• Skip
    ***

    Největším problémem je, že já vůbec nemusím operetu, takže scény z jeviště pro mě byly šíleně nudné. Jinak je to film plný velmi dobrých a vtipných dialogů, dobová atmosféra byla pěkně vystihnuta a herci podali slušné výkony. Stopáž je ale až moc dlouhá, takže jsem se dostával v těch méně zjímavých scénách do jistého útlumu, což nemám vůbec rád.(2.5.2009)

  • emil_sojka
    *****

    Režisér se s problémem, jak vyprávět dějovou linku a k tomu představit obraz dobové operety, vypořádal velmi dobře. Operetu nastínil dostatečně, aniž by odrovnal diváka. Hlavní hrdinové Sullivan a Gilbert, kolem kterých se vytváří zvláštní aura, jsou vykresleni jako obyčejní lidé se svými poklesky a vášněmi, prostě podléhající lidskosti, což otevírá cestu humoru. Oceňuji spoustu jemných detailů v jednání vedlejších postav a výpravu.(2.2.2009)

  • RHK
    ***

    Jeden z 500 největších filmů všech dob časopisu Empire. Určitě velmi profesionálně natočený snímek, s moc pěknou hudbou, kostýmy i divadelními scénami a - bohužel - pro mne s pořádnou nudou. Prostředí operetního divadla mi zrovna nesedí a celý film byl jen o operetách a plný diskusí páté přes deváté kolem nich. Trailer: http://www.reelzchannel.com/trailer-clips/27570/topsy-turvy-trailer a ukázka: http://www.youtube.com/watch?v=S647is8rvvM&feature=fvw(17.1.2010)

  • blackJag
    ****

    "ČÍM VÍCE SE SETKÁVÁM S LIDMI, TÍM VÍCE SE OBDIVUJI PSŮM" Tvůrčí duo skladatelele Sullivana a libretisty Gilberta, tedy oblíbené londýnské umělce viktoriánské éry, zastihuje film na pokraji uměleckého rozkolu. Během cesty k dalším možnostem spolupráce až po faktickou premiéru nového kusu (japonské operety Mikado) má potom divák možnost nahlédnout do precizně zinscenovaného zákulisí tvorby operet, sledovat nezaujatě podané vztahy herců a vychutnat si kostýmy nebo třeba herectví Jima Broadbenta. V délce je sice film nadstandardně velkorysý, pokud mu ale dáte šanci, myslím si, že na konci obšírnější pohled přece jen oceníte. 80%(18.1.2010)

  • igi B.
    *****

    Tak konečně vím, co je to "pravá japonská opereta". Asi něco jako >pravá americká svěžest< , že... ;o} . . . Každopádně tenhle film neplácá jen tak páté přes deváté. Natož aby byl jen takovou nějakou bubblegumovou zábavou. Je to rozkošná a inteligentní pocta žánru - jen tak něžně pokleslému, jak něžně pokleslí umělci(!) jej prováděli! Poutavé i výsostně zábavné filmové dílko, lidsky britsky suše humorné, s vycizelovanými dialogy a brilantně podanou atmosférou doby. A tak i když i mně je opereta jako žánr milá asi jako cokoli, co mě prakticky nezajímá, tenhle film jsem si zase jednou užil v dobrém rozmaru a skvěle! - - - - - (Poprvé viděno 17.1.2010 na ČT2 s orig. zvukem a č. titulky, hodnocení 52., komentář zde jako šestý - 18.1.2010)(18.1.2010)

  • - V žargonu divadelní, televizní a filmové produkce se vyskytuje slovo blocking ve smyslu základního postavení herců na scéně. Původ tohoto termínu se připisuje W. S. Gilbertovi, který při přípravě scény pracoval na zmenšeném jevišti s kostkami (blocks) představující jednotlivé protagonisty. Ve filmu Gilbertovo 'blokování' vidíme přibližně v 101. minutě. (kriplozoik)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace