Reklama

Reklama

Rédl

(TV seriál)
  • Slovensko Rédl
Krimi / Thriller
Česko, 2018, 4 h 35 min (Minutáž: 66–72 min)

Režie:

Jan Hřebejk

Scénář:

Miro Šifra

Kamera:

Martin Šácha

Hudba:

Ivan Acher

Hrají:

Ondřej Sokol, David Novotný, Martin Hofmann, Roman Polák, Petra Hřebíčková, Martin Pechlát, Ján Bavala, Přemysl Bureš, Kryštof Bartoš, Oskar Hes, (více)
(další profese)

Epizody(4)

Čtyřdílný seriál odkrývá kriminální pozadí podivného příběhu organizovaného zločinu v porevolučním Československu. Komu lze vůbec ještě věřit? Československo v roce 1992 - teprve nedávno padl komunistický režim a sovětská okupační armáda se ve spěchu po železnici stahuje zpět do východní Evropy. Vagony odjíždějící ze země jsou napěchovány zbraněmi, náhradními díly, municí a dalšími cennými věcmi. Dva mladí studenti, testující nový železniční sledovací systém, zjišťují, že některé sovětské vagony se cestou na východ v evidenci nepochopitelně ztrácejí. Oba muži se rozhodnou přijít problému na kloub. O několik dní později je jeden z nich nalezen mrtvý a druhý je pravděpodobně na útěku. Nadpraporčík Roman Rédl se s týmem vyšetřovatelů snaží přijít na to, co bylo důvodem k vraždě a kam až sahají nitky zločinu, který možná překračuje hranice Československa až někam daleko na východ. (Česká televize)

(více)

Recenze (159)

Cival 

všechny recenze uživatele

Solidní, skvěle nasnímaná a chytlavě napsaná kriminálka, která je ale nesmyslně roztažená na pět hodin. Uklízeči Hofmann a Novotný boží, Sokolovi jsem ale úplně nevěřil. Hlavně se tam ale asi hodinu jen chodí a jezdí autem... Ukázková televizní natahovaná. Mrzí to. ()

Tosim 

všechny recenze uživatele

Jan Hřebejk už prostě točí jinak, než "po pelíškovsku" i když samozřejmě má svoje silnější a slabší chvilky. Jde o to, zda se na něj někteří lidé nezlobí právě proto, leč stále stejně by točil pouze blbec. Nářky nad tím, že jsou věci neautentické (třeba kvůli závěsu v koupelně), nebo že seriál nezobrazuje pouze postarší heterosexuály, může člověk s mozkem klidně odložit ad acta a soustředit se na thrillerový přelom našich novodobých dějin, kdy mnozí z nás budou dělat podobné kompromisy, jako RR. A konečně to pořádně bolí, je to špinavé, dějí se u toho skutečné tragédie, protože každý porod je bolestivý. Gradace téměř ukázková, po prvním díle bych za seriál nedal téměř nic a po posledním jsem skoro nedýchal. 60-90%. ()

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Tak při posledním díle se jasně ukázalo, že jedinou chybou Ondra Sokol, protože v tom díle neměl příliš prostoru a i slabší složka seriálu, tedy lidský faktor začal fungovat dobře. Správná atmosféra, je prácí především Ivana Achera, ale i zpracování zajímavého námětu přidává na atmošce. Trošku úletové vyústění celé situace na chatě mě sice do celku příliš nehraje, ale to bych i klidně prominul, protože seriál mě jako celek bavil. Ovšem když si pustím dokonale přesnýho Romana Poláka třeba ve scéně s Martinem Pechlátem nebo Péťou Hřebíčkovou (ta ženská je mě čím dal tím víc sympatičtější ) a porovnám to se scénama v niž je Poláka x Sokol, mám dojem, že sem byl vinou castingu zbytečně ochuzen o ještě silnější zážitek. ()

Radek99 

všechny recenze uživatele (k tomuto TV seriálu)

Tak se nám po letech na obrazovkách ČT konečně urodil opravdu silný seriál. Scénář Miro Šifry je skutečně mimořádný. Hodně silný příběh. Hlavní hrdina Roman Rédl je v podstatě symbolickou personifikací naší české společnosti, která pomalu pochopila, že co se vyrovnání s naší totalitní komunistickou minulostí týče, tak maximálně dostala a potrestala nějaké malé ryby, ale ty velké jsou absolutně mimo jeho/náš dosah...a naopak on sám/my je/jsme vůči jejich moci naprosto bezmocní... (StB - a nomenklaturní komunisté - byla sice oficiálně odstavena od moci, ale její příslušníci tu začali budovat kapitalismus a ekonomická transformace v podstatě znamenala, že nám, jen jinou formou, vládnou dál. Jak už počátkem 90. let vizionářsky zpíval Karel Kryl: ,,Ti, co nás léta týrali, nás dnes vyhazují z práce") Hřebejkova miniserie je navíc opravdu dobře natočena, přesně vystihuje atmosféru tehdejší doby...všemu dominuje Hřebejkův perfekcionismus ve snaze o vytvoření autentické mizanscény a typologicky přesného castingu...dokonale vystižený Zeitgeist... Rédl je skutečně trefou do černého a přesně vycítil společenskou poptávku dneška. Konečně někdo, od dob vynikajícího i kontroverzního Renčova ,,hraného dokumentu" Polojasno, zaměřil fokus i na šedou eminenci socialistického Československa generála Lorence...a že tohle je našimi filmaři hooodně neprobádané území...bez něhož ovšem těžko můžeme účtovat se svou minulostí... Tenhle miniseriál má koule...které tak zoufale většině ostatní české televizní (a bohužel i filmové) produkci chybí! ()

Fr 

všechny recenze uživatele

,,SEŠ VOJENSKEJ PROKURÁTOR, NE INSPEKTOR COLOMBO. TAK PŘESTAŇ DĚLAT PÍČOVINY“...“ /// (Nepřestal…) Poručík Rédl na stopě velkýho podvodu. Do rozdělení republiky zbejvá pár dní, takže můžeme obdivovat žigulíka, socialistický uniformy i ošuntělou atmosféru tý doby, ale hlavně sledovat, jak se celkem zajímavě rozbíhá porevoluční policejně politická story, ve který jde o ruský zbraně a taky (kurva hlavně!) vo člověka. Možná to je takový jednodušší, ale televizně to funguje Líbí se mi ty pletky s STB, celkem fajn je casting, ale ta 4* je za nezprzněnej konec. Co nezprzněnej… von je dobrej. Dramaticky i emociálně. Poklona scénáristovi i režii. A ČT. /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Vzpomínáme s tebou šéfe. 2.) Mám doma AK-47, Makarov PM, PK… a další krámy, který se tenkrát váleli ve vlaku. 3.) Myslel jsem, že Hřebejk zapomněl točit filmy. /// PŘÍBĚH **** HUMOR ne AKCE ne NAPĚTÍ * ()

Mr.Apache 

všechny recenze uživatele (k tomuto TV seriálu)

Oproti fenomenálnímu Světu pod hlavou (abych to srovnal s nějakým podobným projektem ČT z poslední doby) to bohužel působí nevýrazně, poloamatérsky a dost natahovaně. Hřebejk to nějak nezvládá. ()

Djoker 

všechny recenze uživatele

Nebýt dokonale sehraného dua zmrdů v podání Novotného a Hofmanna, kteří baví i děsí zároveň, by Hřebejk mohl dále lézt kanály, protože se mu jinak zajímavě rozjetý příběh znovu rozpadl pod rukama. To už opravdu nebude náhoda. ()

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Vzhledem k posledním letem je pro Hřebejka asi největší pochvala, že to nevypadá jako Hřebejk. Od klídečku Prokurátora se směrem k Děsu systematicky utahují šrouby, ale vždycky se najde místo, kde to nepatrně odlehčit, Acher zdařile loupí v louisianských vodách True Detective, mizanscéna myslí i na nejmenší detaily (Sparťan Jarda Kužel dokonce dostal espézetku začínající ACS) a herci ze sebe dostávají v pravou chvíli to potřebné. Od R.Poláka, jakožto cynického šéfa staronových struktur, přes chladnokrevné duo grubiánů Hofmann, Novotný, až po Sokola, který to tu za přihřátého prokurátora schytává docela nespravedlivě. Úplně poslední scéna vystihla vše podstatné. Lhostejnost umožnila, že se tehdy mohlo do šatníku sáhnout pro nový kabát. Stejná lhostejnost stojí nyní za tím, že se lid takhle oblečeným osobám klaní, jako by ztratil rozum a paměť. A my dál zůstáváme za plotem s ostnatým drátem.. ()

Jezinka.Jezinka 

všechny recenze uživatele

Napětí pomalu díl od dílu houstlo, postavy, které se jevily prvoplánově tupé, překvapovaly, hlavní hrdina se svědomím se dobral konce pro hrdiny skutečného světa ne zcela neobvyklého, a teď už otevřený spoiler, generál Ferenc, sympatický svou neskrývanou papalášovskou slizkostí ale především mimořádnou inteligencí, mě zklamal, Jojikání nad sexappealem Petry Hřebíčkové nechám mužům, za mě je sympatická a příjemně civilně hrající. Skvěle tu hraje především představitel titulní postavy. Komu v tomhle ohledu vadí, že se Ondřej Sokol vyskytuje v reklamě na telefon, má problém někde úplně jinde. ()

Tom_Lachtan 

všechny recenze uživatele

Perfektní práce, která graduje z neslaného, nemástného prvního dílu až po neskutečně našlapané finále, které patří mezi to jednoznačně nejlepší, co u nás za posledních deset let vzniklo ve filmu i televizi (takže do toho počítám třeba Pouta, Protektora i Karamazovi) a připadá mi fascinující, že čt má čím dál tím lepší minisérie a seriály, ale o to horší pouští do kin filmové produkce, tohle je letos už třetí věc, které by slušel plnoformátovej celovečerák, byť v tomhle případě by měl tři hodiny, s tím, že nejvíc by se střihalo z prvního dílu. Všechno tu neskutečně sedí a z řemesel za to stojí hlavně hudba (perfektní outro) a herci, kde si svoje role nejvíc užívají asi pánové Hofmann a Novotný. Zkrátka a dobře, je to perfektní atmosferický thriller s perfektním filnále, kde je atmosféra hutná tak, že by se přes ní domu ani Rákosníček nedostal. ()

Ampi 

všechny recenze uživatele

Ondřej Sokol pěkně zahrál zajímavou roli snaživě čestnou postavu poručíka Rédla z doby rozpadu Československa. Ferenc neboli Lorenc byl tvůrci dobře napsán i když mohl ukázat na konci originálněji. Duo Hoffmann a Novotný typově zapadalo do popisu mafiánských gaunerů té doby. Petra Hřebíčková hezký dodala ženský prvek. Téma kdy jedno zlo může být menším a může být spojencem. A je to dobře natočené retro. ()

JitkaCardova 

všechny recenze uživatele

Televizní Rédl a Bez vědomí a kinosálová Amnestie jsou společně ideálním, byť těžko stravitelným menu k hořkým česko-slovenským oslavám polistopadového takzvaného nástupu demokracie, vlády práva a vítězství pravdy a lásky nad cynismem a penězi. *** Přesný rámovací komentář Radek99, tak si ušetřím práci. *** A k výtkám, jež v komentářích tu a tam padaly – já ani při nejlepší vůli nenacházím, co vytknout. Kvituji, že to nemá být příjemná a odsýpající podívaná, je to (mně velice sympaticky) divácky nevděčné už tím, kdo je hlavní hrdina, na kolik způsobů už je tou dobou vnitřně podlomený, jak svou dávnou tragickou minulostí a přímo románovou (čti romantickou) „vinou“ na smrti svého milence, tak nynějším skrýváním milostných preferencí, a celkovou bezvýchodnou rozháraností mezi defétismem, rezignací na naději a bytostnou neschopností přiznat systémovému zlu jeho absolutní nelidskost, zvrácenost a bezbřehý pragmatismus a zároveň si ve stejném světě dál hledat cestu, jak smysluplně žít. Což jednak znamená, že se osobně angažuje o to vehementněji, oč méně chce chápat rozměry a kvalitu zla, proti němuž bojuje, a má neadekvátní očekávání od druhých na temné i světlé straně Síly, čímž se stává nebezpečným všem, na jejichž stranu se postaví... A jednak to z něj dělá nadčasově archetypální křehkou postavu, je jako porcelánová figurka z řecké tragédie, která si svou nevyhnutelnou zkázu ve zdejším světě nese napsanou přímo ve vlastním genomu. A slouží mu jedině ke cti, že to nakonec pochopí – a vyřeší. Důvody k sebevraždě jakožto poslednímu možnému východisku snad ještě nebyly v žádném příběhu tak průzračné, pádné a ušlechtilé. Člověku se přímo uleví spolu s ním, a je to hodně divný pocit. A jednoznačně soudím, že v podání Ondřeje Sokola byl tenhle charakterní, utahaný a opotřebovaný sebeštvanec naprosto famózní. *** Nepřipadá mi ani, že by ve scénáři či jeho ztvárnění bylo cokoli přitaženého za vlasy, naopak jsem úplně ponořená oceňovala, v jak realistickém nepříjemném tempu, upachtěnosti, nevábnosti, ne-vznešenosti, eskalaci, specifických koloritech a soubězích okolností a překážek je vyobrazena každodenní praxe a obstarávání tolika typově různých postav a jak přirozeně je ta společensky výmluvná skládanka křížících se záměrů a souborů hodnot v jednom brilantně vyhmátnutém dobovém námětu a na něm hodinářsky jemně naroubovaném nadčasovém dramatickém příběhu pospojována. Scénář mi po několika úvahách připadá naprosto vynikající, mistrně komplexní a logicky i pocitově bezchybný – až mi nad tou precizností a záběrem zůstává rozum stát. *** Pachuť výpovědi přetrvává nesmírně silná. Rédl není zapomenutelná kriminálka, Rédl je transformační vryp do kolektivního i individuálního vědomí, napořád. *** Jako bonus odemykám výživný informační text o postavě generála Lorence, dost možná nejmocnějšího, nejinteligentnějšího (z mocných), a tedy nejnebezpečnějšího muže Československa: https://denikn.cz/208482/svedomi-posledniho-sefa-stb-netrapi-lituji-spis-toho-co-jsem-neudelal-rika-alojz-lorenc/?cst=07638600c03d562fb8be31b5e9e9c78e9b4eaef3 *~ ()

salahadin 

všechny recenze uživatele

Bez řečí a bez ptaní, smrt si přijde při sraní. Proč se homíci v českých filmech jmenují Roman? Redl má jeden nesporný klad - hlavní hrdina vám je vlastně šuma fuk. Námět dobrej. Ale důvod, proč shlédnout film je dvojí - Jirka a Karel. Být ani jeden z nich to nějak nedal. Dobrej tip na zabijacku hovězího. A černej humor, mňam. Homo linka zbytečná, ale Novotňák aspoň vyzkoušel parádní proslov. ()

InJo 

všechny recenze uživatele

Nejlepší temná česká krimi od Pustiny a s Metanolem letošní vrchol originální produkce ČT. Ondřej Sokol v hlavní roli přinejmenším velmi dobrý (což je pro mě nemalé překvapení), Novotný s Hofmannem jsou jako duo bezskrupulózních druhořadých 'devadesátkových' gangsterů naprosto bezchybní a postava generála Ference (dokonalý Roman Polák), nepochybně odkazující k skutečné osobě generála Alojze Lorence, je fascinující personifikací protřelého záludného manipulátora. Atmosféra raného postkomunismu a blížícího se rozpadu československé federace je tady v každém ohledu (řešený případ, prostředí, ztvárnění politicko-společenské situace, hudba atd.) tak ponurá, skličující a pesimistická, až se z toho člověku svírá žaludek... Hřebejkův parádní reparát za všechny ty bezpohlavní slaboduchosti typu Zahradnictví, Místo zločinu Plzeň apod. 80 % ()

DwayneJohnson 

všechny recenze uživatele

Oceňuji hlavně snahu natočit něco, těsně po revoluci a ukázat, že se toho bohužel za těch 25 let až tak moc nezměnilo. Jen dneska máme počítače, internet což tehdy zdaleka nebylo. Jinak se povedlo přesně navodit tu temnou, šedou atmosféru, intriky, hru na vlastním písečku, ale taky odhodlání, které ke konci, (za který tleskám) přechází v beznaděj a naprostou odevzdanost. A když tak tady pod sebou čtu některé komentáře a příspěvky, nedá mi to, abych nepochválil herecký výkon Ondřeje „Rédla“ Sokola, jehož gesta, výrazy a na konci úplně odevzdanou tvář si budu ještě dlouho pamatovat. Z jeho strany výborná práce, kterou mi fakt, že hraje v různých reklamách, či uvádí další, pochybné pořady vůbec nemůže zkazit. Tady, si troufnu tvrdit, že se herecky znovuzrodil, což by se dalo říct i případu režiséra, pana Hřebejka. Už bylo chlapci vážně na čase. ()

Slarque 

všechny recenze uživatele

Zajímavý námět z naší nedávné historie byl celkem dobře přetavený do scénáře minisérie. Ale občas tahle konstrukce trochu zakopne. Nejsem sice moc přesvědčený, že Ondřej Sokol byl ideální volbou pro hlavní roli, ale budiž. Jenže mu nepomáhá ani samotný scénář, a ve finále to vypadá, že právě Rédl je největší slabinou celé minisérie. Také střihová skladba závěru mi přišla trochu podivná. Ale nakonec klady převažují. ()

dopitak 

všechny recenze uživatele (k tomuto TV seriálu)

Hřebejk po dlouhé době skvělý. Atmosféra raně devadesátková, že jste i u tý televize rádi, že jste v tu dobu řešili svačinu na základce a výběr kroužků na odpoledne. Sokol je tak krásně teplej (ve skutečnosti), že mu to tady sedlo náramně. Hofmann je až parodický, chtělo to trochu ubrat, Novotný ultra hnusák, jehož konci zatleská i zavilý pacifista. Sex appeal tomu dodává Petra H, možná měla dostat ještě větší prostor. Některé postavy jsou skvostně obsazené, neokoukaní herci, jimž jejich role věříte (Roman Polák, Přemysl Bureš). ()

BoPo 

všechny recenze uživatele

Hřebejk zasa rieši komunistov, ale tentoraz už v porevolučnej dobe a našťastie nie sú hlavným námetom. Tým je zmiznutie, vyšetrovanie a súboj záujmov. Tri postavy bavia. Generál, Karel a Jiří. Ich momenty sú hlavným ťahákom. Postava, ktorá triešti dojem je samotný Rédl. V niektorých situáciach pôsobí casting ako dobrá voľba, v iných dojem pokuľháva. Príbeh a vizuálna atmosféra fungovali dobre. Keby Rédla zhustili do troch častí, tak by ste dostali intenzívnejší zážitok a tie 4* svietili ešte jasnejšie. Nadpriemerný český seriál, ktorý by kľudne zniesol aj HBO razítko. ()

argenson 

všechny recenze uživatele

Podobně jako Vilhelmová v Polojasnu, tak tady Petra Hřebíčková od prvního setkání s hlavním hrdinou dává tušit, že všechno je jinak. Velmi dobře vymyšlenej příběh se spoustou skvostně vypointovaných dialogů ("Protože je dvacáté století, a když chcete něco ukrást z vlaku, tak ho nepřepadnete na koních, že?") A stejně jako v Polojasnu, tak i tady úplně mrazí z fiktivně skutečné figury generála Ference/Lorence, kterej i několik let po revoluci z basy tahá za nitky. Rédl je rozhodně nejlepší věc, co jsem letos viděl. ()

Reklama

Reklama