Reklama

Reklama

Svatební hostina

  • Tchaj-wan Xi yan (více)
Komedie / Drama / Romantický
Tchaj-wan / USA, 1993, 106 min

Obsahy(1)

Simon a Waj Tung žijí spolu ve vzájemné shodě a jako milenci už pět let. Oba jsou šťastní. Tungovi rodiče na Tchajwanu však touží po nevěstě. Aby je upokojil, vymyslí Simon malou lest. Tung se naoko ožení s Wej Wej, Číňankou, která se v New Yorku živí jako malířka, má zase však potíže s povolením k pobytu. Mají se tak uspokojit úřady i rodiče. Když se však milující rodiče osobně dostaví a zahrnou "snoubence" láskou a dary, vymkne se nekonvenčnímu trojúhelníku všechno poněkud z rukou. Tichá dohoda a přetvářka se vlivem událostí i vývojem vztahů začíná pomalu rozleptávat. Jsou to však nejen rodiče, ale i moderní mladí, kdo je nucen pocítit, že ten jejich svět a jejich hodnoty nejsou jedinou absolutní pravdou... (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (23)

JANARYBA 

všechny recenze uživatele

Ať v poslední době vezmu do ruky jakýkoli film, tak "nějakou náhodou" se v něm objeví téma homosexuality. Vůbec jsem netušila, že Ang Lee takové téma točil ještě před Zkrocenou horou. Ale ať se k tomu přistupuje jakkoli - tady čínští rodiče až dojemně tolerantní, každopádně není pochyb, že je ideální , když se kluci nemusí nutit do toho, aby chodili s holkama a holky, když chodí s klukama. Pokud nastane nějaká jiná kombinace, každopádně ti jedinci pak mají těžký život i v sebetolerantnější společnosti. ()

Bluntman 

všechny recenze uživatele

(KDV) Ang Lee předtím, než ve Spojených státech začal natáčet především literární adaptace a slavit obrovské komerční i kritické úspěchy za pozvednutí žánru wuxia, natočil volnou asijskou trilogii, která se zabývala vztahem odlišných kultur a pojetím tradic v rámci nich. „Prostřední“ část – SVATEBNÍ HOSTINA – pak bývá vnímána v kontextu TLAČIT RUKAMA a JÍST, PÍT, MUŽ, ŽENA a je upozorňováno na to, že si díky ní otevřel dveře do Hollywoodu, když tematizoval vztah Asie – USA a postoj k homosexualitě, což mu vyneslo nominaci na Oscara v kategorii Nejlepší zahraniční film._____ Takové vnímání se dá ale přepólovat a chápat SVATEBNÍ HOSTINU jako první část volné „queer“ trilogie, jejíž následující díly by byly ZKROCENÁ HORA a ZAŽÍT WOODSTOCK. V rámci dané trilogie demytizuje to, co je s danou (sub)kulturou spojováno (tchajwanské svatební hostiny a lpění na tradicích, machismus westernového prostředí a nekoordinovanost akce se zdánlivými liberálními základy) a zároveň přepracovává konvence romantického, westernového a coming-(out)-of-age (sub)žánru._____ V roce PHILADELPHIE se může jevit jako kalkul, když někdo přijde s ukázáním „výsledku víc jak 500 let trvajícího potlačení sexuální identity“, jak prohlásí Ang Lee v cameo roli a dá tak návod na čtení celého snímku. Se znalostí dalších queer titulů tvůrce je ale patrné, že se jedná o jedno ze stěžejních témat celé Angovy filmografie a na místo midcultové exploatace a podtrhávání hloupých stereotypů, které charakterizují po napravení si medální image Jonathana Demma (MLČENÍ JEHŇÁTEK) a akademickém uznání prahnoucí PHILADELPHII, SVATEBNÍ HOSTINA nabízí vzhledem k době vzniku a uvedení do kin docela odvážně alternativní rodinný model. ()

Reklama

kaylin 

všechny recenze uživatele

Ang Lee mě tímhle filmem docela překvapil, ale on je prostě ukázkou režiséra, který zvládne dobře natočit v podstatě jakýkoli žánr. A tahle homosexuální komedie je podaná tak krásně lidsky, že vás prostě musí bavit. Není to tak vtipné, jak jsem očekával, ale právě lehkost humoru a celkového pojetí vás dovedou odzbrojit. ()

Disk 

všechny recenze uživatele

Ang Lee je mistrem ve vykreslování rodinných vztahů. Jeho Svatební hostina budiž důkazem. Místy vtipné, poslední čtvrtina jede na vážnější notu, ale v žádném případě nejde o citovou vyděračku. SPOILER: Waj Tungův coming out před jeho mámou je jeden z nejlepších, které jsem kdy viděl. KONEC SPOILERU Dost neklišoidní záležitost, která i dnes dokáže příjemně překvapit. Už tady se objevil Angův cit pro křehkost a citlivost pro vážné situace, které ale nejsou vyhrocovány do extrému a netlačí se zde na pilu a to i v homosexuální oblasti, kde gayové jsou vykresleni jako lidé se zcela běžnými a rodinnými radostmi a starostmi. Jaký velký rozdíl oproti strašné Philadelphii, která vznikla ve stejném roce... ()

ORIN 

všechny recenze uživatele

Velmi inovativní tematizace Anga Lee klasického asijského modelu rodiny (typicky patriarchální vzorec), v tomto případě otec jako hlava rodiny, matka starající se o domácnost a syn jedináček, který se nicméně v dospělosti osamostatní a odstěhuje se do USA, přesto rodiče synův život v mnohém ovlivňují a neustále se mu snaží najít vhodnou manželku (dobrý původ, dostatečné vzdělání, stejné vyznání a rasa - jakékoli odlišnosti jsou nepřípustné). Ang Lee ve Svatební hostině tradiční rodinný vzorec důmyslně porušuje - syn s homosexuální orientací, který má navíc ještě amerického přítele, fingovaná svatba a především bolestné ale racionální přijetí skutečnosti oběma rodiči, kdy se se synovou orientací paradoxně lépe vyrovnává otec nežli matka. ()

Galerie (13)

Zajímavosti (4)

  • První polovina filmu je založena na skutečném příběhu Neila Penga, přítele režiséra Leeho. (D3VIL)
  • Cameo: Ang Lee se objeví jako jeden z hostů na svatbě. (D3VIL)
  • Rozpočet filmu - 1 milion dolarů, celosvětové kinotržby - přes 23,6 milionů dolarů. (D3VIL)

Reklama

Reklama