poster

Rédl (TV seriál)

  • anglický

    Redl

    (festivalový název)

Krimi / Thriller

Česko, 2018, 4 h 35 min (Minutáž: 66–72 min)

Režie:

Jan Hřebejk

Scénář:

Miro Šifra

Kamera:

Martin Šácha

Hudba:

Ivan Acher

Hrají:

Ondřej Sokol, David Novotný, Martin Hofmann, Roman Polák, Petra Hřebíčková, Martin Pechlát, Ján Bavala, Přemysl Bureš, Kryštof Bartoš, Oskar Hes, Ján Sedal, Nika Brettschneiderová, Martin E. Kyšperský, Michal Isteník, Petr Motloch, Petr Halberstadt, Josef Rosen, Zuzana Ščerbová, Maria Pavlovová, Viktorie Hásková, Zdeněk Mucha, Hana Müllerová, Jan Mazák, Iva Baumanová, Jelena Šebestová-Juklová, Jana Matiášková, Jiří Maršál, Nikola Orozovič, Pavol Smolárik, Martin Havelka, Štěpán Kozub, Jiří Kout, Roman Slovák, Klaudia Dudová, Eva Hromníková, Helena Šulcová, Norbert Lichý, Petr Reif, Zbyněk Šporc, Debora Štolbová, Jiří Mareš, Marie Jarošová, Richard Fiala, Petr Halíček, Adolf Adam, Nela Drozdová, Jakub Eliáš, Juraj Háder, Vít Levinský, Rostislav Trtík, Lukáš Bech, Marek Cisovský, Jan Fiala, Jan Kolařík, Petr Vršek, Jan Antonín Verner, Terezie Holá, Tomáš Slavíček, Lukáš Vydržal, Václav Čížkovský, Daniel Čech, Petr Vorel, Milan Mikulčík, Alan Mejstřík, František Mitáš, Miroslav Sýkora, Petr Vodička, Jan Zajíček, Eva Hromíková, Naďa Kovářová, Petr Franěk, Daniel Horečný, Eva Kadlečková, Martin Krupa, Jiří Kruťa, Jindřich Relich, Eliza Roth, Miroslav Šnajdr, Karel Trojan, Markéta Krejčová
(další profese)

Komentáře uživatelů k TV seriálu (123)

  • LiVentura
    ****

    Hnusná doba bez zákonů mezi režimy..(4.12.2018)

  • Cival
    ***

    Solidní, skvěle nasnímaná a chytlavě napsaná kriminálka, která je ale nesmyslně roztažená na pět hodin. Uklízeči Hofmann a Novotný boží, Sokolovi jsem ale úplně nevěřil. Hlavně se tam ale asi hodinu jen chodí a jezdí autem... Ukázková televizní natahovaná. Mrzí to.(29.1.2019)

  • Tosim
    ****

    Jan Hřebejk už prostě točí jinak, než "po pelíškovsku" i když samozřejmě má svoje silnější a slabší chvilky. Jde o to, zda se na něj někteří lidé nezlobí právě proto, leč stále stejně by točil pouze blbec. Nářky nad tím, že jsou věci neautentické (třeba kvůli závěsu v koupelně), nebo že seriál nezobrazuje pouze postarší heterosexuály, může člověk s mozkem klidně odložit ad acta a soustředit se na thrillerový přelom našich novodobých dějin, kdy mnozí z nás budou dělat podobné kompromisy, jako RR. A konečně to pořádně bolí, je to špinavé, dějí se u toho skutečné tragédie, protože každý porod je bolestivý. Gradace téměř ukázková, po prvním díle bych za seriál nedal téměř nic a po posledním jsem skoro nedýchal. 60-90%.(3.12.2018)

  • Enšpígl
    ***

    Tak při posledním díle se jasně ukázalo, že jedinou chybou Ondra Sokol, protože v tom díle neměl příliš prostoru a i slabší složka seriálu, tedy lidský faktor začal fungovat dobře. Správná atmosféra, je prácí především Ivana Achera, ale i zpracování zajímavého námětu přidává na atmošce. Trošku úletové vyústění celé situace na chatě mě sice do celku příliš nehraje, ale to bych i klidně prominul, protože seriál mě jako celek bavil. Ovšem když si pustím dokonale přesnýho Romana Poláka třeba ve scéně s Martinem Pechlátem nebo Péťou Hřebíčkovou (ta ženská je mě čím dal tím víc sympatičtější ) a porovnám to se scénama v niž je Poláka x Sokol, mám dojem, že sem byl vinou castingu zbytečně ochuzen o ještě silnější zážitek.(2.12.2018)

  • Radek99
    *****

    Tak se nám po letech na obrazovkách ČT konečně urodil opravdu silný seriál. Scénář Miro Šifry je skutečně mimořádný. Hodně silný příběh. Hlavní hrdina Roman Rédl je v podstatě symbolickou personifikací naší české společnosti, která pomalu pochopila, že co se vyrovnání s naší totalitní komunistickou minulostí týče, tak maximálně dostala a potrestala nějaké malé ryby, ale ty velké jsou absolutně mimo jeho/náš dosah...a naopak on sám/my je/jsme vůči jejich moci naprosto bezmocní... (StB - a nomenklaturní komunisté - byla sice oficiálně odstavena od moci, ale její příslušníci tu začali budovat kapitalismus a ekonomická transformace v podstatě znamenala, že nám, jen jinou formou, vládnou dál. Jak už počátkem 90. let vizionářsky zpíval Karel Kryl: ,,Ti, co nás léta týrali, nás dnes vyhazují z práce") Hřebejkova miniserie je navíc opravdu dobře natočena, přesně vystihuje atmosféru tehdejší doby...všemu dominuje Hřebejkův perfekcionismus ve snaze o vytvoření autentické mizanscény a typologicky přesného castingu...dokonale vystižený Zeitgeist... Rédl je skutečně trefou do černého a přesně vycítil společenskou poptávku dneška. Konečně někdo, od dob vynikajícího i kontroverzního Renčova ,,hraného dokumentu" Polojasno, zaměřil fokus i na šedou eminenci socialistického Československa generála Lorence...a že tohle je našimi filmaři hooodně neprobádané území...bez něhož ovšem těžko můžeme účtovat se svou minulostí... Tenhle miniseriál má koule...které tak zoufale většině ostatní české televizní (a bohužel i filmové) produkci chybí!(6.12.2018)

  • Fr
    ****

    ,,SEŠ VOJENSKEJ PROKURÁTOR, NE INSPEKTOR COLOMBO. TAK PŘESTAŇ DĚLAT PÍČOVINY“...“ /// (Nepřestal…) Poručík Rédl na stopě velkýho podvodu. Do rozdělení republiky zbejvá pár dní, takže můžeme obdivovat žigulíka, socialistický uniformy i ošuntělou atmosféru tý doby, ale hlavně sledovat, jak se celkem zajímavě rozbíhá porevoluční policejně politická story, ve který jde o ruský zbraně a taky (kurva hlavně!) vo člověka. Možná to je takový jednodušší, ale televizně to funguje Líbí se mi ty pletky s STB, celkem fajn je casting, ale ta 4* je za nezprzněnej konec. Co nezprzněnej… von je dobrej. Dramaticky i emociálně. Poklona scénáristovi i režii. A ČT. /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Vzpomínáme s tebou šéfe. 2.) Mám doma AK-47, Makarov PM, PK… a další krámy, který se tenkrát váleli ve vlaku. 3.) Myslel jsem, že Hřebejk zapomněl točit filmy. /// PŘÍBĚH **** HUMOR ne AKCE ne NAPĚTÍ *(15.1.2019)

  • Mr.Apache
    **

    Oproti fenomenálnímu Světu pod hlavou (abych to srovnal s nějakým podobným projektem ČT z poslední doby) to bohužel působí nevýrazně, poloamatérsky a dost natahovaně. Hřebejk to nějak nezvládá.(24.1.2019)

  • Djoker
    ***

    Nebýt dokonale sehraného dua zmrdů v podání Novotného a Hofmanna, kteří baví i děsí zároveň, by Hřebejk mohl dále lézt kanály, protože se mu jinak zajímavě rozjetý příběh znovu rozpadl pod rukama. To už opravdu nebude náhoda.(2.12.2018)

  • Gilmour93
    ****

    Vzhledem k posledním letem je pro Hřebejka asi největší pochvala, že to nevypadá jako Hřebejk. Od klídečku Prokurátora se směrem k Děsu systematicky utahují šrouby, ale vždycky se najde místo, kde to nepatrně odlehčit, Acher zdařile loupí v louisianských vodách True Detective, mizanscéna myslí i na nejmenší detaily (Sparťan Jarda Kužel dokonce dostal espézetku začínající ACS) a herci ze sebe dostávají v pravou chvíli to potřebné. Od R.Poláka, jakožto cynického šéfa staronových struktur, přes chladnokrevné duo grubiánů Hofmann, Novotný, až po Sokola, který to tu za přihřátého prokurátora schytává docela nespravedlivě. Úplně poslední scéna vystihla vše podstatné. Lhostejnost umožnila, že se tehdy mohlo do šatníku sáhnout pro nový kabát. Stejná lhostejnost stojí nyní za tím, že se lid takhle oblečeným osobám klaní, jako by ztratil rozum a paměť. A my dál zůstáváme za plotem s ostnatým drátem..(4.12.2018)

  • Jezinka.Jezinka
    ****

    Napětí pomalu díl od dílu houstlo, postavy, které se jevily prvoplánově tupé, překvapovaly, hlavní hrdina se svědomím se dobral konce pro hrdiny skutečného světa ne zcela neobvyklého, a teď už otevřený spoiler, generál Ferenc, sympatický svou neskrývanou papalášovskou slizkostí ale především mimořádnou inteligencí, mě zklamal, Jojikání nad sexappealem Petry Hřebíčkové nechám mužům, za mě je sympatická a příjemně civilně hrající. Skvěle tu hraje především představitel titulní postavy. Komu v tomhle ohledu vadí, že se Ondřej Sokol vyskytuje v reklamě na telefon, má problém někde úplně jinde.(12.12.2018)

  • Tom_Lachtan
    *****

    Perfektní práce, která graduje z neslaného, nemástného prvního dílu až po neskutečně našlapané finále, které patří mezi to jednoznačně nejlepší, co u nás za posledních deset let vzniklo ve filmu i televizi (takže do toho počítám třeba Pouta, Protektora i Karamazovi) a připadá mi fascinující, že čt má čím dál tím lepší minisérie a seriály, ale o to horší pouští do kin filmové produkce, tohle je letos už třetí věc, které by slušel plnoformátovej celovečerák, byť v tomhle případě by měl tři hodiny, s tím, že nejvíc by se střihalo z prvního dílu. Všechno tu neskutečně sedí a z řemesel za to stojí hlavně hudba (perfektní outro) a herci, kde si svoje role nejvíc užívají asi pánové Hofmann a Novotný. Zkrátka a dobře, je to perfektní atmosferický thriller s perfektním filnále, kde je atmosféra hutná tak, že by se přes ní domu ani Rákosníček nedostal.(4.12.2018)

  • Ampi
    ****

    Ondřej Sokol pěkně zahrál zajímavou roli snaživě čestnou postavu poručíka Rédla z doby rozpadu Československa. Ferenc neboli Lorenc byl tvůrci dobře napsán i když mohl ukázat na konci originálněji. Duo Hoffmann a Novotný typově zapadalo do popisu mafiánských gaunerů té doby. Petra Hřebíčková hezký dodala ženský prvek. Téma kdy jedno zlo může být menším a může být spojencem. A je to dobře natočené retro.(27.3.2019)

  • InJo
    ****

    Nejlepší temná česká krimi od Pustiny a s Metanolem letošní vrchol originální produkce ČT. Ondřej Sokol v hlavní roli přinejmenším velmi dobrý (což je pro mě nemalé překvapení), Novotný s Hofmannem jsou jako duo bezskrupulózních druhořadých 'devadesátkových' gangsterů naprosto bezchybní a postava generála Ference (dokonalý Roman Polák), nepochybně odkazující k skutečné osobě generála Alojze Lorence, je fascinující personifikací protřelého záludného manipulátora. Atmosféra raného postkomunismu a blížícího se rozpadu československé federace je tady v každém ohledu (řešený případ, prostředí, ztvárnění politicko-společenské situace, hudba atd.) tak ponurá, skličující a pesimistická, až se z toho člověku svírá žaludek... Hřebejkův parádní reparát za všechny ty bezpohlavní slaboduchosti typu Zahradnictví, Místo zločinu Plzeň apod. 80 %(30.12.2018)

  • Slarque
    ***

    Zajímavý námět z naší nedávné historie byl celkem dobře přetavený do scénáře minisérie. Ale občas tahle konstrukce trochu zakopne. Nejsem sice moc přesvědčený, že Ondřej Sokol byl ideální volbou pro hlavní roli, ale budiž. Jenže mu nepomáhá ani samotný scénář, a ve finále to vypadá, že právě Rédl je největší slabinou celé minisérie. Také střihová skladba závěru mi přišla trochu podivná. Ale nakonec klady převažují.(2.12.2018)

  • dopitak
    ****

    Hřebejk po dlouhé době skvělý. Atmosféra raně devadesátková, že jste i u tý televize rádi, že jste v tu dobu řešili svačinu na základce a výběr kroužků na odpoledne. Sokol je tak krásně teplej (ve skutečnosti), že mu to tady sedlo náramně. Hofmann je až parodický, chtělo to trochu ubrat, Novotný ultra hnusák, jehož konci zatleská i zavilý pacifista. Sex appeal tomu dodává Petra H, možná měla dostat ještě větší prostor. Některé postavy jsou skvostně obsazené, neokoukaní herci, jimž jejich role věříte (Roman Polák, Přemysl Bureš).(6.12.2018)

  • DwayneJohnson
    ****

    Oceňuji hlavně snahu natočit něco, těsně po revoluci a ukázat, že se toho bohužel za těch 25 let až tak moc nezměnilo. Jen dneska máme počítače, internet což tehdy zdaleka nebylo. Jinak se povedlo přesně navodit tu temnou, šedou atmosféru, intriky, hru na vlastním písečku, ale taky odhodlání, které ke konci, (za který tleskám) přechází v beznaděj a naprostou odevzdanost. A když tak tady pod sebou čtu některé komentáře a příspěvky, nedá mi to, abych nepochválil herecký výkon Ondřeje „Rédla“ Sokola, jehož gesta, výrazy a na konci úplně odevzdanou tvář si budu ještě dlouho pamatovat. Z jeho strany výborná práce, kterou mi fakt, že hraje v různých reklamách, či uvádí další, pochybné pořady vůbec nemůže zkazit. Tady, si troufnu tvrdit, že se herecky znovuzrodil, což by se dalo říct i případu režiséra, pana Hřebejka. Už bylo chlapci vážně na čase.(3.12.2018)

  • BoPo
    ****

    Hřebejk zasa rieši komunistov, ale tentoraz už v porevolučnej dobe a našťastie nie sú hlavným námetom. Tým je zmiznutie, vyšetrovanie a súboj záujmov. Tri postavy bavia. Generál, Karel a Jiří. Ich momenty sú hlavným ťahákom. Postava, ktorá triešti dojem je samotný Rédl. V niektorých situáciach pôsobí casting ako dobrá voľba, v iných dojem pokuľháva. Príbeh a vizuálna atmosféra fungovali dobre. Keby Rédla zhustili do troch častí, tak by ste dostali intenzívnejší zážitok a tie 4* svietili ešte jasnejšie. Nadpriemerný český seriál, ktorý by kľudne zniesol aj HBO razítko.(29.3.2019)

  • argenson
    *****

    Podobně jako Vilhelmová v Polojasnu, tak tady Petra Hřebíčková od prvního setkání s hlavním hrdinou dává tušit, že všechno je jinak. Velmi dobře vymyšlenej příběh se spoustou skvostně vypointovaných dialogů ("Protože je dvacáté století, a když chcete něco ukrást z vlaku, tak ho nepřepadnete na koních, že?") A stejně jako v Polojasnu, tak i tady úplně mrazí z fiktivně skutečné figury generála Ference/Lorence, kterej i několik let po revoluci z basy tahá za nitky. Rédl je rozhodně nejlepší věc, co jsem letos viděl.(11.12.2018)

  • Tatannka
    ****

    Dokonalá odpověď Hřebejka na kritiku Učitelky. Seriál, kde se postavy nedělí jen na bezpáteřní slabochy a čestné sympaťáky, a který nemá jednoduchý soud ani pro svoji dobu. Ukazuje i diletantství, které v 90. letech vyplave, když se přetrhne, byť špatná, tradice. Podnětů k přemýšlení se mu ale daří dát mnohem víc. Dobře napsané, dobře zrežírované, dobře zahrané, drhne to jen v detailech - nejlepší letošní český seriál.(3.12.2018)

  • JohnCZ
    ***

    Je ohromná škoda, že tak dobře natočená a zahraná minisérie v závěru totálně padne na hubu vinou scénáře. Už druhá Hřebejkova kriminálka, která se v závěru úplně rozsypala vinou zkratkovitého scénáře a je to děsná škoda, protože filmařina je to velice obstojná a scénář je do poslední chvíle nezvykle komplexní. Porevoluční atmosféra tu dýchá z každého záběru, duo Novotný/Hofmann dokáží vyděsit, ale zejména Rédl v podání pro mě neznámého a neokoukaného Ondřeje Sokola táhne seriál hodně nahoru. A právě proto nerozumím tomu, co s jeho postavou ve finále provedli a jak anti-klimaticky to celé působilo (a ne, nemyslím tím absenci klasického happy-endu).(18.7.2019)

  • Tommassi3
    ****

    Tak nám Honza konečně pověsil tu svou otravnou nostalgii na Hřebejk a ejhle, rázem je z toho detektivka jak víno..;) Dobové reálie přestaly být pouze do počtu, skvostný temný vizuál doplněný výtečným soundtrackem á la Psycho výborně pasuje na scénář, který po dlouhé době není pro smích.. Miro Šifra mě s těmi opomíjenými devadesátkami hodně baví.. A baviči David Novotný s Ondřejem Sokolem konečně dokazují, jaký potenciál charakterního herectví v nich doutná.. Opravdová Quality TV a zřejmě tuzemská krimi letošního roku.. (22.12.2018)

<< předchozí 1 2 3 4 6 7
 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace