poster

Rédl (TV seriál)

  • anglický

    Redl

    (festivalový název)

Krimi / Thriller

Česko, 2018, 4 h 35 min (Minutáž: 66–72 min)

Režie:

Jan Hřebejk

Scénář:

Miro Šifra

Kamera:

Martin Šácha

Hudba:

Ivan Acher

Hrají:

Ondřej Sokol, David Novotný, Martin Hofmann, Roman Polák, Petra Hřebíčková, Martin Pechlát, Ján Bavala, Přemysl Bureš, Kryštof Bartoš, Oskar Hes, Ján Sedal, Nika Brettschneiderová, Martin E. Kyšperský, Michal Isteník, Petr Motloch, Petr Halberstadt, Josef Rosen, Zuzana Ščerbová, Maria Pavlovová, Viktorie Hásková, Zdeněk Mucha, Hana Müllerová, Jan Mazák, Iva Baumanová, Jelena Šebestová-Juklová, Jana Matiášková, Jiří Maršál, Nikola Orozovič, Pavol Smolárik, Martin Havelka, Štěpán Kozub, Jiří Kout, Roman Slovák, Klaudia Dudová, Eva Hromníková, Helena Šulcová, Norbert Lichý, Petr Reif, Zbyněk Šporc, Debora Štolbová, Jiří Mareš, Marie Jarošová, Richard Fiala, Petr Halíček, Adolf Adam, Nela Drozdová, Jakub Eliáš, Juraj Háder, Vít Levinský, Rostislav Trtík, Lukáš Bech, Marek Cisovský, Jan Fiala, Jan Kolařík, Petr Vršek, Jan Antonín Verner, Terezie Holá, Tomáš Slavíček, Lukáš Vydržal, Václav Čížkovský, Daniel Čech, Petr Vorel, Milan Mikulčík, Alan Mejstřík, František Mitáš, Miroslav Sýkora, Petr Vodička, Jan Zajíček, Eva Hromíková, Naďa Kovářová, Petr Franěk, Daniel Horečný, Eva Kadlečková, Martin Krupa, Jiří Kruťa, Jindřich Relich, Eliza Roth, Miroslav Šnajdr, Karel Trojan, Markéta Krejčová
(další profese)

Komentáře uživatelů k TV seriálu (124)

  • Cival
    ***

    Solidní, skvěle nasnímaná a chytlavě napsaná kriminálka, která je ale nesmyslně roztažená na pět hodin. Uklízeči Hofmann a Novotný boží, Sokolovi jsem ale úplně nevěřil. Hlavně se tam ale asi hodinu jen chodí a jezdí autem... Ukázková televizní natahovaná. Mrzí to.(29.1.2019)

  • Tosim
    ****

    Jan Hřebejk už prostě točí jinak, než "po pelíškovsku" i když samozřejmě má svoje silnější a slabší chvilky. Jde o to, zda se na něj někteří lidé nezlobí právě proto, leč stále stejně by točil pouze blbec. Nářky nad tím, že jsou věci neautentické (třeba kvůli závěsu v koupelně), nebo že seriál nezobrazuje pouze postarší heterosexuály, může člověk s mozkem klidně odložit ad acta a soustředit se na thrillerový přelom našich novodobých dějin, kdy mnozí z nás budou dělat podobné kompromisy, jako RR. A konečně to pořádně bolí, je to špinavé, dějí se u toho skutečné tragédie, protože každý porod je bolestivý. Gradace téměř ukázková, po prvním díle bych za seriál nedal téměř nic a po posledním jsem skoro nedýchal. 60-90%.(3.12.2018)

  • Enšpígl
    ***

    Tak při posledním díle se jasně ukázalo, že jedinou chybou Ondra Sokol, protože v tom díle neměl příliš prostoru a i slabší složka seriálu, tedy lidský faktor začal fungovat dobře. Správná atmosféra, je prácí především Ivana Achera, ale i zpracování zajímavého námětu přidává na atmošce. Trošku úletové vyústění celé situace na chatě mě sice do celku příliš nehraje, ale to bych i klidně prominul, protože seriál mě jako celek bavil. Ovšem když si pustím dokonale přesnýho Romana Poláka třeba ve scéně s Martinem Pechlátem nebo Péťou Hřebíčkovou (ta ženská je mě čím dal tím víc sympatičtější ) a porovnám to se scénama v niž je Poláka x Sokol, mám dojem, že sem byl vinou castingu zbytečně ochuzen o ještě silnější zážitek.(2.12.2018)

  • Radek99
    *****

    Tak se nám po letech na obrazovkách ČT konečně urodil opravdu silný seriál. Scénář Miro Šifry je skutečně mimořádný. Hodně silný příběh. Hlavní hrdina Roman Rédl je v podstatě symbolickou personifikací naší české společnosti, která pomalu pochopila, že co se vyrovnání s naší totalitní komunistickou minulostí týče, tak maximálně dostala a potrestala nějaké malé ryby, ale ty velké jsou absolutně mimo jeho/náš dosah...a naopak on sám/my je/jsme vůči jejich moci naprosto bezmocní... (StB - a nomenklaturní komunisté - byla sice oficiálně odstavena od moci, ale její příslušníci tu začali budovat kapitalismus a ekonomická transformace v podstatě znamenala, že nám, jen jinou formou, vládnou dál. Jak už počátkem 90. let vizionářsky zpíval Karel Kryl: ,,Ti, co nás léta týrali, nás dnes vyhazují z práce") Hřebejkova miniserie je navíc opravdu dobře natočena, přesně vystihuje atmosféru tehdejší doby...všemu dominuje Hřebejkův perfekcionismus ve snaze o vytvoření autentické mizanscény a typologicky přesného castingu...dokonale vystižený Zeitgeist... Rédl je skutečně trefou do černého a přesně vycítil společenskou poptávku dneška. Konečně někdo, od dob vynikajícího i kontroverzního Renčova ,,hraného dokumentu" Polojasno, zaměřil fokus i na šedou eminenci socialistického Československa generála Lorence...a že tohle je našimi filmaři hooodně neprobádané území...bez něhož ovšem těžko můžeme účtovat se svou minulostí... Tenhle miniseriál má koule...které tak zoufale většině ostatní české televizní (a bohužel i filmové) produkci chybí!(6.12.2018)

  • Fr
    ****

    ,,SEŠ VOJENSKEJ PROKURÁTOR, NE INSPEKTOR COLOMBO. TAK PŘESTAŇ DĚLAT PÍČOVINY“...“ /// (Nepřestal…) Poručík Rédl na stopě velkýho podvodu. Do rozdělení republiky zbejvá pár dní, takže můžeme obdivovat žigulíka, socialistický uniformy i ošuntělou atmosféru tý doby, ale hlavně sledovat, jak se celkem zajímavě rozbíhá porevoluční policejně politická story, ve který jde o ruský zbraně a taky (kurva hlavně!) vo člověka. Možná to je takový jednodušší, ale televizně to funguje Líbí se mi ty pletky s STB, celkem fajn je casting, ale ta 4* je za nezprzněnej konec. Co nezprzněnej… von je dobrej. Dramaticky i emociálně. Poklona scénáristovi i režii. A ČT. /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Vzpomínáme s tebou šéfe. 2.) Mám doma AK-47, Makarov PM, PK… a další krámy, který se tenkrát váleli ve vlaku. 3.) Myslel jsem, že Hřebejk zapomněl točit filmy. /// PŘÍBĚH **** HUMOR ne AKCE ne NAPĚTÍ *(15.1.2019)

  • Mr.Apache
    **

    Oproti fenomenálnímu Světu pod hlavou (abych to srovnal s nějakým podobným projektem ČT z poslední doby) to bohužel působí nevýrazně, poloamatérsky a dost natahovaně. Hřebejk to nějak nezvládá.(24.1.2019)

  • Djoker
    ***

    Nebýt dokonale sehraného dua zmrdů v podání Novotného a Hofmanna, kteří baví i děsí zároveň, by Hřebejk mohl dále lézt kanály, protože se mu jinak zajímavě rozjetý příběh znovu rozpadl pod rukama. To už opravdu nebude náhoda.(2.12.2018)

  • Gilmour93
    ****

    Vzhledem k posledním letem je pro Hřebejka asi největší pochvala, že to nevypadá jako Hřebejk. Od klídečku Prokurátora se směrem k Děsu systematicky utahují šrouby, ale vždycky se najde místo, kde to nepatrně odlehčit, Acher zdařile loupí v louisianských vodách True Detective, mizanscéna myslí i na nejmenší detaily (Sparťan Jarda Kužel dokonce dostal espézetku začínající ACS) a herci ze sebe dostávají v pravou chvíli to potřebné. Od R.Poláka, jakožto cynického šéfa staronových struktur, přes chladnokrevné duo grubiánů Hofmann, Novotný, až po Sokola, který to tu za přihřátého prokurátora schytává docela nespravedlivě. Úplně poslední scéna vystihla vše podstatné. Lhostejnost umožnila, že se tehdy mohlo do šatníku sáhnout pro nový kabát. Stejná lhostejnost stojí nyní za tím, že se lid takhle oblečeným osobám klaní, jako by ztratil rozum a paměť. A my dál zůstáváme za plotem s ostnatým drátem..(4.12.2018)

  • Jezinka.Jezinka
    ****

    Napětí pomalu díl od dílu houstlo, postavy, které se jevily prvoplánově tupé, překvapovaly, hlavní hrdina se svědomím se dobral konce pro hrdiny skutečného světa ne zcela neobvyklého, a teď už otevřený spoiler, generál Ferenc, sympatický svou neskrývanou papalášovskou slizkostí ale především mimořádnou inteligencí, mě zklamal, Jojikání nad sexappealem Petry Hřebíčkové nechám mužům, za mě je sympatická a příjemně civilně hrající. Skvěle tu hraje především představitel titulní postavy. Komu v tomhle ohledu vadí, že se Ondřej Sokol vyskytuje v reklamě na telefon, má problém někde úplně jinde.(12.12.2018)

  • Tom_Lachtan
    *****

    Perfektní práce, která graduje z neslaného, nemástného prvního dílu až po neskutečně našlapané finále, které patří mezi to jednoznačně nejlepší, co u nás za posledních deset let vzniklo ve filmu i televizi (takže do toho počítám třeba Pouta, Protektora i Karamazovi) a připadá mi fascinující, že čt má čím dál tím lepší minisérie a seriály, ale o to horší pouští do kin filmové produkce, tohle je letos už třetí věc, které by slušel plnoformátovej celovečerák, byť v tomhle případě by měl tři hodiny, s tím, že nejvíc by se střihalo z prvního dílu. Všechno tu neskutečně sedí a z řemesel za to stojí hlavně hudba (perfektní outro) a herci, kde si svoje role nejvíc užívají asi pánové Hofmann a Novotný. Zkrátka a dobře, je to perfektní atmosferický thriller s perfektním filnále, kde je atmosféra hutná tak, že by se přes ní domu ani Rákosníček nedostal.(4.12.2018)

  • Ampi
    ****

    Ondřej Sokol pěkně zahrál zajímavou roli snaživě čestnou postavu poručíka Rédla z doby rozpadu Československa. Ferenc neboli Lorenc byl tvůrci dobře napsán i když mohl ukázat na konci originálněji. Duo Hoffmann a Novotný typově zapadalo do popisu mafiánských gaunerů té doby. Petra Hřebíčková hezký dodala ženský prvek. Téma kdy jedno zlo může být menším a může být spojencem. A je to dobře natočené retro.(27.3.2019)

  • LiVentura
    ****

    Hnusná doba bez zákonů mezi režimy..(4.12.2018)

  • InJo
    ****

    Nejlepší temná česká krimi od Pustiny a s Metanolem letošní vrchol originální produkce ČT. Ondřej Sokol v hlavní roli přinejmenším velmi dobrý (což je pro mě nemalé překvapení), Novotný s Hofmannem jsou jako duo bezskrupulózních druhořadých 'devadesátkových' gangsterů naprosto bezchybní a postava generála Ference (dokonalý Roman Polák), nepochybně odkazující k skutečné osobě generála Alojze Lorence, je fascinující personifikací protřelého záludného manipulátora. Atmosféra raného postkomunismu a blížícího se rozpadu československé federace je tady v každém ohledu (řešený případ, prostředí, ztvárnění politicko-společenské situace, hudba atd.) tak ponurá, skličující a pesimistická, až se z toho člověku svírá žaludek... Hřebejkův parádní reparát za všechny ty bezpohlavní slaboduchosti typu Zahradnictví, Místo zločinu Plzeň apod. 80 %(30.12.2018)

  • Slarque
    ***

    Zajímavý námět z naší nedávné historie byl celkem dobře přetavený do scénáře minisérie. Ale občas tahle konstrukce trochu zakopne. Nejsem sice moc přesvědčený, že Ondřej Sokol byl ideální volbou pro hlavní roli, ale budiž. Jenže mu nepomáhá ani samotný scénář, a ve finále to vypadá, že právě Rédl je největší slabinou celé minisérie. Také střihová skladba závěru mi přišla trochu podivná. Ale nakonec klady převažují.(2.12.2018)

  • dopitak
    ****

    Hřebejk po dlouhé době skvělý. Atmosféra raně devadesátková, že jste i u tý televize rádi, že jste v tu dobu řešili svačinu na základce a výběr kroužků na odpoledne. Sokol je tak krásně teplej (ve skutečnosti), že mu to tady sedlo náramně. Hofmann je až parodický, chtělo to trochu ubrat, Novotný ultra hnusák, jehož konci zatleská i zavilý pacifista. Sex appeal tomu dodává Petra H, možná měla dostat ještě větší prostor. Některé postavy jsou skvostně obsazené, neokoukaní herci, jimž jejich role věříte (Roman Polák, Přemysl Bureš).(6.12.2018)

  • DwayneJohnson
    ****

    Oceňuji hlavně snahu natočit něco, těsně po revoluci a ukázat, že se toho bohužel za těch 25 let až tak moc nezměnilo. Jen dneska máme počítače, internet což tehdy zdaleka nebylo. Jinak se povedlo přesně navodit tu temnou, šedou atmosféru, intriky, hru na vlastním písečku, ale taky odhodlání, které ke konci, (za který tleskám) přechází v beznaděj a naprostou odevzdanost. A když tak tady pod sebou čtu některé komentáře a příspěvky, nedá mi to, abych nepochválil herecký výkon Ondřeje „Rédla“ Sokola, jehož gesta, výrazy a na konci úplně odevzdanou tvář si budu ještě dlouho pamatovat. Z jeho strany výborná práce, kterou mi fakt, že hraje v různých reklamách, či uvádí další, pochybné pořady vůbec nemůže zkazit. Tady, si troufnu tvrdit, že se herecky znovuzrodil, což by se dalo říct i případu režiséra, pana Hřebejka. Už bylo chlapci vážně na čase.(3.12.2018)

  • BoPo
    ****

    Hřebejk zasa rieši komunistov, ale tentoraz už v porevolučnej dobe a našťastie nie sú hlavným námetom. Tým je zmiznutie, vyšetrovanie a súboj záujmov. Tri postavy bavia. Generál, Karel a Jiří. Ich momenty sú hlavným ťahákom. Postava, ktorá triešti dojem je samotný Rédl. V niektorých situáciach pôsobí casting ako dobrá voľba, v iných dojem pokuľháva. Príbeh a vizuálna atmosféra fungovali dobre. Keby Rédla zhustili do troch častí, tak by ste dostali intenzívnejší zážitok a tie 4* svietili ešte jasnejšie. Nadpriemerný český seriál, ktorý by kľudne zniesol aj HBO razítko.(29.3.2019)

  • argenson
    *****

    Podobně jako Vilhelmová v Polojasnu, tak tady Petra Hřebíčková od prvního setkání s hlavním hrdinou dává tušit, že všechno je jinak. Velmi dobře vymyšlenej příběh se spoustou skvostně vypointovaných dialogů ("Protože je dvacáté století, a když chcete něco ukrást z vlaku, tak ho nepřepadnete na koních, že?") A stejně jako v Polojasnu, tak i tady úplně mrazí z fiktivně skutečné figury generála Ference/Lorence, kterej i několik let po revoluci z basy tahá za nitky. Rédl je rozhodně nejlepší věc, co jsem letos viděl.(11.12.2018)

  • Tatannka
    ****

    Dokonalá odpověď Hřebejka na kritiku Učitelky. Seriál, kde se postavy nedělí jen na bezpáteřní slabochy a čestné sympaťáky, a který nemá jednoduchý soud ani pro svoji dobu. Ukazuje i diletantství, které v 90. letech vyplave, když se přetrhne, byť špatná, tradice. Podnětů k přemýšlení se mu ale daří dát mnohem víc. Dobře napsané, dobře zrežírované, dobře zahrané, drhne to jen v detailech - nejlepší letošní český seriál.(3.12.2018)

  • JohnCZ
    ***

    Je ohromná škoda, že tak dobře natočená a zahraná minisérie v závěru totálně padne na hubu vinou scénáře. Už druhá Hřebejkova kriminálka, která se v závěru úplně rozsypala vinou zkratkovitého scénáře a je to děsná škoda, protože filmařina je to velice obstojná a scénář je do poslední chvíle nezvykle komplexní. Porevoluční atmosféra tu dýchá z každého záběru, duo Novotný/Hofmann dokáží vyděsit, ale zejména Rédl v podání pro mě neznámého a neokoukaného Ondřeje Sokola táhne seriál hodně nahoru. A právě proto nerozumím tomu, co s jeho postavou ve finále provedli a jak anti-klimaticky to celé působilo (a ne, nemyslím tím absenci klasického happy-endu).(18.7.2019)

  • Tommassi3
    ****

    Tak nám Honza konečně pověsil tu svou otravnou nostalgii na Hřebejk a ejhle, rázem je z toho detektivka jak víno..;) Dobové reálie přestaly být pouze do počtu, skvostný temný vizuál doplněný výtečným soundtrackem á la Psycho výborně pasuje na scénář, který po dlouhé době není pro smích.. Miro Šifra mě s těmi opomíjenými devadesátkami hodně baví.. A baviči David Novotný s Ondřejem Sokolem konečně dokazují, jaký potenciál charakterního herectví v nich doutná.. Opravdová Quality TV a zřejmě tuzemská krimi letošního roku.. (22.12.2018)

  • L_O_U_S
    ****

    Dobu rozpadu federace jsem prožil ve školce, přesto mě tak nějak čímsi stále nostalgicky přitahuje. Pamatuju si z ní mimo jiné pár dovolených v podnikovém rekreačním středisku a to, jak jsme se doma dívali na letáky s vyobrazením nových českých mincí. Je jasné, že když se objeví krimisérie odehrávající se v oné době a má pozitivní ohlasy, jdu do toho. Rédl nabízí depresivní pohled na časy, kdy odcházelo to staré a přicházelo nové. Odklidit bordel se ale na všech frontách nepodařilo a pozůstatky toho jsou citelné i dnes. (1 254.)(5.12.2018)

  • PP66
    ****

    Jako slušnej českej seriálek, za nímž bych Hřebejka nečekal.(12.4.2019)

  • Chrysopras
    ****

    Za atmosféru raných 90ek, mrazivý konec a duo Novotný Hofman dávám nakonec čtyři zvezdy. Ovšem škoda jisté nekonzistentnosti děje, někdy možná až nelogičnosti jednání postav ( no možná jsem třeba jen něco nepochopil i to se mohlo stát :-)). Ale znovu zdůrazním výbornou výpravu, ta se fakt povedla.(3.12.2018)

  • Necrotongue
    *****

    Mé průměrné hodnocení se po čtyřech epizodách sice dostalo na pět hvězdiček, ale je tam jedno výrazné mínus. Převelice mě zklamal závěr, to už jsem ale popsal dostatečně v komentáři ke čtvrtému dílu. Opravdu nemám rád Ondřeje Sokola (neptejte se proč, ani já to nevím), ale jako Rédl mi vlastně vůbec nevadil, David Novotný a Martin Hofmann byli ovšem naprosto skvělí, nejlepší byla ale perfektní atmosféra, díky které jsem si vzpomněl na spoustu zajímavých zážitků z devadesátek. 5*-(11.5.2019)

  • zette
    *****

    Moc nechapu, jak mi mohl tento serial v listopadu utect bez povsimnuti. Za me vyborne krimi z nedavne minulosti, z doby, ze ktere se toho zase tolik netoci. Po prvnim dilu serial nabere otacky a zastavi se az se zaverecnymi titulky. Skvele zachycena atmosfera, dobre natocene a s povedenym retrem, vcetne obleceni. Z hereckych vykonu musim ocenit Romana Polaka, ten se pro svou roli doslova narodil. A samozrejme dvojice Novotny-Hofmann je bezchybna. Vyborny serial, bych neveril, ze dam Hrebejkovi jeste nekdy plny pocet... Jde videt, ze kdyz netoci podle Jarchovskeho, jeste se v nem jisty potencial muze najit.(1.3.2019)

  • Helmutek
    *****

    Tak jsem si chtěl začít zdůvodňovat, proč že to je skvělej seriál, kterej je za silný čtyři, ale protože je přece jenom českej, tak že na ty úplně top věci to samozřejmě mít nemůže, a zjistil jsem, že vlastně nemůžu řict nic. Rédl je českej dramatickej seriál bez typickejch českejch nešvarů televizní výroby, až mě to samotnýho zarazilo a odzbrojilo. Narozdíl od ostatních (očividně) mi nevadil ani překvapivě přesvědčivej Sokol (ten mi naopak přišel jako obrovský pozitivum), ani první díl resp. rozjezd (ten mě naopak na celej zbytek navnadil), takže pro mě seriál vlastně nemá výraznější slabinu. Daly by se sice hledat dílčí otazníky (třeba jako bohorovný nekrytí se před paralyzujícím sprejem, ty v sešitě až příliš úhledně psaný poznámky o vlacích, Novotný s až podezřelou lehkostí a rychlostí a jen tak mezi řečí porcující ležící krávu, nebo ten jeho bezchybnej a chladně profesionální improvizovanej výstup v gay baru atd.), ale to jsou takový marginálie, že vyznění série nijak neovlivněj. Líbilo se mi fakt úplně všechno: obsazení (už zmíněnej skvělej Sokol, ale i výborná Holoubková; oba psychopati Novotný i Hofmann, a to včetně téměř všech epizodních roliček typu Brettschneiderový nebo Kyšperskýho), tematika (zasazení do kraje devadesátek je úžasný a pořád ještě čerstvý a neokoukaně nezvyklý, to smekám - přitom silný téma je to /jak se potvrzuje i tady/ dost), vykreslení postav (vnitřně rozervanej a trpící Sokol, kterej chce dělat věci správně, nikdo kolem něj na to ale neni zvědavej, doba tomu taky nenahrává a tak díky jeho urputný snaze zachovat se správně kromě něj trpěj i všichni kolem; třeba ale i Holoubková, která se prostě umí zařídit s těma, kdo jsou zrovna na koni; jsou to ale třeba i Pechlát, Sokolův šéf snažící se hlavně nečeřit vody a bejt zadobře, nebo ten estébáckej prasák - u něho člověk i díky tý Sokolově poznámce opravdu nějakej ten účet na konci čeká, ale stejně mě to jeho zmrdství nasralo a zklamalo - rád bych, stejně jako Sokol, věřil spíš v ty lepší lidský stránky), líbilo se mi i nemilosrdně krutý, ale skvěle padnoucí a vlastně i příhodný zakončení, a líbila se mi v neposlední řadě i dýlka minisérie - opravdu nebylo třeba natahovat to víc, a to setrvání u střízlivýho čtyřdílnýho formátu tý síle celkovýho vyznění dost pomáhá. Celej ten seriál vlastně dokresluje celou tu (byť děsivě nedávnou) dobu, ale i nás jako společnost a národ - sice nám začínala demokracie, ale vlastně jí nikdo moc neuměl a ani moc umět nechtěl, výhodnější přece pořád bylo (a je) dělat si to dál tak trochu do šuplíku a zrovna s tim, s kym se mi to hodí nejvíc. Tu změnu administrativní samozřejmě nestíhala dohánět odpovídající změna společenská, a tak u tý měnšiny, která to s těm ideálama vážně myslela, přišel náraz a deziluze - a katalyzátorem a zosobněním tohodle všeho je právě postava Sokola, jehož příslušnost k týhle menšině je znásobená ještě příslušností k další, v tý době ještě o hodně nechápanější a ostrakizovanější menšině, k homosexuálům. Jeho největším zločinem bylo, že se choval, jako kdyby žil ve svobodný společnosti - snažil se dodržovat spravedlnost, chovat se správně a i v soukromí si dovolil žít s tim, s kym chtěl; jeho zločinem bylo, že mu věci kolem sebe nebyly jedno a že byl ochotnej to říct. Jenže na to tenkrát nikdo zvědavej nebyl, a to včetně státu a jeho orgánů, a tak ho na tom nakonec i dostali - i proto, že v takovymhle prostředí on vlastně fungovat nechtěl a nemoh, takže tu svojí hořkou cestu dojel sebedestruktivně až do samýho a předpokládatelnýho konce. Rédl je takovej Don Quijot po česku - ne z pohledu tý švejkovsko-hrabalovský poetiky, ne z pohledu, kdy si ze všeho děláme srandu a všechno zlehčujeme, ale z pohledu tý krutý a lidský životy ničící reality - marnej boj za ušlechtilý ideály, ale bez jakýhokoli dobrýho konce. Rédl neni hezkej ani veselej seriál, je krutej, nespravedlivej, zlej a brutální - a všechny tyhle aspekty na mě osobně zapůsobily fakt silně. I s tou varovnou otázkou, jestli jsme se za těch dalších pětadvacet let opravdu z tohodle bahna vyhrabili, nebo jestli jdeme aspoň správnym směrem - já idealisticky věřim tomu, že jo, že se tady dneska opravdu žije svobodnějc než dřív, ale je dobrý si připomínat, že zadarmo ani samozřejmý to fakt neni. A mementem tohodle je Rédl nezpochybnitelně. "Tohle od tebe nebylo hezký." "To nemělo bejt hezký."(27.12.2018)

  • sofiapetra
    ****

    Když jsem si pustila prvních pět minut Rédla, vůbec jsem netušila, z jaké tak by to tak mělo být doby. A ta pochmurnost byla tak strašlivá, že než jsem si všimla na stěně obrazu s Havlem, vážně jsem si myslela, že je to seriál z 50. let. To mě překvapilo asi nejvíc, neb si začátek devadesátek pamatuji úplně jinak - v Bunkru a na Staré besedě bylo tedy rozhodně veseleji. Nicméně každý díl jsme poctivě probírali s kolegy v práci (zdůrazňuji s kolegy, nikoliv tedy s kolegyněmi, které se na to nedívaly), což se žádnému seriálu ani filmu už dávno nepovedlo. Pravda, u posledního dílu jsem byla ve značné nevýhodě - z celé stopáže jsem viděla maximálně jen tak třetinu (při záběrech na mučení jsem byla díky svému psychickému ustrojení nucena chtě nechtě přepínat na Delona na ČT 2, což bylo prakticky pořád). Ale konec jsem viděla, to zas ano. A ten mě taky překvapil. Stejně jako Sokol, jak mu ta role sedla.(5.12.2018)

  • noriaki
    ****

    No není to Pustina, ale kdyby to někdo sestříhal na dvě hodiny, mohla vzniknout nejlepší česká kriminálka od Ondříčkova Ve stínu. Takhle jsem viděl neúměrně natahovanou a místy klopotnou detektivku, která doplácela na svou snahu být co možná nejvíc vypovídající. Některé ze zamýšleně přitažlivých a nebo objevných dějových linek bych s lehkým srdcem vyškrtl a možná i přeobsadil hlavní postavu. Ondřej Sokol nezahrál špatně, ale vím minimálně o třech lidech, kteří by byli v roli mnohem lepší. O čtyřech, když počítám Ivana Trojana, který je skvělý ve všem. Zbytek postav je ovšem vynikající, včetně skvělého a odpudivého dua Novotný a Hoffman, kteří rostli s každou svou scénou. Roman Polák mě překvapil a Petra Hřebíčková jako vždy nezklamala. Hlavním tahákem je ovšem studená a nepříjemně syrová atmosféra, podpořená ambientní hudbou. Hřebejk ustál gradaci a čím dál se postavy nořily do zápletky, tím je děj napínavější. Což zní jako samozřejmost, ale v českých seriálech se to často nestává. Byl bych rád aby na látku v ČT nezapomněli a třeba se k postavám vrátili v nějakém navazujícím filmu.(9.9.2019)

  • Eleanor05
    **

    Naprosto zbytečný seriál, který se na začátku tváří, že se bude jednat o něco nadprůměrného, temného s prokreslenou psychologií postav a nakonec je jen povrchním konstatováním, že StB jsou svině a nemá se s nimi člověk zahazovat, natož od nich žádat pomoc (na což by divák do shlédnutí nikdy sám nepřišel). Je to pomalé, víc než polovina scén je tam jen proto, aby ředily děj. Nedůležitým věcem je věnována neúměrná pozornost, důležitým je věnováno málo prostoru. Chybí hloubka postav, vlastnosti postav (kromě černobílého hodný/zlý), něco, kvůli čemu by divákovi na postavách záleželo. Chybí logika jednání postav, viz. můj komentář k poslední epizodě. Chybí spád, chybí napětí, chybí silné scény. Chybí umělecká stránka věci. Zbylo jen to suché konstatování a dobré výkony Davida Novotného a Ondřeje Sokola. Dnes se už skutečně nevyplatí sledovat cokoli tuzemského, pokud to neprodukuje HBO. PS: Nejvtipnější je, jak tady většina lidí uráží Ondřeje Sokola, protože je v reklamách na Vodafone a moderuje estrádu na Nově. Jejich "vysoký intelekt" a "všeobjímající rozhled" ovšem již nestačí na povědomí o tom, že Sokol je držitelem dvou cen Alfréda Radoka za divadelní herectví a režii, taktéž dvou cen Thálie, byl nominován na Českého lva a je uměleckým ředitelem Činoherního klubu. PPS: Název posledního dílu seriálu je ovšem velmi výstižný pro shrnutí celého děje. ;-)(2.12.2018)

  • sator
    ***

    Sokol má pramalé charisma a utáhnout hlavní roli v seriálu hm... https://www.ceskatelevize.cz/porady/11021855592-redl/11823-miro-sifra/ O Hoffmanovi se mi zdálo brr...(26.12.2018)

  • Soweek
    *****

    Mistr "Tvář se známým hlasem", nejistý Hřebejk, který skáče od skvělé Nevinnosti a Učitelky k lejnům typu Zakázané uvolnění nebo Zahradnictví, několikrát dokola recyklovaný Novotný,.a že mají dát dohromady kriminálku, kterou všichni přirovnávají k Temnému případu? To přece nemyslíte vážně.....nebo ano?(6.12.2018)

  • cpt.Lynch
    *****

    Hřebejk jak kulhá v kino tvorbě, tak exceluje v té televizní. Nejlépe zpracovaná divoká devadesátá léta. Po slabším rozjezdu perfektní mix detektivky, gangsterky a špionážního (estébáckého) dramatu. Jedno z mála počinů české tvorby, které je drsné a „opravdové“, oproti trapným pokusům s nevyužitým potenciálem – Gangste Ka, Příběh kmotra, Sametoví vrazi. Vše podrženo naprosto excelentními hereckými výkony Hofmanna, Poláka a Novotného. 4,5*(18.1.2019)

  • Styxos
    *****

    je to drsný, temný a šíleně moc dravý. Takže se nechce věřit, že je to český. A že to točil Hřebejk. A přitom stačilo, aby se ke slovu dostala nová scénáristická krev. Miro Šifra na scénu přivádí vyšetřovatele, kterej chtěl na začátku jenom pomoct starýmu chlápkovi, co pohřešoval vnuka. A ten obrat, kterej během těch 4 dílů nastane je hodně drsnej a temnej. Nemluvě o místech, do kterejch ho to zavede. Rédl možná není dokonalej, ale je určitě fajn. Má to skvělý záporáky, ať už to jsou sadistický bouchači Marek Hoffman a David Novotný nebo naopak psychopatickej chlápek z bývalý STB Roman Polák a hlavně to má šíleně silnýho hlavního hrdinu v podání Ondřeje Sokola. Rédl je noir hustej jak dehet a konec s ostnatým drátem je šíleně mrazivej. Na tenhle seriál se hodí věta: dobrými skutky si vydláždil cestu do pekla.(24.3.2019)

  • klima777
    **

    Hřebejk dobře natočil uhozený seriál (poslední díl jest takořka nezměrné WTF) a Lorenc beseduje o 17. listopadu... Proto mám raději fantasy...(3.12.2018)

  • vyfuk
    ****

    Opět silně opěvované, leč nikterak dokonalé dílo. Máme zde příběh z více než zajímavé doby, která je doplněna ani ne tolik zajímavou zápletkou, kde má vládnout jasná atmosféra. Ono toho nicméně zase tolik není. Atmosféra zde nicméně je, ale jak rád říkám, dalo se z toho vyždímat více. A zde to platí dvojnásob. Lidé popisují počátek 90. let u nás jako dobu chaosu. Krom aut bývalých VB s nápisem "policie", a soudkyně, co nezná doslovně zákony mi to, ale nepřipadalo nijak chaosovité. Samozřejmě bych to nedefinoval jako pořádek, ale asi ani ne tolik jako to, o čem se mělo mluvit. Hřebejk k tomu dodává i svůj bizarní humor, kdy děda stěhuje stromek, aby nemusel mít plný krk jehličí. Ono to obecně není vůbec špatné, ale nejde o moc něco, co by extra se mi zapsalo do paměti jako skvělý kus roku. Sokol se snaží sám ze sebe vyždímat maximum a my mu to někdy žereme, někdy ne. Máme zde někdy zbytečně podceněné herecké výkony, které vypadají jako z amatéřiny. K tomu přičteme záporáky, ze kterých jde sice respekt, ale větší projev u někoho, že je Rusák si užijeme až ke konci. A dosti v chabě jinak v epické scéně. Tenhle seriál někdy popírá sám sebe. Pro Hřebejka asi neustálá reparace toho, co napáchal za posledních přerušovaných více jak deset let. Ale pro mě v celku zklamání toho, kde jsme prostě mohli vidět víc. A to mnohem víc.(31.1.2019)

  • rakovnik
    ***

    Pro mě zklamání. Mnohé jsem napsal v komentáři k poslednímu dílu, ještě zčerstva. První díl mě v podstatě vůbec nezaujal, ale tak nějak v naději jsem sledoval sérii dál. Až na několik záblesků nadějné akce v posledním dílu je ale děj utahaný, rozvláčný, odbočující do slepých uliček např. neúčelných rodinných záběrů. Prostě 4 hodiny byly zřejmě moc, přestože to nejdůležitější - závěr - byl totálně zkratkovitý. Navíc herecké obsazení mi přišlo slabé, titulní role by slušela někomu více charismatickému, protože Novotný s Hofmannem Sokola hravě strčili do kapsy.(3.12.2018)

  • bari68
    ****

    Nie je veľa temných krimi, ktoré sa objavili na českých televíznych obrazovkách, ktoré dosahovali aspoň týchto kvalít v réžii Jana Hřebejka. Krátko k nemu, možno práve objavil svoju tajnú zbraň tohto žánru a s kvalitným scenárom a neotrelým materiálom (ktorým Rédl bezpochyby je) by nemusel povedať posledné slovo. Bol som nadmieru spokojný, od prvého do posledného dielu som to hltal, k čomu výrazne pomohli, v mojich očiach , hlavný ťažný motor v podobe dvojice Hoffmann - Novotný. Dvojka ako sa patrí,možno trochu Taranatinovského štýlu ( rozumej, nekompromisný, chladný a hláškujúci zabijak) , super! Viac podobných nápadov, dramaturgii ČT za tento rok udeľujem za 1.(5.12.2018)

  • Disease
    ***

    Toho natahování tam bylo docela dost, zejména druhý díl, kdy jsem měl pocit, že to ani nedokoukám. Ovšem finále výborné.(7.3.2019)

  • Lukoboss
    ****

    Jak je vidět, česká filmová tvorba se zase o kousek posunula dál. Nejen tematicky, ale taky zpracováním. Tentokrát nehledejte žádný komediální prvky, jedná se o ponurej a hnusnej thriller, jak to má být. Doba to byla šílená, takže atmosféra sedí na výbornou. Stejně tak casting se povedl - O. Sokol ukazuje, že umí hrát slušně (teď narážím na jeho pitvoření v naprosto debilní "Tváři"), oba záporáci jsou hovada "jaksepatří", stejně jako starej bývalej voják, kterej je slizkej, až by se had vedle něho styděl. Je fakt, že díly přes hodinu jsou možná moc, dalo by se ubrat a tím přidat tempo, stejně jako některý scény jsou na přivření oka, nicméně pořád je vidět kvalitní práce. Jsem rád, že se J. Hřebejk vymanil ze všech těch Pelíšků a Pupend, který mám sice v oblibě, ale už to stačilo.(6.12.2018)

  • Gogo333
    ****

    První díl mě moc nezaujal a říkal jsem si, že dál asi ani sledovat nebudu. Ale dal jsem šanci druhému dílu a byl jsem velmi mile překvapen jaký to nabralo spád a dost mě to chytlo a začal jsem vyhlížet další díl. Nakonec se z toho vyklubala hodně povedená věcička s výborným Sokolem.(13.1.2019)

  • LexBarker
    *****

    Tak tohle byla ovšem echt dokonalá série. Atmosféra, casting, budování napětí, dialogy a ty zpustlé a zanedbané interiéry a exteriéry... Vše pečlivě připravené a zrežírované. Klobouk dolů!(25.1.2019)

  • marhoul
    ****

    Mátly mě, do děje zasazené, retrospektivy, ale jinak velmi dobré! Lorenc byl přesný, jako když střelí a ten hnusný pocit, který z toho všeho mám je naprosto identický s pocitem, který mám z dnešní politické situace a z celkového stavu společnosti... O Ondrovi Sokolovi, ani o Kuželovi nepochybuji dávno a Petra Hřebíčková začíná být také moje velmi oblíbená osobnost českého filmu.(3.12.2018)

  • honzaaaa
    odpad!

    Hřebejkovská sračka.(8.12.2018)

  • Dzonysek
    ****

    Naštěstí se stále častěji v český seriálový tvorbě objevují seriály, jako je právě Rédl, který dokážou nasadit slušnou laťku kvality. I když bohužel dnes není zárukou, že když seriál režíruje Jan Hřebejk, tak se bude automaticky jednat o něco koukatelnýho, tentokrát se to dost povedlo. Myslím si, že by seriál snesl i víc dílů, mnohé je spíš nastíněno (což není v žádném případě na škodu), ale sneslo by to přeci jen některé dějové linky více rozehrát (a taky by to na škodu nemuselo být). Mám docela rád Ondřeje Sokola, který hlavní postavě dává docela dost, ale přesto si myslím, že by se do hlavní role hodil trochu jiný představitel. Plusy: hudba Ivana Achera, kostýmní výprava a z hereckých výkonů především ten Davida Novotného, kterýmu teda hodně sedí role bezskrupulózního psychopata.(3.12.2018)

  • Chmur
    ****

    Velice příjemné překvapení. Temný příběh perfektně zabalený v kulisách začátku devadesátých let. Líbilo se mi gradování děje a postupné odkrývání hlavních postav. Syrový a depresivní konec bez jakékoliv katarze je na místě. Revoluce požírá svoje děti, dokonce i ta sametová. Jediná velká výtka je k výběru herce pro hlavní roli. Sokol to nedal. V posledním díle to bylo docela dobré, ale v předchozích dílech působil nepřirozeně a nepatřičně. Z dvojice sadistických vrahounů mám rozporuplný pocit. Věrohodněji působil určitě Novotný. Herci ve vedlejších rolích byli obsazení celkem přesně. Zejména Roman Polák zahrál generála naprosto úžasně.(4.12.2018)

  • hammerhead
    ***

    Slušná dobrodružná podívaná s atmosférou a několika zádrhely. Moc jsem například nepochopil, proč je výhodné kostrbatě nechat mizet celé vagóny se zbraněmi, leda by to bylo daleko nápadnější. Stejně nenápadné by bylo přiblížit se v noci v opuštěné továrně k místu činu trabantem. Lotři nepolijí kvůli důkazům svého vězně vroucí vodou, ale antidotum píchané do krku nebo elektrický proud stopy nezanechají? Opravdu je třeba uvězněnému estébákovi žehlit košili a chystat opulentní hostiny? Přes zmíněná úskalí se však jednalo o opravdu napínavou záležitost a rozhodně český seriálový nadprůměr.(21.12.2018)

  • Garch
    ****

    Temná atmosféra a pořád přítomná rezidua osmdesátek za pět*. Výborná je reálně mrazivá dvojice likvidátorů svědků. Ovšem, téměř adorizace stbáků, jako těch jediných schopných, s vůbec nejchytřejším hlavounem "Lórencem", který má vše pod palcem i z fešáckého kriminálu je jak objednaná. ...P.S. jedna divnost by tu byla: Stříkat kolem sebe bezpečně "zabíjecím sprejem", který ti neublíží, když odvrátíš hlavu, jo??(2.12.2018)

  • krabatt76
    ****

    Roman Polák a duo Hofmann-Novotný perfektní a ani Ondřej Sokol nepropadl. Konec byl takový nezvládnutý. Bohužel... Hřebejk by se měl věnovat filmařině a nechat politické agitace.(3.12.2018)

  • Evander
    ****

    Rédl je slušnou seriálovou kriminálkou. První dva díly jsou lepší a napínavější, druhé dva už spíše natahují příběh a nemají potřebný spád ani nejsou tak zajímavé, jak by mohly být. Je to škoda, ale i tak si u mě Rédl v pohodě vysloužil 70%.(16.2.2019)

  • Ben Nevis
    ****

    Na rozdíl od Hřebejka, který mám problém mimo jiné s "hloupými venkovskými voliči Zemana" se oprostím od politických názorů tvůrce a budu hodnotit nezávisle. I když Rédl apolitický zrovna není. Vadil mi roztahaný začátek a anachronismus ve vztahu k sexuálním menšinám. Pro zápletku nebylo vůbec důležité, s kým vyšetřovatel spí. Líbilo se mi postupné gradování děje, syrová ukázka devadesátek, kdy svobodě ustupovalo kde co, hlavně morálka. Závěr dělá z minisérie víc než obyčejnou akční detektivku. Kvalita herců a štábu má také nemalou zásluhu na úspěchu.(9.4.2019)

  • Nebešťan
    ***

    Tenhle hřebejk nepatří do rakve.(18.4.2019)

  • MartinX.
    ****

    Jan Hřebejk už léta neměl tak dobrý scénář. To je jednoznačný klad a vklad celé série. Nadprůměrná je i jinými stránkami, především hereckými výkony. Zaujal mne představitel titulní role Ondřej Sokol, vnímavá Petra Hřebíčková, sehraná dvojice gaunerů Novotný+Hofmann a také jako břitva přesný Roman Polák v roli generála Ference/Lorence. Vyšla, podle mne, i stopáž tv série, protože dva díly by byly málo, šest příliš, tohle bylo tak akorát. A teď námitky: tři díly série stoupala nahoru, díl od dílu to bylo lepší, a na konci třetího dílu byly akcie nejvýš. Čtvrtý díl hodnotím s velkými rozpaky, byť pád do bláta to nebyl. Většinu 4. dílu rámuje Redlovo mučeníčko. OK, ale doposud se děj věnoval tomu, aby Redla divákovi dostal pod kůži, a nyní tedy sledujeme hrdinovo trýznění a jsme jaksi trýzněni s ním. A čímpak nám díl a série končí? Budu teď kazit těm, kdo sérii ještě neviděli, zábavu, ale končí nám, soudruzi, smrtí soudruha. A ještě k tomu se o ní vlastně dovíme jen díky zvuku výstřelu a komentářem nějaké vedlejší postavy, která sdělí, že se Redl zastřelil. Jestli je to pravda, nebo mu někdo pomohl, to už není zjeveno, jen uvidíme Redlovu hlavu v černém igelitu. Po čtyřech dílech série a hodině (sou)mučení v její poslední části to je tedy od autorů, jak jsme říkali jako děcka, "výdup". No nic, já vím, umění, a tak. Ale jinak, dobrý.(3.12.2018)

  • F.W.Colqhoun
    ****

    Ze všech cinefilů zde jediný kaliakra zmiňuje Szabóova Plukovníka Redla, jehož celuloidový stín se přes Hřebelkovu sérii natahuje z monarchické minulosti do chmurné budoucnosti. Podkládání detektivky dvěma vrstvami kontextu povznášejí Rédla na cosi lepšího, než bývá prostá žánrová podívaná: vzácnou možnost pozorovat záměny masek nástupce trůnu, důstojníků ve fešných CK uniformách, zklamaných ženštin, oportunistů, špízlů, práskačů. Průsvitné kulisy rozvolňující se monarchie, v jejichž konturách lze rozeznávat cosi hmatatelně nedávného, nemluvě o hrozivě se vnucující extrapolaci toho, co může být dál. Okleštěno o významy souvisení textů se jedná o slušný televizní počin s několika vrcholy a prohlubněmi, charakteristickými pro rukopisy autorů. Miro Šifru, autora scénáře tragického Rudého kapitána, nelze nepoznávat v bulvárně přemrštěných tézích o všemocných estébácích a Jan Hřebejk si ani v nejtemnějších okamžicích neodpustí jarchovský humor, čímž ubírá na konzistenci třeba figurám post-KGB-podlidí s tvářemi Davida Novotného a Martina Hoffmanna. A ty zelené filtry, jež mě tak dráždily už před léty v Horem pádem...! Fantastická výprava dokázala nejspíš nenapravitelně poškodit idylické vzpomínky na devadesátkové jinošství. Těžko říci, zda jaksi banální vyřešení případu nedostávají příslibům prvních dílů záměrně či jde o dramaturgické pochybení. Jako destrukce konspiračních hypotéz jde o zajímavé zaskočení ne-překvapením.(23.12.2018)

  • Hannibal1913
    ***

    Mit to 2 hodiny, mozna by to stalo za to. Teda jeste za predpokladu, ze by pan Sokol zustal u reklam a trapnych novackych estrad a v hlavní roli by byl někdo typu Hynka Čermákovýho... Velky plus za Novotnyho s Hofmannem.(2.12.2018)

  • bearmeedek
    ****

    Domácí téma, které mě asi nikdy nepřestane bavit. Atmosféra výborná, téma zcela nové a veselá porevoluční nálada tady byla podána pěkně temně. O působivosti dvojice Novotný - Hofmann nemůže být vůbec pochyb a Sokola nechte na pokoji. Každý není Rambo a on se choval tak, jak "se narodil". A to samé s potíráním Hřebejka. Politika - nepolitika, Hřebejk se zase po zdlouhavém "zahradničení" probral k životu.(3.12.2018)

  • Chundys
    *****

    Teda Honzo ty si ďábel, takhle gradovat seriál, až do krutého čtvrtého dílu, kdy člověk ani nedýchá... Jako paráda a fuj mráz po zádech! Tleskam :-)(27.12.2018)

  • tranquill
    *****

    "A on to nedal..." Zato já dávám plný počet. Tahle politická krimi série má opravdu hustou atmosféru, která si nezadá se skvělou Pustinou, kde byla lepší kamera, zde zase doprovodná hudba, která mi nedala nevzpomenout na ty nejlepší skandinávské thrillery. Herecky taktéž parádní záležitost. A na české poměry to bylo hodně syrové, to bych od Hřebejka nečekal!(12.3.2019)

  • Inozuka
    ***

    Z Rédla vám zůstane v hlavě jen hutná atmosféra raných devadesátých let, vtipně kruťácký duo Hofmann / Novotný a přesvědčení, že s kurvama se člověk zaplétat nemá. Jinak je tenhle seriál dějově nevýrazný a takový unylý. Stejně jako většině zde mi neseděl Sokol v hlavní roli ... Slovy tady kámoše Jirky: "Ten kluk to tak úplně nedal..."(3.12.2018)

  • DAPDO
    ****

    Zelenka mi Rédlem kápnul do noty. Seriály na stejný, nebo podobný téma prostě tady u nás umíme (když teda dostane dobrej scénář do rukou schopnej režisér). První díly jsou vždycky takový nejslabší, než se to trochu rozjede, ale už tady po skončení toho prvního jsem měl pocit, že Rédl půjde hodně nahoru. Příslib byla hlavně dvojice Novotný-Hofmann, který řadím v rolích záporáků hodně vysoko ze všech těch filmů, kde se vyskytovali gangsteři. Sokol jako vyšetřovatel mi narozdíl od většiny ostatních uživatelů nevadil a hodně mě oslovil slovenský herec v roli generála, kterej z basy tahá za nitky.(5.1.2019)

  • waska
    ****

    Velice zajímavá kriminálka z české produkce, která bohužel hřeší na to, jak je dlouhá a zbytečně natahovaná. Ondřej Sokol dokáže zahrát, ale tady ho naprosto zaslouženě zastínili dva zametači Novotný, Hofmann, ty byli vážně boží !!(5.8.2019)

  • stone
    ***

    Neštěstím našich tzv. seriálů je, že z potřeby povýšení honorářů a sledovanosti se to natáhne na co nejvíc dílů. Rozplizlost je pak neskutečná. Jednou stačilo.(3.12.2018)

  • jfaba
    ***

    Já k tomu moc psát nebudu. Hofmann a Novotný byli hnusní. Něco jsem nechápal... jak účinkoval ten spray? A ten konec jsem nepochopil vůbec... Jsem vůl! Ale jinak dobrý. Za ***.(4.12.2018)

  • iz67
    ***

    První dva díly dobré. Temná atmosféra, uvěřitelné devadesatky, správně hnusné postavy. Jen postava Redla se začne rozpadat už brzo: divná motivace, divná rozhodnutí. Od konce 2.dilu se logika rozpadne celá, a pak už to pro mě přestalo fungovat celé: děj, atmosféra, uvěřitelnost postav. 3 hvězdy za to, že je to na českou detektivku nadprumer a za začátek.(6.1.2019)

  • Ozzy2
    *

    Ruku na srdce.Nebýt tam scény skvěle vystřižené Hofmannem a hlavně Davidem Novotným,má tahle píčovina maximálně 45 %.Je škoda, že si ani u tohoto neodpustí někteří idioti zmínku o Pelíšcích.Jinak všichni, co tu bulíéte, že nevíte, jestli se zastřelil sám.....tak sám se zastřelit nemohl.protože v domě, kde zastřelil Hofmanna je scéna, kde Hofmann vyndavá náboje a říká...je tu jeden poslední.A tím posledním právě zastřelil Hofmanna.Takže Rédl náboje neměl a je jasné, že ho zastřelil jeden z estébáků.(3.12.2018)

  • Khamsin
    *****

    No asi takhle.. tvorba Jana Hřebejka mi, kromě úžasných Pelíšků, nic moc neříká. Ondřej Sokol nepatří mezi mé nejoblíbenější herce. Takže do Rédla jsem šel s tím, že mu "dám šanci". A musím říct, že musím jít proti většině. Sokol mi do této role rozhodně sedl a zahrál to dobře. Vždyť se nemá jednat o akčního hrdinu. Na české poměry skvěle zpracované a rozhodně mě forma potěšila a děj vtáhl. Bál jsem se trochu, jak to všechno vyústí... jestli to nebude nějaká banalita tuctových krimi seriálů. Ale i tady jsem byl spokojený. Jeden z nejkvalitnějších českých počinů poslední doby a už kvůli tomu dávám plný počet. Jen houšť.. >|(3.12.2018)

  • klukluka
    ****

    Člověk, krerej se v tom chce dokonale orientovat, aby si to doma rozkreslil na zeď. Pan režisér s panem scénáristou mají o inteligenci nás diváků velmi dobré mínění. Hlava si u toho neodpočinula, ale o to to snad bylo i lepší. A happy end je, že se z toho má generál Jozef Lorenc, pardon- Ferenc, dobře ještě dnes.(3.12.2018)

  • subic

    Jo to se tehdá říkalo, ty stará strukturo a divoký kapitalismus, nosila se fialová saka a kde kdo si hrál na podnikatele. Problémem je Hřebejk, za posledních 10 let mě "obdaroval" jen průměrnými až podprůměrnými věcmi. Mě by jenom zajímalo, jestli o tom tehdá Kocáb tušil, že zbraně putující na východ nemusí skončit všechny na východě. Já si to časem budu muset dát ještě jednou a rozhodnout se mezi 2 nebo 3 frčkami.(4.12.2018)

  • mira007
    ***

    Do tohoto seriálu jsem vkládal hodně velké naděje, protože námět, retro výprava, temná atmosféra devadesátek, solidní herecké výkony ( absolutní top Roman Polák ), technická stránka věci byly prostě fantastické, jenže problém byl ve způsobu vyprávění a pro mne neuspokojivém závěru. Poslední odvážný díl sice ukázal asi nejdrsnější věc v historii tv tvorby - železná tyč v zadku umučeného a dokonce to byl rekordní díl v mé oblíbené disciplíně filmová nahota - ikdyž jen Ondra Sokol ale skoro celý díl nahý a chudák mučený.(6.12.2018)

  • Virusman666
    *****

    Tak tohle je bomba, na seriály ze zásady nekoukám (až na výjimky - MASH, Ženatý se závazky, Haló, Haló, Hospoda, Hvězdná brána nebo nejlepší z nejlepších: Dexter). Čirou náhodou jsem viděl na Čt1 upoutávku na Rédla a nevypadalo to až zas tak špatně... No, ale po zhlédnutí, musím uznat, že film tak vystihující dobu pár let po revoluci, odhalující praktiky, zlodějny a zločiny soudruhů estébáků a jejich kumpánů, prolezlost státního aparátu "starýma strukturama" - tak to jsem doopravdy nečekal. Pane Hřebejku tleskám - konečně dobrej českej film na kterej jsem čuměl s otevřenou hubou.. PS: Ondřej Sokol a Petra Hřebíčková vynikající výkony(7.12.2018)

  • silak_xup
    ****

    Opět povedená česká krimi, kde jak zde uvádí více uživatelů, fakt s každým dílem roste napětí a člověk čeká, kam se vlastně Roman až dostane a co tam objeví. Místy pěkně syrové, poslední díl to jen celé podtrhl a zvedl výš. Stejně ty Žigulíky jsou pěkný auta.(11.12.2018)

  • v3s
    ****

    Bavilo moc. Sokol mě nepřesvědčil, mám pocit, že poslední dobou dostávají ústřední role podobných sérií gumáci bez výrazu (Svět pod hlavou, Cirkus Bukowsky) a tak člověk občas sympatizuje se záporňákama. A že tady byli skvělí, v čele s Hofmannen a Novotným, ač byli nejmenší ryby. Celou dobu mi letěla v hlavě obliba "milého retra", tohle rozhodně milé nebylo a bylo to tak správně. Ta doba byla pěkně zkurvená a měla by být hlavně velkým vykřičníkem do současnosti, když se podíváte, kdo nám vládne. Neodpustím si ještě kritiku zbytečných mučících scén a holého zadku, to mi zas připomnělo prvního Bonda s Craigem, po kterém jsem dal Bondovi navždy vale.(2.1.2019)

  • sardon
    ****

    Seriál od prvního trochu nudného dílu postupně nabíral gradaci a ve chvíli, kdy se Rédl trochu se štěstím dostal z bezvýchodné situace a dosti drsně zlikvidoval Davida Novotného, byl jsem rozhodnut, že to za míň jak 5 hvězd nemůže být. Ale ouha, takový skluz jaký nastal posledních cca 15 minut jsem fakt nečekal, jakoby závěr celé série někdo narychlo přepsal a dost odfláknul. Sorry, čekal jsem lepší konec a celkem by mi nebylo proti mysli, kdyby se Rédl pokusil vykličkovat místo toho, aby se hrdinsky odpráskl, či nechal odprásknout. Byl by tak otevřený prostor pro případné pokračování. Sokol nebyl rozhodně špatný, i když popravdě si nedovedu představit, že by za socíku chtěl dělat vojenského prokurátora ohleduplný gay, ale budiž. Kdo si však svoje role rozhodně užíval bylo duo Novotný-Hofmann. Takže bohužel kvůli zpackanému závěru jen za 4*.(11.2.2019)

  • Xpojntman
    **

    Zase taková bolševistická agitka. Hlavní hrdina je teplý představitel a přežitek minulého režimu. Přijde mi to jako plivnutí na památku Václava Havla a polistopadového vývoje. Ještě, že ten estebák nebyl až tolik pozitivní.(13.5.2019)

  • hony23
    ***

    Temný seriál od Hřebejka měl ty nejvyšší ambice, naplnil je však jen částečně. Ondra Sokol je možná dobrý bavič, takto vážná role mu ale nesedla a v seriálu ho naprosto zastínila dvojice gaunerů Novotný, Hofmann. Zápletka plná agentů byla dost nepřehledná a úplně ji nerozpletl ani závěrečný díl.(3.12.2018)

  • PamelaJJK
    *****

    Na české poměry hodně silný krimi thriller. Pochmurná a temná atmosféra postupně graduje a udržuje divákovu pozornost a napětí. Obsazení hlavních postav je úplně OK. Od Sokola, přes Hofmanna a Novotného až po Hřebíčkovou. Vše skvěle doplňuje hudební doprovod. Tady není v podstatě co vytýkat. Plný počet a přání, aby podobných počinů bylo více.(3.12.2018)

  • rigby
    ***

    Tohle se Hřebejkovi docela povedlo. První dva díly jsou plné napětí, děj pěkně odsýpá a divák se nepřestává podivovat a je stále překvapován novými a novými fakty a postavami. Pak se to bohužel zvrtne a přijde mi to jako zbytečné protahování. Co by šlo nacpat do jednoho dílu, to je rozloženo na díly dva. Nicméně dvojice gaunerů si získala brzy moje sympatie na úkor postavy hlavního hrdiny. Ten je v podání Ondřeje Sokola bezvýrazný a role mu vyloženě nesedne. A pro klasického seriálového diváka by to chtělo trochu přehlednější rozpletení. Takhle je to ještě na jedno kouknutí, ale obávám se, že podruhé už bych to nedal.(3.12.2018)

  • swinevenca
    ****

    Netypicky nevláčný rozjezd, šikovně zamotaný případ, precizní technická stránka věci, návdavkem k tomu zas jednou pěkně hnusnej detektivní kabát a skoro tři neděle to vypadalo, že to bude úspěšné jako omílané rozdělení republiky. Ale když se už na konci třetího dílu protnuly cesty naivně sólující bezperspektivní homoklády Rédla a zábavně vraždeného dua kolotočářsky vyhlížejícího byliňáka a něžně působícího psychopata, bál jsem se debaklu ve finále stejně jako při MS v hokeji 2010. A překvapivá euforie jako tenkrát se dle očekávání nedostavila. Do té doby značně iritujícím způsobem polidšťovaný spolek Burešů a Falmerů se sice k mému potěšení odkopal, ale jinak to byl bohužel hřebejk do pětihvězdičkové rakve. Zdlouhavé, záhadně neúčinné a nakonec (pšššt, schovaný spoiler) očekávaně zbabrané trýznění Sokola na adama na mě působilo spíš jako vábnička na 5-10% publikum, ukázalo se, že homolinka neměla na přírůstky, resp. úbytky, žádný vliv, a tím pádem mohla zůstat u scénáristy v šuplíku, nebo pro mě za mě pod peřinou. A vyšumění případu i poslední výstřel mají pro hloubavou swini nátisk defétismu národa našeho, jež se tak hodí právě Burešům a Falmerům u kormidla, že bych radši třeba naivnější, ale pozitivnější konec.(4.12.2018)

  • Willynka
    ****

    Já nevím. Dost se tu na to (a především na Sokola) plive, ale ve mně to něco zanechalo. Rozhodně především znechucení z doby, kterou já si jako malý smrad pamatuju úplně jinou optikou. A pokud to ve mně zanechalo chuť jít pro jistotu vystřílet celý parlament, tak je to zkrátka dobře odvedený kus práce. Sokol je jako neortodoxní buzna s naivitou v krvi po pádu režimu fajn, ale všemu suveréně vládne Polák, který byť vlasně neherec, způsobuje mrazení, kdykoliv se objeví na scéně. Ten je na úrovni velkých zahraničních produkcí. Zkrátka Rédl je po Pustině další kvalitní projekt, který stojí za to aspoň jednou shlédnout, ačkoliv jako jedinou pihu na kráse vidím fakt, že vlastně od začátku tak nějak tušíte, jak to dopadne, a i přes touhu nechat se překvapit k onomu překvapení nikdy nedojde.(11.12.2018)

  • Gregor_Samsa
    ***

    Celkem povedená Hřebejkovina, tentokrát bez humoru (naštěstí), resp. jestli s humorem, tak Tarantinovským (trocha ho tam je). Atmosféra 90tek poctivá, i když myslim, že tak nablejskaný auta pánové v těch letech neměli, aspoň můj táta takhle čistou škodovenku neměl a ostatní tátové na ulici jakbysmet. No ale zpět k tématu, Rédl to chce nějak všechno vyzkoumat a vyřešit, věří ve spravedlnost a dělá správné věci, sype se to s nima jedno ke druhému a ten závěr, byť jasně přitažené za vlasy to je, ukazuje, jak to mezi dospělákama funguje – let’s make a deal, rozdělme ten koláč a jedem‘ dál. Realistické. [60%; 2019-01-28 Home sweet home](12.2.2019)

  • zekon
    ****

    Postavu Lorence jsem identifikoval ihned. Jak hodně pravdy v příběhu je nevím nicnémě jak fungování StB tak ty možnosti a to co se v té době dělo je dost uvěřitelné. Zbytečně natahované, je asi jediná vada.(3.8.2019)

  • jirka.maso
    *****

    Po dlouhé době skvěle natočená a mistrovsky zahraná minisérie. Šmelení, vraždy, lži a jedna velká zrada. Klobouk dolu pane Šifro. Ondřej Sokol opět předvádí, že je skvělý herec. Jediné, co se dá seriál vytknout je zbytečná retrospektiva, která divákovi už tak zamotaný příběh zbytečně zamotává.(2.12.2018)

  • Nordy_VH
    ***

    Při spojení žánru krimi a režiséra Hřebejka jsem měl obavy z další Kriminálky Plzeň, ale nestalo se tak. Celá série má výborný námět, slušné herecké obsazení(s vyjímkou), také výbornou hudbu. První díl je spíše seznamovací a moc mě nezaujal druhý díl však gradoval, třetí pokračoval v gradaci a poslední to dodělal a to definitivně. Bohužel střih posledního dílu mi připadal jak z pomocné školy, rychlé rozuzlení a rychlost spádu děje na konci byl opravdu děs. To byla jedna ze dvou věcí, která mi vadila. Druhá je jasná, obsazení Ondry Sokola, v 1. a 4. dílu celou dobu přemýšlím kdo by ho měl nahradit. Naopak duo 90-kových mafiánů Novotný Hoffman, Polák jako generál "Lorenz" naprosto dokonalí. Celkem 65%(3.12.2018)

  • Fahrenheit
    *****

    Jedna z nejlepších Hřebejkových režií, výborně zachycená atmosféra, chladu, dohasínající socialistické olezlosti a nejistoty, kdo je kdo a kdo s kým a pro koho peče. Dobře vybraný Ondřej Sokol do titulní role, protože se mu podařilo vyjádřit vnitřní dilema Redlova boje o férovost a strachu z prozrazení sexuální orientace. Skvělí i další herci, Hřebíčková, Polák, Novotný, Hofman... Ale nejpodstatnější je to, jak silně seriál promlouvá k dnešku. Tvůrci přesně vystihli příčiny politického a společenského marasmu, v němž se potácíme. Pokračovatelé KGB a StB nikdy neztratili vliv na dění v naší zemi, ať už jde o klíčové firmy, o Hrad, nebo o parlament a dál vesele tahají za nitky.(4.12.2018)

  • tata22
    odpad!

    Tedy povím Vám, takovou slátaninu aby člověk pohledal... Dát dohromady kauzu Generála Lorence, krádež ruských zbraní z vlaku, psychopaty, homosexualitu, všemocnou StB... Zapomněl jsem na něco ? Jen nechápu, že jsem to vydržel až do konce. Chyběla asi jen KGB. To snad pan scénárista nemyslí vážně, že by někdo mohl něčemu podobnému věřit. Ještě vlastně asi měli napsat, že je to podle skutečné události, ne ? Je mně líto Jana Hřebejka, že na natáčení kývnul. Myslím, že tohle opravdu nemá zapotřebí a ČT se divím, že to vůbec odvysílá. Jen když vezmu to mučení v posledním díle . Snad se nedívali děti...(5.12.2018)

  • pájap
    *****

    Super.v našich končinách zjevení(7.12.2018)

  • Fracek
    ***

    Tak slabiny to má, na to, jaký byl Redl u konce na chatě akční se chová celou dobu jako blbec a zůstávají za ním jen mrtvoly ... a kolem těch mrtvol se policie motá jako parta debilků. Největší záporák to má z krimu vše pod palcem a jeden se nestačí divit, že Rusům, kteří mají jistě v cílové stanici přesně ty samé informace o dodávkách zbraní jako ti, co je jim odeslali , nic při převzetí nechybí. Takže akční to bylo tak nějak po francouzsku, ale jinak bych jako rejža raději našlapoval po špičkách ....(9.12.2018)

  • kaliakra
    ****

    Veľmi sa mi páči postmodernistická hra s historickým oberstom Redlom ako ho opísal E. E. Kisch i so Szabóovým slávnym filmom Plukovník Redl s K. M. Brandauerom. Od tajných služieb cez konšpirácie, nezvládnuté osobné ambície, pretvárku a pokrytectvo až po homosexualitu a samovraždu. Pôvodné podozrenie, že Šifra a Hřebejk to robia zámerne, postupne prerastá do istoty, obdivu a nadšenia. Tlieskam, páni.(14.12.2018)

  • wosch
    odpad!

    Pejsek s kočičkou vařili dort - vznikla patlanina bez chuti a zápachu, špetky invence, jediného zapamatovatelného okamžiku; s všudypřítomnou bezradností herců, kteří nemají co hrát, protože postavy jsou těm z masa a kostí na hony vzdáleny.(17.12.2018)

  • Kozlowski8
    ***

    Bývalý vojenský prokurátor je na stopě machinací se zbraněmi Sovětské armády, které jsou vlaky odváženy z bývalé NDR přes naše území na Ukrajinu. Jsou čtyři roky po sametové revoluci a vliv bývalých významných komoušů a estébáků je v mnoha oblastech stále patrný. Právě atmosféra doznívající totality je hlavní devízou díla a společně s Ondřejem Sokolem i jeho největším pozitivem. Samotný děj příběhu je možná zbytečně překombinovaný. Přímější tah na branku a vypuštění některých dějových kliček by bylo ku prospěchu. Jan Hřebejk a spol. ale určitě zaslouží palec nahoru za vcelku zajímavé a originální dílo. 65%.(20.1.2019)

  • karnifex
    odpad!

    Tak výborně, doba pokročila natolik, že už ani nejfanatičtější uctívač devadesátých let nebude schopen přijmout obraz á la Hotel Herbich, tak to všechno zkusíme svést na Rusy a estébáky. No a komu dát režii? Pro takové zbabělecké "vyrovnávání se z minulostí" není zkušenější kandidát než Hřebejk. Na skutečnou reflexi toho období, včetně zmínění skutečnosti, že většina tehdejších svinstev se děla pod taktovkou odeesáckých politiků a "podnikatelů", je pro ČT za čtvrt století ještě příliš brzo.(20.1.2019)

  • Frontier
    ****

    Tak pro mě příjemný překvapení. Celou sérii jsem zhltnul na jeden zátah a dobře jsem se bavil. Atmosféru to má hustou, že by se dala krájet a Sokol mě mile překvapil. Nějak si ten jeho obličej nedokážu odtrhnout od Partičky, Tváře a furt v něm vidím ten komediální škleb. To byl problém v Zakázaném uvolnění, kde jsem mu to herectví vůbec nevěřil. Po zhlédnutí tohohle kusu si to u mě ale vylepšil.(12.2.2019)

  • gstudio
    odpad!

    Ptákovina nejhrubšího zrna. Posametové Československo popisované optikou ruského maloměsta ze 70. let minulého století. Po natrvalených a barevných osmdesátkách se tak po nástupu demokracie najednou celý český svět převleče do šedivých a khaki barev, zřejmě aby bylo fakt jasné, že to opravdu nebude žádná prdel. Hmmm, tak jo, asi umělecká stylizace, ale co to tam vyvádí ty figury? Psychologie postav veškerá žádná, sám chudák Redl se chová jako naprostý retard a pobíhá po obrazovce bez rozmyslu a náznaku přirozené inteligence. Nedostatek skutečného děje a logiky se zde maskuje za naivní zobrazení zpravodajské služby a za švejkovské zabijáky, ovšem pochopitelně vyzbrojené brutalitou ruských padouchů z amerických filmových béček (ti se podle potřeby chovají buď jako naprostí kreténi nebo jako špičkově vycvičení agenti - vrcholem debility jsou scény, kdy tito trapáci vytahují nůž v gay klubu, mají konflikt s ochrankou, aby pak jeden předvedl geniální fintu s AIDS, rozplakal všechny přítomné a dozvěděl se, co potřeboval). Čtyři díly minisérie se opravdu neskutečně vlečou. Naštěstí je však celý děj - i přes zbytečné roztažení do čtyř dílů - dost primitivní a souběžně se sledováním série lze tedy ještě třeba číst knihu, vařit nebo si hrát se psem. Věřte, že nic zásadního vám neuteče.(10.4.2019)

  • morfalou
    ***

    Dobrý příklad toho, jak se poměrně napínavý děj dá pohnojit jeho závěrem... Škoda. Možná by měl pan Hřebejk omezit své bezduché politické komenty a více se věnovat tomu, co mu dříve snad celkem šlo... Dávám tři hlavně za Lorence.(2.12.2018)

  • tehol
    *****

    parada od zacatku do konce, jina galaxie serialove tvorby od ostatnich zdejsich pocinu (kdyz nepocitam hbo). nevim, co bych tomu mel vytknout, dej nebyl nejak prevratne zasmodrchany s prekvapenim na konci, ale to vubec nevadilo, protoze to melo atmosferu jako hrom a excelentni herecke vykony hlavnich postav - sokol, novotny, hoffman, polak, htebickova. ta dvojka hoffman+novotny imo uplne nejhnusnejsi par kriminalniku v ceskem filmu vubec. ikonicka scena v kadibudce byla tresnickou na dorte..(3.12.2018)

  • Kosir
    **

    Prostě Hřebejk není Strach a nedokáže udělat ani prodat nuance příběhu. Uznávám, že tady se snažil, je to vidět, ale snaha není všechno. Ostatně i ten scénář se spíš tváří, než aby byl.(3.12.2018)

  • Franki69
    *****

    Tak to ten Rédl nedal. Za to to dal Ondřej Sokol, který ho v Hřebejkově temné krimi s vraždami, mučením, obchodováním se zbraněni s ruskými vojáky a s tajnými službami komunistických režimů, rozkoukávajících se v kapitalistických nových časech zahrál. Sokol by za novácký a primácký estrády měl dostat pár facek, ale tady předvedl, že umí. A stejně tak ostatní. Na Novotného s Hoffmanem byla radost koukat a Roman Polák (generál Ferenc) byl naprosto děsivě přesvědčivý. Hřebejkův krimipříběh nabídl neskutečně syrový, propracovaný a nenudící kriminálku z divokých privatizačních časů prvních dnů ČR. Metanol, Dukla 61 nebo teď Rédl. ČT konečně chytla dech se současnou televizní tvorbou. Dávám 90%, body dolů jdou za první díl, který expozici příběhu rozehrával na můj vkus příliš rozvláčně. A hodnocení sráží také třetí epizoda, v které tempo taky trochu zadrhlo. Ale přežít se to dá.(3.12.2018)

  • JohnnyV
    ****

    No jo, mrazí z toho. Prostě žádný svědek, ideální svědek. Novotný s Hofmannem a Polák uvěřitelní. Sokol opět potvrdil, že je neherec. Ani to přehrávání mu nejde. Jemu svědčí spíš ty show a reklamy.(3.12.2018)

  • adaben
    ***

    Natočené je to zajímavě, některé scény velmi dobré, ale mně na tom přece jen vadila ta přílišná krutost. Na můj vkus ji bylo příliš. David Novotný zahrál toho gaunera tak výborně, že vlastně vytlačil z pozornosti hlavního hrdinu a člověk byl spíš zvědav na další osud toho gaunera. A trochu mi tam nesedělo, i když to mělo jistá logické zdůvodnění, že vrahouni prvně vraždili vždy okamžitě a pak se z hlavním protivníkem tolik patlali. A také Rédlův návrat na penzion k estébákům, při jeho předchozí hře na vlastní pěst a v psychickém stavu, jakém byl, mi to přišlo trochu umělé vydat se znovu za generálem a spol. Zaskočilo mne pár nedořečeností a také, že se tam v jednom dílu mihnul jako nádražák Norbert Lichý, a pak už se k mému překvapení neobjevil. Pokud to byl záměr, povedl se - ale taky mne napadlo, jestli se tvůrcům prostě něco nepovedlo, či něco nešťastně ve finále nevystřihli.(3.12.2018)

  • ABC1
    ***

    Miiseriál se pohybuje mezi gangsterkou, detektivkou a thrillerem, což není nejlepší volba. Je také zjevná inspirace severskými díly včetně kamery aj. Jinak výborný David Novotný, dobrý Martin Hofmann,Ondřej Sokol se sice stal oblíbencem Hřebejka, ale bohužel ani tady, ani v Zahradnictví to není žádný supervýkon, ona i ta role sama o sobě je dost problematická, Rédl je sice zkušený prokurátor a bývalý výsadkář, ale jeho chování a jednání tomu dvakrát nenasvědčuje. A finále to úplně dorazilo, bohužel...(3.12.2018)

  • Thamilka
    ***

    Seriál byl napínavý a dobře obsazený. Ondřej Sokol mě svým výkonem milé překvapil. První 3 díly se mi líbily. 4.díl byl už na mě moc drsný. Je hrůza, co vše se může odehrávat i v ČR. Doporučuji si seriál pustit...(3.12.2018)

  • yntelygent
    ***

    Az na par preslapov proti autentickosti,ako su novsie zeleznicne zariadenia pouzivane az po roku 2000 a pod,je to celkom uveritelna oddychovka...bola to zaujimava doba s ktorej by sa isto dalo vytazit filmovo viac ale nie je to ani vysloveny prepadak...take 3* na dlhy zimny vecer....(3.12.2018)

  • HanaZ
    *****

    Příběh o tom, jak se naoko rozpadaly staré estébácké struktury spojené s cizí mocností na pozadí soudních procesů zavánějících nezájmem zkostnatělé justice a absencí právních, natož morálních opor, byl ve svobodné zemi natočen až po čtvrtstoletí: Úspěšným režisérem a dalšími autory kteří informace a zkušenosti o době jistě sbírali už v době dění, nicméně asi neměli příležitost, souhlas, odvahu, peníze... toto dřív natočit. Uvést toto dílo o deset až patnáct let dříve, patrně by i lépe splnilo svůj účel a nebylo jen smutnou historickou výpovědí. Pokud má Hřebejk vetknuto v osudu, že některé reálie může v toto zemi přinést až s odstupem jedné generace, budiž mu alespoň útěchou, že tentokrát dokázal, že "hovno hoří": Neuvádím spolier: Jak je nutno nakoukat v závěrečném díle... :) Zvyšuji na pět a odpouštím trochu zmatečné a nadbytečné šťourání ve "čtyřech letech" života a bavím se představou, co by asi říkal Freud na reakce při obsazení pohledného Sokola v roli politruka a homosexuála, což jsou okolnosti, které musí mužského diváka apriori deptat: Hlavní představitel hrát umí, navíc je v seriálu jedinečně zachycen boom gay klubů a kampaní na ochranu proti AIDS, které prostě jednu generaci nejen děsilo k smrti. Vzhledem k počtu obětí této nemoci a atmosféry doby odpouštím i tuto, pro někoho nadbytečnou dějovou linku.(4.12.2018)

  • roller
    odpad!

    Potenciál obrovský. Novotný, Hřebíčková, Polák, OK. V kontextu s kvalitou souběžně sledovaného seriálu "Ve jménu vlasti", vyznívá tahle série jako příšerná slátanina. Zčásti jistě díky rozpočtu a zčásti díky absenci talentu Hřebejka, Sokola a všech těch, kdo se podíleli na obsazení hlavní role a volbě režiséra. Žádnou větší pozornost si tahle nedomyšlená fraška nezaslouží.(4.12.2018)

  • roabe
    ****

    Povedená snaha o "severskou" syrovost, jen některé detaily neladí - třeba jedovatý spray, který neškodí v okolí oběti, a v posledním dílu odkaz na motorest na 50 km D5, která v roce 1992 končila u Bavoryně na 29 km...(5.12.2018)

  • NoodlesCZ
    ****

    U prvního dílu jsem po 20 minách usnul, ale pak jsem se k dílu vrátil a hodně rychle si dal diváckou facku. Děj se rozeběhl a svištěl jako střelená svině. Nevím po jaké době jsem tak hltal CZ krimi u kterého jsem neměl pocit trapna, rozhodně nadprůměr a místní hodnocení nechápu, postavy nebyly černobílé. Jo taky mě štvalo, že se dal prostor pro mě nedůležitým scénám a naopak ty důležité mi přišli povrchní, ale to vše je prd oproti náladě celého filmu a výkonu Novotného/Hofmanna. Protože z tech dvou klaunů šel vážně mráz po zádech. Jinak mám pocit, že tolik otevřená homo scéna v CZ filmu ještě nebyla, odvážné.(5.12.2018)

  • kinoholik
    ****

    Hřebejk s jiným scénáristou umí. Jen pořád nechápu, proč bylo nutné v první scéně prvního dílu ukazovat klíčový moment posledního dílu a tím degradovat napětí?(7.12.2018)

  • Ekdahl
    **

    Furt je to takovej krajskej přebor. Špičkový světový výkony na tomhle poli (první řada True Detective, poslední řada dánskýho Mostu ale třeba i Happy Valley nebo The Fall v produkci BBC) jsou o celý světelný roky dál. Tohle je utahaný, bez jiskry, šmrncu, grácie, je to těžkopádný, prkenný. Jinými slovy typickej Hřebejk. První dva díly jsou vyložená nuda, až pak se ta kárka jakž takž rozhrká. Určitý plus je, že autorem scénáře není Jarchovský. Díky tomu nezní každá druhá věta jak rána pěstí do ucha. I tak to ale není žádnej zázrak. Proč se tam např. tak často mluví spisovně? V hovorový řeči se spisovně nemluví, to si scenárista nevšiml? Nota bene když se to odehrává nikoli mezi akademiky, ale na opačným spektru společnosti. I ta dějová konstrukce občas dost zahapruje: jak to, že ta holka na začátku pustí k sobě do bytu dva podivně vypadající cizí chlápky? To má být realistický? Frim sleduje odklízení Bočka ze vzdálenosti snad 20 metrů, vejrá na to, dokud si ho samozřejmě nevšimnou. To je scéna na hraně karikatury. A kde je policie, která by ty vraždy vyšetřovala? Postava D. Novotnýho má být původem Rus, po ruským přízvuku ale u něj není ani stopy. Jak to, že si postava Hofmana zapomene pistolku na stole, kam na ni Sokol dosáhne? Atd. atp. Nebo postava Ivany, podle níž je pojmenován třetí díl: nepropracovaná, nemastná neslaná postava. Ani motivace hlavní postavy, Rédla, není moc jasná. Navíc Sokol jako divadelník v Činoheráku dejme tomu, ale filmový herectví je něco trochu jinýho... Summa: Hřebejk a spol. můžou být rádi, že je tu ČT, protože na volným světovým trhu by si s tvorbou týhle úrovně neškrtli.(8.12.2018)

  • kokofek
    *****

    Přiznám se, ještě pořád mi běhá mráz po zádech.Skvěle odvedená práce! Potřebujeme se podívat či nahlednout pravdě pod sukni! I když to tak strašně bolí a mladým lidem to připadá jako smyšlená detektivka.A tak prosím přemýšlejte všichni! Historie se totiž často opakuje,protože lidé rádi zapomínají,nebo nechtějí vzpomínat.(8.12.2018)

  • mike7777
    *****

    Závěrečný díl mě trochu zklamal ale jinak skvělý počin.(9.12.2018)

  • karmalat
    *****

    Dobre natocene, mraziva atmosfera, detektivka situovana do let, kdy se mohlo skoro vse. Sice obcas drobne chybicky, ale za me tak ctyri a pul hvezdy. Dlouho tady nebyl tak dobry serial.(10.12.2018)

  • 5tipes
    *****

    Člověk, který to napsal je geniální. Bravo Hřebejkovi a vyjímečně i Sokolovi.(11.12.2018)

  • Monggol
    ****

    Dávam **** za skvelý námet a uspokojivé spracovanie. Seriál bavil a dokázal vtiahnuť do deja. To, že sa Rédl správa občas ako blbec mi prišlo dosť realistické. Vadilo mi tam ale to zbytočné teplé pozadie, dalo sa to aj bez toho. (To sú nejaké povinné kvóty na homosexuálov a migrantov, že sa objavujú v každom druhom filme či seriály?) A záver ma trochu sklamal, nie tým že eštébákom sa to vždy prepieklo a zostali mocní (či pri moci), ako to ostatne bolo a je aj v realite, ale pochybujem, že by postava Ivany (Petra Hřebíčková) riskovala kariéru a hlavne bezpečie svoje a svojej rodiny, kvôli odpísanému Rédlovi, ktorému aj tak nebolo pomoci, to k jej postave ako agentky vôbec nepasuje. Jo a štyri dávam aj za duo Hofmann - Novotný, bez nich by to bolo o mnoho slabšie. A môj osobný názor: Keby hlavnú postavu hral niekto iný (lepší), bol by aj celý seriál niekde inde (vyššie).(20.12.2018)

  • Lambrija
    ****

    Na chabé poměry našich televizí hodně dobrá série. Na jedné straně zajímavé, celkem promyšlené téma, na straně druhé skvělá filmařská práce. Ze všeho nejvíc asi kamera a hudba. Dokonale nastavená atmosféra, napětí, že by se dalo krájet a syrovost, na kterou není náš televizní divák zvyklý. Mezi herci jednoznačně excelovali Novotný s Hofmannem, vynikající byli též Polák s Hřebíčkovou, a špatný vůbec nebyl ani Sokol. Nechápu docela, proč se tu tak pranýřuje. Škoda toho přestřeleného závěru, nebýt toho, bylo by to u mě za plný počet.(26.12.2018)

  • michal.vlc
    ****

    Vynikající pohled do ponurých let mezi revoluci a rozpadem Československa. Sokol i dvojice gangsterů výborná. Nepříjemná atmosféra tehdejších let se bohužel vrací návratem podobných lidí do vysokých funkcí. Doufám, že podobné filmy či seriály budou následovat(8.1.2019)

  • Rock4ever
    *****

    Jestli se něco z české tvorby přiblížilo ideálu Quality TV, tak je to Rédl, thriller s pořádně hustou atmosférou raných devadesátých. Příběh odehrávající se v reálných kulisách posledních dnů společného státu Čechů a Slováků. Hlavní hrdina konečně není vnadný dokonalý heterák, velké plus Hřebejkovi za odvahu do tohohle jít (i když samotný Ondřej Sokol bohužel zůstává se svým neherectvím asi nejslabším článkem celé série). Dvojice devadesátkových sériových vrahů Novotný s Hofmannem baví a nahání husí kůži zároveň. STBáci naprosto kouzelně omnipotentní a zlí, vždycky o krok napřed. Byla by to sranda, kdyby to bohužel nebyla z valné míry pravda. Rédl otvírá rány v podobě (ne)vyrovnání se s minulostí. A není to zvlášť pěkný pohled, když si uvědomíme, že generál Lorenc, předobraz značně přikrášleného generálporučíka Ference, se dneska drze vysmívá lidem z vysokoškolské katedry.(12.1.2019)

  • Schuebelbach
    *****

    Zamerne jsem si dal odstup, abych nepsal v prvotnim okouzlenim. A hle - okouzleni funguje nadale. Autori si me dokazali ziskat na svou stranu tolika dulezitymi vecmi, ze mi vubec nedela problem odpustit jim detaily, ktere mi treba sedi o neco mene. // To dulezite co funguje: 1.atmosfera 2.lokace 3.barvy 4.hudba 5.herecke vykony 6.TEMA!!! Konecne se nekdo odhodlal na devadesatky! 7.zajimave dejotvorne prvky ve druhe linii, ktere ten svet zabydluji a delaji plastictejsim (tema homosexuality, "komunita", pribeh Pasaliho zeny /zjevny fingac s asi trochu zneuzitou romskou holkou - ten by mozna klidne snesl samostatny film/, motiv bezmocneho duchodce a te dobre duse, ktera se o nej starala, motiv naznacene euthanasie Redlova pritele z 80.let) // Detaily, ktere bych jim vycetl: 1.klasika: nablejskana auta (to uplne nesnasim; o to vic, ze devadesatky byly plne otriskanych sedivych polovraku, navic nejak zmrskanych ruznymi pseudotuningy, odpornymi mlhovkami...) 2.Pasali mluvi cesky absolutne bez prizvuku, to meli nejak scenaristicky zduvodnit (treba ve stylu "volynsky Cech") 3. spatne natocena scena, kdyz se Pasali s Jirkou zbavuji tela jednoho z tech kluku a ten druhej je z nekolika metru sleduje a "oni si toho nevsimnou", a nejdou po nem a nezlikvidujou ho... 4.konec mohli vypointovat o neco lepe. To, ze Redlovu sebevrazdu (nucenou seberazdu?, vrazdu?) nevidime, je dobre. I to, ze otvira dvirka pro spekulace. Ale nejak "neuderi". Skoro bych si pral trochu brutalnejsi vyusteni (tim vubec nemyslim obrazove brutalnejsi, ale spis vyznenim). Redl by byval klidne mohl "zmizet a bejt zmizelej". A divak by vubec netusil, co s nim je. A nebo by to mohli zakoncit nejakym naznakem: neco jako "...v televizi v pozadi bezi film Plukovnik Redl s K.M.Brandauerem, ktery pacha sebevrazdu". Ale ja nejsem scenarista - oni by urcite dokazali prijit na neco zajimavejsiho. ...a jeste k tomu konci: porad se nemohu zbavit dojmu, ze Redluv navrat na penzion za StBakama je malo zduvodnenej. Malo logickej.(12.1.2019)

  • Filooos
    ****

    nebál bych se to pustit do zahraničí, kdyby pochopili realitu naší tehdejší minulosti. 4* si zaslouží.(17.1.2019)

  • hel_ko
    *****

    Tak tohle můžu. Výborné herecké výkony. Ze začátku trošku pomalejší rozjezd, Sokol se mi taky trochu protivil, ale s pokračujícími minutami a pronikáním do děje se mi hlavní postava i seriál líbil čím dál víc. Už mě trochu otravuje v dnešní době točené moderní krimi á la Wallender, ale tady bylo všeho tak nějak akorát. Výborně vykreslená atmosféra ranných devadesátek jen na atraktivnosti seriálu přidává.(19.1.2019)

  • JerryPilsen
    *****

    Neuvěřitelný Sokol exceluje.Příběj je velmi dobrý na pozadí skutečných postav a až příliš temný.Pointa přesto seděla na 100 procent.(16.3.2019)

  • xentrixx
    ***

    Pokračování fascinace scénaristy M. Šifry estébáky a jejich konspiracemi. Šedá eminence bývalého Generála, která ve filmu Rudý kapitán pouze zlověstně rezonovala v éteru, konečně vstoupila na scénu, aby ukázala, jak dlouhé má prsty a kam jimi umí dosáhnout. Potměšilý ex- generálporučík Ferenc zpoza mříží rozehrává psychologickou hru s morálně pevným, leč poněkud vnitřně rozervaným mladým vojenským prokurátorem, který náhodou přišel na stopu něčeho hodně nekalého a jeho ochoten ve snaze věci přijít na kloub ztratit úplně vše (mimochodem, onen až paternalistický vztah Generála vůči Rédlovi ve mně vyvolává reminiscence na Dr. Hannibala Lectera a agentku Sterlingovou). Po vnější obalové stránce to sice má všechny igredience správného thrilleru - napětí, spád, odpovídající scénickou hudbu a strašidelné exteriéry, stran zápletky a rozuzlení celého příběhu autoři pohříchu - tak jako u Kapitána - opět sklouzli do těžce zauzlovaného "pavouka", kdy se divák ztrácí v tom, kdo je kdo, o co komu jde, kdo je na čí straně, kdo koho kryje a jaká je vlastně jeho motivace. Jestliže u Kapitána si tvůrci vystačili "pouze" s kriminální službou, porevoluční zpravodajskou službou a bývalými estébáky (a církví), u Rédla se k tomu navíc přidává armáda, vojenská justice, celníci, podsvětí, GRU, MGIMO a na opepření ještě gay komunita (to však není na škodu, tím, že autoři z hlavního hrdiny udělali "čtyřku", se umně vyhnuli tradičnímu klišé v podobě milostné zápletky mezi ním a policistkou/agentkou ,která mu jako jediná - snad - nezištně a ze silné sympatie pomáhá). Čert aby se v tom tak vyznal, nakonec to ale zase tolik nevadí, třeba to tak mělo být - v daném polosvětě nelze nikomu a ničemu věřit a cesta do pekla je dlážděna dobrými úmysly. Kromě Rédla a Generála je zajímavou postavou bývalá estébačka Ivana, hrající na obě strany (a opět paralela s Kapitánem, kde se obdobná mužská postava v podání M. Fingera, náhodou či záměrně jmenuje Ivan) a nezmínit nelze ani povedenou dvojku zločinců (D.Novotný a M.Hoffman), kteří na začátku seriálu působí jako Pat a Mat, aby postupně zdrsněli do finální podoby dua ničeho se neštítících hnusáků. Každopádně tři body (a možná i víc) si seriál zaslouží.(18.3.2019)

  • Lukchasa
    ****

    Velké překvapení, výborně propracovaný & pomalu dávkovaný děj!(22.3.2019)

  • PenelopaW
    ****

    Při skončení každého filmu či seriálu se ptám, co jsem si z toho měla odnést. U Rédla si nejsem jistá. Bylo to natočené dobře, děj mne ihned vtáhnul, jen v druhé polovině bylo na mě docela dost hnusných obrazů a scén. Ale pořád nevím, k čemu mi to mělo být. Měla jsem si z toho vzít, že staré struktury nerezaví? Že člověk nesmí věřit nikomu a ničemu? Že cesta do pekel je dlážděná dobrými úmysly? Že hodní lidé se raději nemají do ničeho s*át, aby to ještě víc nepodělali? Na konci jsem čekala katarzi, ale přišel jen pocit zrady a vnitřního nepochopení. Možná to samo o sobě bylo účelem...(3.7.2019)

  • Aniki
    *****

    Po většinu seriálu více méně odporná atmosfera, ktera je tak husta, ze by se dala krajet. Po kazdem shlednutem dile divna pachuť v ústech. Velmi podivný ale vynikajici Hofman. Kdybych to mel shrnout, nejedna se u me o petihvezdickovy skvost, ale petihvezdickovy hnus, v tom nejlepsim slova smyslu.(20.8.2019)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace