Reklama

Reklama

Všichni to vědí

  • Španělsko Todos lo saben (více)
Trailer 1

Obsahy(1)

Krásná Laura přijíždí do rodného Španělska na svatbu své sestry. Bujarou oslavu v kraji prosluněných vinic však naruší zmizení jednoho z hostů. Brzy se ukáže, že pod povrchem dřímají staré křivdy a tajemství, která měla zůstat zapomenuta. Nejslavnější filmový pár současnosti Penélope Cruz a Javier Bardem excelují v hlavních rolích dávných milenců, mezi kterými to nikdy nepřestalo jiskřit. Psychologický thriller dvojnásobného držitele Oscara Asghara Farhadiho se stal zahajovacím filmem festivalu v Cannes. (Aerofilms)

(více)

Recenze (109)

Tom Hardy 

všechny recenze uživatele

Laškovné sledování španělské svatby a všech jejích členů je natolik autentické a opojné, až jsem si říkal, že by mi vlastně nevadilo v téhle poněkud rozpustilé, ale bezpochyby sympatické společnosti strávit celé dvě hodiny. Jenže pak přijde zvrat a najednou se všechna lehkost vytratí. Což je vzhledem k zápletce samozřejmě v pořádku. Jenže ji nic nenahradí. Drama není dost tlačené, zajímavé „paranoidní“ otázky jsou jen naťuknuty a vyšetřování je možná realistické, ale asi podobně záživné, jako kdyby někdo hodinu a půl hledal v supermarketu ztracené klíče. Vlastně moc nechápu, co Asghar Farhadi natočením Všichni to vědí přesně sledoval. Jestli chtěl tíživé drama o rodině pod tlakem, rozhodně minul cíl. Detektivka to není ani omylem. A všechny ostatní motivy jsou příliš nahodilé a neprokreslené. Je to strašná škoda. Skvělá kulisa i herci a vše podřízeno příběhu, u kterého člověk nechápe, proč ho měl někdo potřebu (minimálně tímhle způsobem) vyprávět. ()

Nevka 

všechny recenze uživatele

Povedený trailer následoval bohužel průměrný film. Herecké obsazení je sice skvělé (jak se dočtete snad všude), ale samotné drama, které se před vámi odehrává není ničím výjimečné. Po thrillerové stránce se dokonce zaprášilo ještě rychleji. Ostatním se zamlouvala kamera, ale ta byla pro mě jedním z aspektů filmu, který mě vyloženě iritoval. Záběry, které Alcaine pořizoval z docela velké blízkosti (hlavně na začátku) mi jednoduše vůbec nesedly. K duhu tak filmu můžu přičíst aspoň to, že si v závěru nehrál na to, jak exkluzivní odhalení si pro nás tvůrci připravili. Šlo o celkem logické rozuzlení, jež vás sice absolutně nešokuje, ale přesto překvapí. Jednou stačilo. ()

pepo 

všechny recenze uživatele

Velmi dobra rodinna drama zabalena v priemernom thrillerovom kabatiku. Tempo trochu drhne, no super herci (Bardem je paradny) to tahaju.7/10 ()

liborek_ 

všechny recenze uživatele

Prvotřídní obsazení, skvělá režie, dobrá kamera i výprava. Vlastně 2/3 filmu jsou vynikající a odpovídají Farhadiho pověsti. Jenže pak se film zlomí a strašlivě mu ublíží velmi nepřesvědčivé rozuzlení. Jakmile se začne vše přímočaře vysvětlovat, veškeré předchozí pečlivě budované napětí opadne, tajemství se utopí v banalitě bez překvapení. Vlastně už ve chvíli, kdy se na scéně objeví Alejandro, začnou vyvstávat určité pochybnosti. Mezi Laurou a Pacem to jiskří. Na jejich minulém vztahu je celá zápletka vystavěna, a proto je i v samotném vyprávění síla: Nejprve radost, štěstí, pak šok, nervozita, průběh horečného pátrání a shánění peněz.... Divákovi se odhalují střípky minulosti, napětí i díky Irenině nemoci s časem narůstá. Pořád to dává smysl a drží příběh pohromadě (byť kvůli vší přímočarosti se otupují jakákoli případná dilemata, před kterými Paco nutně musí stát; všechna rozhodnutí jsou přijímána bez větších cavyků). Alejandro do tohoto vyprávění však přináš WTF moment: Proč jsou Alejandro a Laura - při znalosti všech těch postupně odlupujících střípků - vlastně spolu? Celá konstrukce příběhu se začíná otřásat, gradace napětí ochabne, dějový posun ztěžkopádní, až nakonec přijde finále... Divák se dozví "kdo je pachatel" a předchozí střípky jsou na nic; výsledné torzo mozaiky je nejasné, nepřesvědčivé; "kauza" je vyřešena, nedostaví se však uspokojení, zůstane pouze záhada vztahu Laury s Alejandrem... Film končí v okamžiku, kdy si řeknete, že to, co bude po tomto odhalení následovat, by bylo mnohem zajímavější, než celé předchozí dvě hodiny, během nichž motivace všech postav vybledly do nezajímava... ()

misterz 

všechny recenze uživatele

Sympatickí herci utopení v kolosálnej nude. Príbeh snímku je totálne banálny a bez akýchkoľvek nápadov, ktoré by aspoň trocha zaujali. Záver sa síce snažil svojim rozuzlením trocha šokovať, ale v konečnom dôsledku rovnako nešlo o nič svetoborné. Skrátka snímkom som iba preplával a to s pomerne veľkou frekvenciou potreby zakrývať si ústa pri zívaní. Podpriemer. 40/100 ()

Goldbeater 

všechny recenze uživatele

Asghar Farhadi vypraví velmi pomalé rodinné drama, v němž je tolik postav, že se brzy přestanete orientovat v tom, kdo má s kým jaké rodinné vazby a proč je zrovna jeho přítomnost v příběhu důležitá. Všichni pod tlakem tragických okolností jitří staré rány a víří do té doby pokojnou atmosféru. Když jedna z postav odkryje v druhé části snímku své tajemství, divák je schopen si ho domyslet už pěknou dobu předtím. To vše je podáno bez sebemenšího napětí, zajímavých dialogů či jediné scény hodné zapamatování. A když to ani mezi Javierem Bardemem a Penélope Cruz nejiskří, je už někde něco špatně. [KVIFF 2018] ()

Omnibus 

všechny recenze uživatele

Svatebčané hodují, temným pudům holdují.“ Ach jo. Všichni to vědí... jenom mně se nic neřekne! A co? Že Asghar Farhadi je Iránec, jak poleno, takže očekávat španělskou thrillerovou temnotu je dost naivní. Podobně naivní byla i Pacova snaha o zvelebování vinohradu, uprostřed vyprahlé krajiny a naprosto suchopárného filmu. Teheránské OKÉNKO MUČÍRNY: [][] Co mě bolelo nejvíc? 1) Španělská bota. Mučivě pomalé tempo příběhu. 2) Kacířova vidlička. Lauřin manžel Alejandro a jím (opakovaně!) navrhované řešení zoufalé situace: „Bůh nám pomůže.“ 3) Španělská židle. Nesnesitelně pomalé utahování šroubů nejistoty, o co režisérovi ve filmu jde. [][] Uondat diváka? Promrhat potenciál špičkových herců? Vést postavy k divné pasivitě, aneb policii nevoláme, peníze nemáme, tak prostě jen čekáme. Na co?! Až za nás situaci vyřeší scénář? Jo a že prý to mezi Javierem Bardemem a Penelope Cruiz jiskřilo... Proboha, kdy? Spíš jen doutnalo. Kostlivec ve skříni otcovství možná vykřesal tři malé jiskřičky, ale ty hned zhasly. ()

Filmmaniak 

všechny recenze uživatele

První půlhodina se zdlouhavou svatbou selhává v představení všech zhruba patnácti zásadních postav a vztahů mezi nimi (které vám začnou pomalu docházet až v pozdějším průběhu) a pak rozehrává příběh s únosem, který připomíná nějakou detektivku od Agathy Christie, ale bez detektiva. Ve zbytku filmu se spíš řeší rodinné vazby a dávné křivdy než aby se vyšetřovalo, avšak neznalost totožnosti únosců do toho alespoň přináší prvek napětí a nejistoty. Díky kvalitním hercům to není špatné, ale kvalitativně je to na úplně jiné úrovni než režisérovy předchozí íránské filmy. ()

Kothy 

všechny recenze uživatele

Španělská telenovela s dobrým obsazením. Celé to je o únosy dcery během svatby a následném požadování výkupného. Kdo teda dceru unesl a jaký to bude mít vliv na vztahy v rodině? ()

Marze 

všechny recenze uživatele

Tento psychologický thriller po nadějném začátku postupně selhává. Vypráví o otevírání starých tajemství a ran a napětím příliš neoplývá. Ale jak příběh odkrývá jednotlivé vrstvy, trochu se pod kůži dostává. Je to atmosférické a vyvolávající vzpomínky. Má to srdceryvné scény. Trochu jsme si ale připadal, jako bych si koupil vstupenku na film s Liamem Neesonem a místro toho se ocitl na Strindbergově hře. Ztracen někde mezi Agathou Christie a Achilesem. Farhadi je výborný scénárista a umí dobře pracovat s herci, ale tento film je jen souhrn jeho částí. Íránský režisér Asghar Farhadi, jehož snímky Klient a Rozchod Nadera a Simin vyhrály cizojazyčné Oscary, si na španělské půdě počíná opatrněji než v kulisách domova. Jako by si nebyl jist, nakolik může do své obvyklé úspornosti vpustit jižní temperament. Také si dlouze připravuje vztahovou arénu přeplněnou postavami, čímž zvyšuje jednak metráž díla, jednak jeho nepřehlednost; navíc žánrově neustále přepíná mezi melodramatem a detektivkou. Zkrátka natočil už průkaznější filmy, nicméně tam, kde se může opřít o herce, má vyhráno. Ve filmu Všichni to vědí naštěstí není poněkud kostrbatá zápletka rozhodující. Nad ní stojí věrná nálada ovíněné idyly domáckého městečka žijícího veselými svatebními přípravami, do níž se s výbuchem přirozeného strachu a vyčkávavé bezmoci vkrádá hysterie minulých křivd, a zejména pak herci, od dětských až po představitele hrdinčiných rodičů. Přestože hlavní pozornost na sebe celkem pochopitelně strhávají Bardem s Cruzovou, značný podíl na autentickém zážitku nese tichá souhra celého obsazení. A pokud jde o řešení kriminálního případu naroubovaného do romantického psychothrilleru, nelze prozradit více než dvě drobné nápovědy. Že dobří režiséři nepotřebují vydírat diváky názornou krví a že rozbolavělé matky stojící mlčenlivě v pozadí vědí vždycky své. Otec s rodinou nemohl přijet z Argentiny do Španělska na svatbu, údajně kvůli práci. Což je jen jedna z mnoha klamných indicií ve snímku. Režisér Farhádí stále umí paralelně rozvíjet několik silných a propletených témat, ale výsledkem už není fascinace, spíš občasné uznalé pokývání hlavou. Diváka silněji zasáhne třeba atmosférický detail hodin na staré zvonici, kolem nichž posedávají holubi. Čas je ostatně jedním z témat filmu. ()

marhoul 

všechny recenze uživatele

Rozchod Nadera a Simin pokládám za vynikající film, zde jsem ale na rozpacích. Manželé Bardemovi jsou výborní, ostatní také, příběh rovněž, nálada, psychologie dramatické situace, vše ok, ale na to, že se jedná o ohnivé Španělsko, pulsující, temperamentní, se mi poklidné, komorní zakončení docela příčilo. Osobně bych uvítala v závěru velký, brutálně uječený výstup, který by šel až na dřeň. Jasně, Farhadi přesně tohle nechtěl a v jiných filmech bych tento způsob ocenila, jenomže tady prostě ne. Devalvovalo mi to celý film, který se mi jinak po čertech líbil, přestože je nad slunce jasné, že život je nade vše. Jinak, manžel oddán Bohu mě tak neskutečně sral, jako dávno nikdo jiný. ()

Arsenal83 

všechny recenze uživatele

Dvojica Bardem - Cruz je proste skvelá všade, nech by to bol film aj o Ferdovi Mravencovi. Herecký výkon však nestačí na vyššie hodnotenie alebo zaujímavosť filmu. Hoci som počul i tak divný názor, že herecký výkon určuje kvalitu filmu. To by potom medzi skvelé filmy patrili Šmolkovia, kde Hank Azaria zahral geniálneho Gargamela alebo Iron Lady, kde zaspávate od nudy, ale nikto Meryl Streep nemôže uprieť herecký výkon. Tak aj v tomto filme je ústredná dvojica až trojica výborná, rodinná dráma takisto skvelá, zaujímavé pátranie a odhaľovanie pozadia únosu, ale v celkovom sumáre si uvedomíte, že v takom príbehu by nemalo chýbať viac napätia a atmosféry. Stojí za vzhliadnutie, hoci vysoký nadpriemer netreba očakávať. ()

Flego 

všechny recenze uživatele

Slušná dráma o zmiznutí 16-ročnej dievčiny, skvelé obsadenie a neuveriteľne rozvláčne tempo, ktoré zabíja celý film. ()

ScarPoul 

všechny recenze uživatele

Posledných 20 minút trošku tú pekne budovanú štruktúru naruší. Hoci to nie je chyba príbehovej logiky. Farhadi zavítal do Španielska a to prostredie jeho príbehu svedčí. Inak ide po tradičnej šablóne, kedy skúma motívy, emócie a vzťahy všetkých zúčastnených. Páči sa mi ako v jeho filmoch muži dopadajú vždy najhoršie. Aj napriek tomu, že sa snažia spraviť správnu vec. Aspoň podľa nejakých morálnych a emočne logických pravidiel. Jedná sa tu o herecký koncert Bardema a Cruz. Tí sú hlavným ťahúňom. Nie je to ale prekvapivé. Farhadi je pomerne ľahko čitateľný tvorca. A tvorí filmy podľa svojej zaužívanej schémy. Ak ste videli minimálne tri filmy z jeho tvorby, viete, že hovorí vždy o tom istom, len to trošku obmieňa. A nudné to nie je preto, lebo má cit pre vykreslenie charakterov a necháva elitu(či už Iránsku, Francúzsku alebo Španielsku), aby sa s tými jeho charaktermi popasovala.  Pre jeho fanúšikov je Everybody Knows stávka na istotu. Dostanú presne to, čo očakávajú. Nič viac a nič menej. ()

Padme_Anakin 

všechny recenze uživatele

Spousta rodin má nějakého toho kostlivce ve skříni a je jen otázkou času, kdy z ní nechtěně vypadne. Penélope Cruz vystřihla zoufalou matku unesené dcery v kvalitě A+, no a Javier Bardem jí sekundoval neuvěřitelným způsobem, nemohla jsem z něj spustit oči. Inu, když člen familije zatne dráp, bolí to mnohem víc. Pro mě zajímavé a působivé rodinné drama, moc pěkně natočené. ()

sofiapetra 

všechny recenze uživatele

Stopáž dvě dvacet je vážně přepálená, prvních třicet minut se neuvěřitelně táhlo, jen se olíbávali příbuzní na svatbě (a bylo to ještě nudnější než naše domácí videa z rodinných oslav - a to je to říct). Dívala jsem se hlavně kvůli Penelopě a Javierovi, neb je mám v oblibě. Až konec (a smutný kukuč Bardema) mě trochu smířil s tím, že jsem to vůbec viděla. ()

Související novinky

71. Cannes Film Festival a jeho vítězové

71. Cannes Film Festival a jeho vítězové

20.05.2018

71. ročník byl zahájen snímkem Oscary ověnčeného Asghara Farhadiho Všichni to vědí, jemuž vévodí slavný španělský herecký pár Penélope Cruz a Javier Bardem. Česká stopa byla výrazně znát v úvodu… (více)

Reklama

Reklama