poster

Vlk z Královských Vinohrad

  • anglický

    The Wolf from Royal Vineyard Street

Drama / Komedie

Česko, 2016, 75 min

Režie:

Jan Němec

Scénář:

Jan Němec

Kamera:

Jiří Maxa

Producenti:

Tomáš Michálek

Střih:

Josef Krajbich

Scénografie:

Aneta Grňáková

Kostýmy:

Tereza Kučerová
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Fifer
    ***

    Blbé je, že kdo Němce zná, tomu ty kamerové experimenty nepřijdou ničím nové, známe ty filmy, kde je použil. Co lze ocenit, jsou ukázky z Němcovy Proměny, kterou točil pro německou televizi - ten film bych chtěl vidět. Ale to všechno bych bral, kámen úrazu je věčný voice-over. Voice-over je totiž ta nejméně invenční metoda, je to pravý opak Němcovy hravosti. Je škoda, že velký experimentátor zvolil zrovna tento způsob vyprávění. Abych to shrnul: není to žádný průšvih, ale nic, co by stálo za vidění. Raději si přečtěte tu knihu (Nepodávej ruku číšníkovi), zdá se, že na sklonku života byl Němec lepším spisovatelem než režisérem. Zamrzí taky, že opominul svůj vztah s Martou Kubišovou a Ester Krumbachovou.(26.7.2017)

  • Adam Bernau
    ****

    Vitexi, Jana Němce jsem osobně neznal, ani o jeho osobě nic nevěděl, ale nějakou pomůcku, vlastně jakousi antipomůcku jsem měl, totiž že jsem viděl jeho O slavnosti a hostech a hlavně Démanty noci. Tyhle filmy a tenhle týpek? Oukej. Takže působení proběhlo, žádný strach. A ještě k tomu Mádl. On za to nemůže, ale čumět na něj a věřit, že je jako režisér Němec v roce šedesát osm, to prostě nejde. Nevím, jestli je tak dobrý herec, nebo miláček bohů, nebo já tak otupělý, ale nakonec mu stejně baštím všechno a už scéna výslechu je úchvatná.Název jsem původně považoval za infantilní opičení. Že odkaz názvu je adekvátní koncepci, jsem sice záhy pochopil, ale teprve k závěru jsem konečně zjistil, jaký mělo důvod a smysl vidět Vlka z Wall Street. Na tom filmu je totiž hodnotné právě jen to, že slouží jako "médium" Němcově narcistně-parodické sebepresentaci. Vlka z W.S. stačilo vidět jednou, Vlka z Kr. V. si musím pustit i podruhé. A nejspíš budu taky muset přikročit k pokusu o rehabilitaci V žáru královské lásky. Vždycky jde o úhel pohledu, že.(30.8.2017)

  • Kailo
    *

    Je mi jasný, že většina filmových intelektuálů bude stříkat hvězdičky blahem, ale já se, až na pár vtipných vyjímek, spíš nudil. Refence zajímavé, ale k čemu to, když je ne každý postřehne. Účelově odporná kamera mě dost mrzí. Takže asi tolik k té jejich metamorfóze. ad. Kulturní vsuvka. Během prémiery sebou dva tvůrci málem švihli o zem, dalšímu se to nakonec podařilo, a dva se málem propadli oponou. Bžunda #kvík2016(3.7.2016)

  • hrona
    ****

    O Janu Němcovi jsem už něco málo věděl, takže tento příběh pro mě nebyl, zase až takovou novinkou. Na druhou stranu o to více, jsem si tento autobiografický snímek užil z hlediska provedení . Mám opravdu moc rád neotřelé a zajímavé nápady. Vlk z Královských Vinohrad spadá přesně do této kategorie. Vyloženě mě bavilo na film koukat, jako na hraný dokument s občasnými dobovými záběry. Mádl zapadl a Roden, tomu dává tou svou dikcí ,,je mi to fuk,, , potřebný audio komentář, jen kdyby občas tak nedrmolil. Film má dobrou stopáž, takže na pohodu. V tomto případě se jedná spíše o obsah, než o provedení, jde tu o filmařovu zpověď formou hraného dokumentu, ne o klasický biják.(9.7.2017)

  • honajz2
    ***

    Příběh filmaře, neboli Jana Němce. (Ne)hraje Jiří Mádl. Upřímně, zatím to je jediné, co se od Němce po revoluci dá. Neviděl jsem teda O slavnosti a hostech, ale mám to v plánu. Je to teda spíš dokument, ale není nudný, Němec se tu divně nepohybuje, nehraje na klávesy a ani moc neexperimentuje s rybím okem, za to tady máme historické záběry a koukat se na to dá. Prozatím nejlepší, co jsem od Němce viděl. Ale jak píši, mám tam O slavnosti a hostech, tak ještě uvidím, jestli to tak zůstane. 3*(4.6.2018)

  • - Jan Němec, který se dokončení filmu bohužel nedožil, po několika letech příprav zahájil natáčení na filmovém festivalu v Cannes v létě 2015, kde zaznamenal osudový rok 1968. Tři zástupci české nové vlny včetně Němce (těmi dalšími byli Miloš Forman a Jiří Menzel) měli tehdy šanci získat Zlatou palmu. Levicoví francouzští filmaři v čele s Jean-Lucem Godardem ale pod vlivem revolučních studentských bouří festivalovou soutěž předčasně ukončili. Osudovou ránou Němcovy slibné mezinárodní kariéry byl pak o několik týdnů později příjezd ruských tanků do Prahy. (Zdroj: Boskovice Festival)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace