Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Smrť mediálneho magnáta Amosa Kynea (Robert Warwick) spôsobí boj o moc medzi jeho podriadenými. V tom istom čase sa newyorské ženy stávajú obeťami sériového vraha. Novinár Edward Mobley (Dana Andrews) dostane takmer nesplniteľné úlohy - chytiť vraha, ochrániť mediálne impérium pred uchopením do nesprávnych rúk a zachrániť svoj romantický vzťah pred rozpadom... (matriosa)

(více)

Recenze (9)

Jenni 

všechny recenze uživatele

Motto: "Nemluvím o moci. Je to větší věc... Odpovědnost svobodného tisku za lid. V této zemi rozhodují lidé. Mají-li rozhodovat správně, musejí mít všechny informace." Prolog (před titulky) z předposledního amerického filmu Fritze Langa je velice slibný, ale zavádějící. Navozuje dojem, že se budeme točit kolem nějaké "laciné vraždy" ve stylu Psycha ("Zeptej se matky.") či předchozích Langových noirů, ale místo toho tu máme Modrou gardénii obrácenou naruby, kde středobodem vesmíru není pachatel sám, ale svět upovídaných novinářů z koncernu Kyne (hrají George Sanders či Ida Lupino, s nimiž Lang natáčel za války). "Kolik žen v USA používá rtěnku? (...) Chci, aby se každá děsila pokaždé, kdy se bude malovat. Toho 'Rtěnkového vraha' dej na titulní stranu. Všechno ven." Náš milý a drahý Vídeňák neměl novináře (a to, co reprezentují) moc v lásce, že ne? "Podniky Kyne. Věnoval jsem jim celý život. A v celém životě jsem udělal jen dvě velké chyby." - "Jsem překvapen, že ses přiznal k tolika." ()

Topco 

všechny recenze uživatele

Posledný noir Fritza Langa! Áno, motívov je tu viacero (pátranie po sériovom vrahovi, svet novinárčiny, snaha o záchranu mediálneho impéria, intrigy a milostné problémy), ale za mňa to držalo všetko pokope. (btw, množstvom vedľajších liniek to pripomenie Deadline-U.S.A. s Bogartom). Herecky sa môžeme baviť o menšom all-star tíme (Andrews, Lupino, Fleming, Sanders, Duff, Price). Postavy aj ich predstavitelia sú sympatickí (aj keď mnohí hrajú len druhé husle), atmosféra dobrá a kamerové rakurzy premyslené. Lang ako noirový kráľ má „žánrové“ štylistické konvencie v malíčku: panoráma nočného mesta, detaily na dámske lodičky, silueta ženského tela, odrazy v zrkadle, tunel, točité schodisko. Langoví skalní fanúšikovia postrehnú odkazy na jeho predošlé kúsky (s čím sa pohrával už v Blue Gardenia): vyfotografovanie tela s bleskom z úvodu (The Big Heat, ´53), vlakový tunel a vyloženie dámskej nohy na gauč (Human Desire, ´54). Referenčnou čerešničkou je odkaz na Premingerovú Lauru (´44), keď sa Price pozerá na obraz samého seba. PS: rozhodne ide o lepší film než Beyond a Reasonable Doubt z toho istého roku, ktorý za noir veľmi nepovažujem. ()

Reklama

EdaS 

všechny recenze uživatele

Tohle byla látka spíš pro Billyho Wildera a jeho cynické úšklebky. Lang nezvládá tempo, film neodsýpá, zdržují ho vykecávající se necharismatičtí herci (dokonce i Vincent Price je naprosto nezáživný) a korunu tomu nasazuje příliš mnoho náhod při pátrání po vrahovi (resp. pátrání vraha po novináři). Zklamání. 50% ()

liquido26 

všechny recenze uživatele

V New Yorku běhá šílenec, co vraždí osamělé ženy. Na stopě mu kromě policajtů jsou samozřejmě i novináři. Kromě pátrání sledujeme také vnitřní boj v novinách o pozici výkonného ředitele a milostné trable hlavního hrdiny Eda Mobleyho. Motivů a vedlejších dějových linek tam bylo hodně, ale film nepůsobí nijak přeplácaně a všeho je tam tak vyváženě. Postavy jsou sympatické, herci dobrý (nejvíc mě bavil psychopatický vrah v podání J. D. Barrymora, a novinářka Mildred v podání Idy Lupino) a snímek pěkně odsýpá a nenudí. (Snad jenom ten Vincent Price mohl dostat nějakou lepší roli nebo víc prostoru pro svou realizaci :-)) ()

Martin741 

všechny recenze uživatele

Slusny a nadpriemerny film noir o tom, ako isty novinar v podani Dana Andrewsa /Jizda do ox Bow 1943, Laura 1944/ musi splnit 3 ulohy naraz a veruze to bude mat tazke. Ide totiz aj o vysetrovanie vrazdy - teda klasicka zapletka filmov noir. Reziser Fritz Lang /Velky Zatah, Ministerstvo Strachu 1944/ natocil vskutku dobry film, ktory ma len v strede trochu nudy a spatnych dialogov. Herci ale slapu velmi dobre, okrem uz spominaneho Dana Andrewsa som tam videl aj vybornu Rhondu Fleming /Pryc od Minulosti 1947, Rozdvojena Duse 1945/ a hororovu legendu Vincenta Price -a /Pit and the Pendulum 1961 a Maska Rude Smrti 1964/. 70 % ()

Galerie (6)

Reklama

Reklama