Reklama

Reklama

Vlk z Královských Vinohrad

  • Slovensko Vlk z Královských Vinohrad (více)
Trailer

Obsahy(1)

Autobiograficky laděný příběh výstředního režiséra Jana Němce, který s gustem sobě vlastním vypráví o svých láskách, filmech, nadějích, prohrách i vítězstvích. Neboť kdo byl jednou vlkem, vlkem navždy zůstává... Poslední filmové dílo legendárního českého tvůrce Jana Němce (mj. O slavnosti a hostech, Démanty noci, V žáru královské lásky) volně vychází z autorovy publikace „Nepodávej ruku číšníkovi“ a sleduje jeho životní osudy od šedesátých let do současnosti – od festivalu v Cannes v roce 1968 až do MFF v Karlových Varech v roce 2015. Němcovo alter ego jménem John Jan zde představuje herec Jiří Mádl. „Film má v názvu vlka, tvora divokého, lstivého, neovladatelného. Vlk v rouše beránčím a naopak. Uvidíte místa činu, autentický dialog, autorský komentář, archivy pravé i falzifikáty. To, co bude ve filmu, se skutečně stalo a John Jan to skutečně prožil. I když, pravda, občas jsem to trochu nafouknul,” řekl režisér Jan Němec během filmových příprav. Při natáčení mu nešlo o historickou věrohodnost, ale o vytvoření ducha i atmosféry minulé doby a zachycení génia loci daných míst. Režisér Jan Němec se bohužel dokončení svého posledního celovečerního filmu nedožil. Zemřel 18. března 2016, dva dny před poslední dotáčkou. Nicméně film v hrubých obrysech dokončil. Protože jeho zdravotní stav už nebyl nejlepší, pověřil dokončením snímku pomocného režiséra Tomáše Kleina. Snímek byl uveden v hlavní soutěži karlovarského festivalu a krátce před Němcovými nedožitými 80. narozeninami oceněn Zvláštním uznáním poroty. (Česká televize)

(více)

Recenze (75)

bohemia_regent 

všechny recenze uživatele

Je to spíš inscenovaný dokument než hraný film. Zajímalo by mě, jak by lišil výsledek, kdyby Jan Němec stihl svůj epitaf dokončit. Ale myslím, že pomocný režisér Tomáš Klein ho zastal dobře, Němcův styl typický pro závěr jeho tvorby se povedlo zachovat. -------- V titulcích filmu uvedeno: režie (pouze) Jan Němec; koprodukce Česko / Slovensko / Francie. ()

Fajla 

všechny recenze uživatele

Životní příběh Jana Němce je samozřejmě zajímavý a je dalším dokladem toho, jak soudruzi za minulého režimu tu dokázali zkurvit osudy lidí. Jirka Mádl v hlavní roli opět nezklamal a Roden jako vypravěč byl taky fajn. Forma filmu je ale "zvláštní" a pro běžného diváka (včetně mě) hůře stravitelná, proto taky ta nízká hodnocení zde. Každopádně kinematografii jsem nestudoval, takže nedokážu posoudit jestli ta zvláštní forma je vlastně ta filmařská genialita. Je ale jisté, že takováto autobiografie se jen tak nevidí a možná proto to může být pro filmového nadšence a znalce dobrý film. Viděno na 51. KVIFF. Za mě 60% ()

lukano odpad!

všechny recenze uživatele

Tohle ne, Mádl ne! Jeho veledílo Přemluv bábu, je nezapomenutelné a dnes opět ventiluje své moudra jak ve filmu, tak i v reálu. Chceš-li zlikvidovat film, nasaď neherce Mádla. ()

Chřástal 

všechny recenze uživatele

Němcovo home-video, které si o svém životě natočil sám, když to za něj nikdo jiný neudělal, se zdá příznačné pro tvůrce, který byl na startovní čáře s Formanem a Menzelem, ale na rozdíl od nich se mu ta díra do světa, tedy Oscar, nepodařila. Od názvu až do konce filmu Němec drží tón zároveň hrdý i sympaticky sebeironický. Nadějný autor, který mohl vyhrát v Cannes, ale těsně předtím byl festival předčasně ukončen, se pak v Americe živí tím, že točí – svatby. A jeho film s vůbec největším počtem diváků není umělecky svrchované autorské dílo, ale stejně jako v případě těch pozdějších svateb záznam tragické skutečnosti – začátek okupace Československa. To jsou paradoxy… Ale ty jsou spíš zásluhou Němcova života než filmu, který s nimi moc nepracuje, a to je škoda. Výklad Kafkova díla u výslechu je super. ()

Fifer 

všechny recenze uživatele

Blbé je, že kdo Němce zná, tomu ty kamerové experimenty nepřijdou ničím nové, známe ty filmy, kde je použil. Co lze ocenit, jsou ukázky z Němcovy Proměny, kterou točil pro německou televizi - ten film bych chtěl vidět. Ale to všechno bych bral, kámen úrazu je věčný voice-over. Voice-over je totiž ta nejméně invenční metoda, je to pravý opak Němcovy hravosti. Je škoda, že velký experimentátor zvolil zrovna tento způsob vyprávění. Abych to shrnul: není to žádný průšvih, ale nic, co by stálo za vidění. Raději si přečtěte tu knihu (Nepodávej ruku číšníkovi), zdá se, že na sklonku života byl Němec lepším spisovatelem než režisérem. Zamrzí taky, že opominul svůj vztah s Martou Kubišovou a Ester Krumbachovou. ()

Danqo 

všechny recenze uživatele

No jo, používateľ 2-Xtreme má point (keywords: „a pritom takýto“). Lol, proste Němec. Erikovi sa to tiež nepáčilo. ()

CharlotteHo odpad!

všechny recenze uživatele

Naprosto mě tento film zklamal... Jak si může režisér natočit reklamu sám na sebe?! No tak to je vrchol narcismu... A za další je pro mne Mádl, prostě pořád ten kluk ze snowborďáků a nepřišlo mi, že se na to hodí... Ještě bych tomuto filmu vytkla pokus z inscenovat tehdejší natáčení přijíždějících tanků a co jsem nepochopila, proč bylo předávání cen v Cannes, natočeno dnes, když je jasné, že ty lidi co tam jdou po červeném koberci, ještě nebyli ani na světě, nebo to byli batolata... Rozhodně to není film, který by si zasloužil být na jakémkoli festivalu, ani jako symbol úcty k zesnulému režisérovi... Je to spíš vlk z královského propadákova a nedá se rozhodně srovnávat s VLKEM Z WALL STREET, ačkoli se o to autor nejspíš snažil... Vytkla bych tomu další spoustu věcí, ale každý dobrý divák si toho všimne sám (např.: jak tam autor míchá různé události z různých let do jednoho okamžiku...). Pro mě je to naprosto nepřínosný film a velké zklamání! :-( ()

SAINTS 

všechny recenze uživatele

Film sa nesie na pomedzi dokumentu a autobiografickej dramy a režiserovym alter egom sa stal herec Jiri Madl čo bola dobra volba.Vysledkom je tažko stravitelny "dokument" ktory sa stal Nemcovym epitafom 65%. ()

subic 

všechny recenze uživatele

Tvorbou Jana Němce jsem byl tak nějak celkem nepolíben, resp. jeho tvorba z šedesátek mě nějak neoslovila a dál nevím. Ale tohle je celkem zajímavý portrét o téměř padesáti letech života jednoho režiséra, jak popsal sám sebe. 5/10 ()

iz67 

všechny recenze uživatele

Je to vlastně hodně smutný. Někdo, kdo udelal O slavnosti a hostech, to nejlepsi, co tu kdy vzniklo , pak uz nikdy nic poradnyho neudelal... ()

ostravak30 

všechny recenze uživatele

"A teď to vyplivněte a to je smysl filmu!" Půjčil jsem si od troufalky začátek. Tak ten smysl filmu jsem trochu hledal. Jan Němec se nám rozhodl zobrazit, s obrazovou hořkostí, kterak byl on a jeho slavní kolegové připraven o cenu z mezinárodního festivalu v Cannes. A také události následné. Jana Němce jako rejžu jsem neznal a neznám neboť jediné co jsem od něj viděl je krátký Čas slunce a růží. Je rozhodně zajímavé se dozvědět něco o tehdejších poměrech v zahraničí, nebo v souvislosti s okupací, ale tenhle režijní styl plný kreativního hračičkovství s kamerou a dál mě prostě nebavil. ()

ageller 

všechny recenze uživatele

Já jsem vlk z Vinohrad a všechny vás sežeru. Jak se dalo čekat, poslední Němcův film má mít mezi diváky buď zastánce nebo odpůrce. Konec konců Jan Němec se konfliktů nebál a sám si servítky taky nebral. Akorát, že jeho historky byly vždycky lepší než ty vaše, a lepší historka vždycky vyhraje. Životní peripetie režiséra Jana Němce, film natočený podle jeho knihy povídek Nepodávej ruku číšníkovi, od cesty do Cannes v roce 1968 až do slavného návratu do Karlových Varů. Nečekejte ale nějaký milý a uhlazený film ani, že se režisér bude nějak zbytečně moc zabývat fakty. A pokud jste překvapení z formy filmu, tak jste pravděpodobně neviděli žádný Němcův porevoluční film a je možná na čase se dovzdělat (nebo se s tím smířit). Česká premiéra na MFF KV 2016, v kinech od září 2016. MFF Rotterdam ohlásil, že v příštím roce (2017) uvede velkou retrospektivu filmů Jana Němce od Démantů noci po Vlka z Královských Vinohrad. ()

blondboss 

všechny recenze uživatele

Filmová pocta českému režisérovi, ktorého kariéru asi najviac ovplyvnila komunistická doba a ktorý aj napriek problémom dokázal nájsť tú svoju cestu. Ten artový spôsob poňatia jeho života je asi na mieste, ale mňa to až tak nebavilo. Mádl klasicky dobrý, ale celkovo tá konštrukcia filmu ho u mňa predurčuje na neúspech. Ako pocta umelcovi ale veľmi dobrý film. 50 % ()

Alden_Larson 

všechny recenze uživatele

Přijde mi, že se Jan Němec tímto filmem pokusil napodobit svůj předchozí film "Holka Ferrari Dino", ale místo toho, aby byl jen o jedné události, tak je v podstatě o jeho celém životě (nebo aspoň o té zajímavé části jeho života). Není to špatný film, právě naopak, měl zajímavý děj, herecké výkony byly dobré a vyprávění Karla Rodena se velmi hodilo. Ale prezentace byla slabá, vůbec se mi nelíbilo, jak byl film natočený, něco na něm prostě vypadalo špatně. Taky jsem úplně nepochopil použití fish-eye objektivů, ty byly pro mně akorát jenom rušivý element. 7/10 ()

cinemafil 

všechny recenze uživatele

Trochu zžíravá a ironická autobiografie. Nostalgie za dobou velkých frajerů, talentů filmu a hlavně nadějí na skutečně velký film. A taky sebelítost , že to v Cannes 1968 nevyšlo. A může za to Forman. Film O slavnosti a hostech dokáže vyvolat tak tíživou atmosféru, trochu Kafky - k němu Němec bytostně inklinoval - parodie ( ani sama sebe) mu moc nejdou, ale 3* ()

rigby 

všechny recenze uživatele

Tento hraný dokument, či jak se podobným filmům říká, mi osobně nic nedal. Asi to bude tím, že režiséra Jana Němce neopěvuji. Nicméně několik momentů bylo zajímavých, tak bych to nezahazoval. Ale je to určeno spíše jeho obdivovatelům, ostatním toho moc neřekne. ()

Související novinky

Vlk z Královských Vinohrad soutěží ve Varech

Vlk z Královských Vinohrad soutěží ve Varech

01.07.2016

Vlk z Královských Vinohrad, celovečerní hraný film režiséra Jana Němce, reprezentuje Českou republiku v oficiální soutěži Mezinárodního filmového festivalu Karlovy Vary 2016. V autobiografickém filmu… (více)

Reklama

Reklama