poster

Rédl (TV seriál)

  • anglický

    Redl

    (festivalový název)

Krimi / Thriller

Česko, 2018, 4 h 35 min (Minutáž: 66–72 min)

Režie:

Jan Hřebejk

Scénář:

Miro Šifra

Kamera:

Martin Šácha

Hudba:

Ivan Acher

Hrají:

Ondřej Sokol, David Novotný, Martin Hofmann, Roman Polák, Petra Hřebíčková, Martin Pechlát, Ján Bavala, Přemysl Bureš, Kryštof Bartoš, Oskar Hes, Ján Sedal, Nika Brettschneiderová, Martin E. Kyšperský, Michal Isteník, Petr Motloch, Petr Halberstadt, Josef Rosen, Zuzana Ščerbová, Maria Pavlovová, Viktorie Hásková, Zdeněk Mucha, Hana Müllerová, Jan Mazák, Iva Baumanová, Jelena Šebestová-Juklová, Jana Matiášková, Jiří Maršál, Nikola Orozovič, Pavol Smolárik, Martin Havelka, Štěpán Kozub, Jiří Kout, Roman Slovák, Klaudia Dudová, Eva Hromníková, Helena Šulcová, Norbert Lichý, Petr Reif, Zbyněk Šporc, Debora Štolbová, Jiří Mareš, Marie Jarošová, Richard Fiala, Petr Halíček, Adolf Adam, Nela Drozdová, Jakub Eliáš, Juraj Háder, Vít Levinský, Rostislav Trtík, Lukáš Bech, Marek Cisovský, Jan Fiala, Jan Kolařík, Petr Vršek, Jan Antonín Verner, Terezie Holá, Tomáš Slavíček, Lukáš Vydržal, Václav Čížkovský, Daniel Čech, Petr Vorel, Milan Mikulčík, Alan Mejstřík, František Mitáš, Miroslav Sýkora, Petr Vodička, Jan Zajíček, Eva Hromíková, Naďa Kovářová, Petr Franěk, Daniel Horečný, Eva Kadlečková, Martin Krupa, Jiří Kruťa, Jindřich Relich, Eliza Roth, Miroslav Šnajdr, Karel Trojan, Markéta Krejčová
(další profese)

Komentáře uživatelů k TV seriálu (124)

  • InJo
    ****

    Nejlepší temná česká krimi od Pustiny a s Metanolem letošní vrchol originální produkce ČT. Ondřej Sokol v hlavní roli přinejmenším velmi dobrý (což je pro mě nemalé překvapení), Novotný s Hofmannem jsou jako duo bezskrupulózních druhořadých 'devadesátkových' gangsterů naprosto bezchybní a postava generála Ference (dokonalý Roman Polák), nepochybně odkazující k skutečné osobě generála Alojze Lorence, je fascinující personifikací protřelého záludného manipulátora. Atmosféra raného postkomunismu a blížícího se rozpadu československé federace je tady v každém ohledu (řešený případ, prostředí, ztvárnění politicko-společenské situace, hudba atd.) tak ponurá, skličující a pesimistická, až se z toho člověku svírá žaludek... Hřebejkův parádní reparát za všechny ty bezpohlavní slaboduchosti typu Zahradnictví, Místo zločinu Plzeň apod. 80 %(30.12.2018)

  • L_O_U_S
    ****

    Dobu rozpadu federace jsem prožil ve školce, přesto mě tak nějak čímsi stále nostalgicky přitahuje. Pamatuju si z ní mimo jiné pár dovolených v podnikovém rekreačním středisku a to, jak jsme se doma dívali na letáky s vyobrazením nových českých mincí. Je jasné, že když se objeví krimisérie odehrávající se v oné době a má pozitivní ohlasy, jdu do toho. Rédl nabízí depresivní pohled na časy, kdy odcházelo to staré a přicházelo nové. Odklidit bordel se ale na všech frontách nepodařilo a pozůstatky toho jsou citelné i dnes. (1 254.)(5.12.2018)

  • PP66
    ****

    Jako slušnej českej seriálek, za nímž bych Hřebejka nečekal.(12.4.2019)

  • Chrysopras
    ****

    Za atmosféru raných 90ek, mrazivý konec a duo Novotný Hofman dávám nakonec čtyři zvezdy. Ovšem škoda jisté nekonzistentnosti děje, někdy možná až nelogičnosti jednání postav ( no možná jsem třeba jen něco nepochopil i to se mohlo stát :-)). Ale znovu zdůrazním výbornou výpravu, ta se fakt povedla.(3.12.2018)

  • zette
    *****

    Moc nechapu, jak mi mohl tento serial v listopadu utect bez povsimnuti. Za me vyborne krimi z nedavne minulosti, z doby, ze ktere se toho zase tolik netoci. Po prvnim dilu serial nabere otacky a zastavi se az se zaverecnymi titulky. Skvele zachycena atmosfera, dobre natocene a s povedenym retrem, vcetne obleceni. Z hereckych vykonu musim ocenit Romana Polaka, ten se pro svou roli doslova narodil. A samozrejme dvojice Novotny-Hofmann je bezchybna. Vyborny serial, bych neveril, ze dam Hrebejkovi jeste nekdy plny pocet... Jde videt, ze kdyz netoci podle Jarchovskeho, jeste se v nem jisty potencial muze najit.(1.3.2019)

  • Necrotongue
    *****

    Mé průměrné hodnocení se po čtyřech epizodách sice dostalo na pět hvězdiček, ale je tam jedno výrazné mínus. Převelice mě zklamal závěr, to už jsem ale popsal dostatečně v komentáři ke čtvrtému dílu. Opravdu nemám rád Ondřeje Sokola (neptejte se proč, ani já to nevím), ale jako Rédl mi vlastně vůbec nevadil, David Novotný a Martin Hofmann byli ovšem naprosto skvělí, nejlepší byla ale perfektní atmosféra, díky které jsem si vzpomněl na spoustu zajímavých zážitků z devadesátek. 5*-(11.5.2019)

  • Helmutek
    *****

    Tak jsem si chtěl začít zdůvodňovat, proč že to je skvělej seriál, kterej je za silný čtyři, ale protože je přece jenom českej, tak že na ty úplně top věci to samozřejmě mít nemůže, a zjistil jsem, že vlastně nemůžu řict nic. Rédl je českej dramatickej seriál bez typickejch českejch nešvarů televizní výroby, až mě to samotnýho zarazilo a odzbrojilo. Narozdíl od ostatních (očividně) mi nevadil ani překvapivě přesvědčivej Sokol (ten mi naopak přišel jako obrovský pozitivum), ani první díl resp. rozjezd (ten mě naopak na celej zbytek navnadil), takže pro mě seriál vlastně nemá výraznější slabinu. Daly by se sice hledat dílčí otazníky (třeba jako bohorovný nekrytí se před paralyzujícím sprejem, ty v sešitě až příliš úhledně psaný poznámky o vlacích, Novotný s až podezřelou lehkostí a rychlostí a jen tak mezi řečí porcující ležící krávu, nebo ten jeho bezchybnej a chladně profesionální improvizovanej výstup v gay baru atd.), ale to jsou takový marginálie, že vyznění série nijak neovlivněj. Líbilo se mi fakt úplně všechno: obsazení (už zmíněnej skvělej Sokol, ale i výborná Holoubková; oba psychopati Novotný i Hofmann, a to včetně téměř všech epizodních roliček typu Brettschneiderový nebo Kyšperskýho), tematika (zasazení do kraje devadesátek je úžasný a pořád ještě čerstvý a neokoukaně nezvyklý, to smekám - přitom silný téma je to /jak se potvrzuje i tady/ dost), vykreslení postav (vnitřně rozervanej a trpící Sokol, kterej chce dělat věci správně, nikdo kolem něj na to ale neni zvědavej, doba tomu taky nenahrává a tak díky jeho urputný snaze zachovat se správně kromě něj trpěj i všichni kolem; třeba ale i Holoubková, která se prostě umí zařídit s těma, kdo jsou zrovna na koni; jsou to ale třeba i Pechlát, Sokolův šéf snažící se hlavně nečeřit vody a bejt zadobře, nebo ten estébáckej prasák - u něho člověk i díky tý Sokolově poznámce opravdu nějakej ten účet na konci čeká, ale stejně mě to jeho zmrdství nasralo a zklamalo - rád bych, stejně jako Sokol, věřil spíš v ty lepší lidský stránky), líbilo se mi i nemilosrdně krutý, ale skvěle padnoucí a vlastně i příhodný zakončení, a líbila se mi v neposlední řadě i dýlka minisérie - opravdu nebylo třeba natahovat to víc, a to setrvání u střízlivýho čtyřdílnýho formátu tý síle celkovýho vyznění dost pomáhá. Celej ten seriál vlastně dokresluje celou tu (byť děsivě nedávnou) dobu, ale i nás jako společnost a národ - sice nám začínala demokracie, ale vlastně jí nikdo moc neuměl a ani moc umět nechtěl, výhodnější přece pořád bylo (a je) dělat si to dál tak trochu do šuplíku a zrovna s tim, s kym se mi to hodí nejvíc. Tu změnu administrativní samozřejmě nestíhala dohánět odpovídající změna společenská, a tak u tý měnšiny, která to s těm ideálama vážně myslela, přišel náraz a deziluze - a katalyzátorem a zosobněním tohodle všeho je právě postava Sokola, jehož příslušnost k týhle menšině je znásobená ještě příslušností k další, v tý době ještě o hodně nechápanější a ostrakizovanější menšině, k homosexuálům. Jeho největším zločinem bylo, že se choval, jako kdyby žil ve svobodný společnosti - snažil se dodržovat spravedlnost, chovat se správně a i v soukromí si dovolil žít s tim, s kym chtěl; jeho zločinem bylo, že mu věci kolem sebe nebyly jedno a že byl ochotnej to říct. Jenže na to tenkrát nikdo zvědavej nebyl, a to včetně státu a jeho orgánů, a tak ho na tom nakonec i dostali - i proto, že v takovymhle prostředí on vlastně fungovat nechtěl a nemoh, takže tu svojí hořkou cestu dojel sebedestruktivně až do samýho a předpokládatelnýho konce. Rédl je takovej Don Quijot po česku - ne z pohledu tý švejkovsko-hrabalovský poetiky, ne z pohledu, kdy si ze všeho děláme srandu a všechno zlehčujeme, ale z pohledu tý krutý a lidský životy ničící reality - marnej boj za ušlechtilý ideály, ale bez jakýhokoli dobrýho konce. Rédl neni hezkej ani veselej seriál, je krutej, nespravedlivej, zlej a brutální - a všechny tyhle aspekty na mě osobně zapůsobily fakt silně. I s tou varovnou otázkou, jestli jsme se za těch dalších pětadvacet let opravdu z tohodle bahna vyhrabili, nebo jestli jdeme aspoň správnym směrem - já idealisticky věřim tomu, že jo, že se tady dneska opravdu žije svobodnějc než dřív, ale je dobrý si připomínat, že zadarmo ani samozřejmý to fakt neni. A mementem tohodle je Rédl nezpochybnitelně. "Tohle od tebe nebylo hezký." "To nemělo bejt hezký."(27.12.2018)

  • sofiapetra
    ****

    Když jsem si pustila prvních pět minut Rédla, vůbec jsem netušila, z jaké tak by to tak mělo být doby. A ta pochmurnost byla tak strašlivá, že než jsem si všimla na stěně obrazu s Havlem, vážně jsem si myslela, že je to seriál z 50. let. To mě překvapilo asi nejvíc, neb si začátek devadesátek pamatuji úplně jinak - v Bunkru a na Staré besedě bylo tedy rozhodně veseleji. Nicméně každý díl jsme poctivě probírali s kolegy v práci (zdůrazňuji s kolegy, nikoliv tedy s kolegyněmi, které se na to nedívaly), což se žádnému seriálu ani filmu už dávno nepovedlo. Pravda, u posledního dílu jsem byla ve značné nevýhodě - z celé stopáže jsem viděla maximálně jen tak třetinu (při záběrech na mučení jsem byla díky svému psychickému ustrojení nucena chtě nechtě přepínat na Delona na ČT 2, což bylo prakticky pořád). Ale konec jsem viděla, to zas ano. A ten mě taky překvapil. Stejně jako Sokol, jak mu ta role sedla.(5.12.2018)

  • Eleanor05
    **

    Naprosto zbytečný seriál, který se na začátku tváří, že se bude jednat o něco nadprůměrného, temného s prokreslenou psychologií postav a nakonec je jen povrchním konstatováním, že StB jsou svině a nemá se s nimi člověk zahazovat, natož od nich žádat pomoc (na což by divák do shlédnutí nikdy sám nepřišel). Je to pomalé, víc než polovina scén je tam jen proto, aby ředily děj. Nedůležitým věcem je věnována neúměrná pozornost, důležitým je věnováno málo prostoru. Chybí hloubka postav, vlastnosti postav (kromě černobílého hodný/zlý), něco, kvůli čemu by divákovi na postavách záleželo. Chybí logika jednání postav, viz. můj komentář k poslední epizodě. Chybí spád, chybí napětí, chybí silné scény. Chybí umělecká stránka věci. Zbylo jen to suché konstatování a dobré výkony Davida Novotného a Ondřeje Sokola. Dnes se už skutečně nevyplatí sledovat cokoli tuzemského, pokud to neprodukuje HBO. PS: Nejvtipnější je, jak tady většina lidí uráží Ondřeje Sokola, protože je v reklamách na Vodafone a moderuje estrádu na Nově. Jejich "vysoký intelekt" a "všeobjímající rozhled" ovšem již nestačí na povědomí o tom, že Sokol je držitelem dvou cen Alfréda Radoka za divadelní herectví a režii, taktéž dvou cen Thálie, byl nominován na Českého lva a je uměleckým ředitelem Činoherního klubu. PPS: Název posledního dílu seriálu je ovšem velmi výstižný pro shrnutí celého děje. ;-)(2.12.2018)

  • sator
    ***

    Sokol má pramalé charisma a utáhnout hlavní roli v seriálu hm... https://www.ceskatelevize.cz/porady/11021855592-redl/11823-miro-sifra/ O Hoffmanovi se mi zdálo brr...(26.12.2018)

  • cpt.Lynch
    *****

    Hřebejk jak kulhá v kino tvorbě, tak exceluje v té televizní. Nejlépe zpracovaná divoká devadesátá léta. Po slabším rozjezdu perfektní mix detektivky, gangsterky a špionážního (estébáckého) dramatu. Jedno z mála počinů české tvorby, které je drsné a „opravdové“, oproti trapným pokusům s nevyužitým potenciálem – Gangste Ka, Příběh kmotra, Sametoví vrazi. Vše podrženo naprosto excelentními hereckými výkony Hofmanna, Poláka a Novotného. 4,5*(18.1.2019)

  • noriaki
    ****

    No není to Pustina, ale kdyby to někdo sestříhal na dvě hodiny, mohla vzniknout nejlepší česká kriminálka od Ondříčkova Ve stínu. Takhle jsem viděl neúměrně natahovanou a místy klopotnou detektivku, která doplácela na svou snahu být co možná nejvíc vypovídající. Některé ze zamýšleně přitažlivých a nebo objevných dějových linek bych s lehkým srdcem vyškrtl a možná i přeobsadil hlavní postavu. Ondřej Sokol nezahrál špatně, ale vím minimálně o třech lidech, kteří by byli v roli mnohem lepší. O čtyřech, když počítám Ivana Trojana, který je skvělý ve všem. Zbytek postav je ovšem vynikající, včetně skvělého a odpudivého dua Novotný a Hoffman, kteří rostli s každou svou scénou. Roman Polák mě překvapil a Petra Hřebíčková jako vždy nezklamala. Hlavním tahákem je ovšem studená a nepříjemně syrová atmosféra, podpořená ambientní hudbou. Hřebejk ustál gradaci a čím dál se postavy nořily do zápletky, tím je děj napínavější. Což zní jako samozřejmost, ale v českých seriálech se to často nestává. Byl bych rád aby na látku v ČT nezapomněli a třeba se k postavám vrátili v nějakém navazujícím filmu.(9.9.2019)

  • Soweek
    *****

    Mistr "Tvář se známým hlasem", nejistý Hřebejk, který skáče od skvělé Nevinnosti a Učitelky k lejnům typu Zakázané uvolnění nebo Zahradnictví, několikrát dokola recyklovaný Novotný,.a že mají dát dohromady kriminálku, kterou všichni přirovnávají k Temnému případu? To přece nemyslíte vážně.....nebo ano?(6.12.2018)

  • Styxos
    *****

    je to drsný, temný a šíleně moc dravý. Takže se nechce věřit, že je to český. A že to točil Hřebejk. A přitom stačilo, aby se ke slovu dostala nová scénáristická krev. Miro Šifra na scénu přivádí vyšetřovatele, kterej chtěl na začátku jenom pomoct starýmu chlápkovi, co pohřešoval vnuka. A ten obrat, kterej během těch 4 dílů nastane je hodně drsnej a temnej. Nemluvě o místech, do kterejch ho to zavede. Rédl možná není dokonalej, ale je určitě fajn. Má to skvělý záporáky, ať už to jsou sadistický bouchači Marek Hoffman a David Novotný nebo naopak psychopatickej chlápek z bývalý STB Roman Polák a hlavně to má šíleně silnýho hlavního hrdinu v podání Ondřeje Sokola. Rédl je noir hustej jak dehet a konec s ostnatým drátem je šíleně mrazivej. Na tenhle seriál se hodí věta: dobrými skutky si vydláždil cestu do pekla.(24.3.2019)

  • klima777
    **

    Hřebejk dobře natočil uhozený seriál (poslední díl jest takořka nezměrné WTF) a Lorenc beseduje o 17. listopadu... Proto mám raději fantasy...(3.12.2018)

  • vyfuk
    ****

    Opět silně opěvované, leč nikterak dokonalé dílo. Máme zde příběh z více než zajímavé doby, která je doplněna ani ne tolik zajímavou zápletkou, kde má vládnout jasná atmosféra. Ono toho nicméně zase tolik není. Atmosféra zde nicméně je, ale jak rád říkám, dalo se z toho vyždímat více. A zde to platí dvojnásob. Lidé popisují počátek 90. let u nás jako dobu chaosu. Krom aut bývalých VB s nápisem "policie", a soudkyně, co nezná doslovně zákony mi to, ale nepřipadalo nijak chaosovité. Samozřejmě bych to nedefinoval jako pořádek, ale asi ani ne tolik jako to, o čem se mělo mluvit. Hřebejk k tomu dodává i svůj bizarní humor, kdy děda stěhuje stromek, aby nemusel mít plný krk jehličí. Ono to obecně není vůbec špatné, ale nejde o moc něco, co by extra se mi zapsalo do paměti jako skvělý kus roku. Sokol se snaží sám ze sebe vyždímat maximum a my mu to někdy žereme, někdy ne. Máme zde někdy zbytečně podceněné herecké výkony, které vypadají jako z amatéřiny. K tomu přičteme záporáky, ze kterých jde sice respekt, ale větší projev u někoho, že je Rusák si užijeme až ke konci. A dosti v chabě jinak v epické scéně. Tenhle seriál někdy popírá sám sebe. Pro Hřebejka asi neustálá reparace toho, co napáchal za posledních přerušovaných více jak deset let. Ale pro mě v celku zklamání toho, kde jsme prostě mohli vidět víc. A to mnohem víc.(31.1.2019)

  • rakovnik
    ***

    Pro mě zklamání. Mnohé jsem napsal v komentáři k poslednímu dílu, ještě zčerstva. První díl mě v podstatě vůbec nezaujal, ale tak nějak v naději jsem sledoval sérii dál. Až na několik záblesků nadějné akce v posledním dílu je ale děj utahaný, rozvláčný, odbočující do slepých uliček např. neúčelných rodinných záběrů. Prostě 4 hodiny byly zřejmě moc, přestože to nejdůležitější - závěr - byl totálně zkratkovitý. Navíc herecké obsazení mi přišlo slabé, titulní role by slušela někomu více charismatickému, protože Novotný s Hofmannem Sokola hravě strčili do kapsy.(3.12.2018)

  • marhoul
    ****

    Mátly mě, do děje zasazené, retrospektivy, ale jinak velmi dobré! Lorenc byl přesný, jako když střelí a ten hnusný pocit, který z toho všeho mám je naprosto identický s pocitem, který mám z dnešní politické situace a z celkového stavu společnosti... O Ondrovi Sokolovi, ani o Kuželovi nepochybuji dávno a Petra Hřebíčková začíná být také moje velmi oblíbená osobnost českého filmu.(3.12.2018)

  • bari68
    ****

    Nie je veľa temných krimi, ktoré sa objavili na českých televíznych obrazovkách, ktoré dosahovali aspoň týchto kvalít v réžii Jana Hřebejka. Krátko k nemu, možno práve objavil svoju tajnú zbraň tohto žánru a s kvalitným scenárom a neotrelým materiálom (ktorým Rédl bezpochyby je) by nemusel povedať posledné slovo. Bol som nadmieru spokojný, od prvého do posledného dielu som to hltal, k čomu výrazne pomohli, v mojich očiach , hlavný ťažný motor v podobe dvojice Hoffmann - Novotný. Dvojka ako sa patrí,možno trochu Taranatinovského štýlu ( rozumej, nekompromisný, chladný a hláškujúci zabijak) , super! Viac podobných nápadov, dramaturgii ČT za tento rok udeľujem za 1.(5.12.2018)

  • Disease
    ***

    Toho natahování tam bylo docela dost, zejména druhý díl, kdy jsem měl pocit, že to ani nedokoukám. Ovšem finále výborné.(7.3.2019)

  • Lukoboss
    ****

    Jak je vidět, česká filmová tvorba se zase o kousek posunula dál. Nejen tematicky, ale taky zpracováním. Tentokrát nehledejte žádný komediální prvky, jedná se o ponurej a hnusnej thriller, jak to má být. Doba to byla šílená, takže atmosféra sedí na výbornou. Stejně tak casting se povedl - O. Sokol ukazuje, že umí hrát slušně (teď narážím na jeho pitvoření v naprosto debilní "Tváři"), oba záporáci jsou hovada "jaksepatří", stejně jako starej bývalej voják, kterej je slizkej, až by se had vedle něho styděl. Je fakt, že díly přes hodinu jsou možná moc, dalo by se ubrat a tím přidat tempo, stejně jako některý scény jsou na přivření oka, nicméně pořád je vidět kvalitní práce. Jsem rád, že se J. Hřebejk vymanil ze všech těch Pelíšků a Pupend, který mám sice v oblibě, ale už to stačilo.(6.12.2018)