poster

Darebák a závodnice

  • Belgie

    Le Fidèle

  • Francie

    Le Fidèle

  • Slovensko

    Darebák a pretekárka

  • Velká Británie

    Racer and the Jailbird

Drama / Krimi

Belgie / Francie, 2017, 130 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Vodny
    ***

    Drive po francouzsku. Tak by se dal charakterizovat tenhle notně pro mě až nečekaně chmurný film. Původně jsem čekal akční snímek s prvky krimi a nakonec je z toho až depresivní drama o nezničitelné lásce mezi lumpem co se tváří jako neviňátko a slušňačkou, co má ráda adrenalin. Maximální důraz je zde kladen na chemii dvou společensky zcela odlišných osob, jejichž vztah je založený na sexu, adrenalinu a takovém tom animálním "je t'aime". Takové vztahy tady zkrátka jsou, ale většinou nevěstí nic dobrého. Nevím jak moc je reálná tolerance tohodle vztahu rovného otce hlavní hrdinky Bibi, ale vzhledem k pochmurnému osudu její matky, který ale není zcela konkrétně vysvětlen se dá celkem pochopit, že otec byl ochotný pro svojí dceru udělat vše,hlavně aby byla šťastná. Už jen z toho důvodu, že to zřejmě nedokázal poskytnout své ženě. A navíc rodina přeci drží pohromadě a musí si pomáhat stůj co stůj. Pak je tady lump Gino, který se doslova řídí kodexem co se mu líbí, to si vezme. Má to tak odmalička. V drsném prostředí pasťáku se zklamal v lidech a nikomu nevěří, kromě Bibi a svých kámošů, taky lumpů. Oba spojuje adrenalin, který je drží při životě, ale člověk moc dobře ví, že k úplnému štěstí a naplnění smyslu života to nestačí. Chce to mít vlastní rodinu. Jenže se to celé začne lidově řečeno s*át a jeden průšvih střídá druhý, přičemž všechno má řešení až na jednu věc - zdraví. Jenže jakkoliv je osud této dvojice nepříznivý, chmurný, tak pořád jsem mu nemohl přijít tak nějak na chuť a to z důvodu vlastních antipatií k oběma. Chybí mi tam možnost identifikace s některou z postav, což se mi zkrátka nedaří. Jsou to prostě lumpové nerespektující pravidla ani zákony. Sice se snaží své osudy řešit, opravit svůj život a pomáhat si, nicméně hořká pachuť toho, že je něco špatně se neustále vrací. K tomu se objevuje spousta náhod a smůly, které hlavního hrdinu stále vracejí na začátek cesty k napravení, ke kterému sice i nakonec možná dojde, ale to už je v podstatě pozdě. Zůstává také spousta nedořešených otázek, což mi docela vadilo. Něco se nakouslo a zbytek si člověk musel domyslet s tím, že jsem si to většinou vyložil negativně, když už se to celé tak podělalo. Co se stalo s matkou Bibi, co zraněný kámoš od Gigiho, policista atd.? A co stopáž filmu? Je to dlouhý předlouhý, chvílema až nudný snímek. Na jednu stranu se dá pochopit, že scénky, kdy hrdinové přemýšlí o svém životě se zkrátka jinak natočit nedají, ale možná kdyby se tolik neopakovaly nebo kdyby byly nahrazeny jinými scénami z jejich jinak v podstatě dost stereotypního života, tak by měl film větší spád. Navíc po více jak 2 hodinách člověk o těch dvou vlastně neví nic. Jsou to zkrátka až za hrob do sebe zamilovaní adrenalinový junkies. Zahrané je to parádně, o tom žádná, ale chyběl mi tam nějaký moment á la Drive, kde se prostě držíte sedadla a ani nedýcháte. Akční pasáže jsou natočené s přehledem a nejvíce působivé jsou rychlé projížďky porsche ať už přes den či v noci, kdy obzlváště evokují atmosféru z Drive. Třebaže ke konci filmu emoce gradují, tak divák unavený z první půlky už jen těžko přirozenou cestou roní slzy, spíše je tlačí. Film je dobrý o tom žádná, ale chybí mu intenzita, napětí a větší šmrnc. Hudba a noční svištění v porsche je jak z Drive, opravdu parádní momenty filmu, ale Ryan Gosling je pro mě o dva stupínky výše.(29.11.2017)

  • tomkat
    **

    Jako by stálo dítě nad bonboniérou: tolik atraktivních, adrenalinových nebo emotivních motivů - co já s tím udělám, co já s tím udělám? A tak se na to dítě-režisér vrhne, ručkama všechno splácá (v puse a žaludku - na plátně) dohromady, aby nakonec smutně zjistilo, že žádný jednotlivý bonbón-motiv v tom nejde pořádně rozeznat, užít a prožít si ho. Škoda.(14.1.2018)

  • FIAT 500
    ***

    Jeden z pro mne nejočekávanějších filmů, který mne chytl po prvním traileru a strašně mne mrzelo, že jsem jej v rámci Frankofonního filmu nestihl... Tak tedy až teď a značně rozpačitě. Matthias samotný za pět hvězd, finální scéna v kombinaci hudby, dialogu, záběru a Porsche taktéž za všechny oriony. A pak začnete přemýšlet, kolik tak dát tomu zbytku. Je to překvapivě hodně smutné, ponuré, bezvýchodné. Dle traileru jsem čekal akční jízdu a trochu jsem předpokládal, že zápletkou bude útěk obou hrdinů před policií. Je to ale úplně obráceně. Mám s filmem jeden problém - ač oba hlavní hrdinové hrají moc dobře, já jim tu lásku nevěřil. Nedokázal jsem uvěřit, že by ti dva byli skuteční milenci až za hrob. To třeba v Drive nebo Město, kde je tahle linka podobná, jsem jim tu zamilovanost věřil. Především Drive je v tomhle nebývale silné. Zpět ale k tomuto belgickému darebákovi. Dalším problémem je podivná časová posloupnost a hlavně šílené časové skoky bez vysvětlivky, jejichž délku jsem si tak nějak jen domyslel. Také pozadí, nebo osud, některých postav je skryto a nevysvětleno. Zkrátka tam bylo na můj vkus až moc přešlapů, nedodělků a k tomu přepálená stopáž. 2,5 orionu, zaokrouhleno nahoru díky závěru a Matthiasovi.(8.11.2018)

  • Vančura
    ****

    Film mě zaujal atraktivním obsazením titulních rolí a myslím, že oslňující herecké výkony Matthiase Schoenaertse a Adèle Exarchopoulos (která se ve filmu ukáže nahá) jsou skutečně jednou z hlavních předností tohoto snímku. 130 minutová stopáž by sice podle mě mohla být trochu kratší, ale jinak mě ten film veskrze dostal. Námět o chlapíkovi, kterému jeho kriminální minulost komplikuje nový milostný vztah (či viděno z druhé strany - o dívce z lepší společnosti, která si začne s grázlem z kriminálního podsvětí), by se sice mohl zdát ohraný (podobně jako kdyby se o tom filmu - velmi trefně - řeklo, že je to v první řadě příběh velké lásky), ale výsledné skloubení všech motivů působí poměrně neotřele, a má specifický francouzský šmrnc a působivost (nikoli prostou jisté melodramatičnosti). K závěru je to až nečekaně pochmurné, výsledné rozuzlení v sobě ale má hodně až z očistného účinku a finální scéna je prostě nádherná - odcházel jsem z kina v příjemně posmutnělé náladě. Zvláštní film (btw. dočetl jsem se, že je založený na skutečných událostech), u kterého jsem zvědavý na jeho divácké přijetí, až vstoupí příští rok do české distribuce.(28.11.2017)

  • Anderton
    ****

    Veľké európske kino o veľkej láske. Ak sa bojíte, že pôjdete na vysokorozpočtovú celovečernú epizódu Kobry 11, tak ste vážne na omyle. Prvá polovica je taká tradičná romantika s kriminálnou zápletkou, čiže tvorcovia ťažia najmä z príťažlivosti oboch prostredí, toho pretekárskeho a lúpežníckeho gangu. Druhá polovica je ale absolútne nepredvídateľná, čo sa spočiatku javí ako náznak, kam sa film bude uberať, tak vás film prekvapí nečakanými odbočkami. Či ich budete považovať za klišé, lebo ste to už niekde niekedy videli, to je otázkou vkusu. Osobne som ani 10 minút pred koncom nedokázal predovedať, ako to celé skončí. Film je uveriteľný najmä vďaka výkonom dvoch hereckých hviezd a celkovo ide o psychologicky celkom slušne prepracovaný film niekde na hranici komercie a nezávislosti.(20.3.2018)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace