poster

Darebák a závodnice

  • Belgie

    Le Fidèle

  • Francie

    Le Fidèle

  • Slovensko

    Darebák a pretekárka

  • Velká Británie

    Racer and the Jailbird

Drama / Krimi

Belgie / Francie, 2017, 130 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Abes
    odpad!

    Sympatická dvojice, klasická zápletka, vývoj příběhu, vše funguje ale po nečekaném podrazu (nečekaný opravdu byl, podraz vlastně ne) se příběh osudově láme pod vlivem banálních situací a náhodiček. Navíc je vyprávění divně zkratkovité. Vrátili jsme se v čase? Možná seduju představy poblázněné Bibi. Finále moderní milostné tragédie graduje do absurdních výšin. Tohle naivní drama si absolutní hodnocení nejspíš nezaslouží, ale po tak ambiciozním startu jsem nasraný a nelze jinak. Podobné Crash a Suburra.(14.11.2018)

  • Arsenal83
    ***

    Celkom milá francúzska vecička, ktorá má byť založený na skutočnosti a pritom z diaľky skôr pripomína nejaké Remarquov román (napr. Nebo nepozná obľúbencov). V podstate dve tretiny sú super, koniec už nebol tak dobrý. Najviac ma ale šokoval ten vekový rozdiel medzi zaľúbenou dvojicou, kto by tipoval 15 rokov? Ten Matthias Schoenaerts nejak nestarne.(15.11.2018)

  • castor
    ***

    Chyběly mi emoce. Vadilo mi, že jsem onu osudovost lehce nesourodého páru z plátna necítil. Gigi a Bibi. On se sice prezentuje jako obchodník s auty, ve skutečnosti ale s bandou z dětství přepadává banky. Ona pracuje v tátově firmě a ujíždí na automobilových závodech. On má navíc fobií ze psů a ona si zřejmě ráda zadělává na problémy. Síle jejich vztahu jsem prostě nevěřil, tvůrci nutí diváka k tomu, aby si myslel, že jeden pro druhého jsou schopní udělat cokoliv, jenže nijak tomu i svou zkratkovitostí nepomáhají (ostatně z prvního rande je hned střih na soulož). Vedlejší postavy tvůrce prakticky nezajímají, jen se o ně párkrát otřeme, ale vše se točí okolo dua Matthias Schoenaerts, který se v domácím prostředí cítí lépe (v americké produkci mým favoritem kvůli svému hereckému projevu totiž rozhodně nebyl), a Adèle Exarchopoulos, která si po velmi kontaktním kousku Život Adèle vydobyla velký respekt. Tvůrci měli dvě atraktivní prostředí: závodní okruh, ale nijak využitý, a banky plné lákavých peněz. A ještě rozvíjející se vztah dvou sympatických lidí. Bylo jim to ale málo. Poslední půlhodina už tak vydatné stopáže je totiž plná zvratů a náhod, které ale úplně nefungují. Finále moderní milostné tragédie je tak už spíš o čekání na titulky než o vychutnávání si tragického rozměru lásky těch dvou. Pochopíte proč. 65%(29.12.2018)

  • Morholt
    ****

    Ono se to tváří jako klasická romance mezi sociálně nesourodou dvojicí a do určité míry tomu tak i je. Ale způsob podání působí docela neokoukaně. Primární zásluhu na tom mají především oba hlavní představitelé. Mezi Adéle Exarchopoulos a Schoenaertsem fungovala neskutečná chemie a poutavým způsobem byl popsán i vývoj jejich vztahu věnující se optikám obou zúčastněných. Určitou devízou je i fakt, že se jedná o přesně ten typ páru, u kterého víte, že nemůže dobře dopadnout, ale přejete si pravý opak. Solidně zvládnuta byla i ta trocha akce. Co mě trochu zklamalo byl melodramatický závěr, který mi v kontextu s předchozím dějem přišel trochu laciný a příliš vykalkulovaný. Ale to je možná dáno tím, že jsem si představoval hlavní hrdiny ujíždějící do západu slunce. 80%(1.12.2018)

  • Vodny
    ***

    Drive po francouzsku. Tak by se dal charakterizovat tenhle notně pro mě až nečekaně chmurný film. Původně jsem čekal akční snímek s prvky krimi a nakonec je z toho až depresivní drama o nezničitelné lásce mezi lumpem co se tváří jako neviňátko a slušňačkou, co má ráda adrenalin. Maximální důraz je zde kladen na chemii dvou společensky zcela odlišných osob, jejichž vztah je založený na sexu, adrenalinu a takovém tom animálním "je t'aime". Takové vztahy tady zkrátka jsou, ale většinou nevěstí nic dobrého. Nevím jak moc je reálná tolerance tohodle vztahu rovného otce hlavní hrdinky Bibi, ale vzhledem k pochmurnému osudu její matky, který ale není zcela konkrétně vysvětlen se dá celkem pochopit, že otec byl ochotný pro svojí dceru udělat vše,hlavně aby byla šťastná. Už jen z toho důvodu, že to zřejmě nedokázal poskytnout své ženě. A navíc rodina přeci drží pohromadě a musí si pomáhat stůj co stůj. Pak je tady lump Gino, který se doslova řídí kodexem co se mu líbí, to si vezme. Má to tak odmalička. V drsném prostředí pasťáku se zklamal v lidech a nikomu nevěří, kromě Bibi a svých kámošů, taky lumpů. Oba spojuje adrenalin, který je drží při životě, ale člověk moc dobře ví, že k úplnému štěstí a naplnění smyslu života to nestačí. Chce to mít vlastní rodinu. Jenže se to celé začne lidově řečeno s*át a jeden průšvih střídá druhý, přičemž všechno má řešení až na jednu věc - zdraví. Jenže jakkoliv je osud této dvojice nepříznivý, chmurný, tak pořád jsem mu nemohl přijít tak nějak na chuť a to z důvodu vlastních antipatií k oběma. Chybí mi tam možnost identifikace s některou z postav, což se mi zkrátka nedaří. Jsou to prostě lumpové nerespektující pravidla ani zákony. Sice se snaží své osudy řešit, opravit svůj život a pomáhat si, nicméně hořká pachuť toho, že je něco špatně se neustále vrací. K tomu se objevuje spousta náhod a smůly, které hlavního hrdinu stále vracejí na začátek cesty k napravení, ke kterému sice i nakonec možná dojde, ale to už je v podstatě pozdě. Zůstává také spousta nedořešených otázek, což mi docela vadilo. Něco se nakouslo a zbytek si člověk musel domyslet s tím, že jsem si to většinou vyložil negativně, když už se to celé tak podělalo. Co se stalo s matkou Bibi, co zraněný kámoš od Gigiho, policista atd.? A co stopáž filmu? Je to dlouhý předlouhý, chvílema až nudný snímek. Na jednu stranu se dá pochopit, že scénky, kdy hrdinové přemýšlí o svém životě se zkrátka jinak natočit nedají, ale možná kdyby se tolik neopakovaly nebo kdyby byly nahrazeny jinými scénami z jejich jinak v podstatě dost stereotypního života, tak by měl film větší spád. Navíc po více jak 2 hodinách člověk o těch dvou vlastně neví nic. Jsou to zkrátka až za hrob do sebe zamilovaní adrenalinový junkies. Zahrané je to parádně, o tom žádná, ale chyběl mi tam nějaký moment á la Drive, kde se prostě držíte sedadla a ani nedýcháte. Akční pasáže jsou natočené s přehledem a nejvíce působivé jsou rychlé projížďky porsche ať už přes den či v noci, kdy obzlváště evokují atmosféru z Drive. Třebaže ke konci filmu emoce gradují, tak divák unavený z první půlky už jen těžko přirozenou cestou roní slzy, spíše je tlačí. Film je dobrý o tom žádná, ale chybí mu intenzita, napětí a větší šmrnc. Hudba a noční svištění v porsche je jak z Drive, opravdu parádní momenty filmu, ale Ryan Gosling je pro mě o dva stupínky výše.(29.11.2017)