Reklama

Reklama

Vlk z Královských Vinohrad

  • Slovensko Vlk z Královských Vinohrad (více)
Trailer

Obsahy(1)

Autobiograficky laděný příběh výstředního režiséra Jana Němce, který s gustem sobě vlastním vypráví o svých láskách, filmech, nadějích, prohrách i vítězstvích. Neboť kdo byl jednou vlkem, vlkem navždy zůstává... Poslední filmové dílo legendárního českého tvůrce Jana Němce (mj. O slavnosti a hostech, Démanty noci, V žáru královské lásky) volně vychází z autorovy publikace „Nepodávej ruku číšníkovi“ a sleduje jeho životní osudy od šedesátých let do současnosti – od festivalu v Cannes v roce 1968 až do MFF v Karlových Varech v roce 2015. Němcovo alter ego jménem John Jan zde představuje herec Jiří Mádl. „Film má v názvu vlka, tvora divokého, lstivého, neovladatelného. Vlk v rouše beránčím a naopak. Uvidíte místa činu, autentický dialog, autorský komentář, archivy pravé i falzifikáty. To, co bude ve filmu, se skutečně stalo a John Jan to skutečně prožil. I když, pravda, občas jsem to trochu nafouknul,” řekl režisér Jan Němec během filmových příprav. Při natáčení mu nešlo o historickou věrohodnost, ale o vytvoření ducha i atmosféry minulé doby a zachycení génia loci daných míst. Režisér Jan Němec se bohužel dokončení svého posledního celovečerního filmu nedožil. Zemřel 18. března 2016, dva dny před poslední dotáčkou. Nicméně film v hrubých obrysech dokončil. Protože jeho zdravotní stav už nebyl nejlepší, pověřil dokončením snímku pomocného režiséra Tomáše Kleina. Snímek byl uveden v hlavní soutěži karlovarského festivalu a krátce před Němcovými nedožitými 80. narozeninami oceněn Zvláštním uznáním poroty. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (75)

Slarque 

všechny recenze uživatele

Formálně povedený vypravěčský experiment na téma vlastní autobiografie, kterou nelze brát úplně za slovo, ale rozhodně můžeme pochopit, proč chtěl Jan Němec zabít Godarda. Tak proč to nakonec neudělat aspoň ve filmu, že? S přesvědčivostí výpravy a kulis si autor starosti nedělal. Na historický film rozpočet neměl, tak prostě natočil Cannes '68 (a jiná místa i časy) letos. Buď se s tím divák srovná, nebo to prostě nebyl ten pravý divák. A v neposlední řadě mě opět celkem bavil Jiří Mádl. ()

honajz 

všechny recenze uživatele

Nejsem si jistý, nakolik je zde znát ruka pana Kleina, který film dokončil za Jana Němce. Protože na rozdíl od jiných Němcových porevolučních opusů netrpí tolik roztěkaností a snahou říct hodně věcí naráz (ne že by to zde chybělo, ale je to jaksi učesáno a ukočírováno), a dokonce se zde line jistý a hodně zajímavý vnitřní příběh. Škoda jen, že jej hraje Mádl, který má podle mne jen dva výrazy - udivený a pobavený, pokud tedy nepočítám jeho pokusy tvářit se sem tam drsně, a řekl bych, že lepší herec by tomu dal větší šťávu. Moc se mi líbila scéna s výslechem a Kafkou, je příjemně podaná a vypointovaná, a navíc se do příběhu přesně hodí. Jasně, čiší z toho Němcovo megalomanství, touha po slávě a uznání, snaha předvést se jako velké macho. Ale když to vezmu jako netradičně natočený film, kdy jednotlivé scény znamenají střípky skládačky (třeba jako to má Greenaway u filmu Fallové), jež se na konci nějak spojí, docela mne to bavilo. ()

Reklama

hrona 

všechny recenze uživatele

O Janu Němcovi jsem už něco málo věděl, takže tento příběh pro mě nebyl, zase až takovou novinkou. Na druhou stranu o to více, jsem si tento autobiografický snímek užil z hlediska provedení . Mám opravdu moc rád neotřelé a zajímavé nápady. Vlk z Královských Vinohrad spadá přesně do této kategorie. Vyloženě mě bavilo na film koukat, jako na hraný dokument s občasnými dobovými záběry. Mádl zapadl a Roden, tomu dává tou svou dikcí ,,je mi to fuk,, , potřebný audio komentář, jen kdyby občas tak nedrmolil. Film má dobrou stopáž, takže na pohodu. V tomto případě se jedná spíše o obsah, než o provedení, jde tu o filmařovu zpověď formou hraného dokumentu, ne o klasický biják. ()

F.W.Colqhoun 

všechny recenze uživatele

Dovedete si představit větší blbost pod sluncem, než na filmové festivalu v Cannes místo filmů a krásnejch pruhovanejch holek masturbovat schůzí? Kladu si otázku, proč jsem nedal Vlkovi plný počet. Možná ze stejných důvodů jako někteří ostatní, které zadržela konfrontace s drze nízkorozpočtovou formou, ne příliš vzdálenou VHS záznamům svateb, jejichž produkci se nešťastný Němec nějakou dobu živil. Nicméně právě forma je na filmu tím zajímavějším. Němcovi se povedlo slabinu filmu, který by ve své extenzivní topografické a dějinné rozmáchlosti v serióznějším hávu spolykal stovky miliónů dolarů, zhodnotit jako velmi funkční způsob, jak přiblížit celý autobiografický příběh s tlustou patinou vzpomínky - absurdní, neúplnou, svévolnou či rovnou vybájenou, nečasovou, surreálnou, v každém případě autentickou. Vzpomínkou člověka, do kterého se JJ celou dobu stylizuje - do filmaře, který sice neprorazil tak, jak by si přál, neuměl politiku (a zabil popelníčkem Jean-Luc Godarda), ale jehož život, řízený stejně osudem jako jakýmsi kodexem vinohradského frajera, se vyznačuje deviatilitou, na níž věhlasnější kolegové (Menzel & Forman) ke svému profesnímu štěstí štěstí neměli. A mě se to líbilo. Snad to souvisí s jedním tajemstvím, které jsem ještě nikdy nikomu neprozradil: Miluju film. A takový jako Vlk žádný druhý není. ()

klukluka 

všechny recenze uživatele

Z počátku jsem nevěřil, že to může fungovat. Nakonec to ale bylo v podstatě strhující! Porevoluční Jan Němec na mě působí (působil) jako zneuznaný, zahořklý snad génius, o jehož genialitě mohl divák toliko jeho nových věcí s úspěchem pochybovat. Mít ale jeden den na dosah Zlatou palmu a druhý den točit americký svatby za 150 dolarů kus a v tomhle režimu fungovat celých 15 let, to člověku asi vážně nepřidá. Zvlášť s vedomím, jak by to ta Palma nebo Oscar mohly radikálně změnit. Pro Oscara si šel v době, kdy už z něj pro svoji kariéru nemohl lautr nic vytěžit. Tohle je neveselej příběh. A dává odpověď na otázku po té jeho “nevysvětlitelné” zahořklosti. Vždyť přece Amerika... No jo, ale jaká..!? Asi jste tam, Johne, krapet vyšel z formy. Vlka jste ale udělal moc dobře. Mádl s Rodenem Vás rozhodně nenechali ve štychu. Líbilo se mi to, do filmařskýho nebe Vám posílám svůj dík a Vaši lásku k filmu Vám upřímně věřím. ()

Galerie (23)

Zajímavosti (2)

  • Jan Němec, který se dokončení filmu bohužel nedožil, po několika letech příprav zahájil natáčení na filmovém festivalu v Cannes v létě 2015, kde zaznamenal osudový rok 1968. Tři zástupci české nové vlny včetně Němce (těmi dalšími byli Miloš Forman a Jiří Menzel) měli tehdy šanci získat Zlatou palmu. Levicoví francouzští filmaři v čele s Jean-Lucem Godardem ale pod vlivem revolučních studentských bouří festivalovou soutěž předčasně ukončili. Osudovou ránou Němcovy slibné mezinárodní kariéry byl pak o několik týdnů později příjezd ruských tanků do Prahy. (Zdroj: Boskovice Festival)

Související novinky

Vlk z Královských Vinohrad soutěží ve Varech

Vlk z Královských Vinohrad soutěží ve Varech

01.07.2016

Vlk z Královských Vinohrad, celovečerní hraný film režiséra Jana Němce, reprezentuje Českou republiku v oficiální soutěži Mezinárodního filmového festivalu Karlovy Vary 2016. V autobiografickém filmu… (více)

Reklama

Reklama