Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Pokračování filmu Frankensteinova nevěsta. Když se syn Henryho Frankensteina, Wolf von Frankenstein (Basil Rathbone) rozhodne vrátit se se svou rodinou do otcova sídla, čeká ho nemilé překvapení. Při průzkumu otcovy laboratoře objeví jeho monstrum (Boris Karloff) a sluha Igor (Bela Lugosi) ho přesvědčí, aby ho oživil. Wolf doufá, že se mu to nepodaří, ale poté, když jsou někteří místní nalezeni mrtví, je mu jasné, že bohužel uspěl. Místní obyvatelé tuší kdo je pachatelem a tak povolají policejního inspektora, aby to zastavil. Wolf v záchvatu paniky zastřelí Igora a monstrum, které tak přišlo o jediného přítele, unese Wolfova syna. (topr harley)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (43)

Anderton 

všechny recenze uživatele

Najväčším kladom tohto pokračovania je úžasná expresionistická výprava a scénografia. Dobre vymyslený je aj príbeh, avšak scenár nedokáže vyzdvihnúť jeho prednosti. O všetkom sa rozpráva v dlhých dialógoch, akcia sa tak neukazuje, ale iba sa o nej/vraždách dozvedáme z druhej ruky. Akoby Lee nechcel opustiť tie krásne vybudované interiéry. Dialógy prebiehajú presne tak, ako očakávate, obsahujú iba málo prekvapivých informácií a ak mal byť film o Ygorovej pomste, tak sa jej mal dať scenár väčší priestor. Takto je to predovšetkým o vzťahu/dialógoch komisára a Frankensteina. ()

DaViD´82 

všechny recenze uživatele

Začátek je zbytečně vlažný. Rozhodně více než by se slušelo a na to co se stane v úvodní půlhodině by klidně stačilo obětovat sotva deset minut stopáže. A to vlastně platí o celém filmu. Tentokrát to totiž už je spíše béčko vařící z vody a narozdíl od minulých dílů se tu objevuje i pár vyloženě směšných scén. Nejvíce zamrzí naprosté upozadění Borise Karloffa. Když už na scéně je, tak pouze v roli vražedného nástroje a ne zlidštěného monstra jako ve Frankensteinově nevěstě. Dokonce opět ani nemluví. Má v celém filmu jedinou pořádnou scénu - tu se zrcadlem. Navíc Basil Rathbone v roli dalšího vědce rozhodně nepodědil charisma "svého otce" Colina Clivea, natož že by byl měl tak ďábelský projev jako Ernest Thesinger. Co naopak potěší je expresionistická architektura dekorací, výborný Lugosi a několik vymazlených záběrů skvěle pracujících s kontrastem černá/bílá. Špatný film to rozhodně není, jen se krčí hluboko ve stínů svých předchůdců. ()

Reklama

Superpero 

všechny recenze uživatele

Tento díl se od předchůdců neliší pouze délkou (konečne to má příběh na opravdovou celovečerní stopáž), ale taky pojetím příběhu. Monstrum tu je využíváno ďábelským Ygorem k vraždění lidí. Mě osobně byl Ygor sympatický a určitě na tom má podíl fakt dobrý Bela Lugosi. Ale opravdové herecké eso v rukávu je Basil Rathbone. Tenhle chlápek nepřehrává jak bylo tenkrát zvykem, ale prostě vyfiknul barona, že jsem čuměl. Další upgrade v sérii jsou expresionistické interiéry hradu (možná se mi to jen zdá) ale hodně to přidává na atmosféře. "Frankensteinův syn" je zatím moje nejoblíbenější frankensteinovka, akorát mě štve že monstrum (Karloff) to vždycky na konci odsere. ()

liquido26 

všechny recenze uživatele

Tento snímek je oproti ostatní hororovým dílům z produkce Universalu netradičně dlouhý, a le vůbec to nevadí, člověk se nenudí, ba naopak. Herci jsou výborní - sympaťák Basil Rathbone v roli Wolfa Frankensteina, Bela Lugosi coby Ygor, zloděj těl se zlomeným vazem, který nemůže zemřít a protože byl prohlášen za mrtvého, tak nemůže být znova popraven (mimochodem podle vzpomínek Bely jr. byla tohle nejmilejší Lugosiho role, neboť chtěl hrát vždycky v komediích a Ygor byl s vým způsobem komická postava), no a samozřejmě Boris karloff, který se zde naposled na filmovém plátně představuje ve své nejslavnější roli. V roli jednorukého policisty se zde objeví Lionel Atwill, který se poté objeví v různých rolích ve všech následujících pokračováních Frankensteinské série. Jediné co bych filmu vytknul je špatná návaznost na Frankensteinovu nevěstu. Pokud si vzpomínáte, tak v Bride stála Frankensteinova laboratoř ve strašidelné věži zcela mimo sídlo Frankensteinů a výbuchem byla srovnána se zemí a v ní skončilo pohřbeno i monstrum. Teď však laboratoř bezprostředně sousedí se zámkem, stojí nepoškozená (až na díru ve stropě) a navíc daleko lépe vybavená a obohacená o různé tajné chodby a místnosti. Přítomnost monstra, které očividně nebylo zničeno je zdůvodněna Ygorem, podle kterého monstrum nemůže být zničeno. Tato nesrovnalost s předchozími díly však na film jako takový nemá vůbec žádný vliv a proto jste ochotni snadno to odpustit, neboť se tak stalo pro účely příběhu. (Koneckonců musím uznat, že lepší je takovéto řešení, než aby Basil Rathbone strávil celý film tím, že bude běhat do nějaké vzdálené rozbořené věže) ()

obitus 

všechny recenze uživatele

Baron Wolf Frankenstein prijizdi do Evropy, aby prevzal panstvi sveho zesnuleho otce. Ve stare laboratori se setkava s Ygorem, starym sluhou sveho otce, ktery jej privadi k nemocnemu Monstru. Wolf se jej rozhodne lecit... Dalsi filmove setkani Karlofa a Lugosiho dopadlo na vybornou. nastesti se filmari na posledni chvili rozhodli zustat u cernobileho obrazu a urcite se to vyplatilo. Hra stinu je skvela a umocnuje architekturu Frankensteinova hradu, silne ovlivnenou nemeckym expresionismem. Pribeh sice neni dvakrat originalni, ale az do akcniho finale ani trochu nenudi a o to jde predevsim. Herci jsou vyborni, Lugosi v roli Ygora naprosto skvelej. Bohuzel Karlof v roli monstra nedostal prilis prostoru a dokonce zapomnel mluvit. Celkove hodne prijemne prekvapeni, prakticky na urovni prvnich dvou dilu. ()

Galerie (71)

Zajímavosti (10)

  • Poslední film, ve kterém se Boris Karloff objevil v roli Monstra. Svou klasickou roli si pak zopakoval ještě dvakrát - během baseballového utkání celebrit v roce 1940 a v Halloweenském speciálu seriálu ROUTE 66 v roce 1962. (liquido26)
  • Do role barona Wolfa von Frankenstein byl původně obsazen Peter Lorre, který se narodil ve městě Rózsahegy (dnešní Ružomberok) pod jménem László Löwenstein. Těsně před natáčením však vážně onemocněl a roli tedy po něm převzal Basil Rathbone. (DaViD´82)
  • Původní záměr byl natočit film v barvě. Po zkušebních záběrech se však natáčelo raději černobíle, jelikož na barevných záběrech nevypadala Karloffova nazelenalá maska vůbec dobře. (DaViD´82)

Reklama

Reklama