poster

Darebák a závodnice

  • Belgie

    Le Fidèle

  • Francie

    Le Fidèle

  • Slovensko

    Darebák a pretekárka

  • Velká Británie

    Racer and the Jailbird

Drama / Krimi

Belgie / Francie, 2017, 130 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • castor
    ***

    Chyběly mi emoce. Vadilo mi, že jsem onu osudovost lehce nesourodého páru z plátna necítil. Gigi a Bibi. On se sice prezentuje jako obchodník s auty, ve skutečnosti ale s bandou z dětství přepadává banky. Ona pracuje v tátově firmě a ujíždí na automobilových závodech. On má navíc fobií ze psů a ona si zřejmě ráda zadělává na problémy. Síle jejich vztahu jsem prostě nevěřil, tvůrci nutí diváka k tomu, aby si myslel, že jeden pro druhého jsou schopní udělat cokoliv, jenže nijak tomu i svou zkratkovitostí nepomáhají (ostatně z prvního rande je hned střih na soulož). Vedlejší postavy tvůrce prakticky nezajímají, jen se o ně párkrát otřeme, ale vše se točí okolo dua Matthias Schoenaerts, který se v domácím prostředí cítí lépe (v americké produkci mým favoritem kvůli svému hereckému projevu totiž rozhodně nebyl), a Adèle Exarchopoulos, která si po velmi kontaktním kousku Život Adèle vydobyla velký respekt. Tvůrci měli dvě atraktivní prostředí: závodní okruh, ale nijak využitý, a banky plné lákavých peněz. A ještě rozvíjející se vztah dvou sympatických lidí. Bylo jim to ale málo. Poslední půlhodina už tak vydatné stopáže je totiž plná zvratů a náhod, které ale úplně nefungují. Finále moderní milostné tragédie je tak už spíš o čekání na titulky než o vychutnávání si tragického rozměru lásky těch dvou. Pochopíte proč. 65%(29.12.2018)

  • Vančura
    ****

    Film mě zaujal atraktivním obsazením titulních rolí a myslím, že oslňující herecké výkony Matthiase Schoenaertse a Adèle Exarchopoulos (která se ve filmu ukáže nahá) jsou skutečně jednou z hlavních předností tohoto snímku. 130 minutová stopáž by sice podle mě mohla být trochu kratší, ale jinak mě ten film veskrze dostal. Námět o chlapíkovi, kterému jeho kriminální minulost komplikuje nový milostný vztah (či viděno z druhé strany - o dívce z lepší společnosti, která si začne s grázlem z kriminálního podsvětí), by se sice mohl zdát ohraný (podobně jako kdyby se o tom filmu - velmi trefně - řeklo, že je to v první řadě příběh velké lásky), ale výsledné skloubení všech motivů působí poměrně neotřele, a má specifický francouzský šmrnc a působivost (nikoli prostou jisté melodramatičnosti). K závěru je to až nečekaně pochmurné, výsledné rozuzlení v sobě ale má hodně až z očistného účinku a finální scéna je prostě nádherná - odcházel jsem z kina v příjemně posmutnělé náladě. Zvláštní film (btw. dočetl jsem se, že je založený na skutečných událostech), u kterého jsem zvědavý na jeho divácké přijetí, až vstoupí příští rok do české distribuce.(28.11.2017)

  • Anderton
    ****

    Veľké európske kino o veľkej láske. Ak sa bojíte, že pôjdete na vysokorozpočtovú celovečernú epizódu Kobry 11, tak ste vážne na omyle. Prvá polovica je taká tradičná romantika s kriminálnou zápletkou, čiže tvorcovia ťažia najmä z príťažlivosti oboch prostredí, toho pretekárskeho a lúpežníckeho gangu. Druhá polovica je ale absolútne nepredvídateľná, čo sa spočiatku javí ako náznak, kam sa film bude uberať, tak vás film prekvapí nečakanými odbočkami. Či ich budete považovať za klišé, lebo ste to už niekde niekedy videli, to je otázkou vkusu. Osobne som ani 10 minút pred koncom nedokázal predovedať, ako to celé skončí. Film je uveriteľný najmä vďaka výkonom dvoch hereckých hviezd a celkovo ide o psychologicky celkom slušne prepracovaný film niekde na hranici komercie a nezávislosti.(20.3.2018)

  • Abes
    odpad!

    Sympatická dvojice, klasická zápletka, vývoj příběhu, vše funguje ale po nečekaném podrazu (nečekaný opravdu byl, podraz vlastně ne) se příběh osudově láme pod vlivem banálních situací a náhodiček. Navíc je vyprávění divně zkratkovité. Vrátili jsme se v čase? Možná seduju představy poblázněné Bibi. Finále moderní milostné tragédie graduje do absurdních výšin. Tohle naivní drama si absolutní hodnocení nejspíš nezaslouží, ale po tak ambiciozním startu jsem nasraný a nelze jinak. Podobné Crash a Suburra.(14.11.2018)

  • Morholt
    ****

    Ono se to tváří jako klasická romance mezi sociálně nesourodou dvojicí a do určité míry tomu tak i je. Ale způsob podání působí docela neokoukaně. Primární zásluhu na tom mají především oba hlavní představitelé. Mezi Adéle Exarchopoulos a Schoenaertsem fungovala neskutečná chemie a poutavým způsobem byl popsán i vývoj jejich vztahu věnující se optikám obou zúčastněných. Určitou devízou je i fakt, že se jedná o přesně ten typ páru, u kterého víte, že nemůže dobře dopadnout, ale přejete si pravý opak. Solidně zvládnuta byla i ta trocha akce. Co mě trochu zklamalo byl melodramatický závěr, který mi v kontextu s předchozím dějem přišel trochu laciný a příliš vykalkulovaný. Ale to je možná dáno tím, že jsem si představoval hlavní hrdiny ujíždějící do západu slunce. 80%(1.12.2018)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace