na kolech. V průběhu natáčení si museli herci osvojit  i některé nové  dovednosti – Sára Sandeva se pro svůj part učila hrát na kytaru. Matěj Hádek zase věrohodně předstíral automechanika. (Zdroj: CinemArt)
  • Režisér o nápadu na film prohlásil, že vznikl z prosté nostalgie po filmech jako Na hromnice o den více (1993) nebo Tootsie (1982) a chtěl si něco podobného vyzkoušet. [Zdroj: deník Metro] (hippyman)

Související novinky

Reklama

Reklama