poster

Všichni to vědí

  • Španělsko

    Todos lo saben

  • Francie

    Everybody Knows

  • Itálie

    Tutti lo sanno

  • Slovensko

    Všetci to vedia

  • Nový Zéland

    Everybody Knows

  • USA

    Everybody Knows

  • Velká Británie

    Everybody Knows

  • Austrálie

    Everybody Knows

  • Kanada

    Everybody Knows

Drama / Thriller / Psychologický

Španělsko / Francie / Itálie, 2018, 132 min

Komentáře uživatelů k filmu (76)

  • POMO
    ***

    Telenovelové rodinné drama s top obsazením. Farhadiho talentu je pro tohle škoda.(5.7.2018)

  • Tom Hardy
    ***

    Laškovné sledování španělské svatby a všech jejích členů je natolik autentické a opojné, až jsem si říkal, že by mi vlastně nevadilo v téhle poněkud rozpustilé, ale bezpochyby sympatické společnosti strávit celé dvě hodiny. Jenže pak přijde zvrat a najednou se všechna lehkost vytratí. Což je vzhledem k zápletce samozřejmě v pořádku. Jenže ji nic nenahradí. Drama není dost tlačené, zajímavé „paranoidní“ otázky jsou jen naťuknuty a vyšetřování je možná realistické, ale asi podobně záživné, jako kdyby někdo hodinu a půl hledal v supermarketu ztracené klíče. Vlastně moc nechápu, co Asghar Farhadi natočením Všichni to vědí přesně sledoval. Jestli chtěl tíživé drama o rodině pod tlakem, rozhodně minul cíl. Detektivka to není ani omylem. A všechny ostatní motivy jsou příliš nahodilé a neprokreslené. Je to strašná škoda. Skvělá kulisa i herci a vše podřízeno příběhu, u kterého člověk nechápe, proč ho měl někdo potřebu (minimálně tímhle způsobem) vyprávět.(21.2.2019)

  • liborek_
    ***

    Prvotřídní obsazení, skvělá režie, dobrá kamera i výprava. Vlastně 2/3 filmu jsou vynikající a odpovídají Farhadiho pověsti. Jenže pak se film zlomí a strašlivě mu ublíží velmi nepřesvědčivé rozuzlení. Jakmile se začne vše přímočaře vysvětlovat, veškeré předchozí pečlivě budované napětí opadne, tajemství se utopí v banalitě bez překvapení. Vlastně už ve chvíli, kdy se na scéně objeví Alejandro, začnou vyvstávat určité pochybnosti. Mezi Laurou a Pacem to jiskří. Na jejich minulém vztahu je celá zápletka vystavěna, a proto je i v samotném vyprávění síla: Nejprve radost, štěstí, pak šok, nervozita, průběh horečného pátrání a shánění peněz.... Divákovi se odhalují střípky minulosti, napětí i díky Irenině nemoci s časem narůstá. Pořád to dává smysl a drží příběh pohromadě (byť kvůli vší přímočarosti se otupují jakákoli případná dilemata, před kterými Paco nutně musí stát; všechna rozhodnutí jsou přijímána bez větších cavyků). Alejandro do tohoto vyprávění však přináš WTF moment: Proč jsou Alejandro a Laura - při znalosti všech těch postupně odlupujících střípků - vlastně spolu? Celá konstrukce příběhu se začíná otřásat, gradace napětí ochabne, dějový posun ztěžkopádní, až nakonec přijde finále... Divák se dozví "kdo je pachatel" a předchozí střípky jsou na nic; výsledné torzo mozaiky je nejasné, nepřesvědčivé; "kauza" je vyřešena, nedostaví se však uspokojení, zůstane pouze záhada vztahu Laury s Alejandrem... Film končí v okamžiku, kdy si řeknete, že to, co bude po tomto odhalení následovat, by bylo mnohem zajímavější, než celé předchozí dvě hodiny, během nichž motivace všech postav vybledly do nezajímava...(28.2.2019)

  • pepo
    ****

    Velmi dobra rodinna drama zabalena v priemernom thrillerovom kabatiku. Tempo trochu drhne, no super herci (Bardem je paradny) to tahaju.(16.9.2018)

  • misterz
    **

    Sympatickí herci utopení v kolosálnej nude. Príbeh snímku je totálne banálny a bez akýchkoľvek nápadov, ktoré by aspoň trocha zaujali. Záver sa síce snažil svojim rozuzlením trocha šokovať, ale v konečnom dôsledku rovnako nešlo o nič svetoborné. Skrátka snímkom som iba preplával a to s pomerne veľkou frekvenciou potreby zakrývať si ústa pri zívaní. Podpriemer. 40/100(26.4.2019)

  • Flego
    ***

    Slušná dráma o zmiznutí 16-ročnej dievčiny, skvelé obsadenie a neuveriteľne rozvláčne tempo, ktoré zabíja celý film.(6.3.2019)

  • Goldbeater
    **

    Asghar Farhadi vypraví velmi pomalé rodinné drama, v němž je tolik postav, že se brzy přestanete orientovat v tom, kdo má s kým jaké rodinné vazby a proč je zrovna jeho přítomnost v příběhu důležitá. Všichni pod tlakem tragických okolností jitří staré rány a víří do té doby pokojnou atmosféru. Když jedna z postav odkryje v druhé části snímku své tajemství, divák je schopen si ho domyslet už pěknou dobu předtím. To vše je podáno bez sebemenšího napětí, zajímavých dialogů či jediné scény hodné zapamatování. A když to ani mezi Javierem Bardemem a Penélope Cruz nejiskří, je už někde něco špatně. [KVIFF 2018](1.7.2018)

  • Filmmaniak
    ***

    První půlhodina se zdlouhavou svatbou selhává v představení všech zhruba patnácti zásadních postav a vztahů mezi nimi (které vám začnou pomalu docházet až v pozdějším průběhu) a pak rozehrává příběh s únosem, který připomíná nějakou detektivku od Agathy Christie, ale bez detektiva. Ve zbytku filmu se spíš řeší rodinné vazby a dávné křivdy než aby se vyšetřovalo, avšak neznalost totožnosti únosců do toho alespoň přináší prvek napětí a nejistoty. Díky kvalitním hercům to není špatné, ale kvalitativně je to na úplně jiné úrovni než režisérovy předchozí íránské filmy.(8.7.2018)

  • Nevka
    ***

    Povedený trailer následoval bohužel průměrný film. Herecké obsazení je sice skvělé (jak se dočtete snad všude), ale samotné drama, které se před vámi odehrává není ničím výjimečné. Po thrillerové stránce se dokonce zaprášilo ještě rychleji. Ostatním se zamlouvala kamera, ale ta byla pro mě jedním z aspektů filmu, který mě vyloženě iritoval. Záběry, které Alcaine pořizoval z docela velké blízkosti (hlavně na začátku) mi jednoduše vůbec nesedly. K duhu tak filmu můžu přičíst aspoň to, že si v závěru nehrál na to, jak exkluzivní odhalení si pro nás tvůrci připravili. Šlo o celkem logické rozuzlení, jež vás sice absolutně nešokuje, ale přesto překvapí. Jednou stačilo.(2.3.2019)

  • Marze
    ***

    Tento psychologický thriller po nadějném začátku postupně selhává. Vypráví o otevírání starých tajemství a ran a napětím příliš neoplývá. Ale jak příběh odkrývá jednotlivé vrstvy, trochu se pod kůži dostává. Je to atmosférické a vyvolávající vzpomínky. Má to srdceryvné scény. Trochu jsme si ale připadal, jako bych si koupil vstupenku na film s Liamem Neesonem a místro toho se ocitl na Strindbergově hře. Ztracen někde mezi Agathou Christie a Achilesem. Farhadi je výborný scénárista a umí dobře pracovat s herci, ale tento film je jen souhrn jeho částí. Íránský režisér Asghar Farhadi, jehož snímky Klient a Rozchod Nadera a Simin vyhrály cizojazyčné Oscary, si na španělské půdě počíná opatrněji než v kulisách domova. Jako by si nebyl jist, nakolik může do své obvyklé úspornosti vpustit jižní temperament. Také si dlouze připravuje vztahovou arénu přeplněnou postavami, čímž zvyšuje jednak metráž díla, jednak jeho nepřehlednost; navíc žánrově neustále přepíná mezi melodramatem a detektivkou. Zkrátka natočil už průkaznější filmy, nicméně tam, kde se může opřít o herce, má vyhráno. Ve filmu Všichni to vědí naštěstí není poněkud kostrbatá zápletka rozhodující. Nad ní stojí věrná nálada ovíněné idyly domáckého městečka žijícího veselými svatebními přípravami, do níž se s výbuchem přirozeného strachu a vyčkávavé bezmoci vkrádá hysterie minulých křivd, a zejména pak herci, od dětských až po představitele hrdinčiných rodičů. Přestože hlavní pozornost na sebe celkem pochopitelně strhávají Bardem s Cruzovou, značný podíl na autentickém zážitku nese tichá souhra celého obsazení. A pokud jde o řešení kriminálního případu naroubovaného do romantického psychothrilleru, nelze prozradit více než dvě drobné nápovědy. Že dobří režiséři nepotřebují vydírat diváky názornou krví a že rozbolavělé matky stojící mlčenlivě v pozadí vědí vždycky své. Otec s rodinou nemohl přijet z Argentiny do Španělska na svatbu, údajně kvůli práci. Což je jen jedna z mnoha klamných indicií ve snímku. Režisér Farhádí stále umí paralelně rozvíjet několik silných a propletených témat, ale výsledkem už není fascinace, spíš občasné uznalé pokývání hlavou. Diváka silněji zasáhne třeba atmosférický detail hodin na staré zvonici, kolem nichž posedávají holubi. Čas je ostatně jedním z témat filmu.(24.12.2019)

  • Padme_Anakin
    ****

    Spousta rodin má nějakého toho kostlivce ve skříni a je jen otázkou času, kdy z ní nechtěně vypadne. Penélope Cruz vystřihla zoufalou matku unesené dcery v kvalitě A+, no a Javier Bardem jí sekundoval neuvěřitelným způsobem, nemohla jsem z něj spustit oči. Inu, když člen familije zatne dráp, bolí to mnohem víc. Pro mě zajímavé a působivé rodinné drama, moc pěkně natočené.(28.2.2019)

  • PP66
    ***

    Příliš dlouhá detektivka s melodramatickým koncem.(20.4.2019)

  • Vyhy
    ***

    Taková lepší španělská telenovela. Hlavní herecké duo, tedy P. Cruz a J. Bardem, hrají naprosto dokonale. Ostatní neznámí španělští herci taktéž. S tím nemám žádný problém. Samotný nápad je také fajn, myšlenka příběhu, to ano. Ale to zpracování. Je to moc dlouhé, pomalé a vůbec to ke konci negraduje. Místy se ani hlavní zápletka neřeší a spíš se zaměřujeme na vztahy, rodinné strasti, křivdy. Takové křehké vztahy. :) Dalším problémem je, že příběh je moc předvídatelný, průsvitný. A to filmu škodí. Jako celek je to ale fajn průměrný filmeček. A hlavně španělština se krásně poslouchá...(26.2.2019)

  • marhoul
    ***

    Rozchod Nadera a Simin pokládám za vynikající film, zde jsem ale na rozpacích. Manželé Bardemovi jsou výborní, ostatní také, příběh rovněž, nálada, psychologie dramatické situace, vše ok, ale na to, že se jedná o ohnivé Španělsko, pulsující, temperamentní, se mi poklidné, komorní zakončení docela příčilo. Osobně bych uvítala v závěru velký, brutálně uječený výstup, který by šel až na dřeň. Jasně, Farhadi přesně tohle nechtěl a v jiných filmech bych tento způsob ocenila, jenomže tady prostě ne. Devalvovalo mi to celý film, který se mi jinak po čertech líbil, přestože je nad slunce jasné, že život je nade vše. Jinak, manžel oddán Bohu mě tak neskutečně sral, jako dávno nikdo jiný.(30.5.2019)

  • Aljak
    ***

    Typický Asghar Farhadi, ale v španielskom prevedení. Od kombinácie Farhadiho talentu a španielskych hereckých és som však čakal niečo výnimočné, ale napokon som predsa len trochu sklamaný. Možno keby nevidím predtým žiadne Farhadiho filmy, tak by som mal z toho väčší pôžitok, ale pri sledovaní tohto dejového rámcu som mal pocit, akoby som všetky tie zvraty zahalené rúškom tajomstva už kdesi predtým videl, akurát že v inom kabáte (také malé dejà vu). Každopádne, film ma bavil a páčil sa mi aj ten psychologický rozmer a aj tá typická farhadiovská tajomnosť, a taktiež príjemná španielska atmosféra. Spád deju bol občas trochu pomalší, ale potom sa to plynulo rozbehlo. Aj keď by som možno rád dal aj viac ako 3*, ale to by bolo nefér voči iným filmom.(20.4.2019)

  • chelseaman22
    **

    Všichni vědí, že Penelope a Javier jsou špica všech špic a tudíž bych očekával, že budou účinkovat ve filmu, který bude mít hlavu a patu. Namísto toho vám je ilustrována situace unesené dívenky, kterou někdo unesl bez zjevného důvodu. Po dobu zmizení této dívenky jste jakž takž v napětí, abyste nakonec zjistili, že závěr je tak nepříjemně překvapivý, že bych z fleku scénáristovi Asghar Farhadi udělil Razzies za scénář. 40 % Celosvětový příjem k 17. 9. 2019: $18,000,000, což je 1,53 násobek rozpočtu(19.9.2019)

  • campix
    **

    Farhadi je ceněný za svá íránská dramata Klient a především za oscarový Rozchod Nadera a Simin. Bohužel v případě Všichni to vědí se ta jeho poetika s přechodem na evropskou půdu poněkud vytrácí. Zajímavá zápletka by tu byla. Rodina se schází na velkou svatbu, kde se během oslav jeden člen ztratí a za vše může dávná minulost, ze které se snaží někdo těžit. Bohužel fatální je pro film stopáž a s ní poměrně velká rozvláčnost děje. V hlavních rolích můžeme vidět manželský pár Penélope Cruz a Javiera Bardema, ale ani tady se nadá najít větší pozitivum, jelikož se zde hlavně teatrálně křičí nebo pláče ve španělském stylu. Veskrze podprůměrný a nudný film.(12.3.2019)

  • sofiapetra
    ***

    Stopáž dvě dvacet je vážně přepálená, prvních třicet minut se neuvěřitelně táhlo, jen se olíbávali příbuzní na svatbě (a bylo to ještě nudnější než naše domácí videa z rodinných oslav - a to je to říct). Dívala jsem se hlavně kvůli Penelopě a Javierovi, neb je mám v oblibě. Až konec (a smutný kukuč Bardema) mě trochu smířil s tím, že jsem to vůbec viděla.(8.7.2019)

  • Pedross800
    ***

    Díos mío, tož toto byla fakt nuda, nuda, nuda.... Nebýt tu jako vždy skvělá Penelopita s Javierem snad tomu dám i odpad. Napětí nula, spád nula, vyznění do ztracena.... Všechno špatně, ať se rejža studem propadne sto sáhů pod zem!(5.8.2019)

  • herr_carter
    ****

    Miluju španělskou filmovou tvorbu a asi začínám věřit, že i kdyby to bylo podprůměrné, stejně nadhodnotím díky řeči....Tenhle film se mi ovšem líbil moc, ze začátku jsem měl sice trošku problém zorientovat se v rodinných poutech a trošku to zkraje fakt působí jak telenovela, ale v momentě zásadího zlomu, který udává další směr celému filmu, už jsem jenom seděl, zíral a čekal jak to dopadne. Úchvatné herecké výkony Bardem + Cruz..................moje hodnocení = 8 z 10.(1.1.2019)

<< předchozí 1 2 3 4