poster

Sklenka na rozloučenou

  • USA

    The Parting Glass

Drama

USA, 2018, 96 min

Režie:

Stephen Moyer

Scénář:

Denis O'Hare

Kamera:

Guy Godfree

Hudba:

Nathan Barr
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • BOURQUE
    **

    Film „Sklenka na rozloučenou“ je mixom drámy, roadmovie a tragikomédii. Najbližší členovia jednej rodiny sa dajú dohromady, pretože jeden z nich, mladšia žena, zomrela. Počas ich cesty na miesto, kde zomrela, jedna spomienka nasleduje druhú a dostanú sa na povrch aj potlačené prípadne skryté pocity jednotlivých príbuzných/najbližších. Celá koncepcia (ako aj občasné flashbacky) nie je zlá, ale občas je to až príliš povrchná a dejovo statická. Na mnohých miestach to zachraňuje zaujímavo poskladané herecké predstavenstvo, ale aj tu je vidieť občasné zaváhanie. Príbeh s pomaly plynúcim dejom, kde scény s depresiou a pozitívnejším prístupom sa postupne striedajú. Prvý celovečerný film S. Moyera má svoje zaujímavé, nádejné a dojímavé časti, celkovo však nedokáže prekročiť čiaru, odkiaľ už hovoríme o fakt pozoruhodnej tvorbe. Osobné hodnotenie: 68% (**) (7.6.2020)

  • =woody=
    ****

    Zdar tragikomediím! Myslím, že toto označení by Sklence na rozloučenou slušelo nejvíc. Ano, je to velmi smutné téma. Více než drama ale převládají komické chvíle. Vlastně...právě spíš tragikomické. Za každým úsměvem tu stojí stín smutku. Po celý čas se to krásně koulí od dojímavého vzpomínání k veselému vzpomínání, zpět k dojímavému čištění vztahů a hned zas k veselým vylomeninám. Scénárista, vycházejíce z vlastních rodinných poměrů, odvedl skvělou práci a zachytil rodinnou anabázi se všemi drobnými nuancemi. Mimochodem snad nikdy jsem neviděl přirozenější herecký výkon, než ten, který tu předvedla Melissa Leo. Ti tři pozůstalí sourozenci se měli mnohem víc přirozeně, než-li filmově. Woo.(3.7.2018)

  • kajas
    ***

    Během projekce jsem si hned několikrát vzpomněla na nedávno zhlédnutou českou "Chatu na prodej". Zdánlivě diametrálně odlišná díla mají ale dost společného. V obou případech vyráží rozvětvená rodina několika auty na cestu. Jejich cílové stanice jsou sice různé, ale spojuje je absence zásadnějšího dějového oblouku, který mají nahradit vzpomínky na společné zážitky z minulosti. U "Sklenky na rozloučenou" to sice drhne méně, přesto si nejsem jistá, jestli si za pár dní vybavím, že jsem film vůbec viděla. Vlastně ano, vybavím si hysterické výlevy Cynthie Nixon. Už vím, proč mě nikdy nechytil "Sex ve městě".(1.7.2018)

  • GMVajgl
    odpad!

    Tenhle film byl tak špatnej, že jsem musel odejít z projekce, odejít z Thermalu, odjet z Karlových Varů a vysrat se na letošní Filmovej Festival. A ti ostatní tady, kteří tento film hodnotí 3-5 hvězdičkami, jsou důvod, proč si příště výběr filmu dobře rozmyslím a jestli vůbec nějaké příště bude. Protože na KVIFFu je strašidelný převis poptávky nad nabídkou. Skutečnost je taková, že z tohohle filmu se hojně odcházelo a jen v mém okolí 4 lidi spali.(1.7.2018)

  • Tina.T
    *

    Tak tohle se fakt nepovedlo. Nevím, co si Stephen Moyer udělali s Annou Paquin, ale jednak vlastní ženu nechat sejít tak brutální smrtí, a druhak tím k smrti unudit diváky, to se nedělá. Prostě to nefungovalo. A pokud takhle reaguje americká rodina na smrt jednoho ze svých členů, tak jsem ráda, že nežiju v Americe. Hysterické dialogy by člověk pochopil, ale tohle? Nene, už ne, díky.(8.7.2018)

  • Anna Paquin