poster

Darebák a závodnice

  • Belgie

    Le Fidèle

  • Francie

    Le Fidèle

  • Slovensko

    Darebák a pretekárka

  • Velká Británie

    Racer and the Jailbird

Drama / Krimi

Belgie / Francie, 2017, 130 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Anderton
    ****

    Veľké európske kino o veľkej láske. Ak sa bojíte, že pôjdete na vysokorozpočtovú celovečernú epizódu Kobry 11, tak ste vážne na omyle. Prvá polovica je taká tradičná romantika s kriminálnou zápletkou, čiže tvorcovia ťažia najmä z príťažlivosti oboch prostredí, toho pretekárskeho a lúpežníckeho gangu. Druhá polovica je ale absolútne nepredvídateľná, čo sa spočiatku javí ako náznak, kam sa film bude uberať, tak vás film prekvapí nečakanými odbočkami. Či ich budete považovať za klišé, lebo ste to už niekde niekedy videli, to je otázkou vkusu. Osobne som ani 10 minút pred koncom nedokázal predovedať, ako to celé skončí. Film je uveriteľný najmä vďaka výkonom dvoch hereckých hviezd a celkovo ide o psychologicky celkom slušne prepracovaný film niekde na hranici komercie a nezávislosti.(20.3.2018)

  • harfuska
    *

    Príbeh, ktorý sa snaží zaujať hromadou náhod a tragických situácií. Očividne to na viacerých zafungovalo. Teda až na mňa. Prekážala mi nielen ústredná dvojica, ktorá sa chovala sobecky a robila nelogické rozhodnutia, ale vadili mi aj časové skoky, vďaka ktorým to celé nedržalo moc pohromade. Najvačší problém ale vidím v tom, že bol príbeh prezentovaný iba vytrhnutými scénami, ktoré mali byť dramatické či dojímavé? Vo výsledku to však posobilo ako ploché a trápne divadielko. Jeden puntík za záverečnú jazdu, ktorá mi aspoň trochu zlepšila chuť.(11.2.2019)

  • Abes
    odpad!

    Sympatická dvojice, klasická zápletka, vývoj příběhu, vše funguje ale po nečekaném podrazu (nečekaný opravdu byl, podraz vlastně ne) se příběh osudově láme pod vlivem banálních situací a náhodiček. Navíc je vyprávění divně zkratkovité. Vrátili jsme se v čase? Možná seduju představy poblázněné Bibi. Finále moderní milostné tragédie graduje do absurdních výšin. Tohle naivní drama si absolutní hodnocení nejspíš nezaslouží, ale po tak ambiciozním startu jsem nasraný a nelze jinak. Podobné Crash a Suburra.(14.11.2018)

  • castor
    ***

    Chyběly mi emoce. Vadilo mi, že jsem onu osudovost lehce nesourodého páru z plátna necítil. Gigi a Bibi. On se sice prezentuje jako obchodník s auty, ve skutečnosti ale s bandou z dětství přepadává banky. Ona pracuje v tátově firmě a ujíždí na automobilových závodech. On má navíc fobií ze psů a ona si zřejmě ráda zadělává na problémy. Síle jejich vztahu jsem prostě nevěřil, tvůrci nutí diváka k tomu, aby si myslel, že jeden pro druhého jsou schopní udělat cokoliv, jenže nijak tomu i svou zkratkovitostí nepomáhají (ostatně z prvního rande je hned střih na soulož). Vedlejší postavy tvůrce prakticky nezajímají, jen se o ně párkrát otřeme, ale vše se točí okolo dua Matthias Schoenaerts, který se v domácím prostředí cítí lépe (v americké produkci mým favoritem kvůli svému hereckému projevu totiž rozhodně nebyl), a Adèle Exarchopoulos, která si po velmi kontaktním kousku Život Adèle vydobyla velký respekt. Tvůrci měli dvě atraktivní prostředí: závodní okruh, ale nijak využitý, a banky plné lákavých peněz. A ještě rozvíjející se vztah dvou sympatických lidí. Bylo jim to ale málo. Poslední půlhodina už tak vydatné stopáže je totiž plná zvratů a náhod, které ale úplně nefungují. Finále moderní milostné tragédie je tak už spíš o čekání na titulky než o vychutnávání si tragického rozměru lásky těch dvou. Pochopíte proč. 65%(29.12.2018)

  • Vodny
    ***

    Drive po francouzsku. Tak by se dal charakterizovat tenhle notně pro mě až nečekaně chmurný film. Původně jsem čekal akční snímek s prvky krimi a nakonec je z toho až depresivní drama o nezničitelné lásce mezi lumpem co se tváří jako neviňátko a slušňačkou, co má ráda adrenalin. Maximální důraz je zde kladen na chemii dvou společensky zcela odlišných osob, jejichž vztah je založený na sexu, adrenalinu a takovém tom animálním "je t'aime". Takové vztahy tady zkrátka jsou, ale většinou nevěstí nic dobrého. Nevím jak moc je reálná tolerance tohodle vztahu rovného otce hlavní hrdinky Bibi, ale vzhledem k pochmurnému osudu její matky, který ale není zcela konkrétně vysvětlen se dá celkem pochopit, že otec byl ochotný pro svojí dceru udělat vše,hlavně aby byla šťastná. Už jen z toho důvodu, že to zřejmě nedokázal poskytnout své ženě. A navíc rodina přeci drží pohromadě a musí si pomáhat stůj co stůj. Pak je tady lump Gino, který se doslova řídí kodexem co se mu líbí, to si vezme. Má to tak odmalička. V drsném prostředí pasťáku se zklamal v lidech a nikomu nevěří, kromě Bibi a svých kámošů, taky lumpů. Oba spojuje adrenalin, který je drží při životě, ale člověk moc dobře ví, že k úplnému štěstí a naplnění smyslu života to nestačí. Chce to mít vlastní rodinu. Jenže se to celé začne lidově řečeno s*át a jeden průšvih střídá druhý, přičemž všechno má řešení až na jednu věc - zdraví. Jenže jakkoliv je osud této dvojice nepříznivý, chmurný, tak pořád jsem mu nemohl přijít tak nějak na chuť a to z důvodu vlastních antipatií k oběma. Chybí mi tam možnost identifikace s některou z postav, což se mi zkrátka nedaří. Jsou to prostě lumpové nerespektující pravidla ani zákony. Sice se snaží své osudy řešit, opravit svůj život a pomáhat si, nicméně hořká pachuť toho, že je něco špatně se neustále vrací. K tomu se objevuje spousta náhod a smůly, které hlavního hrdinu stále vracejí na začátek cesty k napravení, ke kterému sice i nakonec možná dojde, ale to už je v podstatě pozdě. Zůstává také spousta nedořešených otázek, což mi docela vadilo. Něco se nakouslo a zbytek si člověk musel domyslet s tím, že jsem si to většinou vyložil negativně, když už se to celé tak podělalo. Co se stalo s matkou Bibi, co zraněný kámoš od Gigiho, policista atd.? A co stopáž filmu? Je to dlouhý předlouhý, chvílema až nudný snímek. Na jednu stranu se dá pochopit, že scénky, kdy hrdinové přemýšlí o svém životě se zkrátka jinak natočit nedají, ale možná kdyby se tolik neopakovaly nebo kdyby byly nahrazeny jinými scénami z jejich jinak v podstatě dost stereotypního života, tak by měl film větší spád. Navíc po více jak 2 hodinách člověk o těch dvou vlastně neví nic. Jsou to zkrátka až za hrob do sebe zamilovaní adrenalinový junkies. Zahrané je to parádně, o tom žádná, ale chyběl mi tam nějaký moment á la Drive, kde se prostě držíte sedadla a ani nedýcháte. Akční pasáže jsou natočené s přehledem a nejvíce působivé jsou rychlé projížďky porsche ať už přes den či v noci, kdy obzlváště evokují atmosféru z Drive. Třebaže ke konci filmu emoce gradují, tak divák unavený z první půlky už jen těžko přirozenou cestou roní slzy, spíše je tlačí. Film je dobrý o tom žádná, ale chybí mu intenzita, napětí a větší šmrnc. Hudba a noční svištění v porsche je jak z Drive, opravdu parádní momenty filmu, ale Ryan Gosling je pro mě o dva stupínky výše.(29.11.2017)