poster

Tlačit rukama

  • Tchaj-wan

    Tui shou

  • Tchaj-wan

    推手

  • anglický

    Pushing Hands

Komedie / Drama

Tchaj-wan, 1992, 105 min

Režie:

Ang Lee

Scénář:

Ang Lee, James Schamus

Kamera:

Jong Lin

Producenti:

James Schamus, Ted Hope

Střih:

Tim Squyres
(další profese)
  • T2

    Rozpočet $400,000Tržby USA $152,322Tržby Celosvetovo $-(3.2.2010)

  • rivah
    ****

    Podle debutu, jestliže je vytvořen poctivě, lze poznat osobnost režiséra. Komentář: http://thevoid99.blogspot.cz/2012/04/pushing-hands.html http://dvdcompare.net/review.php?rid=3851 http://www.beyondhollywood.com/pushing-hands-1992-movie-review/(31.8.2016)

  • Sarpele
    ****

    Pozoruhodný debut tchajwanského režiséra, který je v současnosti znám spíš díky filmům s typicky americkou resp. evropskou tématikou (Rozum a cit, Ledová bouře, Hulk...). Jednak jde o vděčné téma kontrastu dvou odlišných kultur (pan Chu se na stará kolena přestěhuje za svým synem do USA, který se oženil se snad až příliš typickou Američankou) a pak také o velmi netradiční martial ars film. Tematizovaným bojovým uměním je zde tai či, které snad proto, že bývá spojováno s pomalým tempem a se stářím (přestože existují i velmi dynamické školy), není příliš často v centru filmařské pozornosti. Ang Lee tento stereotypní pohled podporuje volbou ústředního hrdiny (starý pan Chu – mistr tai či) i pomalým tempem filmu, kde je více prostoru věnováno „duchovní“ stránce tai či než bojovým scénám (i když i na ty dojde). Režisér se k žánru martial ars filmu vrátil v roce 2000, kdy svým filmem Tygr a drak (Wo hu cang long) povýšil a pro mnohé diváky i objevil subžánr wire fu filmů. Zajímavý je i životní příběh představitele hlavní role. Pan Lung se jako mladík přidal ke Kuomintangu, po vítězství komunistů uprchl do Tchaj-wanu, kde se přes armádní divadelní kroužek dostal k herectví. Hrál především v televizních filmech a seriálech. Na počátku 90. let vzkřísil jeho kariéru právě Ang Lee. Sihung Lung hrál ve všech jeho asijských filmech. Naposled těsně před svou smrtí právě ve filmu Tygr a drak.(20.1.2006)

  • betelgeuse
    ****

    Skromný, komickosmutný, lidský - takový je tchajwanský debut Anga Leeho. Příběh o starém Číňanovi, který se snaží najít svoje místo v rodině a společnosti, sice trochu zavání plakátovostí "výchovných" historek v duchu studia Kamarád, Lee ale naštěstí prostoduchosti netočí.(28.1.2003)

  • myc-hal
    ****

    Nemyslím si, že to je primárně film o střetu východní a západní kultury. Někde na pozadí (a ano, někdy dost výrazně) to zde je pořád, ale stáří, to je oč tu běží. Jak důstojně zestárnout? Jsou děti povinni se starat ve stáří o své rodiče? A jak? A k tomu ukázka toho, kam vede snaha (ač v dobré víře) manipulovat cizími lidmi. Za vrchol/symbol považuji scénu z čínské restaurace. Symbol snahy postavit se hrdě nepřejícím lidem, okolnostem, osudu. Zpočátku se na mě film působil "televizně", ale čím dál tím více se z něj stávalo působivé drama. Není zde analogie se zestárnutím?(19.6.2015)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace