poster

Všechno nebo nic

  • Velká Británie

    All or Nothing

  • Francie

    All or Nothing

  • Slovensko

    Všetko alebo nič

Drama / Komedie

Velká Británie / Francie, 2002, 128 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • emma53
    ****

    Tak to je další film, kde se Mike Leighovi podařilo navodit dokonale depresivní atmosféru i když ve filmu Naked byla o dost syrovější a studenější. Téměř nervydrásající pohled do života několika rodin z nižší sociální vrstvy mě zaujala svými bezútěšnými postavičkami, ale hlavně rodinkou Phila a Penny. Mimo jiné tam zazněla jedna věta : "Tam, kde chybí láska, je to, jako kdyby něco umřelo." A láska opravdu nemůže být nikdy tam, kde neexistuje téměř žádná komunikace. Jejich vnitřní vyprahlost byla až hmatatelná a hrozně smutná. Najít sílu něco s tím udělat v těch jejich podmínkách se může zdát být až nadlidským výkonem. Tentokrát jsem za závěr All or Nothing byla vděčná. 80%(30.12.2014)

  • Radko
    ****

    Londýnske predmestie a život na ňom, prostredníctvom výseku zo života jednej rodiny a ich susedov. Príbeh o postupnej strate citov a ich nahradení mechanickou zotrvačnosťou, zasadený medzi sociálne slabšiu vrstvu, má všeobecnejšiu platnosť. Apatia, polehávanie pred televízorom, bezcieľne putovanie po krčmách, príležitostný sex, vedomá krutosť medzi kamarátmi, nespokojnosť vo vzťahu, slovné násilie v rodinách, alkoholizmus, sídliskoví vyšinutci - väčšina z nás to tak, či onak pozná. Napriek posmutnelej atmosfére a tvrdom živote väčšiny zúčastnených je naznačené východisko - aj keď to sa ponúkne len vďaka rodinnej nehode. Presvedčivé, zrozumiteľné, smutno nádejné.(22.4.2006)

  • Eodeon
    ****

    Krásný film o surové realitě v životě těch nejprostších. Náhled do života několika rodin, vztahů těchto lidí, kteří všichni podprahově touží po tom, co ti druzí mají a přesto nejsou šťastní, ba dokonce je to často příčinou jejich neštěstí. Jejich společný osud, žít takřka v bídě na okraji společnosti, je všechny pojí a zároveň rozděluje. Nejkrutější jsou rozpolcené vztahy v rodině Phila a Penny, ale když společně čelí tváří v tvář vážné situaci, poodhaluje se dosud pod tíhou trápení, starostí a bezmoci skrytá dávná něžnost. Film plný bezmoci, který vypráví především o naději. I v nejbídnější situaci lze totiž najít i štěstí. Vždy existuje úhel pohledu, z kterého se byť i ta nejošklivější věc zdá jako nebetyčně krásná.(11.3.2006)

  • Aelita
    ***

    "Kdybys věděl, co se má stát ráno, nevstal bys z postele." Šedý život šedých myšek v šedé každodennosti, kde nejvíce ze všeho zabijí absence jakékoliv perspektivy kromě leda tak zázraku - to je neo nebo socrealismus po anglicku. Mike Leigh má víc pochopení pro hrdiny svých filmů, než Bůh a příroda, a chápe, proč ti můžou nebo dokonce mají právo být passivní. Mike Leigh je stejný maximalista jako já - doteď nemůžu pochopit, proč je svět tak omezený, natož člověk. Všechno nebo nic je důstojné krédo.(15.3.2012)

  • Dudek
    ***

    Všechno nebo nic je spíše než film slepenec několika epizod ze života jedné obyčejné rodiny, která se nedá zrovna označit za funkční. Otec a matka jsou spíše dva různí lidé, kteří sice žijí pod jednou střechou, ale navzájem se spíše nevnímají nebo navazují pouze nucené rozhovory. Nejsou zrovna bohatí, ale přežívají a mají několik přátel, což označují za nejdůležitější. Jenže po tragické události, kdy jej jejich syn převezen do nemocnice, jsou nuceni svůj život značně přehodnotit a vyříkat si do očí to o čem přemýšlí již dlouhou dobu, ''takhle se přeci nedá žít''... Kromě zde jmenované rodiny sledujeme osud ještě dvou dalších, který ovšem není až tak zajímavý a ustupuje nuceně do pozadí, což je v tomto případě celkem škoda, protože se všechny příběhy mohli zajímavě rozvinout a propojit. Ještě bych se rád vyjádřil k filmu jako nefungujícímu celku. Nezávislý film většinou jako celek funguje velice dobře, vlastně by se dalo říci, že příběh funguje právě až poté co je celý dovyprávěn, neboť záleží na každé částečce; nezávislý britský film se vyznačuje kritikou jistých věcí nebo událostí, upozorňuje na nějaké jevy a snaží se upozornit na ně, většinou příběh sledujeme skrz postavy, které jsou naprosto obyčejné a to co nám film chce sdělit se neodehrává v jejich životech, ale v místě kde žijí... Všechno nebo nic se to ovšem netýká, ve snímku není žádné dramatické pozadí, ale je plně soustředěn na životy rodin žijících z životního minima, jak už jsem se zmínil, jedná se spíše o slepenec epizod a z toho plyne jistá nesoudržnost. Ve filmu jsou jak světlé, pro diváka zajímavé momenty, tak i ty tmavé, které spíše nudí a právě ty druhé - a hlavně ke konci - převládají, což kazí celkový zážitek... Jedná se o film nevýtazný, který nemá čím oslnit, ke konci, kdy má přijít dramatický zvrat, dochází tvůrcům nápady a příběhy začínají nudit, přesto jej však zachraňuje poměrně slušný začátek, který mi dovoluje ohodnotit film průměrem...(11.3.2006)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace