poster

Svatební hostina

  • Tchaj-wan

    Xi yan

  • Tchaj-wan

    Si yan

  • Tchaj-wan

    喜宴

  • anglický

    The Wedding Banquet

  • Slovensko

    Svadobná hostina

Komedie / Drama / Romantický

Tchaj-wan / USA, 1993, 106 min

Režie:

Ang Lee

Kamera:

Jong Lin

Hudba:

Mader

Producenti:

James Schamus, Ted Hope

Střih:

Tim Squyres

Scénografie:

Steve Rosenzweig

Kostýmy:

Michael Clancy
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • kaylin
    ****

    Ang Lee mě tímhle filmem docela překvapil, ale on je prostě ukázkou režiséra, který zvládne dobře natočit v podstatě jakýkoli žánr. A tahle homosexuální komedie je podaná tak krásně lidsky, že vás prostě musí bavit. Není to tak vtipné, jak jsem očekával, ale právě lehkost humoru a celkového pojetí vás dovedou odzbrojit.(8.3.2016)

  • ORIN
    ****

    Velmi inovativní tematizace Anga Lee klasického asijského modelu rodiny (typicky patriarchální vzorec), v tomto případě otec jako hlava rodiny, matka starající se o domácnost a syn jedináček, který se nicméně v dospělosti osamostatní a odstěhuje se do USA, přesto rodiče synův život v mnohém ovlivňují a neustále se mu snaží najít vhodnou manželku (dobrý původ, dostatečné vzdělání, stejné vyznání a rasa - jakékoli odlišnosti jsou nepřípustné). Ang Lee ve Svatební hostině tradiční rodinný vzorec důmyslně porušuje - syn s homosexuální orientací, který má navíc ještě amerického přítele, fingovaná svatba a především bolestné ale racionální přijetí skutečnosti oběma rodiči, kdy se se synovou orientací paradoxně lépe vyrovnává otec nežli matka.(16.6.2011)

  • zette
    ****

    Zajimave a citlive pojaty film o miseni dvou kultur, v tomto pripade taiwanske a americke. Pak urcite zaujme vztah rodicu ke svemu synovi. Muj paty film od Leeho, ktery jsem videl a musim konstatovat, ze je zatim jeho nejlepsi. Skoda garazove nahravky, kterou jsem mel k dispozici, no dala alespon vzpomenout na dobu, kdy vznikl tento film:-).(14.3.2015)

  • toma.baza
    ****

    Wai je Číňan a homosexuál, žije deset let v USA, má americké občanství a přítele Simona, se kterým žije 5 let. Jeho rodiče na Taiwanu nic netuší o jeho homosexualitě a stále mu dohazují nové a nové nevěsty. Jednoho den Waiovi dojde trpělivost a rozhodne se, že se naoko ožení s Wei-Wei, Číňakou z pevniny, která potřebuje získat zelenou kartu. Situace se začíná komplikovat, když se Waiovi rodiče rozhodnou, že si synovu svatbu nesmí nechat ujít a vypraví se za ním. *** Docela dobrý film s částečně předvídatelným dějem.(12.9.2005)

  • Bluntman
    ****

    (KDV) Ang Lee předtím, než ve Spojených státech začal natáčet především literární adaptace a slavit obrovské komerční i kritické úspěchy za pozvednutí žánru wuxia, natočil volnou asijskou trilogii, která se zabývala vztahem odlišných kultur a pojetím tradic v rámci nich. „Prostřední“ část – SVATEBNÍ HOSTINA – pak bývá vnímána v kontextu TLAČIT RUKAMA a JÍST, PÍT, MUŽ, ŽENA a je upozorňováno na to, že si díky ní otevřel dveře do Hollywoodu, když tematizoval vztah Asie – USA a postoj k homosexualitě, což mu vyneslo nominaci na Oscara v kategorii Nejlepší zahraniční film._____ Takové vnímání se dá ale přepólovat a chápat SVATEBNÍ HOSTINU jako první část volné „queer“ trilogie, jejíž následující díly by byly ZKROCENÁ HORA a ZAŽÍT WOODSTOCK. V rámci dané trilogie demytizuje to, co je s danou (sub)kulturou spojováno (tchajwanské svatební hostiny a lpění na tradicích, machismus westernového prostředí a nekoordinovanost akce se zdánlivými liberálními základy) a zároveň přepracovává konvence romantického, westernového a coming-(out)-of-age (sub)žánru._____ V roce PHILADELPHIE se může jevit jako kalkul, když někdo přijde s ukázáním „výsledku víc jak 500 let trvajícího potlačení sexuální identity“, jak prohlásí Ang Lee v cameo roli a dá tak návod na čtení celého snímku. Se znalostí dalších queer titulů tvůrce je ale patrné, že se jedná o jedno ze stěžejních témat celé Angovy filmografie a na místo midcultové exploatace a podtrhávání hloupých stereotypů, které charakterizují po napravení si medální image Jonathana Demma (MLČENÍ JEHŇÁTEK) a akademickém uznání prahnoucí PHILADELPHII, SVATEBNÍ HOSTINA nabízí vzhledem k době vzniku a uvedení do kin docela odvážně alternativní rodinný model.(22.5.2011)

  • - První polovina filmu je založena na skutečném příběhu Neila Penga, přítele režiséra Leeho. (D3VIL)

  • - Rozpočet filmu - 1 milion dolarů, celosvětové kinotržby - přes 23,6 milionů dolarů. (D3VIL)

  • - Cameo: Ang Lee se objeví jako jeden z hostů na svatbě. (D3VIL)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace